Gå til innhold

Berg- og dalbaneturen, sorg og glede hånd i hånd.

pusilus

Anbefalte innlegg

Takk for det sommerfuglen :klem:

Sommeren kom aldri helt her hjemme nei, så da får vi satse på at neste sommer blir knall :jepp:

Vi håper på en god høst og en sprell levende baby til sommeren.

De siste dagene har min ene gode venninne vært innlagt på samme avdeling der fryseengelen vår kom til, det var med en tung klump ( både for henne og det faktum at jeg ikke har satt min fot der etter januar) magen jeg spurtet opp på avdelingen da jeg fikk nyheten. Heldigvis forsvant den klumpen da jeg kom gjennom dørene der og fikk høre at alt kom til å gå bra med henne. Jeg har vært der tre dager på rad nå og kjenner det faktisk har hjulpet på sorgprosessen, kjenner at jeg har mer ro i hjertet. Jeg har hele tiden gått å håpet på at "min" sykepleier skulle dukke opp slik at jeg fikk snakket med henne igjen, men så heldig var jeg ikke. Jeg vet at det hadde vært godt å se henne igjen, men det er jo faktisk fullt mulig at hun jobber en helt annen plass også.

Natta jenter :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ååh, så godt at det går bra med venninnen din og at besøkene har hjulpet deg! Det var godt å høre, Pusilus. :klemmer:

Jeg drømte forresten at du hadde blitt gravid, i natt. Håper jeg er sanndrømt! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem:

Det høres tungt ut når man skal gjenopppleve slikt første gang, men etter litt blir det mer som terapi, som du sier.

Jeg hadde en VELDIG tung opplevelse tidligere i år på sykehuset der vi gikk til behandling for barnløshet, og der vi nå går på enkelte kontroller, og de første gangene vi var tilbake, så var det ikke noe artig :(

Men heldigvis har det bedret seg, og etter en stund blir det mer vemodig-koslig på en måte.

Glad for at du følte det litt som terapi :klemmer:

Jeg håper på sanndrømming jeg også :pls: Nå er det jammen meg deres tur, nå er det jo så mange her som har sneket i køen, så nok får være nok! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja huff Zia, ikke artig de første gangene nei :kose: Jeg har jo gått inn og ut av bygget et utall ganger siden januar og hyppige kontroller etter utskrapningen og ifbm undersøkelser i forkant av fryseforsøk i mars og igjen etter sa-en i mai så jeg har blitt komfortabel med bygget igjen, og følt meg ivaretatt av de som jobber på både gyn. pol og fertilitetsseksjonen. Det hjalp nok også det at alle sykepleiere og leger var noen engler i januar, og at venninnen min kunne fortelle det samme, om fantastiske mennesker som jobber der :)

Klematis, jeg begynner på medisiner så snart mensen kommer ja.. Jeg vil ha den nå! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra det går bra med venninnen din :) Var nok tøft å være på samme sted som isprinsessen kom til verden ja, men godt du taklet det fint :klemmer:

Kos deg med aku i dag :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aku var nydelig i dag også :biggrin:

Før timen rakk jeg innom stemmelokalet, etter timen kjøpte jeg bursdagsgave til ei venninne og nå lager jeg litt bursdagskort og andre kort. Koser meg med det, og nå kommer den virkelige jobben... Nemlig skrive noe i dem ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får helt frysninger av å lese at du klarte å gå tilbake dit. Det er modig gjort! :klem: Du har en helt utrolig evne til å takle motgang og være ærlig med deg selv. Jeg er helt imponert og skulle gjerne ha lært litt av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra det går bra med venninnen din :) Var nok tøft å være på samme sted som isprinsessen kom til verden ja, men godt du taklet det fint :klemmer:

Kos deg med aku i dag :tommelsmil:

Jeg er veldig takknemlig for at hun kommer til å bli helt bra igjen ja, gode venninnen.

Jeg fikk bearbeidet litt "guff" via henne i helgen.

Får helt frysninger av å lese at du klarte å gå tilbake dit. Det er modig gjort! :klem: Du har en helt utrolig evne til å takle motgang og være ærlig med deg selv. Jeg er helt imponert og skulle gjerne ha lært litt av det.

