Gå til innhold

Imogens nye


Imogen

Anbefalte innlegg

Marla sier det så fint.

Jeg har tenkt masse på deg i månedene som har gått, og jeg beundrer virkelig evnen din til å ha perspektiv på alt som skjer. Det må være så forferdelig sårt å gjennomgå det dere gjennomgår nå, både for den veldig fine og alle dere rundt. :klem:

En sovnende baby på brystet gir virkelig sjelefred. Det finnes omtrent ikke noe mer fredelig. Mannen kalte snuppa vår for blodtrykksmedisinen sin da hun var så liten; det beste han viste var å komme hjem fra kaosjobben og overta ett bittelite nøste som sovnet fredfylt på brystet hans. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Miss O'Hara

Uff :klem:

Tenkte på det da jeg så på Ingen grenser i går. Hvor mye vi tar for gitt. Jeg skal se det hver søndag, som et spark bak til meg selv, for jeg er så ufattelig heldig, og jeg bruker ikke halvparten av mitt eget potensiale. Og da mener jeg ikke bare sånn for egen "selvrealiserings" skyld, jeg mener, jeg bruker ikke hele meg verken for meg selv eller for andre.

Takk for at du deler. Jeg krysser fingre for dere :klemmer: måtte 2012 bli bedre enn fryktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk igjen, fine dere, dere er jo så gode! :hug:

Det har vært både dager og uker med ganske nattsvart syn på verden, det skal jeg innrømme. Men etterhvert har vi i det minste klart å løfte blikket littegrann, og perspektivet justeres litt etter litt. Og om den som er syk klarer å holde hodet oppe, får man jobbe litt for å ikke ramle helt sammen selv. Heldigvis er vi en ganske dramafri og trygg familie i utgangspunktet, det hjelper veldig.

En sovnende baby på brystet gir virkelig sjelefred. Det finnes omtrent ikke noe mer fredelig. Mannen kalte snuppa vår for blodtrykksmedisinen sin da hun var så liten; det beste han viste var å komme hjem fra kaosjobben og overta ett bittelite nøste som sovnet fredfylt på brystet hans. :hjerte:

Det kan jeg godt forstå. Jeg trodde det var beroligende å klappe pusene våre, men en baby er virkelig noe helt annet. Ser selvsagt risikoen for en litt annen effekt om de på død og liv ikke vil sove, men når de vel slukner er det ganske fint. :hjerte:

Samtidig så fint å lese om den lille soft kitty'en! :hjerte: Jeg kjenner det rasler. :fnise:

:ler: Godt å høre at vi er flere. Mannen mener det faktisk er hørbart nå... :fnise:

Uff :klem:

Tenkte på det da jeg så på Ingen grenser i går. Hvor mye vi tar for gitt. Jeg skal se det hver søndag, som et spark bak til meg selv, for jeg er så ufattelig heldig, og jeg bruker ikke halvparten av mitt eget potensiale. Og da mener jeg ikke bare sånn for egen "selvrealiserings" skyld, jeg mener, jeg bruker ikke hele meg verken for meg selv eller for andre.

Takk for at du deler. Jeg krysser fingre for dere :klemmer: måtte 2012 bli bedre enn fryktet.

Jeg har tenkt det samme. Man kan virkelig skamme seg når man ser folk gjøre fantastiske ting, på tross av fysiske begrensninger. Og hvilke mentale kamper har ikke de hatt, og vunnet, for å kunne prestere på den måten. Men så glemmer jeg det visst, når jeg lar meg selv forsvinne inn i min egen boble igjen, og kjenner litt for godt etter, etter en lang dag på jobb. Nå kommer jeg til å leve tett på noen som bare kan håpe at sykdommen lar kroppen fungere lengst mulig, uten noe mulighet til å påvirke det selv overhodet. Det burde fungere som et realt spark bak og holde perspektivet mitt litt mer på stell. Det er et par punkter i den retningen på min ønskeliste for 2012 også. I det siste har jeg klagd på hvor sliten jeg er, hvilket åpenbart sitter mellom øra. Vel har jeg en fysisk jobb, men jeg er jo ikke utslitt. Og jeg synes det er pes å komme godt igang med trening, fordi jeg er svakere, tyngre og treigere enn jeg har pleid å være. Det blir helt flaut i sammenligning med hvilke realiteter andre må innse. Så, isteden skal jeg øve meg på å huske på hvor heldig jeg er. Kroppen min er hel og frisk, og om jeg bare gidder, kan den bli i akkurat så god form som jeg ønsker meg.

På tide å logge inn på Pinterest igjen kanskje, og dyrke motivasjonen litt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, takk, koffein er sårt tiltrengt i dag! Lurer på om jeg rekker å løpe bort og kjøpe en latte. Må snart lære meg å drikke svart kaffe. :sjenert:

Pinterest er et sted hvor man kan samle bilder i ulike kategorier, både de man finner rundt på veven og de man stjeler/låner av andre brukere der inne. Jeg bruker det til å organisere idéer og inspirasjon av alle mulige slag, og i motsetning til alle bookmarks jeg lagrer på maskinen og skal organisere en vakker dag, blir det orden på Pinterest. Det er jo selvsagt bare enda et tidssluk på nett, men noe skal man jo drive med også. :fnise: Nå har jeg ikke vært inne der på månedsvis, men det passer jo bra å ta det opp nå med blanke ark og alt som hører med. Sjekk ut Pinterest.com, og ser det gøy ut kan jeg godt invitere deg, så slipper du vente på at de gjør det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

:Gjesp: Trøttest i gata i dag. Ble litt for seint i går, men det var en hyggelig kveld med en god venninne, og det er verdt å gjespe litt for sånt. Har en lang dag foran meg på jobb, men har middagsplaner med en venninne å se frem til, så det er bare å holde seg våken.

Har faktisk vært effektiv på morgenen og allerede laget middagsmeny og tilhørende handleliste for neste uke, så uansett hvordan denne dagen blir har jeg i det minste utrettet noe. :fnise: Til arbeid, snart helg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hjemmekontor kan være ganske fint. Med kontinuerlig påfyll i tekoppen, puser som vil kose og muzak som

og
blir det en bra dag. Og om noen timer er det helg. :hoppe: Planene består av litt mer jobb, men også god mat, gode venner og prøving av ny bil. Og en helt skjønn toåring som gjør mannen (som tidligere har erklært at han aldri skal ha barn) så bløt at han nå kan vurdere å ha sin egen en gang. Ganske fint det også. :hjerte:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og nå er det snart helg igjen! :) Det gjelder å være optimistisk...jeg trodde noen bølla med meg da klokka ringte i dag tidlig, var sikker på det var midt på natta. :Gjesp: Men arbeidsdagen ser ut til å bli interessant, og ikke er den for lang heller, så det er bare å sette igang. Og i kveld er det ny EM-kamp. Kan bli en fin dag. :)

Endret av Imogen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det ble hvertfall spennende. :sukk: Neida, det var jo tidvis tilogmed veldig bra, men kjip avslutning altså. Håper på mer moro i morgen. Og selv om vi antagelig taper kan man i det minste nyte at Balic slår oss med pent spill. ;)

Mildt sagt hektisk arbeidsdag er endelig over, og i morgen skal jeg jobbe hjemmefra, så det er nesten fredagsfølelse i dag. Deilig. Og etter å ha vært litt lei av jobben min i det siste (litt fordi at det er man vel iblant, og litt fordi at alt annet føles så ubetydelig med sykdom rundt seg) har jeg plutselig fått lysten litt tilbake. Feiret med å bestille en liten bunke med faglitteratur, og gleder meg faktisk til å lese. Nå skal jeg hjem til gode middagsrester og beina på bordet. Og kanskje litt vin, nå som jeg først har fredagsfølelse mener jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Miss O'Hara

Nyt de gode øyeblikkene :) og ikke ha dårlig samvittighet.

(Så skal jeg hvert øyeblikk begynne å handle som jeg snakker selv også... :sjenert:)

God helg! :klem:

:kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God helg til deg også Miss. :klem: Det øves på det der med samvittigheten her óg. Practise makes perfect. :)

Andre etasjen vår nærmer seg ferdig rent byggemessig, om vi ser bort ifra et bad og noen lister, men møbler er jo en helt annen sak. Så inntil vi blir rike og kan kjøpe det som trengs, fungerer spisestuebordet som kontoret mitt, og det er egentlig ikke så verst. Kort vei til vannkoker og kjøleskap, og masse vinduer ut til en verden hvit av frost. Snart er det helg, og da skal mannen og jeg feire enda et år sammen. :hjerte: Ja, også har jeg, fra i går, ny bil. :hoppe: Dvs, ny for meg, og mye nyere enn den jeg har kjørt til nå. Blir en drøm å kjøre de glatte, humpete veiene til jobb nå. :)

Nå mangler det bare å få orden på en vond nakke, så blir dette en veldig bra helg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig at andre etasje snart er ferdig! :tommelsmil: Møbler og sånt tar man jo bare etterhvert, min erfaring er uansett at det meste blir bedre om man bor seg litt inn før man kjøper. Pluss det med pengene, da. :fnise: Mye som er på halv tolv her i huset ett år etter innflytting, for å si det sånn.

Og grattis med ny bil og årsdag med mannen! :hjerte:

BTW: Sjekk PM'ene dine! :rope:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Marla Singer

Andre etasjen vår nærmer seg ferdig rent byggemessig, om vi ser bort ifra et bad og noen lister, men møbler er jo en helt annen sak.

Så deilig med snart-ferdig andreetasje! Møbler kommer etterhvert, og jeg er enig med Engle i at det gjerne er greit å vente til man har bodd seg litt inn og ser hva som trengs og blir fint.

Gratulerer med ny bil (:hoppe:), nok et årsjubileum med mannen (:hjerte:) og ha en fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk jenter! :) Og hei og velkommen Molo! :vinke:

Den gamle og den nye bilen er virkelig som natt og dag på vinterføre. På vei til jobb i dag følte jeg meg mye tryggere enn før på de glatte småveiene. Herlig. :)

Når det gjelder møbler har dere helt rett. Vi ser allerede at behovene blir annerledes enn vi først hadde trodd, så det er egentlig greit at budsjettet forsinker shoppingen en stund. Godt å høre at andre også bruker litt tid på å komme i orden. I løpet av straks et år har vi f.eks hengt opp...ett bilde. Man blir litt mer forsiktig med å lage hull i vegger man har sparklet selv, før man er heeelt sikker. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kort dag på kontoret i dag, og skal jobbe hjemmefra resten av dagen. Så nå har jeg komponert ukas meny, og tenkte handle på vei hjem. På tom mage. Ønsk meg lykke til. ;)

Er det forresten andre som skal se Hellstrøm i kveld? Jeg tror det kan bli gøy å se ham i en litt mindre sjefete rolle, selv om jeg igrunn liker ham godt sånn også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...