Gå til innhold

Stolt mamma til verdens skjønneste prinsesse <3

Teita

Anbefalte innlegg

Hei! Grattis med vogn!

Jeg har også hørt at det ikke lønner seg å kjøpe bleier i Sverige. Jeg tenkte på det sist jeg var der, men siden jeg har hørt det sjekket jeg ikke prisen engang. Men du har nok sikkert ikke tapt noe på det uansett.

Håper du får en fin treningsøkt i dag! Lenge siden jeg har vært i bassenget nå - det skal jeg få til denne uka! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Weeee!!! Bare åtte små uker igjen!!!

Gosj, så effektiv du er!! Flinke damen:)

Mmm... Basseng høres helt fortyllende ut... Her i byen er svømmehallen stengt pga renovering og ombygging i laaang tid:( Badekaret blir liksom ikke helt det samme:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmm, vafler :sikle:

Håper det går fint på bekkentreningen i dag :jepp:

Vefler smakte veldig godt :jepp:

Det gikk fint :)

Koselig kveld :)

Håper det går fint på treninga da :D

Veldig koselig :) Det gikk bra :)

Hei! Grattis med vogn!

Jeg har også hørt at det ikke lønner seg å kjøpe bleier i Sverige. Jeg tenkte på det sist jeg var der, men siden jeg har hørt det sjekket jeg ikke prisen engang. Men du har nok sikkert ikke tapt noe på det uansett.

Håper du får en fin treningsøkt i dag! Lenge siden jeg har vært i bassenget nå - det skal jeg få til denne uka! :jepp:

Tusen takk :) Nei, det gjorde visst ikke det. Sjekket prisen i butikken i dag, og de første bleiene er veldig billig, og mye billigere enn i Sverige. Jaja, bomkjøp.

Treningen gikk fint :)

Litt sen oppdatering i dag, men dagen har gått så fort. Var på bassengtrening for første gang i dag, og det var bedre enn jeg hadde forventet meg. Faktisk valuta for pengene. Vi var 12 gravide jenter med bekkenløsning, som hoppet rundt og frem og tilbake, opp og ned :fnise: Så helt sikkert veldig dumt ut!

Naboen min som også er gravid, var også der, så det var hyggelig at jeg visste hvem noen var. Nå kan vi kjøre sammen og slikt :)

Ellers har jeg begynt på et nytt babyteppe i dag :fnise: Nå strikker jeg DETTE i dyp lilla. Blir faktisk ganske fint :)

Var i matbutikken i en hel evighet i sta. Syntes det er så kjedelig å handle mat. Tuslet frem og tilbake, og endte opp med to middager, bare. Men men. Ble god middag i dag, og kjære var veldig fornøyd ihvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Weeee!!! Bare åtte små uker igjen!!!

Gosj, så effektiv du er!! Flinke damen:)

Mmm... Basseng høres helt fortyllende ut... Her i byen er svømmehallen stengt pga renovering og ombygging i laaang tid:( Badekaret blir liksom ikke helt det samme:)

Vet :hoppe: Tiden går fort!

Var faktisk veldig deilig å trene i vann. Nå trenger jo aldri jeg i det hele tatt da, men det var behagelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at treninga gikk så bra, og koselig at du traff på noen kjente :):jepp:

Kan tenke meg det er behagelig i vann, endeligen føle seg litt lett og "fri" igjen :fnise:

Noe av det verste jeg vet er og å gå i matbutikken. Jeg MÅ vite hva jeg skal ha før jeg går der, eller så ender jeg opp med mye rart :P

Og så flink du er å strikke :D Må vell begynne å samle seg opp med hjemmestrikket tepper hos deg nå ;) Kan du ikke legge ut bilde av resultatene da?? :jepp: Her holdes det enda på med det evighetvarende hekleteppet :P Kanskje jeg skal sette meg ned og fortsett litt... Hmm :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så for meg dere i badebassenget og dro litt på smilebåndet :fnise:

Jeg og er sånn når jeg går i butikken. Av og til handler jeg kun 3 bananer eller 3 epler for jeg finner rett og slett ikke ut hva jeg skal ha. Tenker alltid at "handleliste blir det neste gang!", men jeg gidder aldri å skrive en handleliste. Så gang på gang ender jeg opp med...ingenting :sjenert:

Og for et fint babyteppe :jepp: Ka tenke meg at det er fint i dyp lilla. Frøkna di er heldig :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra at treninga gikk så bra, og koselig at du traff på noen kjente :):jepp:

Kan tenke meg det er behagelig i vann, endeligen føle seg litt lett og "fri" igjen :fnise:

Noe av det verste jeg vet er og å gå i matbutikken. Jeg MÅ vite hva jeg skal ha før jeg går der, eller så ender jeg opp med mye rart :P

Og så flink du er å strikke :D Må vell begynne å samle seg opp med hjemmestrikket tepper hos deg nå ;) Kan du ikke legge ut bilde av resultatene da?? :jepp: Her holdes det enda på med det evighetvarende hekleteppet :P Kanskje jeg skal sette meg ned og fortsett litt... Hmm :sjenert:

Ja, det var deilig å føle seg litt lett igjen :fnise:

Jeg pleier egentlig å være flink til å skrive handlelister, men hadde ikke fått gjort det i dag, så da tok det jo evig lang tid. Det verste er å dra på butikken sulten, for da blir det dyrt! :ler:

Tenke jeg skulle legge ut bilde når jeg er ferdig :) Holder på med tre av gangen, for jeg blir så fort lei av ting, så da må jeg ha noe å bytte på :fnise: Skulle ønske jeg kunne hekle, men tenkte å lære meg det som neste prosjekt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

:fnise: Jeg har sett gamlinger gjøre de hopp og sprettene, men jeg skal innrømme jeg ikke synes det er merkelig, synes heller det er koselig. :sjenert: Jeg synes alt sånt er koselig jeg, så at en gjeng gravide damer hopper og spretter hadde bare fått meg til å trekke på smilebåndene, så koooselig.

Godt å høre det var en god trening! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så for meg dere i badebassenget og dro litt på smilebåndet :fnise:

Jeg og er sånn når jeg går i butikken. Av og til handler jeg kun 3 bananer eller 3 epler for jeg finner rett og slett ikke ut hva jeg skal ha. Tenker alltid at "handleliste blir det neste gang!", men jeg gidder aldri å skrive en handleliste. Så gang på gang ender jeg opp med...ingenting :sjenert:

Og for et fint babyteppe :jepp: Ka tenke meg at det er fint i dyp lilla. Frøkna di er heldig :rodmer:

Ja, det så helt sikkert veldig dumt ut :fnise: Flirte litt for meg selv i begynnelsen, for da hadde vi oppvarming med sånt flytebelte over midjen, og hoppet på tær rundt i sirkel. Haha!

Er ikke bare, bare å handle mat altså :fnise:

Babyteppet blir veldig fint i dyp lilla syntes jeg :) Stod lenge i butikken fordi jeg ikke fant en farge jeg syntes var fin, men valgte tilslutt denne, og ble fornøyd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Jeg har sett gamlinger gjøre de hopp og sprettene, men jeg skal innrømme jeg ikke synes det er merkelig, synes heller det er koselig. :sjenert: Jeg synes alt sånt er koselig jeg, så at en gjeng gravide damer hopper og spretter hadde bare fått meg til å trekke på smilebåndene, så koooselig.

Godt å høre det var en god trening! :jepp:

Hehe :) Det så ganske dumt ut altså, men det var god trening, og alle gjorde jo det samme, så da var det ikke så flaut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får fortsatt fryktelig lyst til å bade når jeg leser her:)

Det er så deilig å flyte rundt <3

Kjekt å kjenne noen der da, så har du noen å knise med:) Viktig det:)

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det så helt sikkert veldig dumt ut :fnise: Flirte litt for meg selv i begynnelsen, for da hadde vi oppvarming med sånt flytebelte over midjen, og hoppet på tær rundt i sirkel. Haha!

Er ikke bare, bare å handle mat altså :fnise:

Babyteppet blir veldig fint i dyp lilla syntes jeg :) Stod lenge i butikken fordi jeg ikke fant en farge jeg syntes var fin, men valgte tilslutt denne, og ble fornøyd :)

Krever et bilde når teppet er ferdig :fnise: Neida, jeg krever ikke, jeg håper på et bilde av det ferdige resultatet :jepp:

Edit: Hva er det med meg og ekstreme skrivefeil for tiden? :klo: Kanskje jeg må roe ned pølsefingrene mine på tastaturet :fnise:

Endret av HenLu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får fortsatt fryktelig lyst til å bade når jeg leser her:)

Det er så deilig å flyte rundt <3

Kjekt å kjenne noen der da, så har du noen å knise med:) Viktig det:)

Ha en fin dag!

