Gå til innhold

Kevlarsjäl i moderlandet


Gjest Kevlarsjäl

Anbefalte innlegg

Gjest Kevlarsjäl

Har bytta sim til microsim, og nå sitter jeg og fikler med den nye iphonen min.

Jeg er helt overbevist om at nye gadgeter er himmel på jord.

På vei til byen møtte jeg en kjempesøt jente som het Johanna og var fra tyskland. Hur kul som helst. Jeg likte henne kjempegodt.

Nå er det type en million grader her (ca 25 grader i skyggen) og jeg planlegger å fikle litt mer med mobilen, og så gå en tur på butikken. Mangler dopapir :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Kevlarsjäl

Haha, fy faen, dette er så utrolig random!

Jeg fortalte om hun jenta fra flickr som skrev til meg? Vel, jeg fikk en facebookpost av henne akkurat, hvor hun skrev noe som

"can you please help me figure out how to wash my clothes? i have never done it before :sjenert: " og jeg svarte "sure, can i borrow some washing powder of you?" og det kunne jeg.

så om en halvtime skal jeg møte en helt fremmed jente for å vaske klær sammen..

Haha, hvor totalt tilfeldig er ikke det? For et halvt år siden kunne jeg aldri sett for meg at jeg møtte fremmede for å vaske klær.. :D gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, jeg ler meg ihjel!Det banker på døra mi, jeg åpner, og det eneste jeg kan se er blomster. Seriøst, det er en fyr bak blomstene, men man kan ikke se ham! Jeg tar imot blomstene og tenker "ånei, herregud, de er til Lisa, men tenk hvis de er sendt fordi noen hun kjenner har dødd.. herregud.." og så setter jeg blomstene på rommet hennes.Og så ser jeg en boks med sjokolade innimellom blomstene.Og så ser jeg på datoen. Og husker at Lisa er amerikansk.HAHAHAHAH.In other news: simkortet mitt kom i dag, så i dag skal jeg prøve å få bytta det til microsim. Yay!

Jeg ELSKER dette, dritkult.

(Btw, Mr.Panda rygga unna og sa "nei, neineineineinei, nei" før jeg kom halvveis inn i ordet "Valentines" :roll: )

Haha, fy faen, dette er så utrolig random!Jeg fortalte om hun jenta fra flickr som skrev til meg? Vel, jeg fikk en facebookpost av henne akkurat, hvor hun skrev noe som"can you please help me figure out how to wash my clothes? i have never done it before :sjenert: " og jeg svarte "sure, can i borrow some washing powder of you?" og det kunne jeg.så om en halvtime skal jeg møte en helt fremmed jente for å vaske klær sammen..Haha, hvor totalt tilfeldig er ikke det? For et halvt år siden kunne jeg aldri sett for meg at jeg møtte fremmede for å vaske klær.. :D gleder meg!

:husarbeid: (Måtte bruke smilyen når jeg kunne, ass)

Jeg liker at du driver å blir kjent med folk! Kult!

Også liker jeg at sånne superrandom ting skjer, jeg digger det!

Gleder meg til å høre om hvordan klesvaskinga di går!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Airi: walter er så flott! Jeg tenker egentlig at Hugh Laurie (som spiller Dr. House i House MD) hadde gjort en fantastisk rolle som walter, og at det er litt synd at det ikke var han som tok rollen..

Gina_: jeg la til deg som kontakt også, tror jeg :lur:

Tanketanke: velkommen skal du absolutt være :takke: så gøy å se at det går an å engasjere noen så mye at de faktisk gidder å tråle seg igjennom så mange sider med hverdagskommentarer. For jeg må innrømme, at selv om jeg bor i et annet land, så er jo observasjonene og gjøremålene mine veldig hverdagslige. Jeg feirer at jeg finner veien til matbuikken lissom, haha.. :P Men sånn er det jo når alt er nytt og spennende, de små tingene man tar for gitt blir mye mer viktige :)

Bergen er en flott by, skulle gjerne ha studert der selv, så jeg håper du koser deg masse! Jeg savner Bergen..

Og ang. Jeg reiser alene, så har jeg en venninne som jobber på platekompaniet som kan sende den til meg med en gang hun får den.. Men jeg skal hjem til sommern en tur håper jeg, så kanskje jeg bare kjøper den da. Jeg er så speeent, har venta så jævlig lenge på den!

Her i australia planlegger jeg å bo i minst to år til, før jeg eventuelt utveksler siste året mitt til USA eller London. Vi får se hvor vinden bærer meg :)

---

Hvorfor blir jeg lys våken med en gang klokken slår 23? Upraktisk!

Det er noe med å følge med, se utviklingen. Det er jo litt som å lese en bok på en måte. Australia er jo ganske fremmed for meg. Nei, jeg tror her kan en lære mye som en hadde aldri hadde tenkt om Australia. Liker liksom at vi får høre om alt det hverdagslige, nærmest. Jeg vedder på at etterhvert som du begynner på skolen så kommer det litt mer andre hverdagslige ting en å gå på matbutikken, det ser vi jo allerede :). Synes dette er en spennende dagbok, jeg!

Ja, jeg synes Bergen er veldig flott. Bortsett fra at jeg savner skikkelig varme nå da, men nå har jeg holdt ut vinteren lenge og det har gått utrolig bra. Jeg har aldri bodd i Bergen når det blir vår og sommer før, og jeg tror jeg har noe fantastisk å se frem til.

Spennende med utdanningen din. Å ta det siste året en annet plass høres også bra ut. Tenk så mye kult du får oppleve og ulike kulturer du får lære å kjenne.

Ja, du har virkelig noe å se frem til, angåede filmen. Jeg likte den i alle fall.

Oh, jeg var på biblioteket i dag, og mens infomannen gikk for å finne Don Quixote til meg, så så jeg "Juliet Naked" på bokstativ. Gjett om jeg kom til å tenke på deg, og siden du sa den var så bra, så har jeg lånt den nå, og gleder meg veldig til å lese :D. Blir spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ting om Australia jeg lurer på! Hvordan er røykelov osv.? Er røyken gjemt bort der, sånn som her? Hva med alkoholsalg; er det innenfor visse tider?

Sånne ting som er veldig greit å vite om et fremmed land ;D haha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kevlarsjäl

Anuket: ja, hun var skikkelig ålreit! Hun har veldig lav selvtilitt da, og det kan bli litt irriterende i lengden, men jeg liker henne uansett. :)

Drage: jeg heier så evig på Pandamannen, han har et sunt syn på det meste. Klesvaska gikk kjempebra! Det var ikke noe vanskelig å finne ut av vaskemaskinen, jeg har jo tross alt vaska mine egne klær siden jeg var femten ellerno, så det var bare gøy.

Tanketanke: les juliet, naked først! :D Så kan vi diskutere den sammen! :) Så gøy :)

Pixie: Røykeloven er veldig lik som i Norge. Sigaretter står ikke framme i butikken, man må spørre om dem(og det er vanskelig å finne Camel, Lucky og Malboro) og det er ikke lov å røyke inne, eller på offenligeo mråder. Mange offentlige plasser har sine egne røykeplasser, og på noen cafeer finner du røykebord og ikkerøykebord.

Ang. alkoholsalg regner jeg med det er innafor gitte tider, men jeg har ikke sjekka det.. Har bare vært på butikken på formiddag/ettermiddag så det har liksom aldri vært et problem.. :P

---

En klesvask ble til en flaske vin. En flaske vin ble til tre øl på baren rundt hjørnet. Tre øl ble til mange timer i bakgården med Jack. Og nå våkna jeg opp med skallebank. Men jeg liker det :) Jack er tydeligvis hodestups forelsket i meg, og det passer meg bra. Han er en søt fyr, og det var utrolig gøy å kline igjen.

Jack har en greie for å late som vi er i grey's anatomy når vi tar heisen, det er helt fantastisk latterlig, men gøy.

Jeg er fortsatt full, og jeg glemte bhen min og skoene mine hos jack. helvete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Jeg og Rachel har akkurat vært ute og tatt de kuleste undervannsbildene på lenge!

:D

Dvs, jeg var modell og hun fotograf, men neste gang skal vi få med flere folk, så da kan jeg ta bilder også. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå, så kos med han som er hodestups forelekset i deg. Så søtt :D. Er han god til å kysse? Hvordan ser han ut? :).

Ja, gleder meg til å lese den, når jeg får tid. Akkurat nå er jeg oversvømt og ligger på etterskudd med samtlige bøker, både litteraturteori og skjønnlitterært. Intensive studie. Hjelper ikke at forelesaren i dag var dritdårlig og bare leste fra BOKA. Lærte ingenting :(. Men, det går seg nok til. Vinterferie om en og en halv uke, såh, da skal jeg lese Juliet, Naked, så kan vi diskuterte etterpå:D We.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hihi høres ut som om du har kost deg :gjeiper:

Du får gå tilbake og hente dem da!

Hmm nei jeg er ikke så glad i personer med ekstremt lav selvtillit, man må bruke halvparten av tiden på å få dem opp. Har lav selvtillit noen ganger selv, men det er ikke så ekstremt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Tanketanke, han er veldig god til å kysse, faktisk, så det er jo absolutt et pluss i boka :D Gleder meg til du har lest J, N! :)

Anuket,ja, det er jo absolutt ikke et problem å ha lav selvtilitt en gang iblandt! Og jeg liker henne jo masse selv om hun har dårlig selvtilitt. Men det er slitsomt å alltid måtte være påpasselig med hva man sier, og spesielt når man føler man må gi komplimenter for å få de til å føle seg bedre..

--

Haha. Jack hadde ekskjæresten sin på besøk i dag. Var det kleint og ukomfortabelt? Jepp. Så jeg ut som en dass? Jepp. Hadde jeg på meg bh? Nei. Var det gøy å legge subtilt an på han for at hun skulle bli sjalu? Definitivt. Er jeg litt barnslig i blandt? Hell yeah.. :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aww! Dette liker jeg dritgodt! Digger dette med Jack, ass!

Vi trenger skype snart! Prøver å ringe deg før jobb i morgen, begynner 11 norsk tid.

Hvem er Rachel? Hun du vaska klær med?

Friskere igjen, forresten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kevlarsjäl

Åh, skulle gjerne ha skypet med deg, men denne formiddagen har jeg vært (og er) opptatt med skoleting, enrolment.. :/

Rach er hun jeg vaska klær med ja, som jeg også tar samme studie med :)

Herregud. Jeg sov fra klokka 1830 til klokka 22. Satt oppe med R&J til klokka 24. Sov til klokka 08. Fortsatt trøtt. Hvordan i svarteste horehelvete klarer jeg fortsatt å være trøtt? :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, skulle gjerne ha skypet med deg, men denne formiddagen har jeg vært (og er) opptatt med skoleting, enrolment.. :/

Rach er hun jeg vaska klær med ja, som jeg også tar samme studie med :)

Herregud. Jeg sov fra klokka 1830 til klokka 22. Satt oppe med R&J til klokka 24. Sov til klokka 08. Fortsatt trøtt. Hvordan i svarteste horehelvete klarer jeg fortsatt å være trøtt? :/

Kanskje er det at du sover for mye? Jeg blir i alle fall trøtt av det. Sover jeg for lenge en dag i helgen går jeg rundt i halvsøvne hele dagen og føler liksom at jeg aldri våkner skikkelig. Det beste for meg er å legge meg ca samme tid hver dag og stå opp ca likt. Da fungerer jeg søvnmessig =).

Behagelige temperaturer i Australia i dag? Nå har det faktisk kommet snø i Bergen. Det har det ikkje vært her på en stund. Er visst litt kaldere over hele landet gjen, menmen. Etter februar må vel våren komme :D.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Aktiv dag!

Har vært på skolen og ordna med enrolment, møtt Bryan, tatt undervannsbilder, møtt Matt (både Matt og Bryan går samme studie som meg)

Dessuten har jeg vært på butikken og handla 24 halvlitere med øl for 230 kroner. Og det er til og med 5% øl, så det er ikke sånn billig sverigedrit.

Nå har jeg spist middag, snakket med Felgen på skype, og skal ut og drikke et par øl.

Studentliv? ye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Aww, kjipt :c Jeg prøvde å ringe deg for typ, fem minutter siden, men da hadde du sikkert akkurat løpt ut døra. Blei litt forsinka, for alle klærne jeg håpa var tørre, vakke helt det, så jeg har hårføna klærne mine en god del.. :roll:

Kos deg med studenlivet, ass! Jeg er bittelitt misunnelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Øh. Jeg og Jack sneik oss akkurat inn i et slags bygningsprosjekt.. Bare stilaser og metall og halvferdig betong.. Og det var en diiger kran der, og vi klatret opp til toppen, det var ca 80 meter opp i lufta.. Sjukeste på lenge, og veldig gøy.

Veldig full, skriver mer i edru tilstand.

:rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Edru tilstand oppnådd. Aner ikke hva jeg skal utdype med, bortsett fra at jack får meg til å gjøre de merkeligste ting.

Fy faen så gøy det var å klatre opp stilaser og rekkverk og alt mulig. Og så hadde jeg med meg tusjene mine, så skreiv jeg masse ting på norsk på veggene.

Haha..

Ting bare kevlarsjäl kan: klatre opp en åtti meter lang kran på høye hæler og nesten ha sex der.

:skratte:

Dessuten fant vi den fineste vinduskarmen, som var akkurat passe bred og akkurat passe høy slik at vi begge kunne sitte på den. Og det er veldig varmt i melbourne nå, så jeg satt i bare en tynn kjole og det var SÅ digg. Og jeg spilte norske sanger fra iPhonen min. Jeg hadde egentlig aldri sett for meg at jeg skulle sitte i en bakgate i melbourne midt på natta og spille norsk musikk for en australier.. Jeg spilte Kaizers og Ronny Pøbel og alt mulig. :D

Endret av Kevlarsjäl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edru tilstand oppnådd. Aner ikke hva jeg skal utdype med, bortsett fra at jack får meg til å gjøre de merkeligste ting.

Fy faen så gøy det var å klatre opp stilaser og rekkverk og alt mulig. Og så hadde jeg med meg tusjene mine, så skreiv jeg masse ting på norsk på veggene.

Haha..

Ting bare kevlarsjäl kan: klatre opp en åtti meter lang kran på høye hæler og nesten ha sex der.

:skratte:

Dessuten fant vi den fineste vinduskarmen, som var akkurat passe bred og akkurat passe høy slik at vi begge kunne sitte på den. Og det er veldig varmt i melbourne nå, så jeg satt i bare en tynn kjole og det var SÅ digg. Og jeg spilte norske sanger fra iPhonen min. Jeg hadde egentlig aldri sett for meg at jeg skulle sitte i en bakgate i melbourne midt på natta og spille norsk musikk for en australier.. Jeg spilte Kaizers og Ronny Pøbel og alt mulig. :D

Åh. Håhå, det høres ut som du virkelig lever livet der nede. Må si at du høres ut litt som ein person i en film eller bok. Nesten sex i ein 80 m høy kran? Shit :O

Kaizerz! Jeg hører på Hjerteknuser i et kjør! :rodmer: :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...