Gå til innhold

Attraktive mennesker har det lettere i livet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ikke si at en fyr som dette ikke seiler gjennom livet sitt med vennskap og sosiale forhold.. Ikke minst tilgang til sex når han måtte ønske det.

http://www.tntdownunder.com/image-viewer.html?photo=/images/photos/large/article_2458566920.jpg

Tenker ikke Dr.Chase, men en person som er så kjekk som han.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke si at en fyr som dette seiler gjennom livet sitt med vennskap og sosiale forhold.. Ikke minst tilgang til sex når han måtte ønske det.

http://www.tntdownunder.com/image-viewer.html?photo=/images/photos/large/article_2458566920.jpg

Tenker ikke Dr.Chase, men en person som er så kjekk som han.. :)

Når man er gutt er det ikke like viktig å være pen, faktisk. Damer er overfladisk på en annen måte enn menn, så om man har skikkelig utstråling og kler seg bra, kan man være pen selvom man egentlig har et grovt og veldig lite pent ytre.

Det er verre for jenter, for vi gutta synes ikke en stygg jente blir digg bare fordi hu er kul eller kler seg stilriktig, men uansett hvordan man ser ut, så lenge man ikke er vanskapt, vil man kunne gjøre seg atraktiv for noen om man bare passer på å ha god utstråling og humor... Skjarm har ingenting med utseende å gjøre

Jeg mente ikke at det å være attraktiv er ensbetydende med suksess, men at det er en fordel. Man må tross alt legge ned litt arbeid, og det kan det se ut til at 'de pene' overser totalt.

Jeg ser hva du mener. Utseende er jo på en måte førsteinntrykket, så det er jo et pluss at det er bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er glad jeg ikke er pen. Livet er ille nok som smart, rik og frisk, om man ikke skal være belastet med å være pen i tillegg :filer:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ikke si at jeg er sykt pen (av typen som folk stopper opp og snur seg etter på gata), men har fått høre en del ganger opp gjennom årene at jeg er attraktiv/pen/vakker/sexy. Tenkte derfor at jeg skulle dele mine erfaringer.

Først og fremst så vil jeg virkelig påstå at det er mange fordeler med å være pen, og at de som sier noe annet sier det av uvitenhet om hvor stor rolle utseendet faktisk spiller når det gjelder å gi de de fordelene de får (eller undervuderer personlighetens rolle når det gjelder motgangen de opplever). Disse fordelene har for min del bestått i:

- At jeg ikke trenger å anstrenge meg like mye for å bli kjent med gutter, ettersom de som regel kommer av seg selv (dette er dog mer aktuelt i sammenhenger hvor alkohol er involvert og i andre land, som feks. USA og Sør-Europa der sjekkemarkedet fortsatt er ganske annerledes enn her i Norge hvor guttene er mer sjenerte og tilbaketrukket). Jeg er ikke særlig flink til å ta initiativ selv, og kunne fort blitt den som satt alene i et hjørne på fest dersom ingen hadde tatt kontakt med meg først

- Jeg har opplevd å få rabatter og blitt spesialbehandlet pga utseendet, men dette sjer sjeldent i Norge (i hvert fall det med rabatter..)

- Jeg slipper å bli mistenkeliggjort, og har aldri opplevd å bli stoppet i feks. sikkerhetskontroller på flyplasser, tollen osv. og jeg blir alltid trodd dersom jeg mangler tilstrekkelig bevis for noe (dette kan forøvrig også ha noe å gjøre med at jeg i tillegg ser veldig uskyldig ut)

- Jeg har tilgang på sex hvor og når jeg måtte ønske det. For meg, som bare tenner på menn jeg er trygg på og glad i, er imidlertid ikke dette noe jeg ser på som en stor fordel, men har sett eksempler på mindre attraktive jenter som gang på gang blir avvist selv om de tydelig gir uttrykk for at de er interessert i sex..

På den annen side, så har faktisk det å være pen også enkelte baksider som faktisk kan bidra til å gjøre livet vanskeligere på noen områder:

- Opplever gang på gang at menn faller for meg pga utseendet, og at den interessen som jeg faktisk trodde i begynnelsen var ekte i stor grad er basert på utseendet (dette finner man ut når personen gang på gang glemmer ting du har sagt eller har en oppfatning av deg som ikke stemmer med virkeligheten). Har opplevd å blitt brukt av mindre attraktive menn som bare har vært interessert i sex eller en selvtillits-boost og som så har droppet meg brutalt når de har fått den selvtilliten de trengte, mens jeg sitter igjen som "bad girl", pga at alle tror at det må ha vært meg som dumpet ham. En annen klassiker er den sjalu og kontrollerende mannen som mistenker deg for å være utro på alle fester, fordi guttene flokker seg rundt deg (og ikke fordi du flørter med dem). Opplever også stadig å bli flørtet med av opptatte menn.

- Ettersom jeg som sagt er en person som er dårlig på å ta initiativ og har en fortid som sjenert har jeg nok utviklet en fremtoning som kan virke litt arrogant, og dette gjør det veldig vanskelig å bli kjent med jenter. Blir lett mislikt av jenter som ikke kjenner meg, og opplever så og si aldri at jenter tar initiativ til å bli kjent. Dersom man er sjenert eller har en introvert personlighet og samtidig er pen, kan det være svært vanskelig å få venner av samme kjønn ettersom man lettere blir oppfattet som arrogant, i stedet for sjenert/introvert. Har også vært utsatt for sjalusi og misunnelse fra venninner.

Alt i alt vil jeg si at hvor lett eller vanskelig man har det i livet beror på en mix av faktorer som har både med utseendet og personlighet å gjøre. Jeg tror nok at en utadvendt, sprudlende og "enkel" person nok i mange tilfeller vil ha det enklere som pen enn en introvert, sjenert og smart/reflektert person. Men at utseendet summa summarum er en fordel er det ingen tvil om.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest VictoriaSecret*

Jeg er vel det man klassifiserer som veldig pen. De fleste vil nok rangere meg som 8+/9er (symmetriske trekk, store øyne - hele den greia der). I tillegg er jeg så uheldig at jeg er ambisiøs, og aldri har ønsket å spille på utseendet mitt. Resultat? Jeg gjør det veldig bra i jobbsammenheng, men venninner har jeg få av. Det er først de siste 2-3 årene jeg har fått nære venninner, og disse har kjæreste, og har helt andre interesser enn meg.

Slet lenge med useriøse gutter, blant annet en som datet meg i et halvt år, som løy om hele sin bakgrunn fordi han visstnok følte seg "så dårlig."

Jeg føler også det er vanskelig å komme i kontakt med andre mennesker. De som kjenner meg sier at jeg er morsom, og jeg tror jeg er ganske uadvendt, prøver å smile til de fleste. Likevel har det vært nær sagt umulig å få gode venner i skolesammenheng. Det synes jeg er synd. Må også legge til at jeg har slitt med anoreksi og depresjon gjennom hele tenårene. Så at attraktive mennesker har det enkelt, er en sannhet med store modifikasjoner.

Endret av VictoriaSecret*
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en person som også blir kalt pen, og jeg vil si at det egentlig ikke gir noen fordeler. Jeg tenker faktisk ofte at jeg skulle ønske jeg ikke var pen, fordi jeg føler folk bare liker meg pga utseende, og da mener jeg gutter. Har også venninner som sier de er så misunnelige på utseende mitt, og at de føler seg stygge når de er med meg. Jeg hater det, og jeg vil bare ha et normalt utseende.

Fordi jeg er pen, er det mange gutter som liker meg, og jeg vet ikke om de liker meg for utseende eller personligheten. Jeg er utrolig usikker på meg selv og er sjenert, tror mitt utseende kan ha noe med dette å gjøre. Føler andre jenter i klassen er misunnelig på utseende mitt, og at jeg stjeler all oppmerksomhet. Så nei, jeg vi ikke si at det gir noen fordeler. Kanskje fordeler med gutter, men de fleste gutter som ser på utseende først er ikke verdt å beholde, noe jeg har fått erfart.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anjelika

Først og fremst så vil jeg virkelig påstå at det er mange fordeler med å være pen, og at de som sier noe annet sier det av uvitenhet om hvor stor rolle utseendet faktisk spiller når det gjelder å gi de de fordelene de får (eller undervuderer personlighetens rolle når det gjelder motgangen de opplever).

Enig.

Man er født med en fordel og den vil i de aller fleste tilfeller jobbe for deg. Der den ikke gjør det må man lære seg å jobbe litt mer selv.

Jeg kjenner også til det at menn kan falle for et overfladisk førsteinntrykk og ender litt opp med å lure både seg selv og deg i det lange løp, men dette er noe man lærer seg å være litt smart rundt. Å innlede et forhold er vel ikke alltid lett uansett. Ei heller å slite med sjenerthet eller det å få gode venner på ungdomsskolen. Men jeg synes det høres rart ut å skylde alt på utseende, da har man litt feil fokus. Skjønner ikke at man kan ønske å ikke være pen, jeg opplever utvilsomt mest fordeler med det.

Men nå skal jeg ikke komme her og påstå at jeg er overjordisk vakker heller altså!

Blir litt vanskelig å diskutere basert på erfaringer når alle vi ser forskjellige ut, har forskjellig personlighet og er fra forskjellige miljøer.

Men det var iallefall mine "two cents"..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Ettersom jeg som sagt er en person som er dårlig på å ta initiativ og har en fortid som sjenert har jeg nok utviklet en fremtoning som kan virke litt arrogant, og dette gjør det veldig vanskelig å bli kjent med jenter. Blir lett mislikt av jenter som ikke kjenner meg, og opplever så og si aldri at jenter tar initiativ til å bli kjent. Dersom man er sjenert eller har en introvert personlighet og samtidig er pen, kan det være svært vanskelig å få venner av samme kjønn ettersom man lettere blir oppfattet som arrogant, i stedet for sjenert/introvert.

Alt i alt vil jeg si at hvor lett eller vanskelig man har det i livet beror på en mix av faktorer som har både med utseendet og personlighet å gjøre. Jeg tror nok at en utadvendt, sprudlende og "enkel" person nok i mange tilfeller vil ha det enklere som pen enn en introvert, sjenert og smart/reflektert person.

Ugh. Passer på meg det der jo. Blir vel kanskje ikke generelt tatt for å snu hodene på alle menn som jeg møter men om de snur seg vet jeg heller ikke noe om da jeg synes jeg ikke er spesielt pen selv. Jeg har selv fått høre at jeg er en 8'er. Whatever that means. Om én person mener det så betyr det jo ikke at alle andre mener det. Men jeg er sjenert da, og har fått høre at jeg kan virke arrogant. Siden jeg ikke kan fordra small-talk så blir det vanskelig å snakke med folk av samme kjønn. Jeg får jo NOEN venner, men de fleste er enten langt yngre enn meg eller langt eldre. :-/

Jeg skulle av og til ønske jeg var litt mer utadvendt, men å bli en "sprudlende" person kan jo også ha sine negative sider...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Womab : Skulle tro du skrev et innlegg om meg, for jeg har det stortsett likens som deg, bortsett fra det mørke håret. Jeg synes ikke jeg går under kategorien pen, men heller ikke stygg. Men jeg er vel søt sånn som deg med den lyse stemmen.

Det var en gang en kamerat av meg sa at de søkte etter servitører på hotellet han jobber på. Så jeg snakket med sjefen der og det gikk greit, trodde i allefall meg. Han sa at jeg kunne sikkert jobbe her og skulle se hva han fikk til, men levere en søknad og CV, så skulle han ringe meg.Han ringte aldri.

Så snakket jeg med kameraten min. Han hadde spurt sjefen min om hvordan det gikk. Da hadde sjefen sagt til han at jeg var søt helt til jeg åpnet kjeften pga den lyse stemmen min.

Jeg har ikke en stemme som Linni eller en lav pipe-stemme.

Det var veldig sårende :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Womab : Skulle tro du skrev et innlegg om meg, for jeg har det stortsett likens som deg, bortsett fra det mørke håret. Jeg synes ikke jeg går under kategorien pen, men heller ikke stygg. Men jeg er vel søt sånn som deg med den lyse stemmen.

Det var en gang en kamerat av meg sa at de søkte etter servitører på hotellet han jobber på. Så jeg snakket med sjefen der og det gikk greit, trodde i allefall meg. Han sa at jeg kunne sikkert jobbe her og skulle se hva han fikk til, men levere en søknad og CV, så skulle han ringe meg.Han ringte aldri.

Så snakket jeg med kameraten min. Han hadde spurt sjefen min om hvordan det gikk. Da hadde sjefen sagt til han at jeg var søt helt til jeg åpnet kjeften pga den lyse stemmen min.

Jeg har ikke en stemme som Linni eller en lav pipe-stemme.

Det var veldig sårende :(

Skulle stå wombat*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det blir dumt å komme å si at pene personer har det vanskeligere enn de som er mindre pene.

De pene får guttene og guttene liker de pene.

De pene blir prioritert i jobb og har større sjangs til å få den. I f.eks butikkarbeid.

De mindre pene blir også baksnakket der det blir sagt hvor stygg dem er og diverse. Ikke alle som legger skjul på det til tider engang.

Å listen fortsetter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Violently Happy

Jeg lurer bare på en ting når det kommer til "attraktivhet". Hvem bestemmer hva som er pent? Er det et generelt syn på det, eller er det opp til hver enkelt..? Er "attraktivhet" kun utseende?

Selv om jeg har skrevet tidligere i denne tråden at jeg synes noen kan være "mindre attraktive" er jeg litt av den oppfatningen om at det som gjør en person stygg ikke nødvendigvis er utseende, men heller oppførselen...derfor passer denne engelske 1-10 personlighetsskalaen bra:

1-Witch, beast, bitch, monster. A very mean person, someone that no one likes. Self-centered with a huge ego. Not a single ounce of kindness.

2-Awful, one with an ugly personality. Normally a self-absored weasel.

3-Plain mean, always mean, always will be mean.

4-Below average/unattractive personality, may appeal to mind as well.

5-Average, the personality of an average person. May be slightly mean but only in certain situations.

6-Above average personality. Barely an angel but not a devil.

7-Nice, pretty nice. Sometimes mean, sweet and sour.

8-Friendly, your average friendly person, normally smart, too.

9-Nice, kind, sweet, friendly, often book smart and very street smart. Knows how to treat other people because they want to be treated the same way.

10-An angel, sweet, kind, friendly, nice, beautiful personality, smart, wise, can never hold a grudge or hurt anyone. Doesn't exist but the closet one can get is 9.9.

(Kan nevnes at de jeg har møtt som gjerne har vært under 5 på denne skalaen av og til har vært såkalte 7-9 på den andre skalaen. Så selv om noen kan være skikkelig pene betyr ikke det at personligheten følger dem).

I tillegg så er det jo mange som ikke kan noe med hvordan de ser ut. Det er som Anne-Kat som sa om Aksel Hennie: "Er ikke han akkurat som en sånn fisk som er blitt trukket opp fra dypet, med litt som bulende øyne liksom?"

Personhets synes jeg ikke noe om, enten det er kjendiser som disser andre eller såkalte "pene" som skal hevde seg over andre.

Endret av Violently Happy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig ! Og i tilegg så er man offer for mye drittpreik, sjalusi og annet piss som gjør at "venninner" trekker seg unna og "straffer" fordi de vil ha oppmerksomhet selv. Det dummeste jeg har vært ute for var en venninne som nektet meg å komme på festen siden hun ikke ville at denne nye flammen skulle bli interressert i meg i stedet for henne. :kjefte:

Har du tenkt over at du kanskje flørter mye og krever mye oppmerksomhet også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du tenkt over at du kanskje flørter mye og krever mye oppmerksomhet også?

Jeg tenkte akkurat det samme :P Hørtes bare rart ut og ikke bli invitert på fest kun fordi man er veldig pen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest nobilian

Gjelder forøvrig begge kjønn.

Attraktive mennesker får lettere venner, de blir lettere akseptert. Flere mennesker ønsker å bli kjent med dem. De får lettere kjærester osv...

Det må lett å leve livet hvis man bare hadde utseende med seg..

Hva tenker dere? Diskuter.

***

Enig med deg. Mennesker som ikke har utseendet med seg må nok jobbe mer for både det ene og det andre.

Selv har jeg et litt bondeguttaktig, tillitvekkende utseende, og det har jammen hjulpet mange ganger. :gjeiper:

Endret av nobilian
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om det er nevnt i tråden her..

Men jeg leste nylig en artikkel i "Illustrert Vitenskap" (Fra 2008 eller noe slikt), der det handler om "Skjønnhet". Det som kommer frem der, det er at pene mennesker har lettere for å:

- få venner

- få kjæreste

- klatre i gradene (jobb)

Samtidig som de får:

- høyere lønn enn de som er "mindre" pene

- lavere straff for en forbrytelse (Med unntak: Svindel! Er man pen og svindler, får man faktisk høyere straff enn en som er mindre pen)

Var sikkert en del flere poeng også.. men husker ikke alt.

Stor sannsynlighet for at de også har det lettere i livet da, når en har alle disse "frynsegodene" ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

  • 3 uker senere...

Er ganske attraktiv mann uten at jeg tenker det så mye over det selv til daglig. Det hadde sikkert kunnet hjulpet til å klatre i gradene om jeg hadde noe behov for å prøve å dra nytte av det.

Det som er maks irriterende er at andre menn føler seg truet og må absolutt gjøre alt mulig om til en pissekonkurranse. Er også kjedelig i lengden med kvinner som helt ut av det blå mener at jeg burde gi dem oppmerksomhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...