Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal til Riga, Latvia, neste uke.

Har aldri vært der før, og lurer derfor om noen vet hvordan det er der.

Hva kan jeg reise å se? Mulighet for shopping?? :)

Noen som vet hvordan vær det der der nå :D

Gjest Consensio
Skrevet

Gamlebyen er flott, mange koselige restauranter som serverer skikkelig lokal mat. Også en restaurant som bare serverer mat basert på middelalderen, der er det live musikk, stearinlys osv osv i en slags gammel fangehule. Burde oppleves!

Det er også Fridays, kjøpesentere og masse annet moro :)

AnonymBruker
Skrevet

Mmm, lunsje på Doble Cofee! Det er kanskje ikke "lokal mat", men det er rimelig og godt! Syns alle de autentiske restaurangene i gamlebyen er dyre og dårlige. På toppen av det store kjøpesenteret i gamlebyen (rett ved operaen) er det et veldig ok SPA. Billig i fht norge.

Syns Riga er en koselig by jeg, vært der to ganger og skal dit igjen! :)

Skrevet

TUSEN TAKK, for gode tips! :)

Skrevet

Jeg elsker Riga.

Restauranten Desiderata gav meg den beste matopplevelsen hittil i livet mitt, ellers er sky bar på toppen av sashotellet nydelig for å se hele byen, vi tok også en to timers flott båttur og var en tur i dyreparken.

Kos deg! :)

Skrevet

Det ligger en restaurant som heter Lido litt utenfor bykjernen (billig m/taxi). Den er bygget som en mølle, og har tre etasjer: kjeller m/mange forskjellige sorter øl, bl.a. sitt eget hjemmelagde, 1. etg. med mangfoldig buffet og 2. etg. med stilfull a la carte - hver etasje med sitt helt spesielle særpreg av interiør. Det er veldig flott utenfor der også med blomster, benker og vanndammer.

Parken i Riga er også flott med sin bro med hengelåser hektet på av kjærestepar for å symbolisere evig kjærlighet. Dyreparken derimot syntes jeg var en stusselig opplevelse. Typisk "østblokk" med dyr i små bur og innhenginger bestående av noen kvadratmeter asfalt.

Jurmala som ligger en halvtime med tog fra Riga er også verdt et besøk med sin gågate med små treboder med håndverk og nydelige, lange strender.

Skrevet

Enig i at sky bar er flott! Ellers synes jeg at du bør få med deg okkupasjonsmuseet.

Jeg personlig synes shoppingen var ganske dårlig, men har hørt at andre er uenige. Vær forberedt på Rimi og Narvesen overalt :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...