Gå til innhold

Vanskelig kjæreste


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

TS

Jeg tar ikke ting som en selvfølge og jeg synes heller ikke jeg er frekk- langt derrifra. Men jeg tar som en selfølge at hans skal inkludere DAMA SI i livet sitt. Der jeg kommer fra regnes det som normalt i alle fall. Vet ikke hva dere der ute mener er normalt? Men folk her venter tydelighvis 10 år eller noe på å flytte sammen med kjæresten sin (noe jeg ikke tror no på)og tar "steget vidre" eller?

Trust me- har ALDRI mast på han. Har spurt enkelt og konkret EN GANG.

Ja men det er jo akkurat det. Du sier du ikke maser, men i forhold til innlegget ditt, virker det som om du maser heeele tida. Ikke det at du spør, men at du pusher på han på andre måter, når du allerede har fått svar på ditt spm! Du må respektere hans ønske om å ikke bo med noen enda, og ikke ta deg til rette i hans leilighet når han ikke er klar for det. Han kommer til å legge frem forslaget med samboerskap når HAN er klar for det, noe han tydeligvis ikke er enda :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Leit å si det, men jeg tror ikke det forholdet har noen framtid.

Det er nå min erfaring. Om ikke begge parter er like mye med i forholdet, tror jeg det beste er å gå hver til sitt. Ikke bruk opp livet ditt på å gå å vente på ham... Flytt på deg, finn på noe annet og se kanskje dukker det opp noen som er mer interessert i deg. Sikkert vanskelig å skjønne det nå, men...

Enig. Et forhold der man har så vidt forskjellige idéer om hvordan ting skal være virker ikke så lovende. Jeg er enig med TS i at kjæresten oppfører seg "rart", men vil tro det er fordi han egentlig ikke vil det samme som henne. Tipper han er mer på utkikk etter andre damer og får panikk ved tanken på forpliktelsen det er å flytte sammen.

Jeg har selv vært sammen med en fyr som var sånn. Trengte masse rom og tid for seg selv osv. Jeg skjønte det ikke før lenge etterpå, men forklaringen var jo enkel: Han var ikke sikker på om han ville være sammen med meg i det hele tatt.

Se tegnene TS, ikke kast bort mer tid på den mannen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neimen i alle dager, da? Når du spør på et åpent forum, så får du svar. Slapp nå litt av, lille venn.

Det er mange definisjoner av masing. En ting er det direkte spørsmålet. Noe annet er alle småting, klær et sted, blomster, bemerkninger. Og om han først er typen som ikke føler seg klar, så vil alt sånt bare dytte ham enda lenger unna det.

TS

Vet du hva? Det ENESTE jeg har "tatt med" inn i den leilighetn er tannbørsten og hårspray SOM JEG MÅ TA MED NÅR JEG drar. Må også nesten TA MED undertøyet mitt hver gang. Jeg har spurt han kun 1 gang om vi skal bli samboere, og det var i november, da ville han vente- jeg respekterer det, og PESER ikke med det. Men det har med det å gjøre at jeg syns det er unødvendig å betale på 2 leiligheter i samme by når HAN spør hele tiden om "jeg ikke skal komme i dag da?". Og hvis han mener en juleglede er en fornermelse å få i gave syns jeg det er han som faktisk har et problem. Jeg vil bli inkludert litt i livet hans, det er det som er poenget mitt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS

Vet du hva? Det ENESTE jeg har "tatt med" inn i den leilighetn er tannbørsten og hårspray SOM JEG MÅ TA MED NÅR JEG drar. Må også nesten TA MED undertøyet mitt hver gang. Jeg har spurt han kun 1 gang om vi skal bli samboere, og det var i november, da ville han vente- jeg respekterer det, og PESER ikke med det. Men det har med det å gjøre at jeg syns det er unødvendig å betale på 2 leiligheter i samme by når HAN spør hele tiden om "jeg ikke skal komme i dag da?". Og hvis han mener en juleglede er en fornermelse å få i gave syns jeg det er han som faktisk har et problem. Jeg vil bli inkludert litt i livet hans, det er det som er poenget mitt.

Nei jeg står fortsatt på mitt og sier at det er ikke normalt!!! Vært sammen i 3 år er 26 år gammel, dette går ikke.... Jeg skjønner ikke hvorfor folk sier at du skal slappe av, du har jo ikke gjort noe galt og jeg mener du har helt riktig i å bli lei deg og irritert. Uff, forstår ikke hvor folka her kommer fra.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv vært sammen med en fyr som var sånn. Trengte masse rom og tid for seg selv osv.

Det er også dem som faktisk trenger en god tid alene. Jeg er blant annet en av dem, jeg blir sliten psykisk av å være med folk hele tiden. Det samme gjelder kjæresten min og noen venner. Alle har rett til å bestemme over sitt privatliv, liv og bosted. Det betyr ikke nødvendigvis at han fyker rundt etter andre jenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes egentlig du burde lette litt på kravene. Du oppfører deg som om dere var gift, men dere er bare kjærester. La gutten holde på i sitt eget tempo, det er tydelig at ting går for fort for ham. Du sier det er første gang han bor for seg selv, vel kanskje han føler at dette er hans første mulighet til virkelig bare å ta hensyn til seg selv. Det er selvfølgelig ikke greït å ikke ta hensyn til deg i det hele tatt, men det høres for meg ut som om alt skal skje på dine premisser og slik du vil ha det. Det er ikke rettferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest BettyBoop28

Ja, du er dama hans, du er stor og mektig. :ironi:

En flytter sammen når begge parter føler seg klar til å flytte sammen, enten om det er to måneder eller ti år. Du vil jo ikke ha råd, så gå og dump han for at han ikke inkluderer deg og forguder deg. Han er et menneske med fri vilje. Det er hans leilighet, han bestemmer selv hva som skal være i HANS leilighet. Han bestemmer hvem som skal bo og være i HANS leilighet. Jeg syns dette burde være oppklart for hvem som helst som har vært sammen i 3 år. Jeg skjønner godt hvorfor han ikke vil flytte sammen med deg. Du virker kontroll syk. Han er glad i deg, selv om han ikke spør deg om hvert møbel i leiligheten.

