Gå til innhold

4 stjerners middag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har sett på av og til, men fulgt litt nøyere med i det siste. Må si at jeg stusser over enkelte gjesters oppførsel, og er sjeleglad for at jeg aldri har hatt negative opplevelser av det slaget selv.

Jeg ser i disse dager på Esben/Esther, Lillian, Arredondo og Gelius, og ble veldig overrasket over det tidligere sex-symbolets vanskelige sinnelag når det gjelder mat. Helt greit; hun er vegetarianer, men det er hun relativt alene om i det brede lag av folket og kan ikke forvente at folk skal legge om hele sin egen timeplan etter hennes behov. Hun er tydeligvis vant til å være i søkelyset og snakker villig vekk om sin kropp, sin vegetarianisme og you name it...og har strenge krav til hva hun kan spise og drikke. Å komme som gjest til folk og begynne å rynke på nesa for hver minste ting, er utrivelig oppførsel i mine øyne.

Arredondo gjorde sitt ytterste for å behage gjestene i går, men til og med den spesialinnkjøpte juicen til Lillian ble feil, fordi hun "ristet flasken" før hun serverte til helsedamen. I alle dager da!

Om jeg hadde hatt et så smalt spisemønster, hadde jeg tatt med meg min spesialkost over alt, og ikke oppført meg som en diva på det viset. Skal en ha spesialmat, får en vær høflig og si ifra på forhånd, og sende med detaljert bruksanvisning for sikkerhets skyld.

Ellers syns jeg faktisk at det er et trivelig program i det store og hele. Noen er erfarne gourmetkokker, og andre serverer tress-is direkte fra boksen. :)

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Gjest Passing by
Skrevet

Huff, hadde ikke tenkt å se på denne runden men klarte ikke å la være. "Stakkars" Arredondo som kom opp i denne gjengen tenker jeg selv om det ser ut til at hun takler et bra. Lillian Müller er et kapittel for seg selv, lange anekdoter om seg selv og sin matfilosofi osv. Veldig direkte, noe som kan være et pluss syns jeg og så hun er usedvanlig selvopptatt. Men det er jo Gelius og EsbenEster også. Matmessig syns jeg det var ganske skuffende, ble ikke inspirert.

Ble nesten som å se på Top Model dette, småflaut men måtte se likevel. :fnise:

Skrevet

Lillian var fryktelig irriterende. Esben/Ester virker påtatt. Må han alltid snakke om sex? Einar virker som en utrolig trivelig fyr. Maria virker også trivelig.

• Liker 1
Skrevet

Ja, Gelius virker som en veldig trivelig og lun fyr. :)

Pirelli må antagelig snakke om sex hele tiden, men hun om det.

Maria vare i hyggelig jente, og resten går jeg forbi i stillhet.

Ser frem til neste episodes nye middagsspisere.

Noen som vet hvem det blir?

Skrevet

Ja, Gelius virker som en veldig trivelig og lun fyr. :)

Pirelli må antagelig snakke om sex hele tiden, men hun om det.

Maria vare i hyggelig jente, og resten går jeg forbi i stillhet.

Ser frem til neste episodes nye middagsspisere.

Noen som vet hvem det blir?

Ifølge tv-guiden så skal ikke det være neste uke :(

Skrevet (endret)

Klarte ikke å la være og irritere meg over Lillians oppførsel! Men det er vel sånt som skaper gode seertall, tenker jeg. Når det gjelder Gelius, er jeg enig med de over. Han virker som en veldig grei fyr! :) Lettsindig underholdning er det, men utrolig irriterende med den mannsstemmen som driver og kommenterer hele tiden! Plagsomt... :kjefte:

Endret av Persille
Skrevet

Har det ikke vært et tilsvarende program på en annen kanal samtidig for litt siden? Tror det var Alex Rosèn som kommenterte på nøyaktig lik måte der?

Skrevet

På Tv3, ja. Alex Rosèn var jo bare grusom å høre på.

Synes Anders Hatlo, som er stemmen i dette programmet, er både morsom og sjarmerende.

Skrevet

På Tv3, ja. Alex Rosèn var jo bare grusom å høre på.

Synes Anders Hatlo, som er stemmen i dette programmet, er både morsom og sjarmerende.

Alex Rosen sin stemme var bare sikkelig plagsom å høre på!! :kjefte: Det var den eneste grunnen til at jeg ikke så på Celebert selskap på Tv3. Grøss!

• Liker 1
Skrevet

Han som kommenterer på Come dine with me (BBC Lifestyle) er aller best - I love him! :popcorn:

Ellers ser jeg lite på disse norske 4 stjerners middag/Celebert selskap. Av det jeg har sett har det vært en del sære og frekke gjester på besøk!

Skrevet

Jeg ble lei av Lillian.... Litt mer toleranse hadde jeg forventet. Man kan ikke forvente at "ikke-vegetarianere" skal lage super vegetar mat. Og selv jukset hun jo alvorlig med ferdigkjøpte burgere!!!!

Og WTF er dette med å spise med kniven??????

Likte best Gelius og Maria av ukens deltakere.

Ellers liker jeg godt årets variant med tips fra Ole Martin. Lagde "hans" tomater i går, og de var kanongode!!!

Skrevet

Jeg har stor respekt for mennesker som er vegetarianere. Mennesker spiser alt for mye kjøtt og de som klarer å leve sunt på et kosthold uten kjøtt, syns jeg er beundringsverdig. Men ærlig talt - en vegetarianer skal ikke forvente at ALLE andre skal tilrettelegge et helt måltid av den grunn. At man ikke spiser kjøtt, fisk eller hva det nå måtte være, er et selvstendig valg og det bør Lillian tatt hensyn til når hun ble spurt om å være med på programmet. At de andre lager mat etter hennes ønsker var i seg selv sjokkerende, men at hun spiste 2 bittesmå tugger og såvidt smakte med tungen på maten, syns jeg er ennå mer sjokkerende.

Jeg er ikke fan av Lillian i utgangspunktet og hennes opptreden i programmet bare forverret inntrykke mitt av henne.

• Liker 2
Skrevet

Beklager å måtte si det men inntrykket av Lillian var at hun nok ikke er den aller skarpeste kniven i skuffen. Jeg kan jo ta feil.

Skrevet

Har sett på av og til, men fulgt litt nøyere med i det siste. Må si at jeg stusser over enkelte gjesters oppførsel, og er sjeleglad for at jeg aldri har hatt negative opplevelser av det slaget selv.

Jeg ser i disse dager på Esben/Esther, Lillian, Arredondo og Gelius, og ble veldig overrasket over det tidligere sex-symbolets vanskelige sinnelag når det gjelder mat. Helt greit; hun er vegetarianer, men det er hun relativt alene om i det brede lag av folket og kan ikke forvente at folk skal legge om hele sin egen timeplan etter hennes behov. Hun er tydeligvis vant til å være i søkelyset og snakker villig vekk om sin kropp, sin vegetarianisme og you name it...og har strenge krav til hva hun kan spise og drikke. Å komme som gjest til folk og begynne å rynke på nesa for hver minste ting, er utrivelig oppførsel i mine øyne.

Arredondo gjorde sitt ytterste for å behage gjestene i går, men til og med den spesialinnkjøpte juicen til Lillian ble feil, fordi hun "ristet flasken" før hun serverte til helsedamen. I alle dager da!

Nå kan jeg ikke utifra et program avgjøre hvem som er grei eller ikke. Jeg ser hva de klarer av mat underholdning, det sosiale osv....

Man får jo en del tips av kokken underveis også.

Det som forundrer meg med denne gjengen, er L sin oppførsel. Dama er snart 60 og er som en furten fireåring.

Griner med nesen, pirker i maten, spiser med kniven osv.

Oppførselen er skremmende å se. Man oppfører seg ikke slik i Usa.

Jeg skulle gjerne ha fått lite på terningen, bare for å sette henne på plass.

greit, man vet hva slags gjest man får. Man tar hensyn til hennes matvaner,men enda sitter hun der og pirker.

Istedenfor penisleksikon, så kunne Pirelli gitt henne en skikkogbrukbok.

Om jeg hadde hatt et så smalt spisemønster, hadde jeg tatt med meg min spesialkost over alt, og ikke oppført meg som en diva på det viset. Skal en ha spesialmat, får en vær høflig og si ifra på forhånd, og sende med detaljert bruksanvisning for sikkerhets skyld.

Ellers syns jeg faktisk at det er et trivelig program i det store og hele. Noen er erfarne gourmetkokker, og andre serverer tress-is direkte fra boksen. :)

Skrevet

Jeg synes det var kleint å se Lillian i denne produksjonen. Og er det bare meg eller snakker hun utrolig sløvt og "dårlig"? Eller er det dialekten/aksenten? Hm. Jeg hadde problemer med å forstå iallefall, noe jeg sjelden har. Og som vegetarianer synes jeg det var PROVOSERENDE da hun grilla soyaburgere og serverte gjestene sine. Så utrolig dårlig reklame for vegetarianismen:) Jeg ble så inderlig glad da TV-kokken kommenterte det litt kvasst, og mekket en kikertburger på null komma niks, for å vise for enkelt det kan være;)

Har allerede problemer nok i sosiale sammenhenger- folk som er liiiivredde for oss veggiser når det gjelder middagsinvitasjoner o.l., selv om jeg spiser ALT som serveres som ikke er kjøtt, fisk eller fugl- og sier det gang på gang! Jeg håper ikke noen ser dette og tenker at det er sånn vegetarianere er...uffameg. Hun er en av få veggiser som har stilt på dette programmet dessverre. Og den sunnhetsgreia hennes synes jeg virket så ulogisk....unnskyld meg, for blødekake kunne hun gafle i seg? Vet ikke helt om jeg tok det med vinen for god fisk heller...

• Liker 1
Skrevet

Jeg orket bare å se den første dagen denne uka, det var mer enn nok (Lillian). Dessverre!

Gjest Linda sofie
Skrevet (endret)

Jeg synes Esben/Esther, Maria og Einar virker som noen hyggelige personer. Eller Esben/Esther vet jeg er hyggelig pga har hatt han som lege. Men dessverre så mista jeg han pga han hadde for mange pasienter og han ville bruke mer tid på homofile/transvesitter.

Nå som det er sagt, så likte jeg ikke oppførslen til Lillian. Hun klage jo på alt. Hadde hun oppføt seg slik hos meg, så hadde jeg ikke invitert henne på middag igjen for å si det sånn.

Endret av Linda sofie
Skrevet

Jeg kjenner noen som jobber i produksjonen til programmet (Monster) og Lillian hadde visst vært et helvete å hanskes med. Mye måtte klippes vekk rett og slett pga. at hun var direkte uforskammet og fornærmet samtlige andre deltagere.

Snakk om å sette vegetarianere i et dårlig lys.

Skrevet

Når kommer neste ladning med nye middagsspisere da? Jeg er ikke så vant til dette programmet at jeg har sett noen startdag, men de har helt sikkert sine faste dagers sendetid? Noen som vet?

Skrevet

De har vm-pause. Det kommer ny runde neste uke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...