arven1 Skrevet 24. august 2011 #701 Del Skrevet 24. august 2011 Så bra at alt så bra ut på kontrolle da Kjekt med litt informasjon om fødsel for begge parter slik at man vet litt mer om hva man kan forvente seg liksom. Vi fikk det på svangerskapskurs og syntes det var veldig nyttig, i hvertfall var sambo veldig fornøyd. Tror han syntes det ble litt tryggere når han vet litt mer om hva han kan bidra med. Vekten min også lever sitt eget liv om dagen, ikke noe morro. Men så lenge man spiser sunt og er litt aktiv føler jeg at det ligger helt utenfor min kontroll..... Ikke noe stas å se tallene stige for hver uke nå, men hos meg har jeg fått beskjed om at det er mye vann..... Men blir litt redd uansett Babyene våre har lik hjerterytme, lille gull ligger også stort sett på 140.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 24. august 2011 Forfatter #702 Del Skrevet 24. august 2011 Så bra at alt så bra ut på kontrolle da Kjekt med litt informasjon om fødsel for begge parter slik at man vet litt mer om hva man kan forvente seg liksom. Vi fikk det på svangerskapskurs og syntes det var veldig nyttig, i hvertfall var sambo veldig fornøyd. Tror han syntes det ble litt tryggere når han vet litt mer om hva han kan bidra med. Vekten min også lever sitt eget liv om dagen, ikke noe morro. Men så lenge man spiser sunt og er litt aktiv føler jeg at det ligger helt utenfor min kontroll..... Ikke noe stas å se tallene stige for hver uke nå, men hos meg har jeg fått beskjed om at det er mye vann..... Men blir litt redd uansett Babyene våre har lik hjerterytme, lille gull ligger også stort sett på 140.... vi har ikke fått vært på svangerskapskurs, men nå tror jeg ikke vi trenger det egentlig. Fikk mye god informasjon i dag, pluss at jeg har jo lest alt som leses kan på nettet osv Jeg har spist endel godteri, men nå skal jeg prøve så langt jeg klarer med godtestopp. Fyser så innmari på sukker om dagen, men får skjerpe meg Ja, jeg har endel vann i kroppen jeg også. Stage 2 med vann, sa hun, hvorav stage 3 er ekstremt tilfelle av vann i kroppen. Så det er jo endel jeg har da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 24. august 2011 #703 Del Skrevet 24. august 2011 Virker som om du har fått en bra fødselsamtale med jordmor. Lurer på om min jordmor kommer til å være "like" flink. Om det er standard for hva man snakker om, eller om det varierer fra jordmor til jordmor. Har du forresten hatt vann i kroppen lenge? Jeg har ikke fått noe enda, i alle fall. Ikke som jeg merker i alle fall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 24. august 2011 Forfatter #704 Del Skrevet 24. august 2011 Virker som om du har fått en bra fødselsamtale med jordmor. Lurer på om min jordmor kommer til å være "like" flink. Om det er standard for hva man snakker om, eller om det varierer fra jordmor til jordmor. Har du forresten hatt vann i kroppen lenge? Jeg har ikke fått noe enda, i alle fall. Ikke som jeg merker i alle fall. Ja, håper dere alle får en like positiv opplevelse av det som det vi fikk Tror ikke det er noe standard egentlig, for hun sa at hun forklarte oss det hun syntes var viktigst. Altså "hjemmefasen" Fordi hun mener at dersom man får en god opplevelse av hjemmefasen, så vil resten av fødselen oppleves noe som greit og positivt også, mens dersom man begynner i feil ende, så blir det en ond sirkel. Men du har jo full rett til å spørre om akkurat det du selv vil Et tips kan jo være å skrive ned en liste med spm. først. Er lett å glemme når man sitter der. Ja, jeg har hatt vann i kroppen lenge. Ihvertfall i to måneder. Merket det først fordi jeg hovnet opp i fingrene, og måtte ta av forlovelsesringen, og når det var varmt så hovnet bena mine skikkelig opp. Nå merker jeg det mest fordi hendene mine sovner hele tiden, sånn at jeg må mykne de opp igjen, og jeg får liggemerker og merker av nesten ingenting, og det tar tid før de går bort igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 24. august 2011 Forfatter #705 Del Skrevet 24. august 2011 Glemte å nevne en ting til vi "lærte" på fødselssamtalen; Sex er visst VELDIG sunt nå frem mot fødsel, fordi det frigjør et hormon som begynner på O (husker ikke resten) og minsker stresshormonet, Adrenalin. Når fødselen starter er det viktig å ha lavt nivå av adrenalin, for da blir det vanskelig å hente seg inn igjen. (Det med den onde sirkelen igjen) Mens hvis man har mye av det O-hormonet, så er det lettere å være rolig, avslappet og puste riktig. Kanskje litt teit forklart, men ihvertfall; Sex er sunt! Etter middagen i dag fikk jeg så sterke kynnere at jeg la meg ned å begynte å gråte Har heldigvis gått litt over nå, men var veldig, veldig vondt.. Er når jeg har så sterke kynnere, at jeg gruer meg til rier. Men, jeg skal vel overleve det også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 24. august 2011 #706 Del Skrevet 24. august 2011 Glemte å nevne en ting til vi "lærte" på fødselssamtalen; Sex er visst VELDIG sunt nå frem mot fødsel, fordi det frigjør et hormon som begynner på O (husker ikke resten) og minsker stresshormonet, Adrenalin. Når fødselen starter er det viktig å ha lavt nivå av adrenalin, for da blir det vanskelig å hente seg inn igjen. (Det med den onde sirkelen igjen) Mens hvis man har mye av det O-hormonet, så er det lettere å være rolig, avslappet og puste riktig. Kanskje litt teit forklart, men ihvertfall; Sex er sunt! Etter middagen i dag fikk jeg så sterke kynnere at jeg la meg ned å begynte å gråte Har heldigvis gått litt over nå, men var veldig, veldig vondt.. Er når jeg har så sterke kynnere, at jeg gruer meg til rier. Men, jeg skal vel overleve det også oksytocin, er vel hormonet hun snakket om. Dette hormonet frigjøres også under amming, for eksempel. Huff hørtes ikke greit ut med de kynnerne. Kjipt at de skal være så vonde..Men du skal vel alltids klare deg gjennom riene også! Ikke minst så er rier smerter med mening, noe jeg føler kynnere kanskje ikke er, i alle fall ikke i like stor grad. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 24. august 2011 Forfatter #707 Del Skrevet 24. august 2011 oksytocin, er vel hormonet hun snakket om. Ikke minst så er rier smerter med mening, noe jeg føler kynnere kanskje ikke er, i alle fall ikke i like stor grad. Ja, oksytocin var det Ja, ikke sant. De har ihvertfall en hensikt, fordi hver ri er med på å presse barnet lenger og lenger ned --- Nå holder jeg på å bake DENNE kaken, mens forloveden legger parkett i gangen vår. En kamerat har bursdag i morgen, så da har jeg tatt på meg oppgaven med å bake Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
benni Skrevet 24. august 2011 #708 Del Skrevet 24. august 2011 Hørtes ut som en fin fin samtale :D Blir spennende med fødsel altså. Lurer virkeligen på hvordan det kommer til å gå, hvordan kjæresten håndterer det og hvordan jeg kommer til å være og takle det.. Håper jeg får en fin fødselsamtale, går jo bare til lege. Så tror jeg må høre med han på neste kontroll, hvis ikke vil jeg komme til en jordmor for å få snakket litt med henne Og det med vekten, jeg er helt lik. Syns det er skremmende å gå på vekta. Men ingen tror meg når jeg sier hvor mye jeg har lakt på meg. Veldig fysen på søte ting jeg og.. men er ikke noe flink til å begrense meg. Men heldigvis sa legen til meg og at han så at jeg ikke var typen som ville slite meg i hel for å bli kvitt kiloene. Men at jeg måtte rekne med at det kuuuunne bli værende noen ekstra da. Men det rekner jeg med uansett Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Timseh Skrevet 24. august 2011 #709 Del Skrevet 24. august 2011 Så bra hodet ligger ned Det høres ut som du har fått all den nødvendigste informasjonen av jordmor så du kan forberede deg på fødsel Nå gleder jeg meg virkelig til fødselssamtalen Fikk du noen brosjyrer med? Jeg har så dårlig hukommelse så jeg kommer nok ikke til å huske det vi snakker om...men dersom jeg ikke får brosjyrer får jeg skyndte meg hjem å skrive i dagboken Og den kaken så himmelsk ut Send litt til meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 24. august 2011 Forfatter #710 Del Skrevet 24. august 2011 Benni: Ja, å få oppleve en fødsel blir spennende. Vi aner jo ikke hva vi kommer til. Det er jo mulig å forberede seg i noen grad, ved å lese og se på programmer, men vi kan aldri forberede oss helt, eller vite hvordan vår fødsel kommer til å bli, da alle fødsler er forskjellige og alle opplever de på sin egen måte. Men vi kommer til å klare det vi og Det var det jordmora sa til meg også; at det så ut som jeg kom til å gå naturlig fort ned i vekt Om jeg ender opp med noen ekstra kilo er det greit, for jeg var ganske slank, men jeg er ihvertfall helt sikker på at jeg ikke slal ha disse 20++ for evig og alltid! For sånn her trives jeg ikke! HenLu: ja, er kjempe bra at hodet ligger ned : Får bare håpe på at det gjør det om to uker også og at det da er festet. Da blir jeg glad Ja, veldig nyttig informasjon På slutten av timen fikk vi en sånn sak vi skulle fylle ut og som hun skulle sende til føden på sykehuset. Var en del for far å fylle ut, og en for mor. Sånn basic som navn, fødselsnummer, adresse osv. Og om vi bor sammen og om alkohol og tobakkbruk. Ellers fikk vi ingen brosjyrer. Tenkte det hadde vært lurt å ta notater, men jeg tror jeg husker det meste, og fikk jo oppdatert her inne Kaken var vist veldig god Min kjære fikk prøvesmake, og likte den svært godt Jeg var flink jente å ikke smake :o Men skal unne meg et stykke i morgen Haha, skulle gjerne sendt litt til deg, for vi har endel for mye av den, men tror ikke den er like god når den annkommer Bergen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skytte Skrevet 25. august 2011 #711 Del Skrevet 25. august 2011 Så godt å ha en slik ordentlig samtale med jm:) Fint å forberede seg sammen med mannen og snakke om hvordan man tror det blir. Flinke kakedamen!! Skulle ønske jeg hadde tålmodighet med kaker:) Men jeg liker ikke kaker så da orker jeg sjelden bake annet enn skuffkaker:) Ha en fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
benni Skrevet 25. august 2011 #712 Del Skrevet 25. august 2011 Det skal ikke jeg heller, skal tilbake til normalen Noen ekstra kg skader ikke, viktigst at man kan føle seg vell Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 25. august 2011 Forfatter #713 Del Skrevet 25. august 2011 Så godt å ha en slik ordentlig samtale med jm:) Fint å forberede seg sammen med mannen og snakke om hvordan man tror det blir. Flinke kakedamen!! Skulle ønske jeg hadde tålmodighet med kaker:) Men jeg liker ikke kaker så da orker jeg sjelden bake annet enn skuffkaker:) Ha en fin dag! Jeg er heller ikke noe særlig glad i kaker, men jeg liker bløtkake hvis den er fruktig og lys sjokoladekake. Ha en fin dag du også Det skal ikke jeg heller, skal tilbake til normalen Noen ekstra kg skader ikke, viktigst at man kan føle seg vell Og vi kommer til å klare det! :D Er viktig å føle seg vell, og det gjør jeg virkelig ikke nå. --- Nå har jeg akkurat kommet hjem fra bassengtrening. Føler meg uttrent og sprek. Nå har jeg bare en liten pust i bakken, med lunch, TV og strikketøyet, for om en time skal jeg tilbake på fysiotime. Jepp, det går i ett! Frem og tilbake er dobbelt så langt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kitsch Skrevet 25. august 2011 #714 Del Skrevet 25. august 2011 Deilig med en så bra samtale Høres ut som du fikk svar på det meste. Jeg tror du kommer til å komme deg tilbake til startvekten ganske kjapt. Spesielt siden du har så masse vann i kroppen. Merker jeg har fått endel vann i kroppen selv og det er ganske ubehagelig. Men det er jo bare en av de mange herlige plagene vi må gjennom. Heldigvis er det veldig verdt det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Timseh Skrevet 26. august 2011 #715 Del Skrevet 26. august 2011 Tror dere har litt andre rutiner der dere bor enn her i Bergen. Vi måtte fylle ut sånn skjema for lenge siden som ble sendt til sykehuset. Kanskje vi må gjøre det igjen..ikke vet jeg Åå, synd at kaken ikke hadde blitt like god Huff, fikk ekstremt lyst på kake nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skytte Skrevet 26. august 2011 #716 Del Skrevet 26. august 2011 Dagene flyr fort når man har et par avtaler ja:) Jeg liker bare gulrotkake og nå fikk jeg skikkelig lyst på det... Til frokost... Mmm... Men jeg har valgt å ikke lære meg å bake den for da spiser jeg meg nok lei og det vil jeg jo ikke! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 26. august 2011 Forfatter #717 Del Skrevet 26. august 2011 Deilig med en så bra samtale Høres ut som du fikk svar på det meste. Jeg tror du kommer til å komme deg tilbake til startvekten ganske kjapt. Spesielt siden du har så masse vann i kroppen. Merker jeg har fått endel vann i kroppen selv og det er ganske ubehagelig. Men det er jo bare en av de mange herlige plagene vi må gjennom. Heldigvis er det veldig verdt det Ja, veldig bra samtale Håper jo på det da. Mye vann er ikke så godt, nei. Sitter å tøyer ut fingrene mine nå, etter at de har sovet en stund. Hehe. Tror dere har litt andre rutiner der dere bor enn her i Bergen. Vi måtte fylle ut sånn skjema for lenge siden som ble sendt til sykehuset. Kanskje vi må gjøre det igjen..ikke vet jeg Åå, synd at kaken ikke hadde blitt like god Huff, fikk ekstremt lyst på kake nå Mye mulig det er litt forskjellige rutiner Eneste vi fylte ut i begynnelsen var helsekortet. Jeg har litt mer kake igjen, så hvis du løper så kanskje du rekker å få resten! Dagene flyr fort når man har et par avtaler ja:) Jeg liker bare gulrotkake og nå fikk jeg skikkelig lyst på det... Til frokost... Mmm... Men jeg har valgt å ikke lære meg å bake den for da spiser jeg meg nok lei og det vil jeg jo ikke! Ja, dagene flyr virkelig fort! Syntes det var i går at forloveden min sa: "Ånei, mandag igjen og en ny og lang uke." Jeg liker ikke gulrotkake, men har en veldig god og enkel oppskrift, hvis du vil ha? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 26. august 2011 Forfatter #718 Del Skrevet 26. august 2011 I dag tror jeg at at lille SH hikket for første gang. Har jo hørt Delphina snakke om det mange ganger, men jeg har aldri kjent noe før i dag, når jeg våknet. Det var veldig rytmisk som; Dunk - dunk - dunk over en lenger periode. Forloveden var flink å hjalp meg med å rydde leiligheten i går, også vasket jeg litt. Var utrolig deilig å våkne til morningen i dag, og slippe å hive meg over rot med en gang Nå gjelder det å finne noe å lage til middag i dag. Har virkelig ikke peiling, og er så sliten i hodet etter en natt med veldig dårlig søvn, så klarer ikke tenke helt ordentlig Hmm.. Jaja, blir vel mat på oss i dag også. Benni Jeg tenkte å prøve med på å hekle bestemorruter i dag, men vet ikke helt om jeg får det til Fikk forresten pakken fra Spar Kjøp i posten i går med ullbodyene og strømpebuksene jeg bestilte etter råd fra deg Ullbodyene var helt perfekte, men strømpebuksene var veldig store Så de blir nok liggenes et år eller to Haha. Men ihvertfall; Takk for tipset, veldig god kvalitet på de Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 26. august 2011 #719 Del Skrevet 26. august 2011 Hehe, er litt artig når de hikker. Han her pleier også å hikke, kjenner det nesten hver dag. Her blir det taco. En annen god fredagsmiddag er jo hjemmelagd pizza, eller lasagne med hvitløksbaguetter! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
arven1 Skrevet 26. august 2011 #720 Del Skrevet 26. august 2011 Høres ut som nurket ditt hikket ja Det er ganske morsomt å kjenne. Her begynte gullet å hikke veldig tidlig i graviditeten og det tok en liten stund før jeg skjønte hva det var.... Lille knøttet hikker opptil flere ganger i døgnet her, tror hun er litt grådig og svelger for mye om gangen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå