benni Skrevet 18. august 2011 #641 Del Skrevet 18. august 2011 Jepp, var oppom i går og fikk røska med meg noen ullbodyer og strømpiser jeg og Men om det er langt for deg å dra så har de nettside også Så utrooolig gøy med omvisning på føden :D gleder meg til vi skal det. Og så flink du er å strikke. Jeg holder på å hekle oldemorteppe til prinsen, men blir så lei- så nå ligger det på vent. Får ta det frem igjen snart og komme igang igjen Og det teppet i perlestrikk er jo bare kjempe nydelig. Hvilken farge strikker du i? Vet du hva, jeg er også super glad og lettet over denne siden her på KG. Her kan vi brøle fra oss og klage så mye man vil. Folk blir kanskje lei av oss her og, men det ser vi jo ikke, heldigvis :D Godt å ha en side hvor vi kan snakkes og være litt mer anonyme en ellers. Det syns vertfall jeg Og jeg må jo få takke deg og, du er super Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 18. august 2011 Forfatter #642 Del Skrevet 18. august 2011 Ingen årsak vennen! Det er godt det roet seg ned med smerter og slikt. Er takknemlig for dere damer jeg også. Det gjør en litt ensom tilværelse lettere, ikke lett å være gravid og i tillegg ikke kunne språket. Nei, det skjønner jeg. Du er virkelig tøff som flyttet til et helt nytt land som gravid Godt vi har KG Godt å høre at du føler deg bedre Teita Jeg også synes KG er et fint sted å lufte tanker, bekymringer og gleder med andre som er i samme situasjon Håper du får en fin dag! Ja, det er virkelig fint det finnes sider som dette Tusen takk, og takk det samme. Tenk at du blir mamma når som helst :klemer: ________________________________________________________ Dette tror jeg må ha vært den verste natten hittils i graviditeten. Er sikker på at jeg var oppe for å tisse 20 ganger, uten å overdrive, før jeg endelig fikk sove da klokken nærmet seg fem på natten.. SH er ihvertfall VELDIG aktiv for tiden. Når jeg ligger sidelengs i sengen, så er hun så sterk at hun omtrent flytter på meg med sparkene sine Jeg driver å ser på brukte Maxi Cosi bilseter på finn nå. Noen selger med base, og andre uten, og det er jo også forskjellige baser. Jeg skjønner ikke helt dette med base eller ikke, for alle sier forskjellig. Hmm. Tenkte ihvertfall å kjøpe det brukt, dersom det ikke er så gammelt, for da kan vi spare endel penger. Ellers er det ikke så veldig mye nytt å meddele. Det blir spareribs, fløtegratinerte poteter og frisk salat til middag i dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 18. august 2011 Forfatter #643 Del Skrevet 18. august 2011 Jepp, var oppom i går og fikk røska med meg noen ullbodyer og strømpiser jeg og Men om det er langt for deg å dra så har de nettside også Så utrooolig gøy med omvisning på føden :D gleder meg til vi skal det. Og så flink du er å strikke. Jeg holder på å hekle oldemorteppe til prinsen, men blir så lei- så nå ligger det på vent. Får ta det frem igjen snart og komme igang igjen Og det teppet i perlestrikk er jo bare kjempe nydelig. Hvilken farge strikker du i? Vet du hva, jeg er også super glad og lettet over denne siden her på KG. Her kan vi brøle fra oss og klage så mye man vil. Folk blir kanskje lei av oss her og, men det ser vi jo ikke, heldigvis :D Godt å ha en side hvor vi kan snakkes og være litt mer anonyme en ellers. Det syns vertfall jeg Og jeg må jo få takke deg og, du er super Da skal jeg sjekke ut hjemmesiden Tusen takk for tips! Ja, omvisning var kjempe koselig. Det må du få meg deg Hekling er så fint, syntes jeg. Har glemt helt hvordan jeg gjør det, men har litt lyst å lære meg det igjen Jeg skal strikke det i natur, altså den fargen som er på bildet Det jeg holder på med nå i merino ull, er trefarget (stripete) i hvit, lys rosa og fersken. Ja, ikke sant? Er veldig takknemlig. Er jo frivillig om man vil kommentere og dele meninger her inne, så alle kan bare velge å slutte når de vil, uten noen særlig sure miner Tusen takk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
benni Skrevet 18. august 2011 #644 Del Skrevet 18. august 2011 Da skal jeg sjekke ut hjemmesiden Tusen takk for tips! Ja, omvisning var kjempe koselig. Det må du få meg deg Hekling er så fint, syntes jeg. Har glemt helt hvordan jeg gjør det, men har litt lyst å lære meg det igjen Jeg skal strikke det i natur, altså den fargen som er på bildet Det jeg holder på med nå i merino ull, er trefarget (stripete) i hvit, lys rosa og fersken. Ja, ikke sant? Er veldig takknemlig. Er jo frivillig om man vil kommentere og dele meninger her inne, så alle kan bare velge å slutte når de vil, uten noen særlig sure miner Tusen takk Det skal jeg passe på ja Jeg syns også det er så fint. Kunne ikke hekle jeg, men når jeg fant ut at jeg var gravid bestemte jeg meg for å lære meg det. Så vet du hva frøken benni gjorde da? Da søkte jeg opp på nettet, og lærte meg selv. Så om du vil friske opp gamle evner så kan jeg anbefale og gå på frumaela.com sin hjemmeside og finne oppskriften der. Hun har lakt ut skritt for skritt, både i bilder og på film. Veldig greit Det blir nok bra :D Akkurat, det som er så bra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 18. august 2011 Forfatter #645 Del Skrevet 18. august 2011 Det skal jeg passe på ja Jeg syns også det er så fint. Kunne ikke hekle jeg, men når jeg fant ut at jeg var gravid bestemte jeg meg for å lære meg det. Så vet du hva frøken benni gjorde da? Da søkte jeg opp på nettet, og lærte meg selv. Så om du vil friske opp gamle evner så kan jeg anbefale og gå på frumaela.com sin hjemmeside og finne oppskriften der. Hun har lakt ut skritt for skritt, både i bilder og på film. Veldig greit Det blir nok bra :D Akkurat, det som er så bra Takk for tipset. Skal sjekke det ut Drops Design har også endel hjelpsomme videoer av både strikking og hekling. Har forresten bestilt to ullbodyer og strømpebukser fra Spar Kjøp nå, så takk for tipset der og Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 18. august 2011 #646 Del Skrevet 18. august 2011 Jeg dreiv på og strikket et babyteppe til Odin, og det så ut til å kunne bli veldig fint, men jeg blir så fort lei, så det ble liggende. Også kom hunden og ødela den ene strikkepinnen (bambus), slik at flere masker datt av og raknet, så nå kan jeg ikke fortsette heller.. Men dere er flinke dere som gjennomfører det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skytte Skrevet 18. august 2011 #647 Del Skrevet 18. august 2011 Hei hei! Da har jeg endelig en date med sofaen og kg <3 Ang hårføner eller mykt dopapir.. Der jeg var hadde de en sånn håndholdt spyleslange som jeg brukte også tørket jeg meg med en klut. Det var alt for mye gruff til at papir hadde vært ok pga det nok ville smuldret og sånt, om du skjønner? Og i det gamle huset vårt hadde jeg anledning til å ha en slik spyler ved doen og det var helt fantastisk! Men så ble jeg sydd en del så kan hende det gjorde ekstra vondt med dogåing da.. Ellers så har du jo alt lurt på listen din:) Kanskje ta med en bok å skrive opp besøk og gaver? Jeg var veldig glad for at jeg gjorde det. Men så har jeg hukommelse som en gullfisk også.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TuttaV Skrevet 18. august 2011 #648 Del Skrevet 18. august 2011 Så fint drops teppe du strikker! Flinka Hørtes ut som en veldig nyttig omvisning på føden også... Ikke lenge til nå! Når man er såpass mye oppe om natten vet man at det begynner å bli trangt der inne og man nærmer seg slutten Vi skal sannsynligvis gå for Maxi Cosi bilsete vi og. Hva ligger de på egentlig? Gleder meg skikkelig til å ta en runde på BabyShop e.l. og se litt på hva vi trenger + hva det koster. Ingen muligheter for det her jeg er nå... og jeg som eeeeelsker å gå å titte ' Håper du har en fin dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 18. august 2011 Forfatter #649 Del Skrevet 18. august 2011 Jeg dreiv på og strikket et babyteppe til Odin, og det så ut til å kunne bli veldig fint, men jeg blir så fort lei, så det ble liggende. Også kom hunden og ødela den ene strikkepinnen (bambus), slik at flere masker datt av og raknet, så nå kan jeg ikke fortsette heller.. Men dere er flinke dere som gjennomfører det! Så kjedelig Jeg syntes det er gøy med håndarbeid jeg. Sel vom jeg ikke er så veldig flink da Syntes det blir koselig at vesla får noe som mamma har laget også. Ellers er jo alt hjemmelaget fra farmoren. Hei hei! Da har jeg endelig en date med sofaen og kg <3 Ang hårføner eller mykt dopapir.. Der jeg var hadde de en sånn håndholdt spyleslange som jeg brukte også tørket jeg meg med en klut. Det var alt for mye gruff til at papir hadde vært ok pga det nok ville smuldret og sånt, om du skjønner? Og i det gamle huset vårt hadde jeg anledning til å ha en slik spyler ved doen og det var helt fantastisk! Men så ble jeg sydd en del så kan hende det gjorde ekstra vondt med dogåing da.. Ellers så har du jo alt lurt på listen din:) Kanskje ta med en bok å skrive opp besøk og gaver? Jeg var veldig glad for at jeg gjorde det. Men så har jeg hukommelse som en gullfisk også.. Ok, skjønner. Tar med en rull mykt toalettpapir i tilfelle, så får vi se hvordan det går. Håper veldig på å ikke revne så mye Er så redd for det. Ja, det var lurt. Nå tror jeg ikke at vi kommer til å få så veldig mye besøk på sykehuset da, (fordi vi vil bruke tiden godt på å komme igang med amming og slappe godt av osv.) Men kommende mormor kommer, farmor og farfar, så får vi se på resten. Så fint drops teppe du strikker! Flinka Hørtes ut som en veldig nyttig omvisning på føden også... Ikke lenge til nå! Når man er såpass mye oppe om natten vet man at det begynner å bli trangt der inne og man nærmer seg slutten Vi skal sannsynligvis gå for Maxi Cosi bilsete vi og. Hva ligger de på egentlig? Gleder meg skikkelig til å ta en runde på BabyShop e.l. og se litt på hva vi trenger + hva det koster. Ingen muligheter for det her jeg er nå... og jeg som eeeeelsker å gå å titte ' Håper du har en fin dag Har ikke begynt på det enda. Venter på å få garnet i posten Men holder på med et annet teppe da, som snart er ferdig. Maxi Cosi'en er vist best i test. De er dyre nye; Setet koster 1799,- nytt og basen koster 1699 ,- nytt. Vi skal nok kjøpe brukt. Er en som bor rett ved meg som jeg fant på finn.no, som selger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skytte Skrevet 18. august 2011 #650 Del Skrevet 18. august 2011 Det ble litt hektisk da jeg skulle ha ut snupp pga han satt fast så jeg ble klippet. Det gjorde ikke vondt og jeg innbiller meg at det kanskje er bedre enn å revne? Pga når de klipper blir det liksom rette kanter de skal tråkle sammen? Hehe, nei jeg vet ikke:) Bilstol er omtr det eneste vi trenger så det må jeg undersøke litt. Men vet ikke enda hvilken bil vi ender opp med så.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 18. august 2011 Forfatter #651 Del Skrevet 18. august 2011 Det ble litt hektisk da jeg skulle ha ut snupp pga han satt fast så jeg ble klippet. Det gjorde ikke vondt og jeg innbiller meg at det kanskje er bedre enn å revne? Pga når de klipper blir det liksom rette kanter de skal tråkle sammen? Hehe, nei jeg vet ikke:) Bilstol er omtr det eneste vi trenger så det må jeg undersøke litt. Men vet ikke enda hvilken bil vi ender opp med så.. Ja, må jeg så må jeg. Men håper jo i størst mulig grad å slippe. Det var det siste vi trengte også, som koster en del. Bortsett fra vogn da, men det har vi jo satt av penger til, og vet hvilken vi skal ha ______________________________________________________ Da har vi faktisk vært å hentet og kjøpt Maxi Cosi bilsete Deilig å få det i hus. Vi monterte like så godt basen fast i bilen med en gang, så det er gjort. Vi var kjempe handy og flinke, syntes vi Trekket på setet kunne taes helt av, så det har jeg nå kastet i vaskemaskinen på håndvask Liker å vaske alt før snuppa vår skal bruke det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
benni Skrevet 18. august 2011 #652 Del Skrevet 18. august 2011 Kjekt med pakke i posten snart da :D Håper virkeligen du liker det, vist ikke får du kjefte på meg Maxi cosi har vi og, og av erfaring (etter søskenbarnet mitt) så er det et supert bilsete :D Han var en stor drols av en guttunge, god og rund, men kunne likevell bruke det til han var veldig nærme 1 år. Og lett og drasse med seg er det og Tror vi har gjordt et godt kupp :D Kjøpte dere brukt eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kitsch Skrevet 18. august 2011 #653 Del Skrevet 18. august 2011 Trist å lese at du har hatt endel vondt i det siste Håper det har bedret seg. Dere har fått endel på plass nå da, fort gjort å få kjøpt mye av et andre dere mangler. Vi nærmer oss målet nå ja Og jeg er helt enig! KG-jentene er helt fantastisk! Hadde blitt gærn uten dere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 18. august 2011 Forfatter #654 Del Skrevet 18. august 2011 Kjekt med pakke i posten snart da :D Håper virkeligen du liker det, vist ikke får du kjefte på meg Maxi cosi har vi og, og av erfaring (etter søskenbarnet mitt) så er det et supert bilsete :D Han var en stor drols av en guttunge, god og rund, men kunne likevell bruke det til han var veldig nærme 1 år. Og lett og drasse med seg er det og Tror vi har gjordt et godt kupp :D Kjøpte dere brukt eller? Jeg blir helt sikkert veldig fornøyd med ulltøyet Er bare så glad for tipset jeg. Det var jo billig i forhold til de jeg har sett på her. Ja, har hørt mye bra om det bilsetet. Også veier det jo ingenting Ja, vi valgte å kjøpe det brukt. Men det var pent brukt, pluss at jeg har vasket det selv også. Var jo så kjekt at man kunne ta av trekket. Trist å lese at du har hatt endel vondt i det siste Håper det har bedret seg. Dere har fått endel på plass nå da, fort gjort å få kjøpt mye av et andre dere mangler. Vi nærmer oss målet nå ja Og jeg er helt enig! KG-jentene er helt fantastisk! Hadde blitt gærn uten dere. Velkommen tilbake Litt vondter her og der og veldig dårlig nattesøvn, men sånt må man jo nesten bare regne med Ja, det kommer seg nå I kveld har jeg også montert en hylle til å ha stelleproduktene osv på. Tenkte jeg skulle legge ut bilde av hele babyrommet når det er helt ferdig Mangler bare å henge opp to lamper der nå, så er det meste gjort! For de fantastiske KG-jentene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
arven1 Skrevet 19. august 2011 #655 Del Skrevet 19. august 2011 Her er forberedelsene i gang Stelleprodukter og bilsete, er det ikke morro å holde på med slikt? Alt blir liksom mer virkelig på en måte. Nå er det ikke lenge til et nytt familiemedlem kommer... Håper vondtene er blitt litt bedre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ariel* Skrevet 19. august 2011 #656 Del Skrevet 19. august 2011 Så flink dere er som snart har barnerommet klart! Her er fortsatt barnerommet kaos, og vi føler nok vi har altfor god tid. Har fått en gratispakke i posten, så nå har vi noen stelleprodukter. Vi har også maxicosi bilsete. For oss var det veldig viktig å ha et bilsete som ikke veide så altfor mye i seg selv. Jeg sliter endel med skuldrene, og da blir det tungt å skulle være vekten av et tungt bilsete med en baby oppi. Dessuten gjør det jo absolutt ingenting at det kommer svært godt ut i test også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 19. august 2011 #657 Del Skrevet 19. august 2011 (endret) Så flinke dere er til å få alt klart, Teita! Her begynner vi med barnerommet først i dag! Dvs. har ryddet ut av det da, bortsett fra gjestesengen som skal opp på et annet rom, men når det kommer til selve oppussingen. Vi skal også ha maxi cosi, men vi skal leie den for 600 kr. for seks måneder. Så får vi se om vi kjøper ny stol da, eller om vi leier den en runde til. De sier jo man kan kjøpe stol til de litt større barna når babyen er seks måneder. Eventuelt så låner vi stol hos søsteren til kjæresten de siste månedene med "babystol", for da har lille gutten deres vokst ut av sin. Mulighetenes marked! Skal dere ha stellebord på badet eller? Vi har i utgangspunktet valgt å bare ha stellematte på gulvet, for å spare både penger og plass. Da slipper jeg også å være redd for at han skal rulle av stellebordet. Endret 19. august 2011 av Teriyaki Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 19. august 2011 #658 Del Skrevet 19. august 2011 Tøff er jeg vel ikke, bare blind av forelskelse. Neida, jeg visste det kom til å bli en ny tilværelse. Språket kommer sakte, men sikkert. Jeg kan faktisk si noe om meg selv på nederlandsk, rett og slett det første man lærer på et nytt språk. Jeg føler selvtilliten går litt oppover da. Så flink du er med barnerommet. Vi må nesten få somlet oss til enkelte småting, og skal vel ut og handle i morgen. Vi har også maxi cosi bilsete, den er herlig! Har ikke fått brukt den enda altså, men den er veldig behagelig å bære. Teriyaki: Vi har planer om det. Vi har to stk, en i stelleveksa og en oppblåsbar en, slik at vi har henne på gulvet (på stellematta), samme gjelder balja vi vasker snuppa i. Tørr nesten ikke ha ei lita frøken så mange "meter" over bakken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 19. august 2011 Forfatter #659 Del Skrevet 19. august 2011 Her er forberedelsene i gang :nigo : Stelleprodukter og bilsete, er det ikke morro å holde på med slikt? Alt blir liksom mer virkelig på en måte. Nå er det ikke lenge til et nytt familiemedlem kommer... Håper vondtene er blitt litt bedre :klemmer : Jepp! Jo det er ganske gøy å gjøre klart og gjøre det fint på rommet hennes. Kjente det ble litt virkelig når vi hentet bilstolen i går. Tenkte: "Herregud, her skal jenta mi ligge". Takk for Så flink dere er som snart har barnerommet klart! :jepp : Her er fortsatt barnerommet kaos, og vi føler nok vi har altfor god tid. :fnise : Har fått en gratispakke i posten, så nå har vi noen stelleprodukter. Vi har også maxicosi bilsete. For oss var det veldig viktig å ha et bilsete som ikke veide så altfor mye i seg selv. Jeg sliter endel med skuldrene, og da blir det tungt å skulle være vekten av et tungt bilsete med en baby oppi. Dessuten gjør det jo absolutt ingenting at det kommer svært godt ut i test også :jepp : Er veldig deilig å få ting i orden Gøy med gratispakke Ja, det er en god vekt på det setet. Søsteren til forloveden min hadde et annet sete til førstemann, og hun holdt på å bære seg ihjel. Nå til andre mann, har hun Maxi Cosi, og er kjempe fornøyd Så flinke dere er til å få alt klart, Teita! :jepp : Her begynner vi med barnerommet først i dag! Dvs. har ryddet ut av det da, bortsett fra gjestesengen som skal opp på et annet rom, men når det kommer til selve oppussingen. : ) Vi skal også ha maxi cosi, men vi skal leie den for 600 kr. for seks måneder. Så får vi se om vi kjøper ny stol da, eller om vi leier den en runde til. De sier jo man kan kjøpe stol til de litt større barna når babyen er seks måneder. : ) Eventuelt så låner vi stol hos søsteren til kjæresten de siste månedene med "babystol", for da har lille gutten deres vokst ut av sin. : ) Mulighetenes marked! :strix : Skal dere ha stellebord på badet eller? Vi har i utgangspunktet valgt å bare ha stellematte på gulvet, for å spare både penger og plass. : ) Da slipper jeg også å være redd for at han skal rulle av stellebordet. : ) Gøy å begynne i dag da Du må oppdatere oss om hvordan det går underveis da! Smart å leie Maxi Cosi da Nei, vi skal ha stellebordet på rommet hennes (som er vegg i vegg med badet, men vi har ikke plass der inne) Vi skal ha stellematte bare lagt oppå en kommode, så får se hvordan det går. Ellers er det jo ikke noe stress å bare legge den ned på gulvet Gidder ikke bruke penger på en stellekommode, er nok av andre utgifter, så da gjør vi det sånn Tøff er jeg vel ikke, bare blind av forelskelse. :fnise : Neida, jeg visste det kom til å bli en ny tilværelse. Språket kommer sakte, men sikkert. Jeg kan faktisk si noe om meg selv på nederlandsk, rett og slett det første man lærer på et nytt språk. Jeg føler selvtilliten går litt oppover da. :sjenert : Så flink du er med barnerommet. Vi må nesten få somlet oss til enkelte småting, og skal vel ut og handle i morgen. :fnise : Vi har også maxi cosi bilsete, den er herlig! Har ikke fått brukt den enda altså, men den er veldig behagelig å bære. Teriyaki: Vi har planer om det. Vi har to stk, en i stelleveksa og en oppblåsbar en, slik at vi har henne på gulvet (på stellematta), samme gjelder balja vi vasker snuppa i. Tørr nesten ikke ha ei lita frøken så mange "meter" over bakken. :fnise : Språket kommet nok Du er ihvertfall tøff som forlater hjemlandet ditt for å oppdra ditt første barn i et annet land. Kudos til deg, Delph Ja, Maxi Cosi'en er veldig behagelig å bære Orker ikke noe som veier et bly, og det er kjekt med et sete man kan bære rundt slik at man slipper og evt. vekke barnet dersom det har sovnet i bilen. Vi har kjøpt det Flexi badekaret til henne. Så det skal jo stå på gulvet inne på badet når vi bader henne. ________________________________________________________ Begynner å kjenne på kroppen at jeg ikke får nok søvn for tiden. Sover i intervaller. Sover en time, våkner, tisser, drikker litt, legger meg igjen, og etter 5-15 minutter så sovner jeg igjen. Samme regla fortsetter. Men det aller verste er å få sovne første gangen. Ligger til laaangt på natt, og det er jo så kjedelig. *klage klage* I dag skal jeg en liten tur til byen for å se etter Amme BH. Tenkte meg en tur innom Lindex, har hørt en del bra om de. Ser de har 2 for 3 på undertøy nå, men tør ikke bestille fra nettet, for jeg vet ikke om tilbudet gjelder der. Til middag blir det medisterkaker som svigermor har laget til oss, bakt potet, og tzatziki som jeg skal lage Namnam! Jaja, får nesten komme igang nå. Ønsker alle en god helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
benni Skrevet 19. august 2011 #660 Del Skrevet 19. august 2011 Vi har og kjøpt brukt, men av noen vi kjenner Tenkte og først at det var uaktuelt å kjøpe brukt, men tenkte hvorfor ikke. Det kan jo vaskes Og jeg regner med folk behandler et barnesetet bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå