Gå til innhold

Denne sangen skal spilles i begravelsen min...


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest alfabeta

Jeg ønsker meg What a wonderful world med Louis Armstrong, for jeg håper at mine nærmeste kan ikke bare sørge over at jeg er borte, men også kunne glede seg over at jeg har levd.

Det er så tungt å miste noen en er glad i at man må holde godt fast på alle minnene og søke trøst i det at man har vært så heldig å få lov å være en del av vedkommendes liv og sitter tilbake med masse gode minner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Fortsetter under...

Min mormor skal begraves over helga, og mine tanter vil så gjerne synge "The Rose"/Bette Midler. Nå lurer jeg på om denne sangen er den samme som "La vie en rose" som synges av Piaf..?

Problemet er å finne teksten til denne sangen, på norsk, den skal finnes sier en av mine tanter... så: Er det noen som kan hjelpe oss med å finne teksten til denne sangen? En link?

På forhånd tusen takk.

Hilsen Nina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I begravelsen til bestemora mi sang ei i familien 'Time to say goodbye', det var utrolig vakkert.

Og i begravelsen til broren min som døde av overdose fikk vi en til å synge 'skyfri himmel' av Bjørn Eidsvåg. Han gjorde om sangen så han sang 'han' og ikke 'hun' i den. Den passa så utrolig godt til han da.

Mamma har sagt at når hun dør skal vi spille 'lambada' i kirka, veit ikke om det blir tatt så godt i mot av presten da :roll:

Har egentlig ikke tenkt så mye over hva jeg vil ha i min begravelse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg har villet hatt November Rain med Guns'n roses. sinnsykt fin sang. men helt ærlig liker jeg ikke tanken på tenke på døden allerede nå :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når mamma mista samboeren sin for ikke så lenge siden spilte de først The Rose på begynnelsen også telslutt Nobody knows (my troubles but God). Veldig fine sanger, og særlig den siste passa veldig bra tel han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Dune - who want to live forever (en ekstremt fin sang)

Lunar silver star - Wind's nocturne (helst på japansk men også fin på engelsk)

The phantom of the opera - Down once more , music of the night

bare senker ned kista og :"Down once more to the dungeon of my black despair! Down we plunge to the prison of my mind! Down that path into darkness deep as hell!" :ler:

musikk er noe av det viktigste i livet mitt, nest etter venner. defor skal begravelsen min være fylt av musikk ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

"Time to say goodbye" med Sarah Brightman er også en av mine favoritter. Teksten passer også godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg husker i mine glansdager på 80-tallet pleide min venninne og si at når hun døde, skulle vi spille en 80-talls slager : Living in a box. Jeg husker ikke hva gruppa heter lengre, men den ble spilt i hennes begravelse. Da satt mange og lo og det var helt i hennes ånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Angel_*

Denne syntes jeg er NYDELIG! Den ville jeg hatt i min begravelse...

Spend all your time waiting for that second chance

For the break that will make it ok

There's always some reason to feel not good enough?

And it's hard at the end of the day

Resten av teksten er slettet i h.h.t. norsk lovverk - og KG's regler

Usikker

-moderator-

Endret av Usikker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...