Gå til innhold

Kevlarsjäl i moderlandet


Gjest Kevlarsjäl

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Kevlarsjäl

Har endelig hatt sex med Vinje. Det var ganske fint, faktisk!

Har ellers hatt en skikkelig bra dag med Pix og Nabohora, slengt rundt og spist sukkerspinn, lagd middag, sett dårlig film, ledd masse og hatt det fint.

Nå drikker jeg gin og rydder leiligheten. Sunne aktiviteter på gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

har rydda supermasse i dag, har endelig fått rydda i skuffer og skap og sortert vekk gjenstander jeg absolutt ikke trenger.

Pappa er som kjent verdens beste, snilleste og mest velmenende fyr som ikke klarer å kaste ting. Da jeg flytta hadde jeg og pappa nemlig ørtifjørti samtaler ala dette:

Pappa: ta med disse tingene!

Jeg: øh, pappa, det er den kniven som er vond å skjære med, som skaftet er løst på. Jeg vil ikke ha den. Og den bollen der er dritstygg, jeg vil ikke ha den heller.

Pappa: Joda, bare midlertidig, til du får en ny kniv og en egen bolle!

Jeg: Nei, det tar opp plass, det er irriterende å kaste, jeg kommer aldri til å bruke den.

Pappa: Jo, kom igjen da

Jeg: Nei.

*pappa sier ikke noe, men kommer tre dager senere med samme gjenstandene, og sier "jeg tok den med likevel jeg!"*

Så nå ligger sofaen min full av: to sett bestikk, et vaffeljern, en slags halvødelagt foodprossessor, tre vaser, fem rare glass, en minitermos, en rar vase, femten (!) stygge a4-rammer, masse kjøkkenredskaper jeg hadde fra før.. Osv.

Pappa skal egenhendig få gleden av å ta alle de "midlertidige" tingene sine hjem til seg/til fretex. And it feels so good.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

OG!

Da jeg rydda, fant jeg en uåpna, forsegla flaske med sprit langt bak i et hjørne av et skap!

Så enten har den stått der fra forrige leieboer, eller så har den blitt gjemt av en eller annen som har vært innom på fest. Men jeg tviler på det siste, da den var så høyt oppe at man må stå på sofaen for å rekke opp, og man må strekke seg syykt langt for å nå den.. Dype, høye, upraktiske skap ftw.

Uavhengig av hvem som eide den før anser jeg nå flaska for min siden ingen har gjort krav på den, så nå skal jeg feire med å lage fine gratise drinker i sommer.

YAY.

Endret av Kevlarsjäl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

:kjefte: :kjefte: :kjefte: :kjefte: :kjefte:

Skulle gi blod i dag, fikk ikke lov, for jeg hadde for lite blod i kroppen.

Det er greit.

Men at hun kjerringa på blodbanken har fordommer fra helvete, det er ikke greit.

Jeg har møtt henne før, og vet at hun er en sur drittkjerring uten argumenter, så denne gangen gadd jeg ikke disutere så voldsomt med henne. Men jeg lot meg provosere, gitt..

Jeg: hvordan er jernverdiene mine da?

Hun: nei, de er kjempefine de, veldig bra

Jeg: kjempebra, jeg er vegetarianer skjønner du

Hun: ja, der kan du se, det er derfor du ikke har nok blod i kroppen, du får jo ikke nok blod gjennom kosten

Jeg: men burde ikke det blodet vi allerede har være nok for å kunne overleve, selv med blodtap?

Hun: eh nå skjønner jeg ikke, du spiser ikke nok kjøtt

Jeg: nei, jeg spiser ikke kjøtt, men vil gjerne gi blod likevel

Hun: ja, vi kan jo vente en måned og se om det er bedre da, men hvis det ikke er det burde vi kanskje sette deg på pause et par år

Jeg: hvorfor det?

Hun: ja, til du begynner å spise kjøtt igjen

Jeg: :kjempesinna:

-

Hun: jeg ser du har skrevet her i tilbakemeldingsskjemaet at du ønsker at homofile skal gi blod

Jeg: ja, nå håpet jeg jo at det ble lest av noen som faktisk har beslutningsvirksomhet da

Hun: joda, men nå er saken sånn at (legger ut om hvordan hiv-smitten var høy blandt homofile på 80-tallet)

Jeg: men det var på åttitallet, og dessuten stigmatiserer du en hel kultur, har du hørt om å se trærne, og ikke skogen? De fleste homofile har ikke hiv, og burde få lov til å gi blod

Hun: ja, men sånn kommer det ikke til å bli på mange år

Jeg: neihei :kjempesinna:

-

Hun: jeg ser du skriver at du ønsker det skal bli mindre strengt å gi blod etter å ha piercet/tattovert seg, men det går ikke, for piercern/tattovøren bruker ikke engangsutstyr

Jeg: men utstyret blir jo sterilisert til de grader, og nåla er ny hver gang

Hun: det har ingenting å si

Jeg: :kjempesinna:

Argh, jeg hater virkelig den drittkjerringa der ass. Hun er så utrolig irriterende! Jeg vurderer å emaile blodbanken ellerno og legge inn en klage på henne personlig. GRR

Endret av Kevlarsjäl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Trøsta meg med å gjøre noe konstruktivt, nemlig å henge opp bilder på veggen. Har utsatt og utsatt det i evigheter, for jeg er prikedronninga og blir aldri fornøyd. Men i dag ble jeg fornøyd. Etter masse pirking.

Leser forresten bridget jones dagbok for tida, og merker jeg vil skrive som henne, selv om hun skriver dårlig. Hm.

p.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fint oppheng av bilder. :tommelopp:

Jeg hadde helt klart sendt inn en klage på den dama der. Skjønner godt hvorfor du ble sint på henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Fint oppheng av bilder. :tommelopp:

Jeg hadde helt klart sendt inn en klage på den dama der. Skjønner godt hvorfor du ble sint på henne.

Jeg sendte klage, er greit å være fordomsfull, men når man jobber innen helsevesnet bør man ikke la det påvirke seg!

-

Søndager er fine dager. Har tatt en sånn supervask av halve leiligheten, hvor jeg har vaska alle overflater (gulv, bord, vegger, lister, kanter, bak doen, oppi doen, under vasken osv.

Verste opplevelse: fant et edderkoppspinn under senga, og edderkoppen var borte. Håper ikke jeg har spist den i søvne.

Nest verste opplevelse: fant gule streker nedover veggen, mistenker at pus har markert. Vasket det bort og håper det ikke kommer tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Streng tatt, eneste jeg reagerte på var at dama forventet at du skulle spise kjøtt igjen :gjeiper:

Resten har hun, om jeg skal kverulere, rett i ;) Faktisk stadig stigende antall homofile som har hiv-smitte. Samtidig som ikke alle tattoverer seg hos seriøse tattovører... Jeg er på blodbaken sin side :cool:

Men frekk, det trenger hun ikke være!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Streng tatt, eneste jeg reagerte på var at dama forventet at du skulle spise kjøtt igjen :gjeiper:

Resten har hun, om jeg skal kverulere, rett i ;) Faktisk stadig stigende antall homofile som har hiv-smitte. Samtidig som ikke alle tattoverer seg hos seriøse tattovører... Jeg er på blodbaken sin side :cool:

Men frekk, det trenger hun ikke være!

næmmen, har du fått deg nye klær? :klemmer: jeg kjente deg ikke igjen!

-

Dagens åpenbaring: fetaost gjør seg utmerket i suppe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Kevlarsjäl

Fin dag:

Våkne tidlig, dra med bok ut i hagen, lese et par timer, helt til det skyer over.

Stikke på butikken og handle jordbær, spise en kurv aleine til lunsj.

Deretter gjøre konstruktive ting (rydda i matskapet, avfrosta frysern, hang opp en knagg) og klare å ta en halvtimes pause i sola når den titta fram.

Mh, sånne dager skulle det vært flere av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

HUDSON SHIPPER IKKE TIL NORGE. ELLER TIL UK.

WHAT THE FUCK.

Og revolveclothing, den andre nettsida jeg har bestilt hudson fra, de har ikke den spesifikke jeansen inne. Jeg sendte email og spurte om de kunne ta inn en. :P

Lite sannsynlig. SÅ IRRITERENDE.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...