Teita Skrevet 4. mars 2012 Forfatter #1961 Del Skrevet 4. mars 2012 Uff, det høres kjipt ut! Har du vært på ammehjelpen.no? Kanskje det kan være et tips å ta kontakt med en ammehjelp, kanskje de har noen råd? Det er ei på Hvasser, og ei (edit: Det er visst to!) i Tønsberg. Det skader ikke å kontakte de, iallefall! Jeg håper det ordner seg. Og jeg gleder meg veldig til babysvømming imorgen, da skal Fie og S kose seg masse ^^ Det kan være et tips ja! Tusen takk. Skal kontakte dersom det ikke blir bedre. Gleder oss til å plaske sammen Godt å se vi er flere som ikke drikker rødvin enda Så synd med ammeproblemer. Har noe av det samme problemet til tider jeg også, så jeg vet hvor slitsomt det er. Håper det løser seg for dere i allefall Så gøy med babysvømming. Kos dere masse Drikker ikke kaffe heller jeg da Ja, det er slitsomt.. Men flasken tar hun plutselig helt greit igjen. Får håpe S slutter å tulle med puppen snart! Men ikke slit deg ut heller. Vi skal også på babysvømming i morgen. Gleder meg! Håper jeg og! Det blir bra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 5. mars 2012 Forfatter #1962 Del Skrevet 5. mars 2012 Deilig natt! S sovnet 2230 og våknet 0715. Fikk mat og sovnet faktisk igjen. Våknet ikke før 10. Det er rekord. I dag skal vi på babysvømming for første gang. Det blir spennende S ligger ute i vognen å sover nå, og jeg har egentlig tusen ting å gjøre. Skulle gjort unna litt klesvask og husarbeid, ordnet meg og pakket for alle tre til babysvømmingen. Men sofaen var såå tiltalende akkurat nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 5. mars 2012 Forfatter #1963 Del Skrevet 5. mars 2012 Jeg elsker jenta mi høyere enn himmelen, men jeg vil ikke ha fler barn. Er det rart å bestemme seg for det så tidlig? Jeg har liksom tatt vare på endel fine ting, sånn i tilfelle en nummer to. Men jeg snakket med forloveden om dette her om dagen, for han har alltid sagt han vil ha to. Og det har jeg også. Men det er forandret nå. Det er flere grunner til at jeg ikke vil ha flere barn, men jeg syntes liksom det holder med S. Jeg føler ikke jeg trenger å få flere barn for å føle meg hel. S og forloveden er alt jeg trenger, på godt og vondt. Det er en som sa: "Stakkars S hvis hun skal være alenebarn!" Og det syns jeg var litt dårlig sagt.. Forloveden respekterer meg, og sier at det hadde vært koselig med et barn til en gang, men at det ikke er nødvendig i det hele tatt. Vet egentlig ikke hvorfor jeg skriver det her, men trengte bare å samle tankene litt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 5. mars 2012 #1964 Del Skrevet 5. mars 2012 Du er ikke den eneste som tenker bare på å ha et barn. Vi vingler begge sånn med antall barn. Vi har kommet til en avtale at det er greit å få fler når C er stor nok til å være litt selvstendig, og ting er mer i orden. dog, det er liksom ikke fastsatt. Jeg tenker på at det er greit med C, og bare henne. Og.. En ting. Hva faen er det som er galt med å være enebarn? Beklager banningen, men det er et valg folk må respektere.. Om C ender opp som enebarn (for man vet jo ikke hva som skjer i fremtiden), så har hun to foreldre og en hel familie som elsker henne. Om hun får søsken, vil hun ha to foreldre som elsker henne og en lillebrøster som ser opp til henne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niennas Skrevet 5. mars 2012 #1965 Del Skrevet 5. mars 2012 Folk som synes synd på enebarn er idioter... Jeg er enebarn, og har aldri savnet noen å leke med, jeg har da alltid hatt venner. Synes det er "mer galt" å få en til bare fordi den førstefødte ikke skal være alene, enn å være tilfreds med bare et barn. S mangler ikke akkurat kjærlighet og oppmerksomhet hjemme hos dere, hun har det fantastiskt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 5. mars 2012 #1966 Del Skrevet 5. mars 2012 Jeg forstår deg godt og er helt enig i at det er respektløst å si at det er synd på enebarn! Men ting kan snu, og plutselig, når S er blitt mye større så kanskje dere ønsker et til likevel. Og hvis ikke så er det jo helt greit! Noen ganger må man bare lukke ørene! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 5. mars 2012 Forfatter #1967 Del Skrevet 5. mars 2012 Du er ikke den eneste som tenker bare på å ha et barn. Vi vingler begge sånn med antall barn. Vi har kommet til en avtale at det er greit å få fler når C er stor nok til å være litt selvstendig, og ting er mer i orden. dog, det er liksom ikke fastsatt. Jeg tenker på at det er greit med C, og bare henne. Og.. En ting. Hva faen er det som er galt med å være enebarn? Beklager banningen, men det er et valg folk må respektere.. Om C ender opp som enebarn (for man vet jo ikke hva som skjer i fremtiden), så har hun to foreldre og en hel familie som elsker henne. Om hun får søsken, vil hun ha to foreldre som elsker henne og en lillebrøster som ser opp til henne. Så lenge dere er enig, så er det jo det som er det viktigste Det som skjer, det skjer. Syns det var litt dårlig sagt. Okei, det var kanskje kjipt å være alenebarn for 40 år siden, fordi man liksom ikke var så mobile, og satt hjemme i helgene. Men vi er faktisk over 2000 tallet. Vi har videospill, TV og data. Det er alltids noe å gjøre. Dessuten har jeg en venninne som er enebarn, og hun har aldri lidd av den grunn. Hun sa at hun på en måte ble "tvunget" til å skaffe seg venner, og klarte det fint. Folk som synes synd på enebarn er idioter... Jeg er enebarn, og har aldri savnet noen å leke med, jeg har da alltid hatt venner. Synes det er "mer galt" å få en til bare fordi den førstefødte ikke skal være alene, enn å være tilfreds med bare et barn. S mangler ikke akkurat kjærlighet og oppmerksomhet hjemme hos dere, hun har det fantastiskt! Du kan jo gjette hvem som sa det Tror ikke hun kommer til å mangle noe bare fordi hun ikke får en bror eller en søster nei. Tror man klarer seg helt fint som enebarn nå. Tusen takk for hyggelig kommentar Jeg forstår deg godt og er helt enig i at det er respektløst å si at det er synd på enebarn! Men ting kan snu, og plutselig, når S er blitt mye større så kanskje dere ønsker et til likevel. Og hvis ikke så er det jo helt greit! Noen ganger må man bare lukke ørene! Det er mye mulig. Kan godt hende at jeg har kjempe lyst på en til om noen år, men akkurat sånn som ting er nå; Er jeg mer enn fornøyd med de menneskene jeg har i livet mitt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skytte Skrevet 5. mars 2012 #1968 Del Skrevet 5. mars 2012 Hohoi, folk vil alltid ha bastante meninger om alt mulig! Godt vi kan bestemme slikt selv:) Ååå, jeg er så misunnelig på dere som er med på babysvømming! Savner så gæli å bade.. Vi hadde jo tenkt oss til syden eller Thailand i vår men pengboken og fornuften har seiret denne gangen... Fysj det er gørr å være voksen og ansvarsfull noen ganger...! Har så lyst til å svømme og kose meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 6. mars 2012 #1969 Del Skrevet 6. mars 2012 Har tenkt samme tanken, uten at jeg gidder tenke så mye på det siden det er noen år til en eventuell nestemann, men en ting er sikkert, og det er at det er at det der er valg som ingen andre har noe med. Så ikke bry deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 6. mars 2012 Forfatter #1970 Del Skrevet 6. mars 2012 Hohoi, folk vil alltid ha bastante meninger om alt mulig! Godt vi kan bestemme slikt selv:) Ååå, jeg er så misunnelig på dere som er med på babysvømming! Savner så gæli å bade.. Vi hadde jo tenkt oss til syden eller Thailand i vår men pengboken og fornuften har seiret denne gangen... Fysj det er gørr å være voksen og ansvarsfull