Er deilig å flyte når man har en innebygd flytemadrass på magen :fnise:

Ja, det var koselig :)

Krever et bilde når teppet er ferdig :fnise: Neida, jeg krever ikke, jeg håper på et bilde av det ferdige resultatet :jepp:

Edit: Hva er det med meg og ekstreme skrivefeil for tiden? :klo: Kanskje jeg må roe ned pølsefingrene mine på tastaturet :fnise:

Skal legge ut bilder etterhvert som jeg blir ferdig :)

Haha, pølsefingre! Selv har jeg alltid hatt smale fingre, men nå - nå har jeg pølsefingre for første gang i mitt liv. Men blir fort til skriveleifer når man skriver så fort og så mye. Skjønner jo hva du mener fordet :)

Må bare annbefale www.minbabybok.com Lest endel om den, og blitt solgt. Den skal jeg ha og lage til min datter! :) Den koster 199 kr, og du kan skrive og redigere så mye du vil. Boken varer frem til fylte et år, altså det første året i barnets liv, men du kan selv velge når du vil stoppe den. Det blir ingen tomme sider, slik det fort kan bli i en håndskrevet. Du kan velge om du vil printe den ut selv, eller om du vil få den bundet inn som en bok. Det jeg syntes er best av alt, er at du lett laster opp bildene inn på sidene, og alle bilder nå er jo digitale, så da slipper man å fremkalle de osv osv. Jeg skal ihvertfall ha den :) Tenker jeg kjøper den etterpå, og begynner å fylle inn ting som familietre osv.

Ellers ingen planer i dag, og det er deilig! Det skjer og skal skje mye denne uken, så det blir deilig å kunne slappe av i dag. Tenkte å se litt på favorittprogrammer på TV og ellers strikke og kose meg :)

Ha en fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oj,den babyboken så veldig fin ut, jeg har allerede kjøpt en i bokhandelen så jeg får vel holde meg til den.....

Teppet du skal strikke ser kjempe fint ut :Nikke: Blir misunnelig altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fin vogn dere har kjøpt! :hoppe:

Men jeg er jo ikke helt upartisk da, iom at vi har kjøpt den samme, i blå :nigo: Helt enig med deg, den har virkelig alt man kunne ønske seg i en vogn :jepp:

Forresten veldig imponert over alle teppene du produserer. Det går jo i et forrykende tempo! :)

Ha en fortsatt fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en flott side å lage bok på! :)

Selv har jeg valgt å heller ha babybok i et vanlig album hvor jeg selv skriver fødselhistorie og slike ting. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Oj,den babyboken så veldig fin ut, jeg har allerede kjøpt en i bokhandelen så jeg får vel holde meg til den.....

Teppet du skal strikke ser kjempe fint ut :Nikke: Blir misunnelig altså!

Den er genial. Har bestilt den nå, og har allerede begynt å fylle inn det som kan fylles inn før barnet kommer :) Kjempe gøy!

Så fin vogn dere har kjøpt! :hoppe:

Men jeg er jo ikke helt upartisk da, iom at vi har kjøpt den samme, i blå :nigo: Helt enig med deg, den har virkelig alt man kunne ønske seg i en vogn :jepp:

Forresten veldig imponert over alle teppene du produserer. Det går jo i et forrykende tempo! :)

Ha en fortsatt fin dag :)

Upartisk er bra :fnise: Vogna er stunning :hjerte: I love it!

Det går unna :jepp: Er halvferdig med det jeg begynte på i går. Hehe. Må bare kjøpe mer garn..

Takk, ha en fin dag du også :)

Det var en flott side å lage bok på! :)

Selv har jeg valgt å heller ha babybok i et vanlig album hvor jeg selv skriver fødselhistorie og slike ting. :)

Ja, veldig bra side :) Hadde tenkt på håndskreven jeg også, men fant ut at jeg suser så mye, også blir det feil, og da blir det stygt osv. Så da var det kjekt med et sted jeg kan redigere :)

I morgen skal vi til jordmor på fødselssamtale. Fødselssamtale, da nærmer det seg virkelig altså. Blir spennende å se om hun finner ut av leiet til tulla også. Blir det seteleie, dør jeg. Da vil jeg ha keisersnitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den boka har jeg og bestemt meg for å lage :) Den virker så fin og så koselig :rodmer: tenker å bestille den rett etter at han er født, sånn at jeg kan begynne å skrive med en gang :D Men tror kanskje jeg skal kjøpe en sånn fra bokhandelen og ha i tillegg.. Men ikke bestemt meg helt :)

Du begynner kanskje på den før meg du da, så da får du hyle ut om den er så bra som det virker :D

Spennende med fødselsamtale da :D Da begynner det virkeligen å nærme seg, Teita :jepp:

Og jeg har samme tanken om seteleie. Jeg DØØØØR!! Men så er jeg så pysete når det gjelder keisersnitt og, så vet virkeligen ikke hva jeg hadde gjordt :sjenert: Men han ligger med hodet ned allerede, og legen har skreve hodeleie på papirene mine. Så satse på at han blir liggende :P:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh, kjekt med fødselssamtale. Kunne du oppdatert litt hva dere går gjennom på denne samtalen? :) Jeg skal på det neste uke pluss omvisning på føden hvis jeg vil det. Usikker på om jeg vil, men jeg får se :fnise:

Det blir spennende å sjekke leie. Håper hun ligger med hodet ned da :jepp: Får man KS uansett? Altså dersom barnet ligger i seteleie? Har ikke sittet meg inn i akkurat det siden poden har lagt med hodet ned i langt over en mnd.

Edit: Skrivefeil..en slik en sånn at man ikke forstod sammenhengen i teksten :fnise::roll:

Endret av HenLu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den boka har jeg og bestemt meg for å lage : ) Den virker så fin og så koselig :rodmer : tenker å bestille den rett etter at han er født, sånn at jeg kan begynne å skrive med en gang : D Men tror kanskje jeg skal kjøpe en sånn fra bokhandelen og ha i tillegg.. Men ikke bestemt meg helt : )

Du begynner kanskje på den før meg du da, så da får du hyle ut om den er så bra som det virker : D

Spennende med fødselsamtale da : D Da begynner det virkeligen å nærme seg, Teita :jepp :

Og jeg har samme tanken om seteleie. Jeg DØØØØR!! Men så er jeg så pysete når det gjelder keisersnitt og, så vet virkeligen ikke hva jeg hadde gjordt :sjenert : Men han ligger med hodet ned allerede, og legen har skreve hodeleie på papirene mine. Så satse på at han blir liggende : P :fnise :

Jeg kjøpte og begynte på den i går :) Startet med å fylle ut om familien og sånt som går før barnet er født. Var kjempe gøy :)

Ja, det tenkte jeg også. Fødselssamtale liksom, da skjer det ting! Da blir han sikkert liggende :)

Oh, kjekt med fødselssamtale. Kunne du oppdatert litt hva dere går gjennom på denne samtalen? : ) Jeg skal på det neste uke pluss omvisning på føden hvis jeg vil det. Usikker på om jeg vil, men jeg får se :fnise :

Det blir spennende å sjekke leie. Håper hun ligger med hodet ned da :jepp : Får man KS uansett? Altså dersom barnet ligger i seteleie? Har ikke sittet meg inn i akkurat det siden poden har lagt med hodet ned i langt over en mnd.

Edit: Skrivefeil..en slik en sånn at man ikke forstod sammenhengen i teksten :fnise : :roll :

Ja, det var veldig kjekt. Skal oppdatere vettu :) Omvisning på føden anbefales altså!

Tror ikke man automatisk får KS, men tror man kan søke om det ihvertfall. Jeg vil helst slippe å gjennomgå en vaginal setefødsel.

---

Da har vi vært på fødselssamtale. Det var faktisk veldig lærerikt, og jeg er veldig takknemlig for den timen :) Hun tegnet og viste hvordan livmormusklene fungerer når man har rier, hvordan rier er, og hvordan man skal telle og takle de. Forloveden fikk streng beskjed om å passe på riene, følge med på meg, roe meg ned, og telle rier, når de kommer. Det ble hans oppgave, for jeg hadde visst nok med å takle smertene :)

Nå føler jeg at jeg er mer klar for å "face" en fødsel, for nå vet jeg hvordan ting fungerer, og hvordan jeg best mulig skal takle det, og når det er på tide å ringe føden. Man skal ringe føden dersom vannet går, eller dersom riene er like og det max er 7 minutter mellom de. Noe før det, er ikke vits. Da blir man bare sendt hjem igjen.

Så spurte hun meg om vekten min da.. Og hun fikk sjokk da jeg sa jeg hadde gått opp 20 kg. Hun ba meg reise meg opp, så hun fikk se på meg, og sa at det ikke så sånn ut i det hele tatt. Men det har jeg altså. Så fikk beskjed om å roe ned på sukkerinntaket, fordi da er det større sannsynelighet for at barnet utvikler sukkersykdom. Så jeg får jo bare gjøre det. Ellers så sa hun at jeg så ut som en jente som kom til å gå raskt ned i vekt igjen, siden jeg aldri har vært overvektig eller slitt med vekten på noe som helst måte. Så det var ihvertfall bra :)

Symfysemålet mitt var litt under normalen nå, og sist var det litt over normalen. Så det er riktig som jeg trodde; at jeg vokste veldig fort i 2. trimester, også stagnerte det litt. Jeg har en litt liten mage, men det gjorde ikke noe. Hjerterytmen til babyen var helt fint (140) og blodtrykket mitt var også helt fint :)

Men så har jeg hatt veldig vondt i magen i dag. Så jeg fikk en mykere stol, siden jordmora så at jeg hadde vondt. Gjorde vondt å kjøre over humpler på vei hjem, men er litt bedre nå :)

Og det var vel egentlig alt. Alt i alt, veldig fornøyd med timen i dag :) Om to uker skal jeg på vekstkontroll UL. Jordmor sa forresten at hun ligger med hodet ned (noe jeg visste), men at det blir sjekket ordentlig om to uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...