Tusen takk for gode ord :hug:

Jeg gir faktisk en stor del av æren til de som gjorde mesteparten av barneskolen og ungdomsskolen til en tid jeg helst vil glemme, selv om jeg ikke så det da så har de vært med på å forme meg til den jeg er i dag som jeg store deler av tiden er fornøyd med ;)

Jeg har også på vår vei de siste årene lært å sette pris på de fine tingene selv om hverdagen ser grå ut, det er de små tingene som tilsammen blir de store gledene. Selv om vi ikke har fått det vi ønsker oss aller mest enda, har vi mye å glede oss over og se frem til. Jeg er blant annet utrolig takknemlig for at vi bor i Norge, hvor det finnes et helsesystem som er der for deg og ikke koster skjorta bare en lege smiler til deg. Så klart det er jo ikke gratis, vi bidrar alle som en til fellespotten som gir muligheten til alle til den behandlingen de evt trenger. Jeg er takknemlig for at vi i det hele tatt har muligheten til å få hjelp til å få ønskebarnet vårt uten å gå konkurs.

Jeg setter pris på vennene mine, alle i ulike situasjoner i livet, at de ser meg og prøver å forstå styrker. Det at de lar meg være glad når jeg er det, at jeg kan gråte en skvett når jeg trenger det, samtidig som de vet at jeg vil være der for dem når de har problemer. Fra den alt for sjenerte som holder ting tett inntil brystet har jeg oppdaget at åpenhet ikke alltid trenger å være så skummelt.

Jeg setter utrolig pris på en plass som dette, der jeg kan øse av meg og få oppmuntring/trøst før jeg tør/makter å si ting høyt til andre enn kjære uten at tårene spruter. Det er ikke til å stikke under en stol at ila det siste året har dere her inne vært til uvurderelig hjelp og støtte! Jeg ville ikke vært foruten dere :hug:

Vi går atter en gang på med optimisme. Skummelt ja, men hvis vi vil nå målet er det ingen vei utenom. Vi er to stabeist som sammarbeider om dette, det er jeg også takknemlig for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, søte du. Så fint skrive. :hjerte: Og så flink du er til å vera ærlig, både med deg sjølv og oss. Det er noko eg må bli flinkare til sjølv. :sjenert:

Glad for at du er akkurat den du er, snuppa. :kyss2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig fint skrevet :hjerte:

Det er godt man har så gode muligheter i dette landet til å få hjelp til det aller aller meste. Bra at du kan ta den vanskelige fortiden på en god måte nå i ettertid. Det er tøft mens det står på sitt verste, men vi kommer styrket ut av det. Det har du helt rett i.

Du er fornuftig pusilus, og ikke minst så utrolig god! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine ord :rodmer: Nå er det deres tur! Jeg er helt overbevist :nigo:

Lykke til med en spennende høst! :pls: Jeg heier på dere :duskedame:

Endret av sommerfuglen1982
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dreia, Lollipop og sommerfuglen :hug:

I dag er jeg sinna, nå har jeg hatt EL murringer en uke og synes det er på tide at de gir seg :kjefte: Det kan da ikke være den ene himmelske muffinen jeg spiste for en uke siden som gjør at kroppen oppfører seg slik? *arg*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så fint skrevet, Pusilus.

Du er så sterk! Det krever mye mot og styrke å skulle finne fram optimismen og tillate seg å håpe igjen. Det er tøft, men som du selv skriver og vet, den som inten våger, intet vinner.

Ønsker at alt går deres vei nå, kjære venn. :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alabama, Lucky, Missiw, Nilla og Pys :klemmer:

I dag har endelig hevet meg rundt og shina etter vi kom tilbake fra ferie, så nå klarer jeg å slappe av når jeg ser meg rundt :ler: Jeg har også fylt opp kjøleskap og fryser litt med bakst og annet :) En liten avslapping på sofaen og nå er jeg klar for sengen, ble sen kveld i går og nå er jeg trøtt. En dag til helg :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...