Annikken Skrevet 2. februar 2011 #21 Del Skrevet 2. februar 2011 Jeg skjønner meg uansett ikke helt på det selskapet som sier at de MÅ liste verdien på alle produktene. Her er det måter å komme seg unna: De kunne tatt prisen på den varen du faktisk hadde betalt, og satt den som totalverdi på alle produktene. Andre firma finner måter å gjøre dette på. "Verdi" er tross alt et vandrende begrep - det er hva du har betalt som skal være "verdien" i denne sammenhengen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glitnir Skrevet 2. februar 2011 #22 Del Skrevet 2. februar 2011 Jeg skjønner meg uansett ikke helt på det selskapet som sier at de MÅ liste verdien på alle produktene. Her er det måter å komme seg unna: De kunne tatt prisen på den varen du faktisk hadde betalt, og satt den som totalverdi på alle produktene. Andre firma finner måter å gjøre dette på. "Verdi" er tross alt et vandrende begrep - det er hva du har betalt som skal være "verdien" i denne sammenhengen. Enig i denne. Verdien er jo ikke noe høyere uansett. De selger varene for denne prisen - altså er det verdien. Slik jeg skjønner logikken deres så må det være en eller annen gjengs pris for lignende vare de sikter til - men hvor skal den gjengse prisen i så fall regnes fra? Et lokalt marked i en landsby i Kina, en butikk i Brasil, eller prisen i Norge for tilsvarende vare? OG hva med kvalitetsforskjeller - hvordan skal de prises inn? Og hvordan er det riktig å prise merkevarer kontra billigvarer av samme type - f.eks. en YSL-veske kontra en HM-veske - skal disse prises likt selv om kjøper selvsagt har betalt helt forskjellige summer? Nei, det var jo bare svada-svar fra butikken. Verdien er selvsagt det du har betalt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vulpes Skrevet 2. februar 2011 Forfatter #23 Del Skrevet 2. februar 2011 Jeg skjønner meg uansett ikke helt på det selskapet som sier at de MÅ liste verdien på alle produktene. Her er det måter å komme seg unna: De kunne tatt prisen på den varen du faktisk hadde betalt, og satt den som totalverdi på alle produktene. Andre firma finner måter å gjøre dette på. "Verdi" er tross alt et vandrende begrep - det er hva du har betalt som skal være "verdien" i denne sammenhengen. Enig i denne. Verdien er jo ikke noe høyere uansett. De selger varene for denne prisen - altså er det verdien. Slik jeg skjønner logikken deres så må det være en eller annen gjengs pris for lignende vare de sikter til - men hvor skal den gjengse prisen i så fall regnes fra? Et lokalt marked i en landsby i Kina, en butikk i Brasil, eller prisen i Norge for tilsvarende vare? OG hva med kvalitetsforskjeller - hvordan skal de prises inn? Og hvordan er det riktig å prise merkevarer kontra billigvarer av samme type - f.eks. en YSL-veske kontra en HM-veske - skal disse prises likt selv om kjøper selvsagt har betalt helt forskjellige summer? Nei, det var jo bare svada-svar fra butikken. Verdien er selvsagt det du har betalt. Ja, jeg synes det høres veldig merkelig ut. De satte vel prisen til det gratisvarene egentlig kostet, men jeg har erfart tidligere at om man bestiller noe gratis så merkes det som "free sample" eller "free gift". Jeg vil fraråde alle å bestille fra VistaPrint. Makan til elendig kundeservice har jeg aldri opplevd. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2011 #24 Del Skrevet 2. februar 2011 Enig i denne. Verdien er jo ikke noe høyere uansett. De selger varene for denne prisen - altså er det verdien. Slik jeg skjønner logikken deres så må det være en eller annen gjengs pris for lignende vare de sikter til - men hvor skal den gjengse prisen i så fall regnes fra? Et lokalt marked i en landsby i Kina, en butikk i Brasil, eller prisen i Norge for tilsvarende vare? OG hva med kvalitetsforskjeller - hvordan skal de prises inn? Og hvordan er det riktig å prise merkevarer kontra billigvarer av samme type - f.eks. en YSL-veske kontra en HM-veske - skal disse prises likt selv om kjøper selvsagt har betalt helt forskjellige summer? Nei, det var jo bare svada-svar fra butikken. Verdien er selvsagt det du har betalt. Det er jeg som var AB lenger opp og hadde hatt samme problem - i mitt tilfelle gikk det på at jeg hadde fått stamkunderabatt (10 dollar eller noe) som gjorde at jeg betalte under 200 kroner og dermed (trodde jeg) kom under tollgrensen, men verdien som ble påført var butikkens utsalgspris, som da sikkert var nærmere 40 dollar. Jeg vil anta at butikken uansett har en internpris på varen selv om den aldri selges til vanlig pris - det må de vel ha for å kunne beregne kostnadene ved gratisprøvene, så gjengs pris bør ikke være vanskelig å finne. Men irriterende er det jammen meg uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 2. februar 2011 #25 Del Skrevet 2. februar 2011 Send tollpost en mail, det er de som skal refundere deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2011 #26 Del Skrevet 8. februar 2011 Hvordan gikk denne saken, fikk du noe refundert TS? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vulpes Skrevet 9. februar 2011 Forfatter #27 Del Skrevet 9. februar 2011 Hvordan gikk denne saken, fikk du noe refundert TS? Har ikke fått noe svar på mailen ennå, tror det kan ta sin tid :\ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ondebanan Skrevet 9. februar 2011 #28 Del Skrevet 9. februar 2011 Dette er jo bare tull. De skal jo bare skrive på dine faktiske utgifter. Da får de evt. skrive to fraktlapper. én med varenes faktiske verdi til de amerikanske tollmyndighetene, og en der det står det du FAKTISK har betalt - og tatt frakten som egen post. Skriv en mail til tollvesenet der du legger ved kvittering på hva du har betalt og den feilaktige kvitteringen samt ordrebekreftelsen eller lignende der det står hva du faktisk har betalt. Om det ikke står svart på hvitt på ordrebekreftelsen får du Vistaprint til å sende deg en pdf med en oversikt over dine faktiske utgifter. Ikke gi deg! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå