Gå til innhold

Stolt mamma til verdens skjønneste prinsesse <3

Teita

Anbefalte innlegg

Helluuu!!

Så mye man går glipp av når man har feriegjester og lite kg tid!!

Grattis med siste trimester og fiiine magen og nydelige jenta i 3D <3 Så herlig!! Snart er tiden inne, ukene bare flyr!!

Mmm... Den spaghettien hørtes yammmi ut!

Du verden så mye du har ordna og styra da! Må ikke glemme å ta det med ro;) Flinke damen:)

Ha en super dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Må jo snoke :D Er gøy å bli kjent med KG jentene. Jeg kaller dere Kvinneguiden jentene mine, når jeg snakker om dere til kjæresten min :fnise:

Jeg kaller dere KG-jentene jeg :fnise: eller forumsjentene :) Han synes det er interessant når jeg oppdaterer om hva dere skriver, så det er jo kjekt. "Lalleball, (kaller kjæresten for lalleball :sjenert: ) nå bekymrer jeg meg mindre for *ditten* og *datten* fordi Teita/Delphina/Teriyaki/Pitteliten/benni fortalte meg *ditten* og *datten*" Tror han synes det er bra jeg har flere dagbøker her inne og støtte meg til - ellers hadde han fått 10000 telefoner hver dag :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helluuu!!

Så mye man går glipp av når man har feriegjester og lite kg tid!!

Grattis med siste trimester og fiiine magen og nydelige jenta i 3D <3 Så herlig!! Snart er tiden inne, ukene bare flyr!!

Mmm... Den spaghettien hørtes yammmi ut!

Du verden så mye du har ordna og styra da! Må ikke glemme å ta det med ro;) Flinke damen:)

Ha en super dag!

Ja, her går man glipp av ting om man ikke holder tunga rett i munn og følger med :fnise:

Tusen takk :hoppe:

Den spagettien er veldig god også :hjerte: Spiste to store porsoner :ler:

Takk det samme, Skytte :klemmer:

Jeg kaller dere KG-jentene jeg :fnise: eller forumsjentene :) Han synes det er interessant når jeg oppdaterer om hva dere skriver, så det er jo kjekt. "Lalleball, (kaller kjæresten for lalleball :sjenert: ) nå bekymrer jeg meg mindre for *ditten* og *datten* fordi Teita/Delphina/Teriyaki/Pitteliten/benni fortalte meg *ditten* og *datten*" Tror han synes det er bra jeg har flere dagbøker her inne og støtte meg til - ellers hadde han fått 10000 telefoner hver dag :sjenert:

Så bra at han er positiv til forumet :) Kjæresten min er litt mer skeptisk. Mest fordi jeg hadde så panikk før jeg hadde kjent de første sparkene, da jeg sa at alle dere andre kjente det såå mye tidligere enn meg. Da fikk jeg beskjed om å holde meg unna :ler: Men nå forteller jeg bare det som er positivt, så da er det ikke så ille lenger :)

Nå har jeg vært på min første fysiotime. Var egentlig mest en undersøkelse i dag, slik at hun kunne finne ut hvordan behandling som er best for meg og mitt bekken. Hun sa for det meste; Oii, her var det stivt, og oii :ler: Fikk litt rumpemassage, og det var faktisk litt godt, selvom det var flaut å ligge med rumpa til værs :ler:

Videre skal jeg gå til henne en gang i uken, også skal jeg ha bassengtrening to ganger i uken. Så her blir man virkelig fulgt opp. Men om det kan hjelpe på smertene mine, så gjør jeg gjerne det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nam, spagetthi er godt, ja.

Jeg pleier også å lage det selv. Altså bruker tomatpurre, matfløte eventuelt rømme, masse forskjellig pastakrydder, gulrøtter, paprika, løk og så klart kjøttdeig og fullkornspagetthi! :jepp: Er veldig godt!

Nesten så jeg angrer på at det er grøt som står på menyen i dag.. :ler:

Så flott at du får så mye hjelp! Jeg var hos fysio i går, og skal tilbake på tirsdag igjen, men etter det blir det nok ikke noe mer før jeg eventuelt blir værre. De aller værste smertene har gitt seg for lenge siden for min del, så nå er det bare irritasjoner og småvondter, derfor trenger jeg ikke mer hjelp. :)

Kjæresten min er ikke noe særlig postivi til KG, av en eller annen grunn. Han har fått det for seg at ingen på KG har peilig, så hvia jeg sier noe til han som har jeg lært på KG, så sier han "og hvor har du lært det, da", som om det ikke er noe hold i det hvis jeg har det fra KG! :gjeiper:

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en skjønn liten prinsesse du har i magen :rodmer:

Gratulerer så mye med inntreden i 3. trimester!

Min kjære vet også veldig godt om mine KG-venninner :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nam, spagetthi er godt, ja.

Jeg pleier også å lage det selv. Altså bruker tomatpurre, matfløte eventuelt rømme, masse forskjellig pastakrydder, gulrøtter, paprika, løk og så klart kjøttdeig og fullkornspagetthi! :jepp: Er veldig godt!

Nesten så jeg angrer på at det er grøt som står på menyen i dag.. :ler:

Så flott at du får så mye hjelp! Jeg var hos fysio i går, og skal tilbake på tirsdag igjen, men etter det blir det nok ikke noe mer før jeg eventuelt blir værre. De aller værste smertene har gitt seg for lenge siden for min del, så nå er det bare irritasjoner og småvondter, derfor trenger jeg ikke mer hjelp. :)

Kjæresten min er ikke noe særlig postivi til KG, av en eller annen grunn. Han har fått det for seg at ingen på KG har peilig, så hvia jeg sier noe til han som har jeg lært på KG, så sier han "og hvor har du lært det, da", som om det ikke er noe hold i det hvis jeg har det fra KG! :gjeiper:

Grøt er også veldig godt da :hjerte: Det spiste vi her om dagen, faktisk. Egentlig så syntes jeg det hører med til juletider, men sukkerbehovet mitt, hadde ikke noe imot det, så det smakte veldig godt :)

Ja, jeg håper virkelig at fysio kan hjelpe. For jeg har dager som er betrakerlig verre enn andre, og da føler jeg meg så utrolig invalid og handicappet. Veldig bra at de verste smertene dine har gitt seg da :) Finnes jo ikke noe bedre enn det.

Ja, sånn er kjæresten min også! Helt lik der. Han mener at jeg ikke har noen holdepunkter om jeg har lært det fra KG. Eneste han godtar er om legen eller jordmora forteller han noe. Teit! Men men. Det hjelper ihvertfall meg! :)

For en skjønn liten prinsesse du har i magen :rodmer:

Gratulerer så mye med inntreden i 3. trimester!

Min kjære vet også veldig godt om mine KG-venninner :fnise:

Tusen takk :rodmer:

Deilig å være nærmere målstreken :hoppe:

Hurra for KG-venninner sier jeg bare :) En god støtte fra folk som er i samme situasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde pratet hull i hodet på andre dersmo jeg ikke hadde KG. :)

Her i nord er det veldig vanlig å ha grøt på lørdager. I oppveksten var det grøt hver eneste lørdag, med noen unntak da. Og sånt som taco/pizza eller noe sånt på fredager. Så den typiske søndagsmiddagen med f.eks. skinkesteik, koteletter eller noe sånt, også var det annen "hverdagsmat" resten av uken. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde pratet hull i hodet på andre dersmo jeg ikke hadde KG. :)

Her i nord er det veldig vanlig å ha grøt på lørdager. I oppveksten var det grøt hver eneste lørdag, med noen unntak da. Og sånt som taco/pizza eller noe sånt på fredager. Så den typiske søndagsmiddagen med f.eks. skinkesteik, koteletter eller noe sånt, også var det annen "hverdagsmat" resten av uken. :)

Er ikke så ulikt fra her det, egentlig. Kjenner mange som har det på lørdager. Også har vi jo den typiske søndagsmiddagen som du beskriver. Er bare jeg som aldri (Merk; frem til jeg ble gravid :ler:), har vært noe særlig fan av sukker, og søte ting. Men NÅ, kunne jeg gjerne tenkt meg å hatt grøt hver lørdag :fnise:

Er veldig godt å ha KG, for da kan man slippe ut tanker, og dele de med andre, og få innput fra folk i samme situasjon. Jeg vet ikke hva jeg skulle gjort uten dere :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke så ulikt fra her det, egentlig. Kjenner mange som har det på lørdager. Også har vi jo den typiske søndagsmiddagen som du beskriver. Er bare jeg som aldri (Merk; frem til jeg ble gravid :ler:), har vært noe særlig fan av sukker, og søte ting. Men NÅ, kunne jeg gjerne tenkt meg å hatt grøt hver lørdag :fnise:

Er veldig godt å ha KG, for da kan man slippe ut tanker, og dele de med andre, og få innput fra folk i samme situasjon. Jeg vet ikke hva jeg skulle gjort uten dere :fnise:

Hihi, det må jeg si. Men da var du vel bra sunn før! :jepp: Jeg har alltid vært glad i søte ting, og potetgull også da. Men nå for tiden er jeg ENDA mer glad i søtt.. :fnise: Heldigivs har jeg alltid pleid å være flink til å begrense meg i ukedagene. Er ikke liiiike flink nå når jeg er gravid. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vel egentlig aldri vært sunn på noen som helst måte. Aldri vært flink til å trene, eller spise riktig. Aldri tenkt på hva jeg har spist. Jeg har spist akkurat hva jeg vil, og hvor mye jeg vil, når jeg vil. Vært utrolig heldig sånn sett. For jeg la heller aldri på meg noe særlig.

Meeen, så kom graviditeten :ler: Også fortsatte jeg helt likt som før, med å spise det jeg ville, når jeg ville, og tror du ikke vekta for til værs?! :ler: Men jeg prøver ihvertfall å være litt flink. Spiser foreksempel en lefse med kanel og sukker, og da drikker jeg vann i stede for juice eller brus :ler: Jaja, jeg prøver ihvertfall :)

Om jeg ikke skulle gå ned igjen naturlig etter fødsel og amming, så kommer jeg nok til å jogge meg en tur eller to. Men, den tid - den sorg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for KG-jentene sier jeg bare :klemmer: Hadde slitt folk ut med mas om jeg ikke hadde hatt dere :fnise:

Jeg var heller ikke så veldig glad i søtt før jeg ble gravid. Likte bedre salt og likte ikke kaker noe særlig, men nå vil jeg bare ha søtt hele tiden og da spesielt bakevarer. Ble nødt til å lage meg vafler igår for jeg holdt på å gå på veggen. Har gått opp ti kilo sålangt og jeg vil ikke gå opp så mye mer, men tviler på at vekten stopper med det første :sukk:

Vi får håpe kiloene renner av oss når ungene er ute!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for KG-jentene sier jeg bare :klemmer: Hadde slitt folk ut med mas om jeg ikke hadde hatt dere :fnise:

Jeg var heller ikke så veldig glad i søtt før jeg ble gravid. Likte bedre salt og likte ikke kaker noe særlig, men nå vil jeg bare ha søtt hele tiden og da spesielt bakevarer. Ble nødt til å lage meg vafler igår for jeg holdt på å gå på veggen. Har gått opp ti kilo sålangt og jeg vil ikke gå opp så mye mer, men tviler på at vekten stopper med det første :sukk:

Vi får håpe kiloene renner av oss når ungene er ute!

Ja, hurra for KG - jentene! :hoppe:

Jeg har det helt likt som deg når det kommer til søtsug, både før og i graviditeten. Nå kan jeg omtrent ikke få nok.

Vekten stopper nok ikke helt opp nei. Desverre for oss :ler: Bare husk på at du enda har syv kilo å gå på, før du tar meg igjen. Så du har lov til å trøkke i deg de vaflene når du vil :)

Mest sannsynelig, og forhåpentligvis, så forsvinner kiloene ganske fort etter fødsel :) Trøster meg med det, mens jeg sitter her med dobbelthaka mi :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trøster meg med at jeg kommer til å gå ned mye etter fødselen så om det ikke skjer blir jeg nok fryktelig skuffet! :fnise:

Mamma kom hjem med sjokoladepudding og tiramisu idag og jeg klarer jo ikke si nei til det så godtet meg med det etter middagen :sikle:

Og så kjøpte hun sjokoladepålegget mitt så jeg har noe til å stoppe det evigvarende søtsuget mitt. Jeg prøver å passe på hva jeg spiser og hun snakker om å slanke seg så hittil gjør vi jo en strålende jobb :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg trøster meg med at jeg kommer til å gå ned mye etter fødselen så om det ikke skjer blir jeg nok fryktelig skuffet! :fnise:

Mamma kom hjem med sjokoladepudding og tiramisu idag og jeg klarer jo ikke si nei til det så godtet meg med det etter middagen :sikle:

Og så kjøpte hun sjokoladepålegget mitt så jeg har noe til å stoppe det evigvarende søtsuget mitt. Jeg prøver å passe på hva jeg spiser og hun snakker om å slanke seg så hittil gjør vi jo en strålende jobb :ler:

Vi kommer garantert til å gå ned noe. Ihvertfall, fosteret, morkaken og vannet. Og de fleste går ned fort i vekt, så fort de starter med ammingen. Så vi har ihvertfall gode odds :)

Når jeg sitter å propper i meg ting konstant, så sitter forloveden å ser på meg, og da sier jeg bare: What? Im allowed. Im pregnant! :ler:

Spis og kos deg :) Det baby vil ha, vil baby ha :hjerte:

Er så lei av dårlig nattesøvn :( I natt har jeg sovet i intervaller. Våknet hver eneste time for å tisse, drikke, spise noe, og så sove en time igjen. Det blir slitsomt i lengden.

Når jeg ligger i sengen om kvelden og ikke får sove, så tenker jeg en hel del. Tenker på alt mellom himmel og jord, men mest på fødsel. Teoretisk sett, så kan det jo skje når som helst, men aller helst om ca. 11 uker. Det nærmer seg med stormskritt, og jeg føler det er på høy tid å virkelig tenke på det nå. Jeg liker å være godt forberedt til ting, og selvom det er vanskelig å forberede seg på en fødsel, så streber jeg likevel litt.

Mulig dette ble et surrete innlegg, men jeg er så trøtt. Føler meg som en sombie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

:skratte: If pregnant wants, pregnant eats!

Her får mannen i huset dårlig samvittighet fordi vi ikke spiser supersunt, men jeg er nok flinkere enn det han er. Ja, jeg spiser sjokoladepålegg en gang i blant (og da klatter jeg på :sjenert: ), men ellers er jeg langt langt flinkere på det å spise frukt og grønt enn det han er. Jeg elsker kiwi nå for tiden, og sikler på jordbærene. :fnise:

:klemmer: Virker som du sliter mer med søvnen enn det jeg gjør for å være helt ærlig. Jeg våkner bare ikke uthvilt nok når jeg våkner. Det er bra du forbereder deg på fødsel, det er det eneste man kan gjøre, det og få på plass alle småting som trengs. Her er vi nesten ferdig og snart skal Delphinamor vaske klærne til lille C, de bittesmå klærne hennes. Er merkelig at et lite menneske sparker blæra mi hver dag, hu er så liiiiten! :rodmer:

Du får slappe av og legge deg nedpå. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:skratte: If pregnant wants, pregnant eats!

Her får mannen i huset dårlig samvittighet fordi vi ikke spiser supersunt, men jeg er nok flinkere enn det han er. Ja, jeg spiser sjokoladepålegg en gang i blant (og da klatter jeg på :sjenert: ), men ellers er jeg langt langt flinkere på det å spise frukt og grønt enn det han er. Jeg elsker kiwi nå for tiden, og sikler på jordbærene. :fnise:

:klemmer: Virker som du sliter mer med søvnen enn det jeg gjør for å være helt ærlig. Jeg våkner bare ikke uthvilt nok når jeg våkner. Det er bra du forbereder deg på fødsel, det er det eneste man kan gjøre, det og få på plass alle småting som trengs. Her er vi nesten ferdig og snart skal Delphinamor vaske klærne til lille C, de bittesmå klærne hennes. Er merkelig at et lite menneske sparker blæra mi hver dag, hu er så liiiiten! :rodmer:

Du får slappe av og legge deg nedpå. :klemmer:

Kiwi er jeg også stor fan av fortiden :) Prøver å spise rikelig med frukt og grønt, men jeg hiver likevel innpå alt det andre jeg har lyst på også. Tror jeg hadde blitt et hormonelt monster dersom jeg ikke hadde spist det jeg fyser på der og da.

Eneste tiden på døgnet jeg kan si jeg føler meg uthvilt, er på kvelden. Da våkner jeg plutselig til liv, men da skal jo kjæresten legge seg, så da kjeder jeg meg bare. Jaja, får ihvertfall masse tid til å tenke og planlegge, om ikke annet :)

Så flink du er da :) Jeg gleder meg veldig til å gå gjennom alle klær, vaske, brette og legge på plass. Men det tenker jeg å vente noen uker til med.

I dag kom kusinen min innom (som har to små jenter), med en del ting jeg får arve :) Blant annet en sprinkelseng med sengekant, dyne, pute, sengetøy og himmel. Den har jeg tenkt til å bruke når SH blir noen måneder gammel. Inntil den tid skal jeg bruke Monica - vuggen, som vi skal kjøpe i morgen :hoppendeglad: Den skal stå ved siden av sengen vår de første ukene, også har den hjul, så den lett kan trilles ut i stuen på dagtid. Vi fikk også saueskinn til vogna, og vognpose med saueskinn inni. Det var deilig, for jeg hadde tenkt å kjøpe Voksiposen, men den syntes jeg er så innmari dyr.. Da kan vi ihvertfall vente en stund med det, og se.

Deilig å arve litt :)

Nå tenkte jeg å brette et stort lass med klær og så lage middag til min kjære kommer hjem fra jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Oi, du er virkelig heldig som har arvet alt det :) Seng, madrass og sengetøy er jo ganske dyrt - det samme er vognpose og saueskinn. Jeg har ingen å arve ifra :( Har en del god del venner med barn, men alle er småbarnsforeldre så de bruker utstyret selv. Kjedelig, men men. Kan tenke meg det er deilig å arve litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er deilig å få arve litt! :jepp: Her er vi såre blakk for tiden pga. oppussing, bilkjøp og slikt, dermed kommer det i det minste godt med at vi får arve litt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig å få arvet så mye! Jeg har ikke så mange å arve noe fra, men skal få seng av en venninne og kjæresten for de hadde så lyst å kjøpe den til meg. De er så snille!

Jeg har skikkelig dilla på kalde, grønne epler og nektaringer så noe sunt spiser jeg og :fnise:

Idag skulle jeg se film med min bror og kompisen hans og da var vi å kjøpte godteri for jeg hadde drømt om godteri i natt og MÅTTE ha det! Men da jeg begynte å spise var det ikke så godt alikevel. Kroppen min er et merkelig byggverk :sukk:

Er også sånn som deg, våkner til liv på kvelden. Kan gå hele dagen i halvsvime fordi jeg er så trøtt, men utpå kvelden våkner jeg til. Merkelige greier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Det er alltids deilig å arve ting. :nigo:

Her har vi arvet en hel del, selv om vi hadde hatt råd til å kjøpe alt nytt. Er bare deilig å vite at vi ikke må spare hele tiden for å få ting til å gå rundt. Vi har faktisk veldig god råd, og sliter så absolutt ikke med økonomien, da vi gikk i sparemodus da vi fant ut at vi skulle bli foreldre.

Har fått sansen for jordbær, er vanskelig å gå forbi fruktdisken og kjenne eimen av jordbær. :fnise: Hadde satt opp handleliste og forloveden satte i et helvetes latterbrøl da han så jeg hadde satt opp sjokolade (?), så så han meg og stoppet. Han kom så med uttalelsen "Oj, jeg skal ikke le av en gravids dames 'cravings'". :skratte: Kiwi og jordbær er faktisk det jeg har mest lyst på, så nå får jeg kjøpe meg jordbær (det er dyrt og vi prøver å holde oss til et budsjett hver uke). :fnise:

Endret av Delphina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...