Gå til innhold

Denne sangen skal spilles i begravelsen min...


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Det er mange jeg kunne ha tenkt meg, men "Blott en dag" er en absolutt favoritt. Tårene triller bare jeg leser teksten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Gjest Gjesten

Eg har skrive ned ein del ting til begravelsen min eg... Har mista såpass mange unge at det er ganske naturleg å tenke på for meg. Og så veit eg kor mykje lettare det er for dei som er att når nokre ting er på plass.

Eg har organdonor- kort i lommeboka, familien har fått beskjed, så slepp dei å ta standpunkt til det.

Eg skal kremerast, og vil helst at oska skal spreiast over heia heime, men om dette ikkje er lov så får dei no gjere som dei vil.

Eg skal ha "Eg ser" og ein song til som eg har glømt navnet på nett no...

Tykkjer ikje dette er så veldig morbid eller noko eg, det er jo ein heilt naturleg del av livet, og eg tykkjer folk bør ha eit avklart forhold til at dei skal døy. Og så gjer så mykje som mogleg ut av livet med ein lever det. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

I min begravelse, forhåpentligvis langt framover i tid, kunne jeg ønske meg at Blackbird av Beatles skulle bli spilt.. Så nydelig, og passende sang også.

Det hadde vært fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i en begravelse en gang der presten dro frem gitaren og spilte "Ikke en spurv til jorden". Det var pent.

Ellers så gikk en kollega bort, og i han begravelse spilte de "I did it my way". Passet veldig bra på ham som ikke var av typen som lot seg pille på nesen. En spesiell type som levde livet og grep mulighetene.

Synes selv at "en fin liten blome" er veldig vakker. Nok en sang som minner meg om en begravelse.

Det slo meg plutselig hvor fort man blir "glemt".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Blott en dag ble spillt i min bestefars begravelse. Den er så vakker, både tekst og melodi, og jeg vil gjerne at den også skal spilles i min egen begravelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Gjest lilllepuseen

jeg ville hatt A-ha med velvet eller crying in the rain (Er evig A-ha fan) :) Ellers syns jeg Evanescense med hello er pen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må faktisk si at jeg ikke bryr meg om hva de spiller i begravelsen min' date=' for jeg får ikke høre den likevel.[/quote']

Enig.

Dessuten synes jeg at de etterlatte kan få velge slikt selv. Det er dem begravelsen er til for, ikke meg.

Synes planlegging av sin egen begravelse er litt kvasiromantisk, med unntak av de som gjør det når de faktisk vet at de skal dø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Var i en begravelse der "The rose" av Bette Midler ble spilt, syns det er en veldig vakker sang som passer godt i en begravelse.

Ronja_80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ønsker at "nå veien er slutt" av Jahn Honningdal blir spillt i begravlese. Men for all del, jeg vil jo ikke få det med meg, men sangen har trøsta meg når jeg har mistet nære venner el familie medlemmer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eva Cassidy "I know you by heart"

I tillegg vil jeg at en venn skal spille "Gabriels obo" på saxofon. Den ble spilt på sax i begravelsen til faren min...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest gjest1

Mamma ønsket seg "Õppna landskap" med Ulf Lundell i sin begravelse, og det fikk hun.

Den ble spilt på orgel, og det var nydelig. Passet henne så godt. Jeg vil ha den samme tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er flere her som skriver at begravelsen vil de ikke tenke på,de får jo ikke oppleve den allikevel. Det er jo ganske egiostiskt tenkt :roll: De av oss som har mistet noen nære vet hvor kjærkomment det hadde vært om de hadde hatt noen ønsker på forhånd! Jeg har hatt et brev i bankboksen min i mange år,- helt siden jeg meldte meg ut av Statskirken i 1981. I og med jeg ikke ønsker Statskirkens ritualer har jeg satt opp forslag både på musikk,dikt og annet som kan være til hjelp for de etterlatte. Og ja, jeg er ikke mer original enn at Eric Claptons "Tears in heaven" står på lista :P Jeg har også skrevet et brev som jeg håper noen vil lese opp.

Tror faktisk at jeg kommer til å sveve under taket i kapellet, så jeg skal nok sjekke at de følger ønskene mine..................... :kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Gjest Linemor99

Favorittsangen min er Fågel Fenix av Mikael Wiehe. Såvidt jeg vet finnes det kun en innspilling, med Björn Afzelius & Mikael Wiehe. Teksten er nydelig og handler om å slå ut vingene og flyve dit drømmene slår ut. Ønsker at noen kan synge den med gitar.

Har også donorkort, og informert familien om det. Men fant et bra tips her inne; å skrive ned mine ønsker og legge papiret i en bankboks.

Ingen vet når de dør, men det er nå livets gang. Har også mistet noen nære i veldig ung alder. Derfor er det ekstra viktig for meg å nyte det livet jeg har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesten

Einig, det er veldig godt å vite korleis den døde ville likt å ha det. Den første veka etter dødsfallet er dei næraste stort sett ganske langt nede, og det er mykje som skal ordnast. Morfar hadde til og med plukka ut gravsteinen sin, og bestemt at kransen på kista skulle vere laga av ting på garden, ikkje roser og slikt. Sidan han døydde i januar blei det barkrans med konglar og slikt på. Veldig, veldig morfar. Og alle ungane hans tykte det var godt å vite kva dei skulle ordne. Så eg har gjort noko liknande, bestemt nokre songar og har donorkort, har informert familien om det, og har bestemt at eg ikkje skal begravast, men kremerast og oska skal spreiast ute om dei får lov til det. Eg er ikkje kristen, og vil ikkje ligge på ein kyrkjegard.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg ikkje skal begravast' date=' men kremerast og oska skal spreiast ute om dei får lov til det. Eg er ikkje kristen, og vil ikkje ligge på ein kyrkjegard.[/quote']

Dette må DU søke fylkesmannen nom, de etterlatte får ikke lov til å bestemme askespredning uten at du har søkt på forhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjesten

Då får eg berre sette i gang då. Men held ein slik tillatelse i 60 år? Eg har nemleg tenkt å bli 90-slik som besta :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Formosiss

Rart tema dette, men litt trist også. Alle skal vi jo dø en gang, så jeg skjønner ikke hva som er så galt i å foreslå musikk.

Jeg har veldig lyst til at Johan Pachelbels Canon In D Major skal spilles i min begravelse når jeg en gang vandrer heden. Dette er ingen typisk begravelseslåt; den er vel kanskje mer brukt i bryllup? Men det er uansett det fineste klassiske stykket jeg vet om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Låtvalg til min egen begravelse er ikke noe jeg funderer ofte på, men har faktisk tenkt på Bjørn Eidsvågs "Skyfri himmel". Har selv hørt den i en begravelse, og synes det er en flott sang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Er enig med linemor, Fågel Fenix er en nydelig sang, både om glede og sorg.

Men ingen vet når det skjer, og om noen vil ligge utenfor en kirkegård tror jeg en søknad burde vært inne for å høre om det er innsigelser, eller om det er mulig å få.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...