Gå til innhold

Stolt mamma til verdens skjønneste prinsesse <3


Teita

Anbefalte innlegg

Testet positivt på to Clearblue tester i går, så nå er det sikkert;

- Jeg skal bli mamma! :)

Selve graviditeten kom nokså overraskende på oss, for vi hadde ikke offisielt begynt å prøve enda. Jeg sluttet på p-pillen i desember 2010, og ventet egentlig bare på mensen.. Den kom aldri.

Så her er jeg, med en liten prins eller prinsesse inni magen min. Gleder meg til å få vite kjønnet på deg.

Førstkommende tirsdag har jeg min første legetime. Det blir spennende å få vite hvor langt jeg er på vei, og å få fastslått termin :)

Håper dere vil følge meg :)

Endret av Teita
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei hei!

Rimelig nygravid med mine 5+4 idag så j har akkurat flyttet dagboka mi over hit i dette nabolaget. Har samme dagbok som med førstemann så den er litt lang:)

Gratulerer så mye og gleder meg til å følge med på noen som er ca like langt:) Har nesten ikke turt å være så aktiv her enda, men det blir mer og mer virkelig for hver dag så da blir det nok mer skravlings også:)

Hvordan er formen din da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Skytte, og velkommen til min dagbok :) Jeg skal finne din snart, og lese gjennom.

Formen er helt elendig, dessverre :( De mest fremtredende symptomene mine er:

- Kvalme

- Ekstrem tretthet

- Ømme pupper

- Hyppig vannlating

- Hodepine

Tusen takk, og gratulerer så mye til deg og! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp! :) Solen stråler endelig, og jeg er på jobb.

Er virkelig vanskelig å holde denne graviditeten skjult for de nære meg, altså! Jeg fortalte det til mamma i går, eller det vil si; "Hun luktet det på meg." Så da er ihvertfall det ute av verden :) Hun tok det overaskende bra, så det hjalp veldig på humøret.

Ellers har jeg kun fortalt mine to nærmeste venninner, og skal klare å vente til over 3. mnd før vi forteller arbeidsgiver og hans foreldre.

De to siste nettene har jeg sovet dårlig :( Oppe 2 - 3 ganger for å tisse osv, men det går da greit. Noen magekramper som kommer og går, som bekymrer meg litt, men jeg håper det ordner seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hellu!

Koselig å fortelle det da:) Gleder meg til å fortelle våre nærmeste!! Må bare vente til vi alle kommer hjem:) Har sagt det til svigerinnen min og et par venninner for jeg måå jo ha noen å snakke med:)

Ønsker deg en fortsatt fin helg! Håper du slipper dårlig form!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen.

Den siste uken har jeg sovet utrolig dårlig :( Våkner mange ganger i løpet av natten for å tisse, men det hører vel med..

I morgen skal jeg til min første legetime. Det blir spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har vært hos legen i dag. Han tippet at jeg var 10 uker på vei, utfra å måle (GU) størrelsen på livmora mi. På grunn av ppilleslutt er det vanskelig å regne nøyaktig termin, så det må jeg vente med til ultralyden.

Ellers så har jeg faktisk begynt å få mage, og jeg bare spiser og spiser hele tiden!

:gravid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra!! Fint å høre at alt står bra til:)

Kos deg med magen og spising:) Mat er goooodt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, så mye graviditetshormoner! Gråter og kjefter om hverandre. Dette er mye vanskeligere enn jeg hadde forestilt meg. Så mye bekymringer for hvordan min far kommer til å takle denne nyheten, og bekymringer om fremtiden.. :(

Måtte bare få det ut et sted. Vil bare at noen skal komme til meg for å overbevise meg om at det kommer til å ordne seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ordner seg alltid for snille piker:)

Men det er ikke noe særlig å føle seg som en surkjerring nei:( Det er litt ustabilt og vanskelig å takle når det blir så mye nytt på en gang. Det kommer forhåpentligvis til å gå bedre etterhvert. You can do it:)

Hvorfor er du bekymret mtp faren din? Er du veldig ung eller noe sånt?

Uansett hvordan han reagerer først så tipper jeg og håper at han kommer til å glede seg når det synker inn at han skal bli bestefar. I følge alle besteforeldre jeg har snakket med, inkludert mine egne foreldre, så er det visst veldig stas :)

Ønsker deg uansett lykke til!

Og her er det bare å få ut alt vet du. Ingen som har fasiten men mange gode damer her inne og et fint sted å få utløp for alt man bærer på.

Stor klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for støtten, Skytte. Det betyr mye for meg akkurat nå.

Jeg er veldig snart 21 år, så jeg er jo ung, men ikke altfor ung, syntes jeg. Pappa har alltid sagt at kvinner ikke burde bli fruktbare før de har passert 35 og har utdanning og alt det der i boks. Selv var han 19 da han ble far for første gang. Så han sitter nok i glasshus.

