Gå til innhold

"Bestevennine" som ikke bryr seg lenger.


Gjest trulta

Anbefalte innlegg

For ett årsiden fikk bestevenninna mi type. Da var jeg kjempe glad på hennes vegne og unnet henne det. Før det så hadde kontakt daglig, snakke sammen på tlf, var med hverandre ganske ofte og bodde nærmest hos hverandre i helgene. Men etter han kom inn i bilde, ble det brått slutt på att hun sendte meldinger eller ringte for å spørre om vi skulle finne på noe. Det endte med att jeg ofte ringte til hun uten att hun tok telefonen eller ringte tilbake, unskyldningen var att hun hadde lagt igjen telefonen både her og der. Dette skjedde veldig ofte, hørte så og si nesten aldri noe fra henne lengre - med mindre det var jeg som tok kontakt.

Det var også en gang hun spurte om jeg ville være med henne på en tur hun og familien skulle på, jeg takket ja og gledet meg. Men så sier hun att også typen hennes også plutselig skulle være med, og da hintet hun nesten fram att hun ikke var så interessert i å ha med meg lengre så jeg ble da altså ikke med. Hun sa ofte att vi to må "dra på det og det", og det endte ALLTID med att jeg ikke hørte noe fra henne og hun dro heller med seg typen sin. Dette har skjedd OFTE att hun sier vi skal finne på og dra på ditten og datten, også når jeg ringer henne og spør hvordan det blir, da er alt planen "glemt" og hun drar heller med seg typen sin som hun da ser hver jævla dag, og nærmest bor sammen med.

Har tatt dette opp med henne, men det problemet var bare "løst" i 1,5 måned før det var tilbake til det gamle igjen.

Nå har jeg ikke snakka med henne på kjeeempe lenge, kun fordi det ikke er jeg som har tatt kontakt. Høres sikkert kjempe barnslig ut nå, men att hun driter i ett vennskap pga en gutt, gidder ikke jeg å bruke tid på. Hun har også gjort andre ting mot meg, som å ikke møte opp på ting som er avtalt uten å gi en lyd fra seg..

Måtte bare få det ut......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen jenter er bare slik, når de får kjæreste så ser de ikke verden forbi vedkommende. Men når det blir slutt, da er de gamle venninnene gull verdt.

Hilsen ei som har trøstet hjerteknust ex-bestevenninne.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Vennskap går i bølger. Akkurat nå er venninnen din i et stadie hvor kjæresten er det viktigste i verden, og dermed prioriterer hun ikke deg. En gang i framtiden, vil kjæresten ikke lengre være like viktig, og hun vil prioritere andre (enten deg, eller en annen person)

Slik er det med alle. Noen ganger kommer man bedre overens med venninne1 enn med venninne2, mens andre ganger er venninne2 mye mer spennende enn venninne1.

Spørsmålet er bare hvordan du velger å takle det. Du kan velge å bli dritsur og kjempeskuffa og såra og kutte kontakt med henne. Eller du kan velge å la henne seile sin egen sjø, og så kan du ha det gøy med andre venner frem til hun begynner å ta kontakt med deg igjen. Da kan du se hvordan kjemien deres er, om dere fortsatt er like nære, eller om dere har vokst i forskjellige retninger.

Jeg pleier å velge siste alternativ :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første avsnittet høres veldig kjent ut :) Akkurat slik har eine kompisen (eks-kompisen, vi er ikke venner lengre da jeg ikke gidder idioti og dumskap og slik oppførsel) min og kjæresten min sin oppført seg siden han fikk seg dame for ca 1 år siden. De flyttet sammen fra dag 1. En liten familie der ungen på 2 er smartere enn de "voksne" slått sammen. Tok aldri telefonen når folk ringte, svarte sjeldent på sms. Han hadde liksom ikke batteri på telefonen, hadde lagt den igjen heime, bare masse teite usanne unnskyldninger. På Facebook forsvant han bare når noen skrev til han, på msn svarte han ikke.

Vel, nå sitter han med ei kjerring som bestemmer mer over han enn mora hans noensinne gjorde (og alle kaller ho for mamma'n hans siden ho legger ned lover og regler og innetider for han, "guttungen" hennes) og som har vært utro mot han, har ansvar for ungen hennes, er kokken hennes siden ho ikke kan lage mat, han må bli med og handle for eine venninna hennes som bor litt utenfor byen og ikkje har bil (altså, de får handleliste og penger og reiser på butikk for de, i noen tilfeller betaler de for all maten), låner og gir de penger når de ikke har, og alle vennene hans har forsvunnet. :filer:

Er ikke så stas å henge med en fyr som sitter og snakker eller sms'er med kjerringa i de 10-20 minuttene han får lov til å være ute før han må heim igjen (seriøst, kjerringa begynner å ringe og mase etter 5 minutter, da vil ho ha han heim igjen), eller som bare ringer når han eller ho trenger noe (skyss, flyttehjelp, røyk, etc) og ellers hører man aldri fra han. Han har gravd sin egen grav, nå får han dele den med kjerringa si, for venner har han ikke. Og det fortjener han heller ikke å ha lengre. :popcorn:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest L

Eg syntes ikke du skal ta opp igjen kontakten med venninen din før eventuelt hun gjør det. Måten hun oppfører seg på viser at når hun har type er hun ikke interrisert i å ha andre venner. Eg gidder ikkje å bruke tiden min på slike folk. Dersom de gjør det slutt og hun begynner å ta kontakt igjen vil kontakten ganske sikkert forsvinne når hun finner seg en ny type. Da er det bedre å skaffe seg venner som er med i tykt og tynnt uansett :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes også det er kjipt at vi jenter har en tendens til å bli sånn når vi får oss kjæreste. Men det går nok over. Vent og se om hun tar kontakt med deg. men hvis du har prøvd å snakke med henne om det før, så tror jeg ikke det vil hjelpe og nevne det en gang til. Håper for din skyld at hun tar kontakt med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er relativt vanlig tror jeg, ser i hvert fall mange som kutter mange venner til fordel for en ny kjæreste.

Samme skjedde med min kjæreste og bestevenninne hennes, jeg opptok den plassen som bestevenninnen adde hatt så de skled fra hverandre. Dette er nå over to år siden, og vennskapet deres er fortsatt ikke like nærmt som det var den gang, men vi prøver å få det tilbake til det det en gang var, alle sammen. Så mitt råd er at du bør jobbe for vennskapet om du synes det er verdt det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjedde med meg også :S

Jenta som ALDRI dicthet meg , vi var som 2 erteris, fikk type og på sekundet var jeg glemt , helt borte! Jeg begynte egentlig å le litt for meg selv i skjokk. er det mulig ?? samtidig var jeg skuffa. Når forelskelsen roe seg ned tok hun kontakt igjen, er ikke rart man mister troen på ting rundt seg ;) Så jeg ser den at de som blir såret gang på gang har mistet troen på ekte kjærlighet, for når bestevenninna plustelig gjør sånn mister man troen på ekte vennskap

selvfølgelig bruker man mindre tid på venner med en gang man har fått kjæreste , men jeg syns det er rart å kutte kontakten helt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her

Godt flere enn meg har samme tankegangen. Har snakket med de andre vennene mine om det, og de syns ikke jeg skal ta noe mer kontakt før hun gjør det. Hun det er snakk om og typen hadde fest hjemme hos henne i helga, uten att jeg var bedt. Så jeg vil tro jeg er blitt helt glemt. Kan også si att hun ikke er med noen av de andre vennene sine lenger etter att han kom inn i bildet.

Kan tro det er forskjell på folk. Har ei annen venninne som både er forlovet og samboer, helt fra dag en de ble kjærester har jeg blitt bedt hjem hos de, og vi har funnet på noe titt og ofte. Og hun kontakten meg så og si like mye selv om hun hadde fått seg kjæreste.. rart det der, att noen ikke klarer å ha både venner og kjæreste... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rart det der, att noen ikke klarer å ha både venner og kjæreste... :sjenert:

Kjedelig når forholdet går til skeis for dem da. Man burde basere seg på flere ting enn BARE kjæresten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig når forholdet går til skeis for dem da. Man burde basere seg på flere ting enn BARE kjæresten :)

Sorry , det var ikke meningen å kalle meg selv ''ts'' her altså

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...