Jeg syns ikke det er det hun sier. Jeg syns ikke ts er urimelig. Derimot syns jeg det høres ut som han vil at hun skal være hos han når han vil og stå på pinne for han og bare være tilgjengelig for han når det passer han. Høres ut som han bare tar og tar og ikke gir noe tilbake. Og høres skikkelig sta og bastant ut på at alt skal være slik han vil og ikke tenker på at de er to i et forhold.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du fremstår som problemet, fordi du ikke engang prøver å se saken fra noen annen vinkel enn din egen. Og når du legger fram saken på et forum, må du regne med å få svar du ikke liker også.

Dessuten virker du både sur og sint i måten du skriver på. Det gjør at man får inntrykk av at du er kontrollsyk.

Her er det noen som skjønner de har tråkket salaten..

Hallo, du virker helt på vidden i dine karakteristikker av ts. Skjønner ikke hvorfor du tolker ts så negativt. Urettferdig da hun jo ikke akuratt forlanger mye, skjønner godt at hun føler seg utesengt av kjæresten.

Vlle seriøst revurdert forholdet. Tror ikke dere kommer til å komme så mye lengre om du må vente..

Endret av YouJewel
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal dere hakke på TS?

Som en på forumet skrev "skal hun leve som en nomade" for ever? :fy_fy:

Syns ikke denne typen høres så alrigt ut jeg. Virker som han bare bruker henne. Drar alle godene med sex, matlaging, vasking av leiligheten hans, vasking av tøyet hans, henger opp tøyet, res senga hans, fordi hun sier hun "bor der" men egentlig ikke. Men han får traumatiske opplevelser hvis han må gi henne en skuff til undertøy og nøkkel til ytterdøra! :hakeslepp:

Kan ikke si denne fyren får et + i boka mi. Han høres egoistisk ut, og syns han er problemet, ikke henne. :kjefte:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk med han med en gang du... Det er like greit å finne det ut nå! Skulle det gå galt har du jo i alle fall din egen plass å dra tilbake til. Det går ikke an å vente sånn... Det er riktig som noen sier her at noen trenger mer tid alene - men som mannen min sier: du er den jeg klarer å slappe av med og får lov til å være meg selv sammen med - så jeg vil at vi skal være sammen :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Hvorfor skal dere hakke på TS?

Som en på forumet skrev "skal hun leve som en nomade" for ever? :fy_fy:

Syns ikke denne typen høres så alrigt ut jeg. Virker som han bare bruker henne. Drar alle godene med sex, matlaging, vasking av leiligheten hans, vasking av tøyet hans, henger opp tøyet, res senga hans, fordi hun sier hun "bor der" men egentlig ikke. Men han får traumatiske opplevelser hvis han må gi henne en skuff til undertøy og nøkkel til ytterdøra! :hakeslepp:

Kan ikke si denne fyren får et + i boka mi. Han høres egoistisk ut, og syns han er problemet, ikke henne. :kjefte:

Hvor skriver hun egentlig at han vil at hun vasker leiligheten hans?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår deg godt TS.

Denne fyren din virker veldig egen, er han ellers lite generøs av seg?

Virker som du rett og slett du har en kjærste som er gnien og kjip av natur?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor skriver hun egentlig at han vil at hun vasker leiligheten hans?

Hun skrev jo "at hun bor der", men egentlig ikke. Så regner jo med at hun "gjør noe der", ikke bare sitter på rævva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun skrev jo "at hun bor der", men egentlig ikke. Så regner jo med at hun "gjør noe der", ikke bare sitter på rævva?

Det er bare antydning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Ja, og han likte det ikke. Det er du som er sammen med ham så du må nesten snakke med ham og ikke angripe de som svarer deg her inne.

Er tåpelig av han å bli sur for en gave uansett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS

Ja, jeg vasker også, rydder og tar ALT husarbeid. Han kommer hjem hver dag til skinnende leilighet. Jeg er nettstudent, så har tid til å freshe opp i HANS leiliget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Pluttselig blitt uvanlig at jenter vasker og rydder i leiligheten til kjæresten også nå?

Er en self. i mitt nettverk i alle fall :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser heller ikke poenget i å bli sur for en gave.

Men jeg vet at jeg personlig ikke hadde satt pris på om en kjæreste hadde forsynt seg med nøkkel til mitt hjem, uten at jeg hadde gitt han den av fri vilje. Jeg er nemlig såpass sær at jeg vil ha friheten til å velge om jeg vil være alene eller ikke i mitt eget hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS

Ja, jeg vasker også, rydder og tar ALT husarbeid. Han kommer hjem hver dag til skinnende leilighet. Jeg er nettstudent, så har tid til å freshe opp i HANS leiliget.

Du har blitt en mamma for ham! Flytt ut. Studer hos deg selv. Vask hos deg selv. Han får invitere deg om så... Som mannen min her sier: han er ikke interessert i at du skal bli hans framtidig kone, du er dessverre vaskekone og sexpartner i mellomtiden... Trist, men sant! Flere fisker i havet - du fortjener bedre!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...