noen ganger...! Har så lyst til å svømme og kose meg! Ja, det er godt vi har egne meninger Og jeg blir ihvertfall IKKE gravid igjen fordi en person som vet bedre enn alle andre, mener jeg burde det Babysvømming er kos. Kan ikke du også begynne på det? Aaah, Thailand i mitt Bryllupsreisen vår blir der. Men før den tid, har vi ikke råd til! Men det hadde vært kos, så skjønner dere ville det. Har tenkt samme tanken, uten at jeg gidder tenke så mye på det siden det er noen år til en eventuell nestemann, men en ting er sikkert, og det er at det er at det der er valg som ingen andre har noe med. Så ikke bry deg! Det er sant Babysvømmingen var vellykket! S koste seg masse og plasket rundt i bassenget. Vi var bare i vannet i 20 minutter første gangen, for at barna skulle bli vandt til vannet, men det så ut som at det holdt, for både Fie og S sloknet bare de ble satt i bilstolen etter vi kom ut av garderoben Etter babysvømmingen, bestemte vi oss for å skeie ut med pizza fra Peppes Vi spiste og koste oss. S sovnet 2230 og sov til 0700, fikk mat og sov til 0930! Gud, så deilig! Kan ikke huske sist jeg har sovet så lenge I natt var også første natten etter at S begynte å sove hele natten, at jeg ikke har våknet av melkespreng. Så nå har nok produksjonen min forstått at jeg ikke trenger melk på natten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 7. mars 2012 Forfatter #1971 Del Skrevet 7. mars 2012 Deilige netter! Etter at S ble flyttet over på eget rom, har hun sovet hele natten. Jeg tviler på at det er en tilfeldighet. Jeg tror hun sover litt lett på natten, og at hun har våknet av lydene fra meg og forloveden, sånn som når vi snur oss i dynen for eksempel. Jeg har kjøpt meg boken "Søvn uten gråt", men har ikke fått tid til å lese den enda. Kjøpte den fordi S er en vuggebaby, som må vugges for å få sove. Må prøve å få avvent det på en måte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 7. mars 2012 #1972 Del Skrevet 7. mars 2012 Så deilig det må være for dere alle sammen! Hun er jo bare 4 mnd og enda ligger hun alene. Det er bra greier. Jeg tror bare det er lurt å venne dem til å ligge på eget rom tidlig. Det kommer jeg også til å prøve når velsegutten vår er på alder med S... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 7. mars 2012 Forfatter #1973 Del Skrevet 7. mars 2012 Så deilig det må være for dere alle sammen! Hun er jo bare 4 mnd og enda ligger hun alene. Det er bra greier. Jeg tror bare det er lurt å venne dem til å ligge på eget rom tidlig. Det kommer jeg også til å prøve når velsegutten vår er på alder med S... Det var egentlig bare noe vi skulle prøve ut, for om hun fremdeles ville ha mat flere ganger på natten, så hadde jeg hatt hun på rommet vårt, sånn at jeg slapp å reise meg opp flere ganger, men det fungerte bra, og over alle forventninger, så da fortsetter vi med det Hadde jeg visst det ville fungert så bra, så ville jeg nok prøvd tidligere. S er så søt når hun ligger på babygymmen og tar tak i den ene bøylen over og løfter seg opp. Hun er så sterk, og jeg er så stolt av den lille jenta mi, som vokser og utvikler seg så fort Det er storm ute, så jeg lot ikke S sove ute i vognen i dag. Likevel fikk jeg dusjet og strøket pynteputene i stuen mens hun sov Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skytte Skrevet 7. mars 2012 #1974 Del Skrevet 7. mars 2012 For noen herlige netter<3 Godt for både mor og barn ! Vi har ikke babysvømming her desverre:( Svømmehallen er under renovering og gudene må vite når den blit ferdig... Vi leide det ene skolebassenget før men det er så kaldt at det er såvidt voksne hæler uti der... Skikkelig synd. Kanskje aller mest for alle skolebarna som ikke får lært seg å svømme:( Bra natt her også og foreløpig bra dag så jeg er spent på resten av dagen nå! Igår sov han en liten time mellom kl 15-23...! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 8. mars 2012 Forfatter #1975 Del Skrevet 8. mars 2012 For noen herlige netter<3 Godt for både mor og barn ! Vi har ikke babysvømming her desverre:( Svømmehallen er under renovering og gudene må vite når den blit ferdig... Vi leide det ene skolebassenget før men det er så kaldt at det er såvidt voksne hæler uti der... Skikkelig synd. Kanskje aller mest for alle skolebarna som ikke får lært seg å svømme:( Bra natt her også og foreløpig bra dag så jeg er spent på resten av dagen nå! Igår sov han en liten time mellom kl 15-23...! Det har vært fantastisk! Så bare husk på, når det er som verst; At det kommer bedre perioder Å, så kjedelig! Det var vanskelig å legge S i går. Vi begynte 2130, fordi vi ville prøve å få en tidligere leggerutine, sånn at vi kan få litt voksentid på kveldene også, men hun sov ikke ordentlig før 23. Hun våknet igjen 0430, og sovnet etter mat, og våknet 0830 ca. Ga henne mat, skiftet på henne, og lot hun ligge i sengen å leke, mens jeg slappet av litt. Det var deilig Men så glad og fornøyd hun er, med all den lyden hun lager, så var det ihvertfall ikke mulig å slumre litt. Men det er jo bare søtt Er glad jeg klarte å nyte de siste 10 nettene, for de har vært fantastiske! Det kan jo fort snu, og hun våknet jo mye tidligere i dag, så vi får se.. I dag blir det jentekveld med niennas Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 8. mars 2012 Forfatter #1976 Del Skrevet 8. mars 2012 DEN bæsjebleia tror jeg gjorde godt! (For den var helt forferdelig ) Hørte et brak da S lå å lekte på babygymmen, og så kom stanken sigende.. Var endel dager siden sist nå, så det var nok godt. Nå skal vi straks ordne oss for å dra å hente pappaen på jobb, handle inn litt mat og garn til jentekvelden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ariel* Skrevet 8. mars 2012 #1977 Del Skrevet 8. mars 2012 Teita! Måtte bare legge igjen en liten hilsen før jeg tar fatt på å oppdatere meg i dagboka di! Jeg er tilbake fra dvalen nemlig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 9. mars 2012 Forfatter #1978 Del Skrevet 9. mars 2012 Teita! Måtte bare legge igjen en liten hilsen før jeg tar fatt på å oppdatere meg i dagboka di! Jeg er tilbake fra dvalen nemlig! Velkommen tilbake, Ariel Hyggelig at du kommer innom å hilser på! Jentekvelden i går var en stor suksess! Jeg hadde det kjempe gøy ned Niennas, sladder, vin og hekling Forloveden og mannen til Niennas satt barnevakt, og forloveden fikk nyte godt av mitt gode humør og overskudd når han kom hjem I dag skal S og jeg hente pappaen på jobb, for vi skal innom Bohus for å se på sofa, før vi tar helg I helgen har vi INGEN planer, og sånn skal det forbli. Bare slappe av og være oss <3 God helg, alle sammen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
benni Skrevet 9. mars 2012 #1979 Del Skrevet 9. mars 2012 Hei Teita Lenge siden!!! Håper alt er bra med dere? Om dere velger at S skal være enebarn så er jo det deres valg, og ikke noe andre skal legge seg opp i Selv kunne jeg ikke tenkt meg å bare hatt S, og heller ikke vært enebarn Alltid ønsket meg maange søsken og en stor barneflokk selv Tror nok ikke jeg skal ha en stor barneflokk da, men det blir nå 2 til hos oss Og du, vi har og vuggebarn.. Småen klarer ikke å finne roen selv, han blir mer hyper om vi legger han i sengen for å sove før han har sovnet... Hyl ut om du finner noe som virker da. Eller kanskje jeg skal skaffe meg den boka selv... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pjusk Skrevet 9. mars 2012 #1980 Del Skrevet 9. mars 2012 Så bra kvelden i går var vellykket Herlig å ikke ha noen planer i helgen da. Slapp av og nyt det God helg, Teita! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå