Gå til innhold

Bilen gasset på i vanndammen kun for og våte meg ut..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vell, idag når jeg skulle gå hjem fra skolen, så kom det kjørende en bil med 2 unggutter. (Vet ikke hvem) Det var masse vanndammer på veien, og gutten som kjørte gasset selfølgelig på når han kom vedsiden av meg, slik at ALT vannet i vanndammen skulle komme over meg. Jeg ble klissblaut. Når de kjørte forbi snudde de seg begge for og se på ''skaden'' de hadde gjort, jeg ble såklart irritert å viste fingern tilbake.

Hvordan straff/bot kan han som kjørte få om man anmelder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Reg-nr på bilen? Og vi går tydeligvis på samme skole siden han kjørte fra elev-parkeringsplassene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett var ikke det jeg spurte om; Jeg lurer på hvordan straff/bot han kan få.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest navnelapp

Dei kan vel seie at dei har lånt bilen til nokon? Men du må gjerne prøve. Vart du påført utgifter på grunn av dette? (Ein ekstra runde i vaskemaskinen er ikkje nok...)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok dessverre liten sjanse for at politiet kommer til å ta tak i det, men du kan jo alltids prøve!

Jeg vet ikke hva slags straff som er typisk, men du kan nok kreve erstatning for ting som ble ødelagt, hvis dette er et tilfelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ble våt, mobilen er ikke ødelagt nei. Men det handler vell ikke bare om utgifter? Det har vell faktisk noe og si hvordan man føler seg etterpå også? (Noe politiet har forklart til meg tidligere, da jeg var i en annen situasjon, at ja, hvordan du tok det og følte det har noe og si.)

Det er jo ikke greit at andre gjør slikt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Mental picture", og bare for å skjønne hvordan enkelte finner sine gleder ...

-runekki

;-)

Viss dette var deg, hvordan hadde du følt deg? Ikke litt irritert engang, hadde du bare fortsatt med ett og gått vidre som om ingenting hadde skjedd? Når du forble våt og skitten i flere timer?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville notert meg bilnummeret og kontaktet politiet.

Så avkrevet bileier kostnaden for rengjøring og eventuelt utskifte av klær og annet som ble grisete eller ødelagt. Både for hva ting koster og for mitt tidsforbruk med å få det ordnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker tidligere at en bilfører fikk streng straff etter å ha gjort noe lignende. H*n var dum nok til å filme sprutinga og skryte av det på nettet.

Denne linken kan kanskje være av interesse, selv om jeg klarer ikke å finne igjen den saken jeg snakker om.

Anmeld svinet!

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/nrk_trondelag/1.6965119

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan jo selvfølgelig kontakte politi, men tviler sterkt på at dette er noe de vil bruke tid og penger på!

Dem har vel nok av andre mer alvorlige ting å behandle.

Men skjønner selvfølgelig at dette var en kjip situasjon å være i!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

Dette er straffbart, fordi man skal ta hensyn til folk på fortauet. Har du registreringsnummeret, så kan du anmelde, evt kreve noen form for erstatning. De vil mest sannsynlig få en bot og en notis på rullebladet, men kanskje de lærer til neste gang? Ville ikke satset på all verden av erstatning kanskje.

Enkleste måten å finne ut av det hele på, er å ringe 02800. Da kommer du rett til nærmeste politistasjon, hvor du kan stille sånne spørsmål :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knuser du noe kan du tas for det. Jeg ville vært mer utspekulert. Legg noen egg i en beholder i noen uker i romtemperatur. Når du kan lukte på de og kjenner at de ikke lukter helt bra så er de modne for å snike deg inn der bilen til gutten står, slenge eggene på panseret oppe ved frontvinduet. Der kommer luften inn til luftinntaket og får du eggene til å renne ned mellom vinduet og panseret vil det være nærmest umulig å vaske vekk den lukten. Hver gang han skrur på luften i bilen vil det stinke. Og råtne egg stinker verre enn noe annet.

Dette er langt mye vanskeligere å anmelde deg for. Og du vet at han vil slite i lang tid fremover. Og tro ikke det bare er til å selge bilen etterpå. En eventuell kjøper vil merke den lukten godt og han vil miste mye i pris når han skal selge...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja la oss ødelegge biler fordi vi ble våt. Herlighet for en verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lena22

Ja la oss ødelegge biler fordi vi ble våt. Herlighet for en verden.

Jeg hadde hvertfall ikke latt noen kommet ustraffet fra det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde hvertfall ikke latt noen kommet ustraffet fra det :)

hehe du er bare en jente. Hva er det verste du kan gjøre?

Endret av Kråkesaks
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja la oss ødelegge biler fordi vi ble våt. Herlighet for en verden.

Ja, la oss gasse på for å sprute ned folk på fortauet. Herlighet for en verden.

Jeg likte eggeidéen!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...