Det er bare det at han så utrolig mange ganger i det siste har sagt til oss; Dere må ikke finne på å bli gravide nå. Så han kommer nok til å bli veldig skuffet. Men det er jo syvende og sist mitt liv.

Mamma er veldig støttende da, så det er jo bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner hva han mener men tror nok ganske sikkert han kommer til å forelske seg i den lille og bli en flott bestefar:)

Enten får man barn og ser mørkt på alt, gir opp alt og tror ikke man får til noen ting. Eller, man gir alt og overrasker både seg selv og andre:)

Dersom man har en dose stahet og stolthet så tror jeg man klarer det meste.

Jeg ble alene med snupp da han var 1,5 år. Jeg var midt i tjueårene og hadde jobben min da, men dårlig økonomi. Jeg aner ikke hvor mange timer j brukte ibanken for å berge huset vårt. Men det var mange!

Jeg begynte på skole også midt i det hele og hadde to ekstrajobber. Det var et sant helvete noen dager, men j vil ikke ha vært det foruten.

Følelsen da banken godtok slossingen min og så at j klarte med lånet og alt annet slik at huset kunne overføres kun i mitt navn var ubeskrivelig:) Til og med bankkontakten min gråt av glede over at alt hadde ordnet seg. Han berømmet meg for min stahet og utholdenhet.

Så, dersom man vil får man til! Og det tror jeg helt sikkert at du også gjør:) Og både din mor og din far kommer til å være stolt av deg og glad for at deres lille tulle som ble så fort stor ble slik en flott kvinne og mamma;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh :) Så koselig skrevet. Så flink du var da! Skikkelig stå på vilje, det er bra!

Jada, jeg vet jeg skal klare dette. Klart det kommer til å bli noen perioder hvor det vil bli tøft økonomisk, men jeg kommer til å klare det. Det vet jeg.

Per i dag er jeg forlovet med barnefaren, og vi flytter i egen leilighet 1. mai.

Jeg tipper jeg snart er 3 mnd på vei, så nå er det vel snart på tide å fortelle arbeidsgiver, hans foreldre og min far. Altså, de vi ville vente lengst mulig med å fortelle.. Hjelp :sukk:

Håper virkelig det ordner seg igjen for deg snart, Skytte! Jeg heier på deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter på jobben nå og er SÅ sulten! Lurer på om dette er normalt.

Jeg spiser omtrent konstant, og om natten drømmer jeg om mat og snakker om mat i søvne.

Er litt redd for å spise så mye at jeg får en overvektig baby og/ eller at jeg blir overvektig etter fødsel og vil slite med vekten siden. Jeg er i utgangspunktet tynn, og har alltid vært det.

Men jeg spiser og spiser, og kunne nok nesten drept for mat for tiden. Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aww :yvonne:, verden snilleste kjæreste kom innom jobben min med karbonadesmørbrød, siden jeg sendte han en sms og sa at jeg hadde så lyst på det.

Jeg blir snart gal av å være sulten hele tiden! Dette har jeg cravings på:

Grønne epler, sjokolademelk, appelsin, kiwi, kebab, panini fra Shell, osv.

Jaja, noe av det er ihvertfall sundt. Hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Spis i vei du:) Det er helt normalt å ha det sånn:)

Og så lenge du får i deg variert kost går det nok bare bra!

Og veeeldig snille mannen ja:) Sånt liker vi. Det er slike ting som viser at de elsker oss<3 Mener jeg da. Jeg er veldig glad for kort og blomster, men hverdagslige ting som at mannen gjør slike "små" ting betyr så uendelig mye mer.

Jeg har vært og spist meg bortimot forderva ikveld så j har spist litt for deg også tror jeg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, så bra! :) Ja, jeg prøver å spise sunt. Spiser mye frukt og grønnsaker mellom måltider, men i dag skal jeg skeie ut med en kebab. Har så lyst på det. Hehe.

Ja, det er sånne småting i hverdagen som er de en virkelig setter pris på :)

I morgen skal vi i barnedåp til min forlovedes nevø, og være med hans familie hele dagen (som forøvrig ikke vet at jeg er gravid enda), men jeg tror og håper at bunaden min dekker over den lille kulen jeg har fått på magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Hallo! :goodbye:

Følger deg jeg i din reise.

Foreldre vil det beste vet du. Mine foreldre vil at jeg skal nyte livet og slikt. Nå, når jeg ser på hvordan foreldrene mine hadde det, så ender jeg i samme situasjonen (vel, jeg har utdannelsen i boks) som dem. De vil jo bare det beste.

Håper du ikke har hatt for mye problemer med kvalme og slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:velkommen: Delphina. Så hyggelig at du vil følge meg.

Om en time skal jeg på tidlig ultralyd for å finne ut nøyaktig hvor langt jeg er på vei, osv. Oppdaterer senere i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...