Gå til innhold

Tilbake igjen som prøver.


Kvist

Anbefalte innlegg

Jahh, så var vi her igjen :) Søskenprøving! :hoppe:

Vi har et barn på snart 20 mnd, og har ikke brukt prevensjon siden fødsel. Tenkte det var unødvendig når vi brukte mange år og prøverør på å få førstemann. Vi hadde rett.

Da vi var på rikshospitalet i forbindelse med at IVFforsøket var vellykket sa de at neste gang skulle vi få ICSI for å øke sjansene for gode befruktede egg. Men jeg synes medsineringen og alt rundt prøverør var en så enorm påkjenning at jeg ønsker å forsøke litt mildere varianter først. Jeg har fulgt med på syklusene mine siden mensen kom etter fødsel, og de ligger nå på 30-45 dager, en stor forbedring fra 40-110 som det var før jeg ble gravid. Jeg har PCOS da, som er grunnen til de lange og uregelmessige sykusene.

Ja, det var litt bakgrunnsinfo, for særdeles spesiellt interesserte har jeg en kjempelang gammel dagbok her... orka ikke fortsette på den nå.

I dag er det syklusdag 6, jeg tok to Pergotime i går og kjenner nå tydelig kvalmen som følger... isj isj isj. Men kvalmen betyr forhåpentligvis litt mer håp, og håp liker vi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ææææsj. Kvalm, sliten, kort lunte, orker ikke mat, slapp og trøtt...

Prøver å fokusere på hvorfor jeg er så elendig. Håpe håpe håpe på en liten tass til. Det er så utrolig mye glede med snuppa vi har fått, så jeg er helt sikker på at med en til blir det minst dobbelt så bra.

:kgbaby:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig at du er tilbake igjen da :) Får virkelig håpe det går lettere denne gangen :pls:

Kjedelig med så mange bivirkninger av pergotimen da :( Eneste jeg kjenner når jeg tar dem er hetetokter...

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mindre kvalme, mindre hodepine. Egentlig i fin form i dag. Herlig! Ble litt jobbing også, og jobb betyr jo gjerne lønn og litt lønn kommer godt med her nå. Slitsomt å være arbeidsledig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må jo bare flire da... jeg slanker meg og for første gang går jeg faktisk ned i vekt mens jeg gjør det også. PCOS og glad i mat er ikke en god kombinasjon. Så siden januar har jeg telt kalorier og ført opp hver eneste dag. Resultatet er foreløpig -8 kg og -9 cm rundt magen. Har funnet ut at et inntakt på 1400-1500 kcal om dagen er passe for meg, da går jeg ned ca en halv kg i uka.

Og så til det morsomme: Som Pergospiser kommer jeg ikke over 1000 engang. Har ikke "småspisetrangen" og orker heller ikke vanlige porsjoner av noe. Vanligvis spiser jeg to skiver til frokost og kunne sikkert ha klart en til. I dag gjorde jeg som ettåringen og kastet siste skorpa på den ene jeg fikk i meg. Spent på hvordan denne uka slår ut på vekta og centimeterene.

Og jeg er ikke kvalm lengre, ikke hodepine heller. Hipp hurra, måtte det fortsette. Siste pilledag i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du har vært da :klappe: Ikke lett å gå ned i vekt nei... Har du mye som skal bort da?

Deilig at pergoen ikke gjør deg så sulten da :fnise: Har ikke koblet det opp mot pergoen jeg da, men når jeg tenker tilbake har det vært en "bivirkning" hos meg også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jepp, jeg har vært flink! Og det skal jeg fortsette å være også. Skal ned til vekta normaliserer seg, har ikke satt noe eksakt mål annet enn å være sunn og normalslank. Vil tippe at det er 10-15 kg igjen til det hvis jeg fortsetter å være flink. Nok å ta av for å si det sånn.

Men du? Vi bor i samme by gjør vi ikke? Hvor går du på sykurs? Det kunne jeg tenkt meg også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, jeg har vært flink! Og det skal jeg fortsette å være også. Skal ned til vekta normaliserer seg, har ikke satt noe eksakt mål annet enn å være sunn og normalslank. Vil tippe at det er 10-15 kg igjen til det hvis jeg fortsetter å være flink. Nok å ta av for å si det sånn.

Men du? Vi bor i samme by gjør vi ikke? Hvor går du på sykurs? Det kunne jeg tenkt meg også...

Deilig å se vekten går riktig vei innimellom også :) Jeg gikk ned ganske mye i sommer og har klart å holde på en del av de kiloene og det er deilig :)

Vi bor i samme by ja :Nikke: Kurset er i sarp gjennom aof :) Går over fire kvelder, så vi er halveis nå. Veldig moro!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag i dag -0,9 kg denne uka :) Fornøyd!

Nå har akkurat mann og barn kjørt, på vei til farmor og farfar. De skal passe snuppa mens mannen er på fest hos en barndomskompis. Og jeg skal på jentefest her i byen i kveld. Dette må jo bli en bra helg. Men selvfølgelig treffer sånne borte-fra-hverandre-netter akkurat midt i aktuell prøveperiode, hehe, så da blir det prøving før og etter. Det er jo ikke mer enn et døgn så satser på at det ikke har så mye å si.

Nå skal jeg rydde litt her, få vekk duplo, togbane og plastdyr og ta ned litt tøy som henger til tørk i stua så ser det ikke så verst ut her. Mye bedre å kose seg hjemme alene i ryddig hus. Så blir det en kjapp tur ut i det fine være etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er med kiloene :klappe:

Typisk at det skjer noe midt i den beste :sengekos: tiden ja...

Kos deg masse på jentefest :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moro å gå ned, moro at tøyet blir stort og at gamle kjære plagg passer igjen. Ikke så moro at jeg ikke har noen BHer som passer og går under kjolen jeg tenkte. Æsj, fint å oppdage når butikkene stenger om fem min og jeg sitter i morgekåpe og pincurls. Jeg som har vært i byen og alt i dag. Kunne jo ha sjekka det i morges...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg Kvist :vinke:

Fulgte deg forrige gang, og følger spent med i jakten på nr to.

Så flink du er med vektnedgang :tommel:

Håper du har en fin kveld på jentefest :skaal:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter flere dager med fin form og hyggelige aktiviteter var det vel på tide at det kom en skikkelig smell. Skikkelig vondt i mageområdet, særlig rundt høyre eggstokk/eggleder. Ømt, vondt og slitsomt. Skal eggløsning være sånn? Syklusdag 16 så det stemmer vel med pergotimen det.

Under kveldsstell med snuppa i dag sparket hun meg i magen da hun sprella med beina og ikke ville ha på pysj. Og jeg trodde jeg skulle kaste opp av smerte der og da :(

Kan det være cyster? Det kjennes ut som om noe er altfor stort og altfor ømt der inne. Jeg innbiller meg også at jeg er SYNLIG større der... Har en avtale med privat gyn om å ringe når jeg får sånn vondt igjen, hadde en skikkelig runde i vinter, så spent på om det blir en tur dit i morgen hvis dette fortsetter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan bare svare for meg selv, og mine eggløsninger kan være ganske grusomme. I enkelte sykluser kjenner jeg godt hvert steg jeg tar, og må passe på at jeg ikke dumper ned i stolen..

Håper smertene går over snart, det er ikke noe godt :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat sånn er det Pusilus, går forsiktig, bøyer meg forsiktig, setter meg forsiktig... I tillegg er det vondt å tisse, dvs at jeg ikke merker så godt at urinblæren fylles sakte men sikkert, men når den tømmes skjer det jo litt fortere og da merker jeg "omveltningene" som smerter i eggstokken. Gynekologen så bare rart på meg da jeg beskrev det for han, hehe.

Kjipt for deg at du også har sånne smerter, men litt godt å vite at jeg ikke er helt alene. Ingen av venninnene mine kjenner seg igjen i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har også slike smerter under eggløsning med pergotime :( Alt gjør vondt og til tider halter jeg pga smerte.... Så er nok eggløsning som er godt på gang hos deg :Nikke: Hvilken gynekolog går du til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Kirkeparken, haha, elendig på navn da, men det er en eldre mann som er både flink og hyggelig. Har du fast gyn her i byen?

Ikke at jeg går til han nå da, i forbindelse med Pergoen, jeg ba bare fastlegen om en resept jeg og så ordner vi det selv. Så ingen oppfølging underveis. Minst mulig styr med dette akkurat nå, forsøker å lage minst mulig fallhøyde...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...