Gå til innhold

Hvorfor er Østfold dårligst i landet innen det meste?


Gjest Peter, Oslo

Anbefalte innlegg

Noen som vet hva meritert betyr?

merittert = kvalifisert

Kommer vel av merittere som kan betyr kvalifisere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ønsker å svare på det at Sykehuset Østfold, og da spesielt Fredrikstad sykehus er så dårlig.

Nei, det er helt likt alle andre sykehus i dette landet, men de har blitt veldig flinke til å melde inn avvik, noe ikke andre sykehus er så flinke til. Og da kommer alt frem, noe som er bra! For da kan man finne årsakene og gjøre det bedre. De aller fleste sykehus i Norge er ganske så like på kvaliteten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rogalending

Ønsker å svare på det at Sykehuset Østfold, og da spesielt Fredrikstad sykehus er så dårlig.

Nei, det er helt likt alle andre sykehus i dette landet, men de har blitt veldig flinke til å melde inn avvik, noe ikke andre sykehus er så flinke til. Og da kommer alt frem, noe som er bra! For da kan man finne årsakene og gjøre det bedre. De aller fleste sykehus i Norge er ganske så like på kvaliteten.

Jeg tviler sterkt på at du har belegg for å hevde at Østfold sykehuset i Fredrikstad er flinkere på å melde inn avvik enn andre sykehus, og at det er "derfor de har det dårlige ryktet", i så fall bør du jo legge det fram her.

Har hørt mye dårlig om Fredrikstad-sykehuset i mange år...er vel en grunn til det dårlige omdømmet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tviler sterkt på at du har belegg for å hevde at Østfold sykehuset i Fredrikstad er flinkere på å melde inn avvik enn andre sykehus, og at det er "derfor de har det dårlige ryktet", i så fall bør du jo legge det fram her.

Har hørt mye dårlig om Fredrikstad-sykehuset i mange år...er vel en grunn til det dårlige omdømmet?

Jeg har ikke noen link nei, men det finnes et register, men vet ikke om det er åpent for alle.

Når vi rett før jul hadde helsejuss på skolen så fortalte forelseren vår dette. Han var senior rådgiver i helsetilsynet i Østfold. Klart du trenger ikke å tro meg, men det er helt greit.

Det er nemlig et problem at helsepersonell ikke melder inn avvik. Det vet du vel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Østfold har aldri hatt noe eget universitet.

Dialekten er veldig vanskelig å forstå, de snøvler.

Det er vel ingen i Norge som har så tydelige vokaler som Østfoldinger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si jeg ikke har vært der, men har alltid bare hørt negative ting om fylket. Har også lest mye om sykehuset der som visstnok er på tabbetoppen, og at folk der er dårligst på service.

Ønsker å svare på det at Sykehuset Østfold, og da spesielt Fredrikstad sykehus er så dårlig.

Nei, det er helt likt alle andre sykehus i dette landet, men de har blitt veldig flinke til å melde inn avvik, noe ikke andre sykehus er så flinke til. Og da kommer alt frem, noe som er bra! For da kan man finne årsakene og gjøre det bedre. De aller fleste sykehus i Norge er ganske så like på kvaliteten.

Her svarte du for meg, jeg har også hørt nettopp dette du sier der, av min tidligere arbeidsgiver som var født og oppvokst i dette fylket.

Jeg ser egentlig ingen grunn til at svaret skulle være noe annerledes heller. Jeg mener, hvorfor i all verden skulle ett sykehus være noe verre enn andre? De er neppe innfødte Østfoldinger alle som jobber der, og har neppe tatt utdannelsene sin i Østfold alle sammen heller? Nå har jo Fredrikstad sykehus fått sitt stempel som et sykehus fullt av feilbehandling, og dermed slås det stort opp hver gang det skjer noe der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kommer fra Østfold, og da jeg dro utenbys for å studere hang folk seg mer opp i hvordan jeg sa ting, enn hva jeg sa (selv om jeg aldri har hatt veldig bred dialekt i første omgang). Ganske slitsomt til tider, så jeg la vel enda mer om til bokmål enn det jeg snakket naturlig.

Ellers er det ikke så mange jobber i fylket for oss med høyere utdanning, og få som gidder å starte noe selv siden flytting/pendling til Oslo er lettere. Så det, pluss tradisjonen med arbeider-yrker i området har vel ført til en "ond" sirkel.

Må dessverre innrømme at jeg selv ikke kan se for meg å flytte tilbake, nei. Høy harry-faktor...

Men Harald Zwart prøver å stemme imot! Fredrikstad Kino har flere ganger blitt kåret til Norges beste, og sist var det vel Will Smith med familie som tok turen til Hællæwood. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kjenner 2 fra Østfold og de er helt fantastiske, elsker dem! Vi finner alltid på mye gøy! De er jurister. Ikke noe å tenke over. Mye hets og drama her inne for tiden :kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...