Gå til innhold

Eiendom på finn.no

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Potensiale, som meglerne liker å kalle det. Personlig elsker jeg det når bygninger er sånn. Her er ikke det historiske ødelagt, men heller ikke "gjort for mye med". Et helt vanlig levende og elsket hjem, mao. Med mulighet til litt tender loving care, bare ikke for mye 💚 Er helt sikker på at dette huset har en nydelig sjel.

Sjarmerende og klassisk sveitservilla på 236 kvm BRA-I med sentral beliggenhet. 5 soverom og 3 stuer. Stort potensial! | FINN eiendom

Anonymkode: 30331...769

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Potensiale, som meglerne liker å kalle det. Personlig elsker jeg det når bygninger er sånn. Her er ikke det historiske ødelagt, men heller ikke "gjort for mye med". Et helt vanlig levende og elsket hjem, mao. Med mulighet til litt tender loving care, bare ikke for mye 💚 Er helt sikker på at dette huset har en nydelig sjel.

Sjarmerende og klassisk sveitservilla på 236 kvm BRA-I med sentral beliggenhet. 5 soverom og 3 stuer. Stort potensial! | FINN eiendom

Kjempefint hus, synd at tomta ikke er litt større.

Anonymkode: 09cec...909

AnonymBruker
Skrevet

Bare synd tidligere eiere ikke gikk for "litt tender loving care" da de har rasket ut omtrent alt av originale detaljer innvending 😭

Anonymkode: 283ac...95e

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
Kattugla skrev (3 minutter siden):

Vet ikke om denne leiligheten er blitt postet her før, men den likte jeg 😊 

Herlig å se litt farger!! 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Kattugla skrev (7 minutter siden):

Elsker listverket i taket ❤️

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Munchlax skrev (2 timer siden):

Skal det være et hus på 926 kvadrat til 20 mill (!!) på Sand, helt i utkanten av Jessheim? 

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=429656799

No, thank you!

De burde ha valgt boligstyling... Men de vet nok at en bolig i den prisklassen tar veldig lang tid å selge, selv ikke på Oslo Vest går boliger i den prisklassen (og oppover) fort unna. Så det er vel praktiske hensyn også. Jeg syns ellers at den var skikkelig stor og flott, har en stor familie selv og så masse boltreplass hadde vært herlig.  Men den manglet varme og sjel, og er uansett milevis unna vårt budsjett 😅

Anonymkode: 90f08...a97

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Munchlax skrev (2 timer siden):

Skal det være et hus på 926 kvadrat til 20 mill (!!) på Sand, helt i utkanten av Jessheim? 

No, thank you!

Jeg lurer på hvordan de speilblanke gulvene er å holde rene...

En veldig maskulin bolig, både utvendig og innvendig.

Anonymkode: 17014...4d0

• Liker 5
Skrevet
Munchlax skrev (3 timer siden):

No, thank you!

Nei, fyttirakkern! Det var virkelig grusomt! Så prangende og jævlig… skikkelig nyrik russer (kanskje ikke nok lysekroner for det, men….) 🤣🙈

• Liker 4
Skrevet
Thildamor skrev (4 timer siden):

Herlig å se litt farger!! 

Enig, leiligheten er jo åpenbart romslig men den har noe mer enn bare det, den har liksom  “pusterom”, det er noe med fargene (og interiørvalgene) som gjør at den oppleves som luftig og lys.  Veldig harmonisk! 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Elsker listverket i taket ❤️

Enig 😍

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Munchlax skrev (21 timer siden):

No, thank you!

Ut fra bildene var jeg ganske sikker på at det er tvangssalg, men tydeligvis ikke! Derimot var det litt annen snacks i salgsoppgaven, som blant annet at eiendommen selges med to tinglyste(!), uoppsigelige(!!) leiekontrakter med varighet på 3 år, samtidig som utleien er ulovlig og det er løpende tvangsmulkt(!!!)... 

Grunnboken hos kartverket er forøvrig full av utleggsforretninger for mange millioner kroner, så dette er vel kanskje et forsøk på sivilt salg før det går til tvangssalg. 

