Gå til innhold

Eiendom på finn.no


Hoppetaujenta

Anbefalte innlegg

Der hadde det vært veldig ok å bo i alle fall ett år og få føle hav, lys, vær og alt sånn. :rodmer:  Me like!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

https://www.finn.no/realestate/leisuresale/ad.html?finnkode=129201504

Dette er den berømte Dæhliehytta som nå er til salgs. Jeg ville nyte en praktfull hytte, men ble veldig skuffet. Det var ikke noe som fristet her! Å male en tømmerhytte innvendig, blir bare helt feil. Utrolig kjedelig med så mange køyesenger. Dessuten er dette  helt tydelig industrilafting, med helt runde, like tømmerstokker. Nei takk. Denne hytta ville jeg ikke hatt. En pussig ting: Det opplyses at hytta har 6 bad. Hvorfor ser vi bare ett av dem?

Endret av Hulderen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

13 minutter siden, Trolltunge skrev:

Herregud! Tenk å holde alt det der i god stand! 🙄

Sikkert derfor de selger... 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, skal det selges. Alltid lurt på hvordan det så ut innvendig, og jeg må si jeg er overrasket over hvor stilrent det var.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke finn.no men artikkel fra aftenposten - https://www.aftenposten.no/bolig/I-dette-huset-er-ingenting-gjort-pa-over-50-ar--Vi-har-ikke-interesse-av-a-pusse-opp-noe-som-helst--12275b.html 

artikkelen illustrerer noe som jeg har tenkt på lenge. Dette er veldig typisk for rundt Oslo-områder, der 60-80 åringene selger sine til tider dårlig vedlikeholdte hus for 10-20 ganger pris de selv ga for de husene for 20-40 år siden. Også disse to i artikkelen, som virker fornøyde med seg selv, de kommer til å selge huset sitt for 10 mil, og de unge som kjøper det må bruke 1  mil på  vedlikholdetterslep som nytt tak, vinduer, drenering før de i det hele tatt kan begynne med kjøkken og bad. Sånt hus på landet, like dårlig vedlikeholdt, ville ikke vært verdt mye, men bare på grunn av beliggenhet vil dette huset koste en del allikevel. Er det egentlig rettferdig? 

Anonymkode: fdddf...f39

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

For en pris. Var ingenting spesielt med dette huset til å betale så mye. 

Anonymkode: a5acb...e11

 

Lokasjon og størrelse. Men ser de har søkt om å bygge to hus til på eiendommen. Så da er det ikke så fint allikevel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, førstedamen skrev:

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=122325948

Elsker fasaden og romfølelsen i denne. Bare synd eierne har ødelagt Alt med teite tapeter. 

Tittet på denne tidligere og tenkte akkurat det samme! Tapet er jo bare kosmetisk og enkelt å forandre sånn sett, men det ødelegger hele inntrykket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.9.2018 den 8.34, AnonymBruker skrev:

ikke finn.no men artikkel fra aftenposten - https://www.aftenposten.no/bolig/I-dette-huset-er-ingenting-gjort-pa-over-50-ar--Vi-har-ikke-interesse-av-a-pusse-opp-noe-som-helst--12275b.html 

artikkelen illustrerer noe som jeg har tenkt på lenge. Dette er veldig typisk for rundt Oslo-områder, der 60-80 åringene selger sine til tider dårlig vedlikeholdte hus for 10-20 ganger pris de selv ga for de husene for 20-40 år siden. Også disse to i artikkelen, som virker fornøyde med seg selv, de kommer til å selge huset sitt for 10 mil, og de unge som kjøper det må bruke 1  mil på  vedlikholdetterslep som nytt tak, vinduer, drenering før de i det hele tatt kan begynne med kjøkken og bad. Sånt hus på landet, like dårlig vedlikeholdt, ville ikke vært verdt mye, men bare på grunn av beliggenhet vil dette huset koste en del allikevel. Er det egentlig rettferdig? 

Anonymkode: fdddf...f39

Rettferdig?  Det er ikke mer verdt enn folk er villige til å gi. Ingen MÅ kjøpe det.

Anonymkode: 0c229...ff7

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 27.9.2018 den 8.34, AnonymBruker skrev:

ikke finn.no men artikkel fra aftenposten - https://www.aftenposten.no/bolig/I-dette-huset-er-ingenting-gjort-pa-over-50-ar--Vi-har-ikke-interesse-av-a-pusse-opp-noe-som-helst--12275b.html 

artikkelen illustrerer noe som jeg har tenkt på lenge. Dette er veldig typisk for rundt Oslo-områder, der 60-80 åringene selger sine til tider dårlig vedlikeholdte hus for 10-20 ganger pris de selv ga for de husene for 20-40 år siden. Også disse to i artikkelen, som virker fornøyde med seg selv, de kommer til å selge huset sitt for 10 mil, og de unge som kjøper det må bruke 1  mil på  vedlikholdetterslep som nytt tak, vinduer, drenering før de i det hele tatt kan begynne med kjøkken og bad. Sånt hus på landet, like dårlig vedlikeholdt, ville ikke vært verdt mye, men bare på grunn av beliggenhet vil dette huset koste en del allikevel. Er det egentlig rettferdig? 

Anonymkode: fdddf...f39

Vel, dette handler i bunn og grunn om tilbud og etterspørsel. Hvis kjøper føler at huset ikke er verdt pengene kjøper han ikke, så enkelt er det faktisk... Om det er stor tomt (1 mål+) er det ofte bare tomteverdi som er prisantydning om huset er gammelt. Her konkurrerer man med utbyggere som setter opp 2 tomannsboliger og selger de for 10 mill+ per stykk. Etterhvert skulle man da tro at de få eneboliger som er igjen blir enda mer ettertraktet og dyrere, og det er vel ikke urimelig 😊

Anonymkode: 8a9dc...383

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm....jeg syns det linger på Mia Gundersens plass? *jeg kan jo selvsagt blande litt her, men...*
Rettelse: Nei, det er hennes plass. Det er jeg sikker på. :fnise: 

Endret av Hoppetaujenta
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser på finn-annonser for å bli inspirert interiørmessig (noe som egentlig er bare dumt, det er jo den samme boligstylingen som går igjen...), og for å se på kunsten folk har på veggene. Det er mye rart der ute...! (Men folk hadde sikkert syntes det om mine valg og :fnise: )

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...