AnonymBruker Skrevet 8. mars 2011 #1 Skrevet 8. mars 2011 Hei, Jeg er 166 høy og veier 53 kr. Målet mitt er å komme opp i 58 kg. Jeg har enda ikke satt av dato fordi jeg ikke vet hvor lang tid det normalt tar å legge på seg 5 kg. Noen ideer? Jeg vet at for å gå opp i vekt burde jeg øke kaloriinntaket og spise mer enn det jeg forbrenner. Styrketrening er også anbefalt for å øke muskelmasse. However, det jeg gjerne vil vite, dere som har litt ekstra kg på kroppen, og er generelt sunne mennesker med en sunn vekt; hva spiser dere? Gjerne rams opp deres måltider fra frokost til kveldsmat og mengde mat. Grunnen til dette er for å se hvor jeg spiser for lite og hvor jeg burde øke matmengde. Slik ser min dag ut, som regel; Frokost: som regel sent, kl 10: 3 brødskiver med toast (loff) med smør og peppersalami på. Juice som drikke. Lunsj: Rundt kl 1: Stekte erter med løk og tomat (slags gryterett) Lunsj 2: 1 stk osteloff med skinke og ost, salami og paprika. Muffins og 2 sjokoladekjeks ved siden av. Iste som drikke. Middag; Spaghetti med kjøtt og spaghettisaus. Kveldsmat: Hjemmelaget hamburger (1 stk) med kjøtt, salat, dressing, og løk. Vann ved siden av. I mellommåltidene spiser jeg ofte potetgull og cola. Ser at måltidene mine ikke er verdens sunneste, men correct me if I'm wrong; legger ikke man på seg av alt dette? Jeg går bare ned i vekt. Burde jeg bare doble hvert måltid?
Meruidi Skrevet 8. mars 2011 #4 Skrevet 8. mars 2011 jeg vil foreslå å spise mer kjøtt, kylling er det beste alternativet mat som inneholder mye proteiner, evt gå på gainer, proteinfabrikken.no
Spiralis Skrevet 9. mars 2011 #5 Skrevet 9. mars 2011 Hei, Jeg er 166 høy og veier 53 kr. Målet mitt er å komme opp i 58 kg. Jeg har enda ikke satt av dato fordi jeg ikke vet hvor lang tid det normalt tar å legge på seg 5 kg. Noen ideer? Jeg vet at for å gå opp i vekt burde jeg øke kaloriinntaket og spise mer enn det jeg forbrenner. Styrketrening er også anbefalt for å øke muskelmasse. However, det jeg gjerne vil vite, dere som har litt ekstra kg på kroppen, og er generelt sunne mennesker med en sunn vekt; hva spiser dere? Gjerne rams opp deres måltider fra frokost til kveldsmat og mengde mat. Grunnen til dette er for å se hvor jeg spiser for lite og hvor jeg burde øke matmengde. Slik ser min dag ut, som regel; Frokost: som regel sent, kl 10: 3 brødskiver med toast (loff) med smør og peppersalami på. Juice som drikke. Lunsj: Rundt kl 1: Stekte erter med løk og tomat (slags gryterett) Lunsj 2: 1 stk osteloff med skinke og ost, salami og paprika. Muffins og 2 sjokoladekjeks ved siden av. Iste som drikke. Middag; Spaghetti med kjøtt og spaghettisaus. Kveldsmat: Hjemmelaget hamburger (1 stk) med kjøtt, salat, dressing, og løk. Vann ved siden av. I mellommåltidene spiser jeg ofte potetgull og cola. Ser at måltidene mine ikke er verdens sunneste, men correct me if I'm wrong; legger ikke man på seg av alt dette? Jeg går bare ned i vekt. Burde jeg bare doble hvert måltid? Dersom du ønsker å gå opp i vekt på en sund måte så er jo å legge på deg muskler det beste du kan gjøre. Dersom du har styrketreningen på stell så er det viktig å få i deg proteiner. Ca 1,5-2 gram protein pr kilo kropsvekt pr dag er en grei kjøreregel. Kjøtt, egg og fisk er bra proteinkilder. Fet fisk er svært bra siden det har mye protein og sunnere fett enn rødt kjøtt. Utover mengden så er det viktig med regelmessige og mange nok måltider. Jeg syntes ikke du spiser mye. Jeg syntes du har i deg mer karbohydrat og mindre protein enn jeg selv ville velge. Du spiser tydeligvis ganske lyst brød. Du vil få et gjevnere blodsukker ved å gå over til grovere brød. Fullkornspasta er også en god ide. Hva med å ta et kokt egg i tillegg til det du spiser til frokost nå? Hva med litt stekt kylling sammen med de stekte ertene. Ekstra mye kjøttdeig i spagettien eller kansje en stor porsjon med grillet laks.
Ueland Skrevet 9. mars 2011 #6 Skrevet 9. mars 2011 jeg vil foreslå å spise mer kjøtt, kylling er det beste alternativet mat som inneholder mye proteiner, evt gå på gainer, proteinfabrikken.no Wut, man spiser da ikke det med minst fett om man skal OPP i vekt. Da er det frem med vanlig kjøttdeig, masse ost og litt mindre bevegelse i hverdagen. (Det magiske vektøkningstrickset tusenvis av nordmenn bruker)
Meruidi Skrevet 9. april 2011 #7 Skrevet 9. april 2011 Wut, man spiser da ikke det med minst fett om man skal OPP i vekt. Da er det frem med vanlig kjøttdeig, masse ost og litt mindre bevegelse i hverdagen. (Det magiske vektøkningstrickset tusenvis av nordmenn bruker) Jeg mener det at skal man opp i vekt er det best å bygge muskler(som samtidig "veier" mer en fett)
AnonymBruker Skrevet 9. april 2011 #8 Skrevet 9. april 2011 Jeg har gått opp 5kg den siste måneden ved å spise rundt 4000kcal dagen. I kombinasjon med hard styrketrening selvsagt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå