Gjest thelife Skrevet 21. mars 2011 #1 Skrevet 21. mars 2011 tirsdag 22 mars: Frokost - 1 knekkebrød med makrell i tomat Mellommåltid? - eple Lunsj - havregrøt(axa) Middag - ? Kvelds: 1 knekkebrød med makrell i tomat MASSE VANN!!!!!! Trening: Gå 5 min Intervall 30/30 sek i 10 min Gå 5 min Intervall 15/15 sek i 10 min Mage: Planken 30 sek, pause 30 sek, planken 60 sek Situps på bosu 10x6 Sideslide med 5 kg vekt 20x4 Rumpe/lår: Utfall 10x4 Beinpress 70 kg, 12x3 Rygg: Ryggmaskin Elipse?: 20 min Ser dette bra ut for meg som vil ned i vekt? Burde jeg endre på noe?
chikako Skrevet 21. mars 2011 #2 Skrevet 21. mars 2011 (endret) Det er alt for lite mat, med mindre du planlegger å innta minst 1000 kalorier i middagen. Du bør prøve å ligge på minimum 1500 kalorier om dagen, men mer ettersom du trener. Det du skriver her utgjør ikke mer enn 500 kalorier på det meste. Alt for lite. Endret 21. mars 2011 av chikako 1
Gjest thelife Skrevet 21. mars 2011 #3 Skrevet 21. mars 2011 Blir jo mett av maten. Veier 70 kg og er 166 høy...
chikako Skrevet 21. mars 2011 #4 Skrevet 21. mars 2011 Blir jo mett av maten. Veier 70 kg og er 166 høy... Jeg tror ikke noe på at du blir mett av to knekkebrød, et eple og litt havregrøt 4
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2011 #5 Skrevet 21. mars 2011 Hva er ? til middag? Legg inn mer overkropp (armer, skuldre, bryst) i treningsprogrammet. Hvor ofte trener du?
Gjest thelife Skrevet 21. mars 2011 #6 Skrevet 21. mars 2011 Hopper selvfølgelig aldri over middag spørsmålstegnet er der fordi jeg ikke vet hva jeg skal ha til middag:p
Gjest thelife Skrevet 21. mars 2011 #7 Skrevet 21. mars 2011 Jeg vil Helst ikke trene så mye armer da de er store.. Bryst pleier jeg å trene. Ca3-4 ganger i uken
Tullepia Skrevet 22. mars 2011 #8 Skrevet 22. mars 2011 tirsdag 22 mars: Frokost - 1 knekkebrød med makrell i tomat Mellommåltid? - eple Lunsj - havregrøt(axa) Middag - ? Kvelds: 1 knekkebrød med makrell i tomat MASSE VANN!!!!!! Du bør spise tre knekkebrød/grove brødskiver morgen og kveld, og mer grønt! Spis også yoghurt med müsli til mellommåltid. Ha eple eller bær i havregrøten - du bør spise i hvertfall 3dl grøt. Til middag bør du spise kylling eller fisk, og du fordeler det slik på tallerkenen: 1/4 med fisk, 1/4 med pasta/ris og 1/2 med grønnsaker. Trening: Gå 5 min Intervall 30/30 sek i 10 min Gå 5 min Intervall 15/15 sek i 10 min Mage: Planken 30 sek, pause 30 sek, planken 60 sek Situps på bosu 10x6 Sideslide med 5 kg vekt 20x4 Rumpe/lår: Utfall 10x4 Beinpress 70 kg, 12x3 Rygg: Ryggmaskin Elipse?: 20 min Ser dette bra ut for meg som vil ned i vekt? Burde jeg endre på noe? Du må trene mer overkropp. For å få fastere (og slankere) armer må du rett og slett ta i med styrketrening. Siden du er jente vil du IKKE bygge særlig muskler. Jeg kan ikke gjenta dette ofte nok: JENTER BYGGER IKKE STORE MUSKLER! Derfor skal du ta ha så stor belastning som du klarer når du trener styrke, enten det er over- eller underkropp. Du blir bare sterkere, ikke større. Hvis du skulle bygget muskler måtte du trent på en helt annen måte, på et helt annet nivå og med et helt annet kosthold. Så du bør ta armhevinger, 10x3 på knærne eller på tærne alt etter hvor sterk du er. Noen dager bør du bruke mer tid på kondisjon. Veldig bra med intervall, men dette øker kondisjonen mer enn det forbrenner fett. Prøv derfor en eller to spinningtimer på 60 minutter i uka, eller gå 60 minutter på ellipsemaskinen. Husk å spise rett etter trening (frukt, nøtter, müsliyoghurt e.l.). Til slutt: Ikke se så mye på vekta. Når man trener, vil man få noe økt muskelmasse og dette veier mer enn fettet det erstatter. Jenter forandrer også vekt alt etter hvor de er i menstruasjonssyklusen. Se heller på klærne dine (om de blir løsere) og kjenn på formen din (om den blir bedre). Lykke til! 2
Tullepia Skrevet 22. mars 2011 #9 Skrevet 22. mars 2011 En ting til: Beinpress på 70 kg er bare tull. Denne belastningen har du evt bare de første gangene for å bli kjent med teknikken. Du veier selv 70 kg og løfter disse kiloene mange ganger daglig. Øk belastningen til så tungt som du klarer og fortsett å øke etterhvert som du blir sterkere.
