Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ukjent surrogatmor, ukjent eggdonor, ukjent far.

Det får da være grenser?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ukjent far er det da ikke, faren er enten Elton John eller hans partner David Furnish. Og bruken av eggdonasjon og surrogatmor er da ikke noe nytt. Den ungen kommer helt sikkert til å få det bra sammen med sine fedre.

Skrevet

Det får da være grenser?

Det finnes dessverre ingen grenser lengre.

Ikke lenge før Kjøpslovens klagerett på varen gjelder her også.

Skrevet

Det får da være grenser?

Ja det får da være grenser.

Starte en tråd med så mye feilinformasjon.

Far er enten Elton John eller David Furnish (de vet det nok selv, så han er ikke ukjent), surrogatmoren omtales som uidentifisert av media (men hun er ikke ukjent bare fordi media ikke får vite navnet), eggdonor er også uidentifisert av media.

Skrevet

De er da ikke de første (eller siste!) som ikke kan få barn på naturlig måte, som ordner seg på annen måte. Adopsjon, seddonasjon, surrogatmor, osv. I dag er det en menneskerett å ha barn og alle kan skaffe seg barn hvis de vil. Get over it.

Gjest Delphina
Skrevet

Hva med Nicole Kidman og Keith Urban? Gjorde ikke de det samme? Og hva med Clay Aiken? Har du heller ikke fått med deg at norske kvinner reiser til India for å kjøpe seg en livmor, slik at de kan få barnet de ønsker?

Det er mer vanlig enn man tror..

Skrevet

Dette har da skjedd i Norge og, for å være ærlig forstår jeg ikke problemet.

Barnløse som har penger nok, skal vel ikke la være bare fordi det finnes fattige forumbrukere på en norsk side? :)

• Liker 2
Skrevet

Det eneste kvalme her er alle moralistene som står der med sin lange finger og dømmer og tror de er så mye bedre.

Elton John og David Furnish har ikke gjort noe galt.

• Liker 2
Skrevet

Så får jeg virke konservativ og alt sånt, men jeg synes ikke det er så kult at man kan skaffe seg unger bare for en haug med penger.

Selv om ungen sikkert ville leve et godt liv og alt det der- hva med alle dem som aldri kommer til å få noe godt liv? Det ville, i overnevntes tilfelle, vært enkelt å fått en unge utenom å gå til slike byråer, veldig mange fattige mødre ville nok gitt ungen sin en god oppvekst bare for litt penger.

Det er jo faktisk kjøp og salg av mennesker.

Skrevet

Har de KJØPT baby?

Trodde sånt var kriminellt.

Men så lenge man er kjent nok, og har nok penger så kommer man visst unna med hva som helst...

De prøver vel å bli like "populær" som Madonna og Angelina Jolie med å skaffe hjem til " den politisk korrekte typen barn" så de skal få et bra rykte om å være vennlig, snill og spesielt sympatisk.

Jeg kaller det kulturimperialisme.Et forsøk på å være herrefolk som "ydmykt" og "medfølsomt" nedverdiger seg til å være barmhjertig mot andres stakkars barn.

Og jeg faller ikke for det teatret på en flekk.

Jeg tror Elton solgte litt for lite plater etter sin smak og ville få oppmerksomhet, så han prøvde å redde et barn med HIV, men måtte dessverre godta å skaffe seg et uten noe smitte. (Han er sikkert kjempeskuffa over akkurat det...)

Innmari synd at han faktisk greide å få oppmerksomheten min her på KG...

Skrevet

Herregud, paret er 48 og 64 år. Hva kan man ikke gjøre bare man har penger.

Paret har fått sæden "sauset sammen" slik de ikke skulle vite hvem som er biologisk far. I VGhelg stod det at dersom barnet senere syns det er viktig å vite hvem som er biologisk far kan de bare få tatt en genprøve, så blir jo det avklart.

Men hva om ungen har behov til å vite hvem biologisk mor er da? Hva gjør de da?

Skrevet

Herregud, paret er 48 og 64 år. Hva kan man ikke gjøre bare man har penger.

Paret har fått sæden "sauset sammen" slik de ikke skulle vite hvem som er biologisk far. I VGhelg stod det at dersom barnet senere syns det er viktig å vite hvem som er biologisk far kan de bare få tatt en genprøve, så blir jo det avklart.

Men hva om ungen har behov til å vite hvem biologisk mor er da? Hva gjør de da?

Skal ikke tro på alt du leser i VG vet du.

Skrevet

Hva er problemet? Er dette verre enn at enslige og lesbiske bruker sæddonor i Danmark? Eller at par hvor mannen har dårlig sædkvalitet bruker sæddonor? Eller at par adopterer barn fra utlandet hvor barna ikke på noen måte er biologisk tilknyttet foreldrene og hvor man kanskje til og med ikke vet hvem foreldrene er? Det viktigste er at barn er ønsket og elsket. Alt annet når det gjelder opphav er fullstendig uvesentlig.

Skrevet

Hva er problemet? Er dette verre enn at enslige og lesbiske bruker sæddonor i Danmark? Eller at par hvor mannen har dårlig sædkvalitet bruker sæddonor? Eller at par adopterer barn fra utlandet hvor barna ikke på noen måte er biologisk tilknyttet foreldrene og hvor man kanskje til og med ikke vet hvem foreldrene er? Det viktigste er at barn er ønsket og elsket. Alt annet når det gjelder opphav er fullstendig uvesentlig.

Så enkelt kan det både tenkes og sies, dessverre.

Skrevet

Ukjent far er det da ikke, faren er enten Elton John eller hans partner David Furnish. Og bruken av eggdonasjon og surrogatmor er da ikke noe nytt. Den ungen kommer helt sikkert til å få det bra sammen med sine fedre.

Helt enig! :)

Gjest strykebrett
Skrevet

Jeg syns ikke det er i orden å få barn når man er så gammel. Ikke kult for ungen at den yngste av foreldrene er nesten 60 og den andre sannsynligvis er død innen ungen er 10 år. Man har ikke mye overskudd til å følge opp en rebelsk tenåring når man er 63-77 år gammel. Barnet har behov i flere tiår framover, det virker ikke som slike folk tenker på det. Dette paret er mer i besteforelderalder enn i forelderalder etter min mening.

Jeg syns også surrogati er galt av mange grunner, men i hovedsak fordi det i de fleste tilfeller er utnytting av fattige kvinner, som selv om det er frivillig, ike har råd til å si nei. Mange av de er ikke forsikret en gang (bare fosteret er det), så hvis de blir rammet av en av de mange komplikasjonene og følgesykdommene som et svangerskap kan føre med seg så ligger de tynt an.

For det tredje syns jeg ikke det er greit med donorbarn, hverken sæd eller egg. Jeg syns barn burde få vite hvor de kommer fra i så stor utstrekning som mulig. Arv spiller faktisk en kjempestor rolle for hvordan vi mennesker er og blir, så jeg syns det er umenneskelig å frata noen muligheten til å vite hvem de egentlig er.

Skrevet

Jeg syns ikke det er i orden å få barn når man er så gammel. Ikke kult for ungen at den yngste av foreldrene er nesten 60 og den andre sannsynligvis er død innen ungen er 10 år. Man har ikke mye overskudd til å følge opp en rebelsk tenåring når man er 63-77 år gammel. Barnet har behov i flere tiår framover, det virker ikke som slike folk tenker på det. Dette paret er mer i besteforelderalder enn i forelderalder etter min mening.

Jeg syns også surrogati er galt av mange grunner, men i hovedsak fordi det i de fleste tilfeller er utnytting av fattige kvinner, som selv om det er frivillig, ike har råd til å si nei. Mange av de er ikke forsikret en gang (bare fosteret er det), så hvis de blir rammet av en av de mange komplikasjonene og følgesykdommene som et svangerskap kan føre med seg så ligger de tynt an.

For det tredje syns jeg ikke det er greit med donorbarn, hverken sæd eller egg. Jeg syns barn burde få vite hvor de kommer fra i så stor utstrekning som mulig. Arv spiller faktisk en kjempestor rolle for hvordan vi mennesker er og blir, så jeg syns det er umenneskelig å frata noen muligheten til å vite hvem de egentlig er.

Alderen på disse ferdrene er irrelevant. Menn kan bli fedre til de er gamle. Og jeg tror nok denne ungen her får det bra!!! Jeg er nesten like gammel som Furnish - så han er da ikke gammel!!!! :)

NÅr det gjelder surrogati i dette tilfelle så er nok ikke moren er fattig kvinne uten forsikring. Disse gutta går til klinikker i USA og ting er på stell. Men når det gjelder surrogatmødre fra U-land så er jeg enig med deg.

Skrevet

Alderen på disse ferdrene er irrelevant. Menn kan bli fedre til de er gamle. Og jeg tror nok denne ungen her får det bra!!! Jeg er nesten like gammel som Furnish - så han er da ikke gammel!!!! :)

NÅr det gjelder surrogati i dette tilfelle så er nok ikke moren er fattig kvinne uten forsikring. Disse gutta går til klinikker i USA og ting er på stell. Men når det gjelder surrogatmødre fra U-land så er jeg enig med deg.

Ja, men skjer graviditeten på naturens premisser har som regel barnet en mor som er yngre enn 48.

Ungen vil sikkert få det bra, han. Paret har jo nok av penger så det er jo bare å ansette en nanny om trassungen blir slitsom.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...