I grunnboken står det forresten at den ene leieavtalen er tinglyst med leiekostnad på 6000 kroner pr ÅR, ikke 6000/6500 kr i måneden som det står i salgsoppgaven. 

Selger har også krysset av i egenerklæringen at utleien er godkjent, selv om det står mange steder i salgsoppgaven at det er ulovlig/ikke godkjent. Hva annet kan han ha løyet om? 🥶

Selger er en Joker-kjøpmann hvis forretninger virkelig har gått til helvete, finner masse medieoppslag om det. 

Anonymkode: e2bcb...7eb

• Liker 2
  • Nyttig 9
Skrevet

Et 100 år gammelt "kråkeslott" hus til salgs på Nordstrand. Påbygd i moderne tid, så nytt og gammelt i skjønn forening. Ny del er gul, og gammel del er rød...

Pris 15, 7 millioner. Pga skråtakene blir arealet litt "rart". 132 kvm, men medregnet areal under skråtak 168 kvm.

Det har et interessant utseende, og ser virkelig koselig ut. Men jeg orker ikke sånne skikkelig skråtakrom på loftet, de blir jo helt ubrukelige fordi man ikke kan stå oppreist på 75% av rommets gulvareal. 

Men det var helt klart koselig og fint, med utsikt!

904_99cf84be-122a-4cc4-8c76-4e9edb0d9660

Utsikten fra takterrassen over Oslo by:

904_59979131-9533-44b5-91cb-1ecc45bc37f7

• Liker 1
Skrevet
Kattugla skrev (23 timer siden):

Fargerik og bebodd av folk som elsker hjemmet sitt, ser det ut som :) Lurer på hvorfor de skal flytte. 

• Liker 2
Skrevet

Selger er en Joker-kjøpmann hvis forretninger virkelig har gått til helvete, finner masse medieoppslag om det. 

Anonymkode: e2bcb...7eb

Gikk vel litt til hodet på ham da. Store slike hus vitner litt om stormannsgalskap. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Million skrev (44 minutter siden):

Fargerik og bebodd av folk som elsker hjemmet sitt, ser det ut som :) Lurer på hvorfor de skal flytte. 

De har et barnerom med to senger. Kanskje det er ønskelig at de barna får hvert sitt soverom? 🤔

Skrevet (endret)
Million skrev (På 19.4.2025 den 15.31):

En sjeldenhet er på markedet; et hus fra 1927 på Malmøya. Malmøya har broforbindelse til Mosseveien, som leder rett inn til Oslo sentrum på få minutter i bil. Eller sykkel. Mange sykler langs den strekningen.

Dette huset på 198 kvadrat har en tomtestørrelse som virkelig er av de sjeldne, særlig på en ettertraktet adresse som Malmøya er (ikke ofte det er hus til salgs der), tilhørende bydel Nordstrand. Hele 2257 kvadrat! Det er mye i hele Oslo, det. De ber om 18,9 millioner for saligheten.

Innvendig ser det helt ok ut, jeg kunne bodd der, selv om noen farger på veggene kunne blitt endret.  Og det gule kjøleskapet kunne de fått ta med seg når de flyttet, absolutt... :o

981_4fbad149-9679-4aa1-884c-a3ed22706397

Jeg er en som trenger å ha det mørkt når jeg skal sove. Om sommeren ville derfor dette soverommet vært umulig for meg å sove i, for der er det jo så mye høye og rare vinkler på vinduene at ordentlig solskjerming ville være vrient å få til? (kanskje en bråta med spesialtilpassede plissègardiner går an, mange å trekke ned hver kveld da)

Lekkert å se på, men altså upraktisk for de som vil ha det mørkt eller i alle fall dunkelt på soverommet. Her blir det lyst når sola står opp mellom kl fire og fem midtsommers.

981_907207dc-0df2-4f34-855a-49dc85580506

Eneboligen på Malmøya som ble lagt ut for 18.9 tidligere, er nå priset ned 450 000 og nå ber de om 18.450.000 for huset.

Endret av Million

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...