Gå til innhold

Berg- og dalbaneturen, sorg og glede hånd i hånd.

pusilus

Anbefalte innlegg

Haha, nei det er helt sikkert! ;) Lille hadde første dag uten bleie i dag, og fortalte det til tilfeldig forbipasserende på kjøpesenteret! "Hei du! Jeg har ikke bleie på!" :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

lita hadde på bleie på st. Hansfeiringen i går. Da fikk de forbipasserende høre "jeg har bæsja i bleien" Jepp, det er greit å vite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Blæh.

Jeg hadde begynt på et langt innlegg, men det forsvant på den tiden det tok å legge en oppspilt Lita som ikke er to år lenger.

Tenk at hun har vært hos oss i tre år nå, det er rart å tenke på. Hun har blitt så "voksen" bare på den siste måneden, har en forklaring på det meste.

Er vitebegjæren som det holder, spør og graver og husker det meste. Kjenner stort sett alle bokstavene, teller til 20 på norsk, 10 på engelsk og 3 på tysk (de har tysk assistent på barnehagen) Det kommer både tyske og engelske ord med forklaring for hva de betyr. Hun kan lange sanger med mye tekst som "tusenbein gikk ut i sølevær", og her i kveld slo hun til med en engelsk versjon av "tommeltott-tommeltott hvor er du"

Hun elsker å være i fjæren, så dit blir det at vi er minst en dag hver helg.

Lita sådde gulrøtter og reddik i pallekarm her tidligere i sommer og beundrer vekstene og hjelper til med å tynne ut.

Hun er kjærlig og veldig sosial, hun er flink å inkludere alle i leken men synes det er vanskelig å ta del i en lek som alt er i gang. Hun elsker å være i barnehagen, og er veldig glad i de som jobber på avdelingen. En av de andre heltene er

hun som driver åpen barnehage :hjerte:

, hun er en av mine helter også. Hun har vært og er en trygg havn for oss begge.

Lita går på potten alene nå, og har sjelden uhell :):tommelopp:

I går hadde vi barnebursdag med treerbanden, pøblene fra barselgruppen. Hyggelig gjensyn etter de to andre har vært på ferie i tre uker. De koste seg.

Lita er full i vilje og vet hva hun vil.

Hun er vanskelig å få i søvn om kvelden igjen etter en periode på 1,5 mnd der hun har sovnet innen en halvtime. Vi håper det retter seg igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med 3-åringen! Det er gøy når de holder på å lære nye ting, her jobbes det også med engelsk og lesing faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fine jenta - gratulerer med 3-åringen! :strix:

Takker :)

Gratulerer med 3-åringen! Det er gøy når de holder på å lære nye ting, her jobbes det også med engelsk og lesing faktisk.

Takker :)

Så flink vesla er da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flinke lita!! :) Det er tydelig forskjell på unger, ja - her er vi mer på "brøle som en skikkelig viking" enn telling på tysk..! :fnise: Lille er også inne i en vanskelig periode mtp innsovning - håper det går over snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 mnd og tar frem igjen et dikt som jeg skrev i fjor.

I måneskinnet om kvelden ser jeg deg,

du ler,

du løper,

du danser

Om natten ser jeg deg i mitt indre,

jeg kysser,

jeg klemmer,

jeg synger for deg

Morgenen kommer

du er ikke her

Mammas lille stjerne

-evig i mitt hjerte.

Hvor de 11 mnd har blitt av vet ikke jeg, husker ekstremt lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter dagens besøk på kirkegården løp Lita rett til lillesøsters dukke som står fint i en hylle, den trengte kos. "Lillesøster kan jo ikke kose dukken sin mamma, da må jeg" :hjerte: Godhjertet storesøster. Så snakket vi litt om lillesøster og babyen i magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er baby og jeg sjekket på kryss og tvers, alt bra og spesielt godt var det å få vite at gjennomstrømningen i navlesnoren var perfekt. Det vil nok hjelpe meg i ukene frem mot ettårsdagen for død og fødsel. Knøttet vokser jevnt, veldig jevnt :tommelopp: Blir nok ikke noen kjempe denne babyen heller mtp at jeg blir satt i gang i uke 38.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...