Fantomina Skrevet 22. mars 2011 #10 Skrevet 22. mars 2011 (endret) . Endret 29. oktober 2015 av Fantomina
Tullepia Skrevet 22. mars 2011 #11 Skrevet 22. mars 2011 Dette er off topic, men jeg så at du hadde nevnt beinpress med kroppsvekt en annen plass også, i tillegg virker det som om du har en del peiling på trening, så jeg håper det er i orden at jeg spør deg om noe Jeg vet at beinpressmaskinene varierer fra sted til sted, men vet du hvor mye vekt det er sånn ca i startvekt (altså, hvor mye man løfter når man tar selve maskinen, uten vekt)? Jeg veier 65 kilo og løfter lett 70 kilo i knebøy, men i beinpress har jeg problemer med å løfte mer enn 60 kilo. Det er nok forskjellig fra maskin til maskin, som du sier. Noen starter på 5kg. Jeg ville kontaktet en ansatt på stedet der du trener for å få vite mer om akkurat det apparatet du trener på, og også få sjekket at du har riktig teknikk i både knebøy og i beinpressmaskinen.
Fantomina Skrevet 23. mars 2011 #12 Skrevet 23. mars 2011 (endret) . Endret 29. oktober 2015 av Fantomina
Tullepia Skrevet 23. mars 2011 #13 Skrevet 23. mars 2011 Takk for svar Tror ikke at noen der jeg trener har peiling på det i det hele tatt. Jeg har sett de gi treningsveiledning, og det er ganske hull i hodet. Hvem som helst jeg kjenner kunne gitt bedre instrukser. Jeg trener sammen med erfarne styrkegutter, så jeg vet at teknikken er god, men de vet heller ikke hva beinpressmaskinen "veier", og det er ikke så viktig for dem fordi de løfter ganske mye mer enn et jeg gjør Merkelig at de ansatte på treningssenteret ditt ikke har peiling på sine egne apparater eller treningsveiledning. Dette bør du ta opp med dem og kreve at de øker kompetansen, både på apparatene sine og generell kunnskap om trening. Dårlige kunnskaper kan medvirke til at medlemmer uten erfaring pådrar seg skader. Jeg ville vurdert å skifte senter hvis de virkelig er så dårlige.
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2011 #14 Skrevet 25. mars 2011 Om det ser greit ut? Siden du skal ned i vekt? enten har du gått lenge på en stram diett så forbrenningen har sunket aaaalt for mye. Eller så kommer du til å "faste" (svært lite kcal i det du skrev!), og etterhvert vil kroppen få cravings, og bare må ha mer mat. Da er det stor sannsynlighet for at du sprekker. Viss du trener styrke, så tren hele kroppen, like mye. Ikke kutt ut armene fordi de "er for store". De vil nok bli strammere etterhvert de også, og fettet minske. Punktslanking og punkttrening er bare tull. Så er jo det viktige at du klarer å holde hva enn du nå gjør (bare det er bra selvsagt)
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2011 #15 Skrevet 25. mars 2011 Merkelig at de ansatte på treningssenteret ditt ikke har peiling på sine egne apparater eller treningsveiledning. Dette bør du ta opp med dem og kreve at de øker kompetansen, både på apparatene sine og generell kunnskap om trening. Dårlige kunnskaper kan medvirke til at medlemmer uten erfaring pådrar seg skader. Jeg ville vurdert å skifte senter hvis de virkelig er så dårlige. Litt enig. Selv om jeg selv er fornøyd med hvor jeg trener, selv om de ikke har peil. Det har jeg selv, og syns det er fint å trene på en plass jeg liker, som har de apparatene som trengs og som er billigere enn de fleste andre plasser. Så for meg er det vel egentlig det økonomiske som har styrt meg inn der. 1
Gjest made4u Skrevet 25. mars 2011 #16 Skrevet 25. mars 2011 Jeg ser mange tråder som dette, der personer legger ut om hva dem spiser og trener en dag, det forteller meg INGENTING om deres kosthold. Så jeg har ikke noe som helst jeg kan bemerke om ditt kosthold, og synes ikke andre hadde trengt å si så mye om det heller. Eneste jeg bemerket meg er at du kan spise lite til noen måltider, ett enkelt knekkebrød er ikke mye og jeg har sjelden sett noen spise så lite. Dog er ikke nødvendigvis det noen problem, da helheten din kan være ok for det (men det vet jeg som sagt intet om i det hele tatt). Alle dagene dine ser jo ikke ut som dette, og da blir alt ganske irrelevant å danne seg inntrykk av. Man skal aldri se noe ut fra bare en dag, for hva vi spiser på enkeltdager har normalt ganske store variasjoner.
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2011 #17 Skrevet 25. mars 2011 Typisk "jeg spiser ingenting og trener ræva av meg". Tviler på du går ned i vekt med stor fremgang i treningen likevel. 1
matheaxxx Skrevet 28. mars 2011 #18 Skrevet 28. mars 2011 Jeg vil Helst ikke trene så mye armer da de er store.. Bryst pleier jeg å trene. Ca3-4 ganger i uken Når du trener armene vil de jo se bedre ut enn om du lar være å trene dem. Ja, musklene gjør kanskje at armene ser store ut, men det er vel finere med armer som er større pga muskler enn pga fett? Fettet vil jo forbrenne når du trener
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå