Kitsch Skrevet 9. mars 2012 #1981 Del Skrevet 9. mars 2012 Høres så kjekt ut med babysvømming. Er så mye ventelister og slikt her så har ikke kommet så langt enda. De nettene høres helt fantastiske ut Håper ikke det snur nå da. Og det der med enebarn er deres beslutning. Er da virkelig ikke synd på enebarn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 11. mars 2012 Forfatter #1982 Del Skrevet 11. mars 2012 Hei Teita Lenge siden!!! Håper alt er bra med dere? Om dere velger at S skal være enebarn så er jo det deres valg, og ikke noe andre skal legge seg opp i Selv kunne jeg ikke tenkt meg å bare hatt S, og heller ikke vært enebarn Alltid ønsket meg maange søsken og en stor barneflokk selv Tror nok ikke jeg skal ha en stor barneflokk da, men det blir nå 2 til hos oss Og du, vi har og vuggebarn.. Småen klarer ikke å finne roen selv, han blir mer hyper om vi legger han i sengen for å sove før han har sovnet... Hyl ut om du finner noe som virker da. Eller kanskje jeg skal skaffe meg den boka selv... Hei Benni! Lenge siden ja. Hun blir nok mest sannsynlig enebarn, for det er det vi har bestemt oss for. Men hvem vet, kan jo hende vi ombestemmer oss en gang. Tidene får vise Skal si fra hvis jeg finner en løsning på vuggebabyer, men i går sovnet hun faktisk uten vugging, men det er fordi hun sovnet mens hun ble matet da. Uansett, veldig deilig å slippe å stå å vugge. Så bra kvelden i går var vellykket Herlig å ikke ha noen planer i helgen da. Slapp av og nyt det God helg, Teita! Veldig deilig! Håper du har hatt en fin helg Høres så kjekt ut med babysvømming. Er så mye ventelister og slikt her så har ikke kommet så langt enda. De nettene høres helt fantastiske ut Håper ikke det snur nå da. Og det der med enebarn er deres beslutning. Er da virkelig ikke synd på enebarn Er veldig kjekt. I morgen er det ny time med babysvømming. Så kjedelig :/ Nettene er fantastiske, jeg klager ikke for å si det sånn Vi fikk ikke barnehageplass til S fra høsten av.. Hadde jo planer om å begynne å studere til høsten, men da ser det ut til at jeg må bli hjemme med kontantstøtte et år. Jeg er egentlig likegyldig til det. Da får jeg mer tid med S S sov 10 timer i strekk i natt!! Rekord! Men jeg hadde så melkespreng at jeg holdt på å døø.. Får ikke skrevet i dagbøkene deres i dag, men jeg leser. Skal prøve å få tatt runden i morgen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 11. mars 2012 #1983 Del Skrevet 11. mars 2012 Du har vel planer om å gå på høgskole? Vet ikke helt om samskipnaden har barnehager og om høgskolen er en del av samskipsnaden, men du kan jo prøve der. Bare et tips.. Wow! Flinke S! Man blir vant til de nettene (puppemessig ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kitsch Skrevet 11. mars 2012 #1984 Del Skrevet 11. mars 2012 10 timer!! Det må ha vært utrolig deilig Jeg får melkespreng etter bare 3-4(!) timer fordi O spiser så hyppig. Jeg tenkte på å søke O inn i barnehage fra høsten av, men jeg syns det blir litt for tidlig så vil heller kose meg med han et år ekstra Sålenge dere klarer det økonomisk er jo det ganske koselig å få litt mer tid med henne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 11. mars 2012 #1985 Del Skrevet 11. mars 2012 O sovner alltid mens han får mat. Eller..Han halvsovner. Når jeg legger han i vugga så gnur og offer han seg litt, også sovner han. Orker ikke begynne å gi han mat først, og så stelle han for at han skal lære å sovne HELT selv. Den tar jeg heller når han blir eldre. Så heldig du er som kan være hjemme med S et år! Her har jeg ikke noe valg, så til høsten så tar kjæresten pappaperm, også begynner han i bhg når han er ca. ett år. Men ja..Skulle gjerne vært hjemme enda ett år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 12. mars 2012 Forfatter #1986 Del Skrevet 12. mars 2012 Du har vel planer om å gå på høgskole? Vet ikke helt om samskipnaden har barnehager og om høgskolen er en del av samskipsnaden, men du kan jo prøve der. Bare et tips.. Wow! Flinke S! Man blir vant til de nettene (puppemessig ) Var det som var planen, ja. Den høgskolen jeg tenkte på, har en barnehage. Men den ligger langt unna der vi bor, så det blir vanskelig i forhold til når besteforeldrene må hente i barnehage, og de tar ikke inn unger under 1 år, og S måtte såfall inn i barnehage når hun var 11 mnd. Men men. Ja, i natt fikk jeg ikke melkespreng, så melkeproduksjonen skjønner det nok 10 timer!! Det må ha vært utrolig deilig Jeg får melkespreng etter bare 3-4(!) timer fordi O spiser så hyppig. Jeg tenkte på å søke O inn i barnehage fra høsten av, men jeg syns det blir litt for tidlig så vil heller kose meg med han et år ekstra Sålenge dere klarer det økonomisk er jo det ganske koselig å få litt mer tid med henne Ja, utrolig deilig Det blir sånn med den melkeproduksjonen Merker jo at jeg har mye mindre melk nå som jeg ikke ammer om natten lenger. Vi kan klare det, men det kommer til å bli litt tøft. Men man får til alt man vil O sovner alltid mens han får mat. Eller..Han halvsovner. Når jeg legger han i vugga så gnur og offer han seg litt, også sovner han. Orker ikke begynne å gi han mat først, og så stelle han for at han skal lære å sovne HELT selv. Den tar jeg heller når han blir eldre. Så heldig du er som kan være hjemme med S et år! Her har jeg ikke noe valg, så til høsten så tar kjæresten pappaperm, også begynner han i bhg når han er ca. ett år. Men ja..Skulle gjerne vært hjemme enda ett år. Det er ikke dårlig det da Jeg må stå å vugge frem og tilbake i ca. 10 minutter, MENS jeg ammer, for at hun skal sovne.. Får dere barnehageplass da? Vet ikke hvordan reglene er i nord, men her har ikke barn som er født etter 1. september krav på barnehageplass. S sov 10 timer i natt også! Fantastiske lille jenta mi! Hun sovnet ikke før 2230, så det blir lite voksentid, men.. Heller søvn, tenker nå jeg. Det er fint vær ute i dag. Eller, venter på den strålende solen det er meldt, men 10 blå er det ihvertfall Søvn og fint vær gjør godt! I dag skal vi på babysvømming igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niennas Skrevet 12. mars 2012 #1987 Del Skrevet 12. mars 2012 ... Og møte deres (altså, din og S sine) kuleste venninner ever ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 12. mars 2012 Forfatter #1988 Del Skrevet 12. mars 2012 ... Og møte deres (altså, din og S sine) kuleste venninner ever ... True. How could I forget! :O Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 12. mars 2012 #1989 Del Skrevet 12. mars 2012 Det er ikke dårlig det da Jeg må stå å vugge frem og tilbake i ca. 10 minutter, MENS jeg ammer, for at hun skal sovne.. Får dere barnehageplass da? Vet ikke hvordan reglene er i nord, men her har ikke barn som er født etter 1. september krav på barnehageplass. Det er jo litt kjedelig da. Men i det minste så er ikke 10 min så lenge..Forresten, før da O alltid våknet mellom fire og fem, så måtte jeg helt fram til jeg knekte "koden", gå og amme og bysse samtidig når han hadde vært oppe en stund, for at han skulle sove. Så prøvde jeg å gi han mat litt tidligere enn jeg hadde pleid, og da kunne jeg plutselig sitte helt i ro og gi han mat Problemet var altså at han var ovetrøtt, så dersom hadde jeg måttet bysse og gå mens jeg ammet. Verdt et forsøk å prøve tidligere, dersom dere ikke allerede har prøvd. Det er sånn reglene er her også, men vi får ikke svar før i mai. Me nå er jeg student, så jeg håper på å få han inn i studentbarnehage. De vil jo at man skal kunne fortsette å studere, så. I tillegg er det en barnehage her i nærområdet mitt som vistnok skal ha godt med plass, for den har nettopp bygd ut. Så jeg venter i spenning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 13. mars 2012 Forfatter #1990 Del Skrevet 13. mars 2012 Det er jo litt kjedelig da. Men i det minste så er ikke 10 min så lenge..Forresten, før da O alltid våknet mellom fire og fem, så måtte jeg helt fram til jeg knekte "koden", gå og amme og bysse samtidig når han hadde vært oppe en stund, for at han skulle sove. Så prøvde jeg å gi han mat litt tidligere enn jeg hadde pleid, og da kunne jeg plutselig sitte helt i ro og gi han mat Problemet var altså at han var ovetrøtt, så dersom hadde jeg måttet bysse og gå mens jeg ammet. Verdt et forsøk å prøve tidligere, dersom dere ikke allerede har prøvd. Det er sånn reglene er her også, men vi får ikke svar før i mai. Me nå er jeg student, så jeg håper på å få han inn i studentbarnehage. De vil jo at man skal kunne fortsette å studere, så. I tillegg er det en barnehage her i nærområdet mitt som vistnok skal ha godt med plass, for den har nettopp bygd ut. Så jeg venter i spenning. Ja, det kan godt hende at det er fordi hun er for trøtt. Det skal jeg prøve Får håpe dere får plass da! Vi har fått solgt sofaen vår i dag Det var deilig å bli kvitt den, for vi får en ny hjørnesofa en dag iløpet av denne uken. S sovnet klokken 2100 i går, og vi rakk ikke å gi henne velling, fordi hun var så overtrøtt etter babysvømmingen at hun ikke ville spise. Men hun våknet ikke før 0300, og da fikk jeg matet henne, også sov hun videre til 0900. Så hun sov 12 timer med en mating. Det var ikke dårlig Har kranglet med forloveden i dag, og han jobber overtid, så nå holder jeg på å lage en enkel middag til meg selv. S ligger ute i vognen å sover akkurat nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 13. mars 2012 #1991 Del Skrevet 13. mars 2012 Så deilig at S har så gode netter for tiden får håpe det varer. Kjedelig å krangle..men håper dere blir venner igjen før kvelden. Er ikke noe artig å legge seg sinte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niennas Skrevet 13. mars 2012 #1992 Del Skrevet 13. mars 2012 (endret) Ikke gøy med krangling Håper det ordner seg! Skal vi ha kyllingpai til middag imorgen? (For du og S spiser med meg og Fie, right? ) Endret 13. mars 2012 av Niennas Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 13. mars 2012 #1993 Del Skrevet 13. mars 2012 Ikke godt med krangler. Har blitt en del her også, men så lenge det ordner seg, så går det bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TuttaV Skrevet 14. mars 2012 #1994 Del Skrevet 14. mars 2012 Kjedelig med krangling... Håper dere får skværet opp raskt Så kjekt at S begynner å trenge lite mat på natt! Flinke jenta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 15. mars 2012 Forfatter #1995 Del Skrevet 15. mars 2012 Så deilig at S har så gode netter for tiden får håpe det varer. Kjedelig å krangle..men håper dere blir venner igjen før kvelden. Er ikke noe artig å legge seg sinte Det går litt opp og ned, men som regel er de veldig bra. Jeg klager ikke, for all del! Ja, det er kjedelig. Nei, å legge seg med ting uoppgjort er det verste jeg vet. Da ligger jeg bare å tenker, og får ikke sove noe godt. Ikke gøy med krangling Håper det ordner seg! Skal vi ha kyllingpai til middag imorgen? (For du og S spiser med meg og Fie, right? ) Kyllingpai må vi prøve en gang Aldri smakt. Ikke godt med krangler. Har blitt en del her også, men så lenge det ordner seg, så går det bra. Det går bedre nå Kjedelig med krangling... Håper dere får skværet opp raskt Så kjekt at S begynner å trenge lite mat på natt! Flinke jenta Hun er så flink Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 15. mars 2012 Forfatter #1996 Del Skrevet 15. mars 2012 Den lille prinsessen min er ikke så liten lenger. I dag er hun 5 måneder! Tiden går så altfor fort. Har ikke fått så mye tid til å oppdatere i det siste, for det har skjedd så mye. Blant annet så har vi solgt sofaen vår gjennom Finn.no, og forloveden solgte Playstation sin. Så her har det vært folk ut og inn I går fikk vi den nye sofaen vår DENNE hvis noen er interessert. Den er litt stor for stuen vår, så vi har funnet ut at vi har sofa med stue i, og ikke omvendt Men men, da har vi ihvertfall flere sitteplasser, for det har det vært manko på. Jeg tror vi har gått litt oppå hverandre i det siste, for vi har kranglet endel de siste dagene. Bare småkrangler om tulleting. Men nå prater vi ihvertfall hyggelig til hverandre, så jeg tror det ordner seg nå. Også er jeg snart ferdig med DETTE teppet til S Det er et kjedelig evighetsproblem, men jeg tror det blir mykt og godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Frida* Skrevet 15. mars 2012 #1997 Del Skrevet 15. mars 2012 Litt småkrangling kan fort oppstå. Ikkje kjekt, men fint å 'bli venner igjen' etterpå :gjeiper: Den sofaen har me sett på og, men fargen blir heilt feil i stova vår. Dessverre. Håpar me finn ein sofa i løpet av sommaren... Deilig teppe! Eg laga også et teppe i bestemorsruter til N, men det har sånne små lappar, 64 stk trengte eg Evighetsprosjekt, men fint blei det! Lagar du det i silk/alpakka? Har veldig lyst til å prøve silkegarn... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niennas Skrevet 15. mars 2012 #1998 Del Skrevet 15. mars 2012 Hipp hurra for S som er 5 måneder! Tiden går fort altså! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 15. mars 2012 Forfatter #1999 Del Skrevet 15. mars 2012 Litt småkrangling kan fort oppstå. Ikkje kjekt, men fint å 'bli venner igjen' etterpå :gjeiper: Den sofaen har me sett på og, men fargen blir heilt feil i stova vår. Dessverre. Håpar me finn ein sofa i løpet av sommaren... Deilig teppe! Eg laga også et teppe i bestemorsruter til N, men det har sånne små lappar, 64 stk trengte eg Evighetsprosjekt, men fint blei det! Lagar du det i silk/alpakka? Har veldig lyst til å prøve silkegarn... Jeg er veldig glad i grått, så her passer den fint Jeg hekler det med et garn som er 50% bomull og 50% merino ull. Liker ikke det silke/ull-garnet så godt, for jeg syntes det er litt hårete. Men det er veldig godt å hekle med Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 15. mars 2012 Forfatter #2000 Del Skrevet 15. mars 2012 (endret) Hipp hurra for S som er 5 måneder! Tiden går fort altså! Takk Vet! :O Endret 15. mars 2012 av Teita Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå