Gå til innhold

Klør når jeg skal sove


Gjest Ms. Raggsokk

Anbefalte innlegg

Gjest Ms. Raggsokk

Jeg får liksom litt "kløanfall" når jeg skal sove. Kler av meg, legger meg i senga, ligger litt - og da kjenner jeg plutselig at jeg klør både her og der. Har sjekket meg for allergi hos legen, men reagerte ikke på noe. Det er det samme om sengetøyet er nyvasket eller "litt brukt", og det er ikke hver kveld jeg får dette.

Utrolig irriterende - er det andre som har det sånn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Blondie65

Hva slags vaskemiddel bruker du?

Jeg reagerer på skyllemiddel og kan kun bruke Neutral sitt. Reaksjonen er kløe. Jeg reagerer også på Omo Color - reaksjonen er ekstrem elveblest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Canis lupus

Har samme greia, men har bare konkludert med kløsovesyken. Har ingenting å si om jeg sover hos meg, hos gubben, hos ei veninne, eller på et hotel i USA. Pappa er helt lik, bare at han "kun" har klø-bein når han skal sove. Jeg bare klør, uten at det er noen grunn. Tvangstanke kanskje.

Jeg har det hver kveld, hele året. Klør mest på beina og i hodet, men også på armene, ryggen og magen. Har heldigvis en tålmodig kjæreste, ettersom at jeg kaster meg rundt for å klø og banner over hvor mye det klør :ler: Går som regel over etter 10-40 minutter, alt ettersom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehhh... Kanskje du har for mye bed-bugs??? Anbefaler det at du tar en real vask av madrasser og trekk, eller kjøper ny seng! Kanskje det kan være veggedyr, les her:

Min lenke

og her:

Min lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Jeg bruker Neutral.. Vet ikke om det finnes noe mer "hudvennlig" enn det jeg?

Ikke jeg heller. Så da har du allerede utelukket skyllemiddelet.

Er det dundyne?

Jeg er allergitestet mot det meste, men det er lite som gir utslag. Dun tåler jeg ikke, jeg får luftveis problemer. Da jeg skiftet til ikke-dundyne fikk jeg langt bedre søvnkvalitet.

Er det mye støv på soverommet ditt? Dette er en annen ting jeg selv reagerer. Det gir meg eksem og luftveis problemer (hoste og nys).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ms. Raggsokk

Takk for svar. Jeg har sjekket for diverse dyr, for det var første tanken min. Fryst ned både dyne, pute og madrass, hehe. Huset hadde akkurat kontroll av skadedyr og sånn (de målte også fuktighet, mugg etc.), og de kom ikke fram noe ekstraordinært.

Jeg har ikke dundyne, en tynn sommerdyne akkurat nå.

Jeg bor i en kjeller, så det er ganske litt mer innstengt her enn vanlig. Men jeg har det gjerne sånn andre steder også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være sopp i huden din. Legen sjekker ikke sånne ting, om du ikke ber dem spesifikt om å gjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ms. Raggsokk

Det kan være sopp i huden din. Legen sjekker ikke sånne ting, om du ikke ber dem spesifikt om å gjøre det.

Takk for tipset, det kan jeg gjøre.

Som sagt har jeg det ikke hele tiden, men det er passe irriterende når jeg har det!

Kan jo hende jeg bare HAR det uten noen grunn også, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heloise

Jeg har ikke bedbugs, ikke allergier, men klør som aldri før spesielt sent om natten. Rundt 03-tiden begynner jeg ofte å klø. Alltid samme kl. slett, og uansett om jeg ligger i senga eller sitter/går/står ja, you name it :) Har aldri funnet ut hvorfor, men er vant til det nå og slått meg til ro med at det er slik kroppen min er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helsepersonell og vet at eldre mennesker ofte får kløe i huden som ikke kan forklares, og da brukes en krem ved navn "Eurax" som man får reseptfritt på apotek. Men du er vel ikke for eldre å regne.. men mulig den kremen kan hjelpe hvis kløen er ekstrem.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ms. Raggsokk

Takk for tips alle sammen!

Jeg er helsepersonell og vet at eldre mennesker ofte får kløe i huden som ikke kan forklares, og da brukes en krem ved navn "Eurax" som man får reseptfritt på apotek. Men du er vel ikke for eldre å regne.. men mulig den kremen kan hjelpe hvis kløen er ekstrem.

Takk for tips om krem. Jeg kan jo stikke på apoteket og spørre :jepp:

(Og nei, jeg er forhåpentligvis ikke i kategorien "eldre" når jeg er 21 :fnise:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Annonse

  • 6 måneder senere...
Annonse

[1] Category widget

Dette har da vel ingenting med sengen å gjøre. Jeg klør når jeg blir trøtt, over hele kroppen, og det skjer uavhengig av om jeg ligger i senga, sitter og hangler over pensumbøkene eller er ute på reise. Det er nok rett og slett noen nerveender som blir litt overfølsomme når jeg blir trøtt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det har nok noe med melatonin vil jeg tro. Kroppen går i hvilemodus etter et visst antall timer. Husker faktisk ikke om det blir mer eller mindre av melatoninen, men "innholdet" blir forandret på kveldstid og da fryser vi. går utifra at kløe kan ha noe med dette å gjøre også

Anonym poster: 9b72a45854e9bd884df9ea68edae35ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 år senere...

Selv om tråden er eldgammel så kan noe av det som beskrives være restless legs. 

Anonymkode: bf493...001

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...