Gå til innhold

Betennelse i tannrot


Gjest jente23

Anbefalte innlegg

Gjest jente23

Hei, betennelsen jeg hadde het ikke periodontitt, men det var en kronisk betennelse i tannkjøttet. Årsaken til at jeg fikk denne betennelsen i tannkjøttet var ikke pga. en tann, men pga. en feil en tannlege gjorde for flere år siden.

Det var ikke en syk tann, den var blitt rotfylt og hadde dermed ikke nerver (og tanna kunne dermed ikke gjøre vondt heller.) Men det var bakteriene som var i tannkjøttet som skadet spissen til denne tanna, slik at rotspissen også måtte fjernes sammed med det betente vevet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Fortsetter under...

Hei, betennelsen jeg hadde het ikke periodontitt, men det var en kronisk betennelse i tannkjøttet. Årsaken til at jeg fikk denne betennelsen i tannkjøttet var ikke pga. en tann, men pga. en feil en tannlege gjorde for flere år siden.

Det var ikke en syk tann, den var blitt rotfylt og hadde dermed ikke nerver (og tanna kunne dermed ikke gjøre vondt heller.) Men det var bakteriene som var i tannkjøttet som skadet spissen til denne tanna, slik at rotspissen også måtte fjernes sammed med det betente vevet.

Hei ,

hvor tok du det kirurgiske inngrepet ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
Gjest Michel

REMiNERALiSER EMALJEN!

Jeg fikk høre av en annerkjent hyggelig tannlege at emaljen min umulig kunne vokse tilbake etter at en bit ble skrapt vekk på fortanna mi!

Jeg undersøkte selv denne påstanden på internett for å se om dette stemte. På internett leste jeg derimot om folk som hadde remineralisert tenner helt selv naturlig med Raw Food, Grønt og Saltvannsskyllninger! Dessuten har jeg lært hvor utrolig viktig det er å skylle munnen ofte i rent mineralvann, bruke naturlig vegansk tannbørste og tungeskrape ofte. Men noe av det viktigste er å ALDRI bruke noen av tannkremene du får kjøpt på butikken eller tannlegen eller apoteket, de inneholder nemlig kjemikalier og partikler (ofte livsfarlige NANO-partikler) som forstyrrer tennenes naturlige helbredelsesprosess og som også forurenser kroppen siden du aldri klarer å få vekk all tannkrem etter en puss!

Nå har jeg remineralisert min tann med disse knepene, jeg tar ikke betalt for å si dette, så du kan stole på meg, jeg er et levende BEVIS:

SLiK REMiNERALiSERTE JEG EMALJE SELV:

1. Skyllte munnen ofte i Saltvannsskylldning eller med Himalay Havsalt

2. Børstet med flaskevann og innimellom litt 'Tooth Soap' (naturlig økologisk pussemiddel)

3. Brukte kun Naturlig Vegansk tannbørste

4. Spiste ekstremt sunt, rå økologiske frukt og grønnsaker, ingen animalske produkter

(Økologisk mat inneholder ofte flere hundre ganger mere mineraler enn ikke-økologisk!)

5. Masse Tarmskyllninger for ordentlig detox

Det kan også nevnes at jeg tidligere har brukt erfaring fra http://huldaclark.com

Jeg har også drukket mye flaskevann da det ofte er renere og inneholder naturlige mineraler.. :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Hvordan vet du at du har "remineralisert" tennene dine? Hvordan måler man det?

En som i fullt alvor skyller tarmene for å detoxe kroppen, er en person jeg ikke stoler på. Detox er et latterlig konsept laget for å suge penger ut av lettlurte folk.



Anonymous poster hash: d77f8...dc0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har hatt betennelse i en tannrot i to år nå, og fikk beskjed hos tannlegen at med engang betennelsen blusser opp, må jeg trekke tanna. Jeg har de siste ukene hatt ubehag rundt tanna og merker nå at betennelsen har begynt å blusse opp igjen. Kjenne at smertene er på vei og klarer heller ikke å tygge noe på den siden hvor tanna og betennelsen er.

Jeg har ikke lyst til å trekke tanna siden den er godt synlig, og jeg får heller ikke sette inn en ny tann siden det er betennelse under (den må trekkes når det blusser opp igjen en gang i fremtida.)Jeg oppsøkte tannlegen når jeg begynte å kjenne svake smerter og fikk høre det samme, at jeg må trekke tanna når det begynner å verke, eller så kunne jeg ta et kirurgisk inngrep for å skrape bort betennelsen.

Dette får jeg ikke dekt og jeg glemte å spørre om hvor mye dette inngrepet koster og hvor de utfører slike inngrep. Er det noen her som vet sånn ca. hvor mye det koster og hvor man får dette gjort?

Jeg har gjort det, det kostet meg ca 3500 der helfo dekket resten halvparten. Dette var hos privat kirurg. Det tok 45 minutt og jeg hadde en heftig betennelse som hadde vokst til en stor cyste over 15 år før det ble oppdaget. Det kan komme igjen sa kirurgen men vanligvis går det bra. Jeg har til nå vært heldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...