Gjest Spinell Skrevet 14. februar 2011 #1 Del Skrevet 14. februar 2011 Inspirert av tråden om "mindre pene navn", som etterhvert har tatt litt for mye av, lurer jeg på hvordan du uttaler følgende navn Robert Robin Tove Morten Sondre Trond Jeg har en østlandsdialekt og sier Rooobert Robbinn Tåve Mårtn Sånndre Tronn Altså noen med o og noen med å. Jeg ser ikke noe mønster. Gjør du? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2011 #2 Del Skrevet 14. februar 2011 Ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 14. februar 2011 #3 Del Skrevet 14. februar 2011 Jeg kommer egentlig fra Oslo og uttaler navnene akkurat slik du gjør Spinell. Jeg har forøvrig o i navnet mitt og uttaler navnet mitt Yvånn. Mvh Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjesten Skrevet 14. februar 2011 #4 Del Skrevet 14. februar 2011 Jeg sier "Råbbin", ellers sier jeg alt annet likt som deg, Spinell. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kråkesaks Skrevet 14. februar 2011 #5 Del Skrevet 14. februar 2011 Inspirert av tråden om "mindre pene navn", som etterhvert har tatt litt for mye av, lurer jeg på hvordan du uttaler følgende navn Robert Robin Tove Morten Sondre Trond Jeg har en østlandsdialekt og sier Rooobert Robbinn Tåve Mårtn Sånndre Tronn Altså noen med o og noen med å. Jeg ser ikke noe mønster. Gjør du? Robert Robin Tåve Mårtn Såndre Tronn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eske Skrevet 14. februar 2011 #6 Del Skrevet 14. februar 2011 Robert Robbin/Råbbin (alt etter hva de presenterer seg som) Tåve Mårtn Såndre Tronn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2011 #7 Del Skrevet 14. februar 2011 Robert Robin Tåve Morten Såndre Trånd Jeg kommer fra vestlandet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2011 #8 Del Skrevet 14. februar 2011 Robert Råbinn Tåve Morten Såndre Trånn Jeg kommer fra sørlandet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Buljo Skrevet 14. februar 2011 #9 Del Skrevet 14. februar 2011 Robert Robin Morten Såndre Trond (sier d'en også) Tåve Sunnmøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Miam Skrevet 14. februar 2011 #10 Del Skrevet 14. februar 2011 (endret) Robert Robin Tove Morten Sondre Trond Slik sier jeg navnene: RObert RObin Tåve ("myk" å) MOrtn SOndre (Noen ganger med å, kommer an på personen og hva han selv sier han heter ) TrOnd (uttaler D'en også) Jeg kommer fra Sunnmøre. Endret 14. februar 2011 av Miam Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madison rose Skrevet 14. februar 2011 #11 Del Skrevet 14. februar 2011 Robert - ganske rett fram Robbin eller Roobin, avhenger av hva personen selv sier Tåve Mårtn Sånndre Tronn jeg er fra Nordland. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sequax Skrevet 14. februar 2011 #12 Del Skrevet 14. februar 2011 Robrt Råbbin Tåve Mårtn Sånndre Tronn Er fra Romerike Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Violet Hill Skrevet 14. februar 2011 #13 Del Skrevet 14. februar 2011 Robrt Råbbin Tåve Mårtn Sånndre Tronn Er fra Romerike Samme her. Er fra Akershus. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fantomina Skrevet 14. februar 2011 #14 Del Skrevet 14. februar 2011 (endret) . Endret 29. oktober 2015 av Fantomina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2011 #15 Del Skrevet 14. februar 2011 Robbert Robbin Tåve Mårtn Sondre Tronn Nordmøre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HedvigR Skrevet 14. februar 2011 #16 Del Skrevet 14. februar 2011 (endret) Robert Råbbin Tåve Mortnn, Mårtn - begge deler egentlig Såndre Tronn Trøndelag Endret 14. februar 2011 av jenta90 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2011 #17 Del Skrevet 14. februar 2011 Robert Robin Tåve Mårten Såndre Trånn Stavanger dialekt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2011 #18 Del Skrevet 14. februar 2011 Robert Råbbin Tåve Mårten Såndre Trond Oslodialekt. At noen uttaler Robin og Sondre med o-lyd var helt nytt for meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 14. februar 2011 #19 Del Skrevet 14. februar 2011 Inspirert av tråden om "mindre pene navn", som etterhvert har tatt litt for mye av, lurer jeg på hvordan du uttaler følgende navn Robert Robin Tove Morten Sondre Trond Jeg har en østlandsdialekt og sier Rooobert Robbinn Tåve Mårtn Sånndre Tronn Altså noen med o og noen med å. Jeg ser ikke noe mønster. Gjør du? Ro-bert Ro-bin Tå-væ Mår-tæn Sån-dræ Trånn BeRgænsk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 14. februar 2011 #20 Del Skrevet 14. februar 2011 Rooobert Råbbinn Tåve Mårtn Såndre Tronn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå