FrkHøne Skrevet 9. september 2011 #241 Del Skrevet 9. september 2011 for 19 uker! Rart det der hvor fort man blir vant til å juble for ny uke på en viss dag De første innkjøpene føles kjemperare Jeg har kjøpt en nattdrakt i str 56 og det er HELT rart å tenke på at snuppa har vært så lita og at vi plutselig skal få en TIL så liten krabat inn i huset Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pjusk Skrevet 11. september 2011 Forfatter #242 Del Skrevet 11. september 2011 For 19 uker Og de fem månedene kommer til å gå fort! Ja, det har i allefall gått fort frem til nå, så det kommer vel ikke til å gå noe saktere frem til februar vil jeg tro Så gøy med første innkjøp! Merker at det er noe med å komme over den første tersklen for innkjøp... Når man først har kjøpt et par ting, da ruller det nok inne en hel haug etterpå Merker at nå når jeg har kjøpt de første klærne, så har jeg veeldig lyst til å bare kjøpe resten også Men får vente litt med det. Greit å kjøpe litt etter hvert i stede for alt på en gang, tenker jeg. Så blir det ikke så store utgifter på en gang Jeg har hoppet på tirsdager og må nå hoppe torsdager... Vi får hjelpe hverandre:) Ja, vi får prøve å hjelpe hverandre. Skal prøve å huske at du hopper på min gamle hoppedag, så skal jeg hoppe for deg på torsdager fra nå av, i stede for meg selv for 19 uker! Rart det der hvor fort man blir vant til å juble for ny uke på en viss dag De første innkjøpene føles kjemperare Jeg har kjøpt en nattdrakt i str 56 og det er HELT rart å tenke på at snuppa har vært så lita og at vi plutselig skal få en TIL så liten krabat inn i huset Ja, torsdager har liksom vært høydepunktet hver uke hos meg hvor jeg har hoppet for ny uke, så det er skikkelig rart å hoppe på tirsdager i stede Det er rart å handle de første klærne til den lille, og tenke på at h*n faktisk kommer til å være så liten når h*n kommer ut. Og jeg kan tenke meg det er rart å tenke på at snuppa deres har vært så liten De vokser jo veldig fort, så man glemmer litt at de faktisk har vært så små. Har ei niese selv på 3 år, og det er veldig rart å tenke på at hun har vært så liten at hun har brukt bodyer på størrelse med den jeg kjøpte her om dagen - I dag er den lille mageboeren aktiv. Har faktisk begynt å kjenne sparkene på utsiden nå, og samboeren kjente også h*n sparket her en dag. Trodde det var veldig tidlig jeg? Samboeren syntes i allefall det var veldig morsomt, å ble kjempeglad når han kjente den lille luringen vår sparke Har merket at h*n sparker nedover av og til, og at det kjennes ut som små støt. Er det vanlig? Det er til tider litt ubehagelig, men når h*n sparker mot magen derimot er det bare morsomt Ellers er magen godt synlig her i allefall. Den vokser og vokser, og det er ikke lenger tvil om at jeg er gravid i allefall Jeg har vært litt bekymret for at magen kanskje er litt for stor, men det er ingen som har sagt noe på det foreløpig i allefall. Men når jeg var på første kontroll hos legen så sjekket hun ikke magen på noen måte, og heller ikke når jeg var på UL. Er det ikke vanlig at dem sjekker om magen er "riktig størrelse"? Følte ikke jeg fikk så mye ut av kontrollen hos legen egentlig. Alt som ble gjort var at de tok blodprøver, urinprøve, blodtrykk og sjekket vekt. Stor mer ble ikke gjort egentlig. Har bestilt time til jordmor nå da, så håper på å få litt bedre oppfølging der Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 11. september 2011 #243 Del Skrevet 11. september 2011 Du er nesten halvveis, det er rundt nå du kan kjenne at lille sparker, på utsiden. Det er mao normalt, om du ikke har morkaken foran. Det du opplever nå er helt normalt, støtene nedover er også normalt. De sjekker ikke størrelse på UL, gjorde ikke det på meg, men jordmor gjør det. Vet ikke hvordan legene gjør det, går kun til jm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pjusk Skrevet 12. september 2011 Forfatter #244 Del Skrevet 12. september 2011 Du er nesten halvveis, det er rundt nå du kan kjenne at lille sparker, på utsiden. Det er mao normalt, om du ikke har morkaken foran. Det du opplever nå er helt normalt, støtene nedover er også normalt. De sjekker ikke størrelse på UL, gjorde ikke det på meg, men jordmor gjør det. Vet ikke hvordan legene gjør det, går kun til jm. Godt å vite at alt er normalt Da er det vel ikke så rart at de ikke sjekket størrelse på UL, men synes det er litt rart at legen ikke sjekket det. Menmen, satser på at jordmor sjekker det når jeg skal dit da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pjusk Skrevet 12. september 2011 Forfatter #245 Del Skrevet 12. september 2011 Jeg har stjålet denne fra noen, men husker ikke fra hvem Men tenkte i allefall jeg skulle komme med en statusoppdatering Termin: 02.02.12 På vei: 19+6 Igjen til termin: 21 uker og 3 dager Kjønn: Vet ikke Utålmodig? Av og til Noen dager er jeg veldig utålmodig, mens andre dager synes jeg det er bra at det fremdeles er ei stund igjen. Aktivitet i magen: Ja, aktivitet stort sett hver dag her Navn: Har ikke tenkt såå mye på navn enda. Tenkte det kunne være greit å vite kjønn før vi begynner å diskutere navn. Vektøkning: Fra 56kg til 60-61kg, så ca 4-5kg. Vann i kroppen: Nei Kynnere: Ja, merker at magen blir hard på en side, av og til Humør: Stort sett godt humør (Tror jeg?), men hender hormonene tar litt over også Barnerom: Venter til vi har funnet et hus vi liker. Utstyr: Har fått en del utstyr, og har kjøpt litt sengetøy og klær. Strekkmerker: Nei, ikke enda heldigvis. Melk i brystene: Nei. Fødsel: Har alltid hatt fødselsangst, men merker jeg er mindre bekymret for fødselen nå. Gleder meg bare til å få den lille ut. Plager: Stort sett lite plaget egentlig. Litt sliten rygg av og til, og vond korsrygg etter jeg har vært på jobb hvis det har vært mye å gjøre. Oppegående: Ja, ikke noe særlig mindre oppegående enn vanlig i allefall Sulten: Åjada, her spises omtrent alt som spises kan Spesielle matlyster: Hm, er veldig glad i melk og sjokomelk for tiden da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 12. september 2011 #246 Del Skrevet 12. september 2011 Artig med status-liste - hadde akkurat en slik i boka mi jeg også, fikk den fra Ruccola, for jeg husket ikke hvor jeg fant den Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pjusk Skrevet 13. september 2011 Forfatter #247 Del Skrevet 13. september 2011 (endret) Snedig med sånn status-liste jeg hadde lagret lista på dataen så jeg skulle finne den uten å måtte lete gjennom alle dagbøkene for å finne den jeg - Må for 20 uker i dag! Halvveis i morgen! Edit: skulle egentlig være svar på Zia sin kommentar, men ble hurtigsvar i stede Endret 13. september 2011 av Pjusk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 13. september 2011 #248 Del Skrevet 13. september 2011 Fin statusoppdatering For 20 uker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 13. september 2011 #249 Del Skrevet 13. september 2011 for halvveisen! Kommer sterkere tilbake i morgen, skal skrive mer da.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Evelita Skrevet 14. september 2011 #250 Del Skrevet 14. september 2011 for halveis Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 14. september 2011 #251 Del Skrevet 14. september 2011 Magen min begynte virkelig å vokse rundt uke 17 husker jeg. Og i 2. trimester vokste den seg større for hver dag! Spiste utrolig mye, og var sulten HELE tiden! Helt sikkert fordi jeg vokste så mye. Lå over på symfysemålet, men så kom jeg til 3. trimester også stagnerte det litt. Vokser ikke så mye nå, og har en forholdsvis liten mage, som ligger under symfysemålet. Så det er helt normalt Koselig at dere kjenner sparkene da Jeg kjente ikke noe liv før uke 22 jeg, for jeg har foranliggende morkake. Men når jeg først kjente det, så kjente jeg det kraftig og hver dag også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pjusk Skrevet 20. september 2011 Forfatter #252 Del Skrevet 20. september 2011 Dagboken min har gått litt i glemmeboken i det siste Takk for all hoppingen for halvveis Det er veldig mye aktivitet i magen for tiden. Sparkene har blitt mye kraftigere bare de siste dagene, og man kan faktisk se når h*n sparker av og til er så morsomt å kunne sette seg ned og bare sitte å kjenne på at h*n sparker. 3D UL er forresten bestilt til slutten av oktober, så da har jeg noe å se fram til utover høsten også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 20. september 2011 #253 Del Skrevet 20. september 2011 Så herlig å ha 3D ul å se frem til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pjusk Skrevet 21. september 2011 Forfatter #254 Del Skrevet 21. september 2011 Så herlig å ha 3D ul å se frem til Ja, det er veldig herlig - Våknet av svake murringer i dag tidlig, og hadde nettopp murringer igjen. Er det noe jeg bør bekymre meg for eller er det normalt? Prøver å ikke få panikk for hver lille ting, men det er ikke så enkelt når man ikke vet hva som er normalt og hva som er unormalt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 21. september 2011 #255 Del Skrevet 21. september 2011 Ja, det er veldig herlig - Våknet av svake murringer i dag tidlig, og hadde nettopp murringer igjen. Er det noe jeg bør bekymre meg for eller er det normalt? Prøver å ikke få panikk for hver lille ting, men det er ikke så enkelt når man ikke vet hva som er normalt og hva som er unormalt Det er helt normalt. Jeg hadde murringer hver dag i graviditeten fram til kanskje uke 15, så kom de tilbake igjen en eller annen gang mellom uke 20 og 25, nå kommer de av og til. De er riktignok mer sterke og plagsomme nå enn hva de var før da, men.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Evelita Skrevet 21. september 2011 #256 Del Skrevet 21. september 2011 Er det det som er kynnere? Tror også jeg har hørt om andre gravide som snakker om dette, så er nok ikke noe å bekymre seg for, men er du engstelig, ring lege/jordmor, er ikke vits å bruke energien på å være bekymret når disse kan si at det er normalt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 21. september 2011 #257 Del Skrevet 21. september 2011 Er det det som er kynnere? Tror også jeg har hørt om andre gravide som snakker om dette, så er nok ikke noe å bekymre seg for, men er du engstelig, ring lege/jordmor, er ikke vits å bruke energien på å være bekymret når disse kan si at det er normalt Murringer kjennes som lette menssmerter. Kynnere er når livmoren strammer seg slik at magen blir hard. Kan være ubehagelig, men skal i utgangspunktet ikke være smertefull.e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Evelita Skrevet 21. september 2011 #258 Del Skrevet 21. september 2011 aaah.. takk ikke kommet helt dit enda jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pjusk Skrevet 24. september 2011 Forfatter #259 Del Skrevet 24. september 2011 Det er helt normalt. Jeg hadde murringer hver dag i graviditeten fram til kanskje uke 15, så kom de tilbake igjen en eller annen gang mellom uke 20 og 25, nå kommer de av og til. De er riktignok mer sterke og plagsomme nå enn hva de var før da, men.. Så godt å høre Murringene kom liksom så plutselig, så ble litt bekymret. Har ikke merket noe til de i ettertid da, men nå vet jeg i allefall at det er normalt Er det det som er kynnere? Tror også jeg har hørt om andre gravide som snakker om dette, så er nok ikke noe å bekymre seg for, men er du engstelig, ring lege/jordmor, er ikke vits å bruke energien på å være bekymret når disse kan si at det er normalt Jeg liker ikke å ringe, så jeg unngår det så lenge jeg kan Men selvfølgelig, hadde murringene blitt verre, og jeg hadde blitt enda mer bekymret så hadde jeg ringt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pjusk Skrevet 29. september 2011 Forfatter #260 Del Skrevet 29. september 2011 Har ikke vært så aktiv på KG den siste tiden, så nå er det vel kanskje på tide å oppdatere litt. Kan jo begynne med å fortelle om jordmortimen jeg hadde. Urinprøven så bra ut, sist gang skrev de "L1+" på urinprøven på helsekortet, men det var visst normalt. Denne gangen var den "neg" Blodtrykket har også steget litt siden sist, men det er fremdeles lavt. Ellers fikk jeg høre fosterlyden med doppleren til jordmoren. 148 slag/min Alt i alt er jeg fornøyd med det meste, bortsett fra blodtrykket som er litt lavt, og symfysemålet som ligger helt på den øvre grensen til normalen. Må bare fortelle at nå ligger jeg med dataen på magen, og mens jeg leste litt på helsekortet så hoppet dataen på den ene siden. Tror kanskje den lille merker at jeg har noe på magen her Fikk det plutselig travelt her, så jeg får skrive mer senere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå