Gå til innhold

Tolkningssak 2


Steinar40

Anbefalte innlegg

Jeg har tatt opp denne situasjonen utallige ganger over telefonen. Men når jeg stiller konkrete og for henne vanskelige spørsmål som hva som skal skje i praksis etc., så ender det alltid med at hun blir forbannet, hyler og skriker, legger på, og nekter å svare meg.

Jeg har også foreslått at hun kunne reise hit, eller at vi kunne møtes på halvveien, slik at vi kunne fått pratet skikkelig i sammen ansikt-til-ansikt. Men det har hun ikke "tid" til. Det er så vanskelig og hun har så mye å "tenke" på.

Samtidig har hun altså sagt at hun er glad i meg og skal flytte til meg til sommeren. Helt til jeg tar det opp over telefonen og begynner å prate om det praktiske ved det hele. Da skjer alltid det ovenstående ifra hennes side. Altså at hun eksploderer og nekter å prate mer.

Og enda innbiller du deg at hun kanskje er den rette? Du bør sette strek over dette nå, ikke utsette det i enda flere dager, uker, måneder og år fordi hun har det vanskelig og er forvirra. Dette er måten dere kommuniserer på, og det kommer ikke til å endre seg drastisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og enda håper du at det skal bli dere? :sukk: Du er hinsides enhver fornuft. Og hvert fall ingen realist. Du har jo fått et svar.

Svaret jeg har fått ifra henne er hun er glad i meg og skal flytte til meg til sommeren.

Problemet er bare at hun aldri klarer å prate med meg om det.

Og da blir jeg mer enn usikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svaret jeg har fått ifra henne er hun er glad i meg og skal flytte til meg til sommeren.

Problemet er bare at hun aldri klarer å prate med meg om det.

Og da blir jeg mer enn usikker.

Må bare føye til at dette var noe hun sa til deg i forbindelse med at hun trengte penger. Et siste desperat forsøk på å få deg til å sende penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svaret jeg har fått ifra henne er hun er glad i meg og skal flytte til meg til sommeren.

Problemet er bare at hun aldri klarer å prate med meg om det.

Og da blir jeg mer enn usikker.

Gi meg styrke...

Nei. Svaret du får er ikke at hun skal flytte til deg til sommeren. Svaret du får, er at hun blir sint, ikke har tid og ikke ønsker å snakke om det. Herregud, Steinar. Er du ikke over 40?!

Hvis hun oppriktig ønsker å flytte til deg til sommeren, så har hun tid til å snakke om det. hun vil ønske å snakke om det, ja faktisk bli grinete om du ikke viser nok interesse. Hun vil ikke bli sint når du spør om det praktiske.

Hadde jeg vært forelska, og planlagt å flytte og bli samboer til sommeren, hadde jeg hatt hele flytteprosessen ferdig planlagt allerede, og var i full gang med å samle inn pappesker å pakke i. Jeg hadde ønsket å snakke om det, drøfte eventuelle bekymringer med min kommende samboer. Hun gjør jo ingen av delene.

Hun sier bare at hun skal flytte til sommeren for å slippe maset ditt (Og ja - prøve å få penger til husleia...). Når sommeren kommer, dukker det opp problemer som må løses først, da kanskje hun kan flytte til jul... og slik går no dagan.

Skal huske på denne, og dra den frem igjen i august, når du fortsatt sitter der og tolker og stiller ultimatum, og hun sitter trygt og godt på samme sted som i dag.

Endret av QueenPenelope
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare føye til at dette var noe hun sa til deg i forbindelse med at hun trengte penger. Et siste desperat forsøk på å få deg til å sende penger.

Ja, det er en mulighet selvfølgelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi meg styrke...

Nei. Svaret du får er ikke at hun skal flytte til deg til sommeren. Svaret du får, er at hun blir sint, ikke har tid og ikke ønsker å snakke om det. Herregud, Steinar. Er du ikke over 40?!

Hvis hun oppriktig ønsker å flytte til deg til sommeren, så har hun tid til å snakke om det. hun vil ønske å snakke om det, ja faktisk bli grinete om du ikke viser nok interesse. Hun vil ikke bli sint når du spør om det praktiske.

Hadde jeg vært forelska, og planlagt å flytte og bli samboer til sommeren, hadde jeg hatt hele flytteprosessen ferdig planlagt allerede, og var i full gang med å samle inn pappesker å pakke i. Jeg hadde ønsket å snakke om det, drøfte eventuelle bekymringer med min kommende samboer. Hun gjør jo ingen av delene.

Hun sier bare at hun skal flytte til sommeren for å slippe maset ditt (Og ja - prøve å få penger til husleia...). Når sommeren kommer, dukker det opp problemer som må løses først, da kanskje hun kan flytte til jul... og slik går no dagan.

Skal huske på denne, og dra den frem igjen i august, når du fortsatt sitter der og tolker og stiller ultimatum, og hun sitter trygt og godt på samme sted som i dag.

Ja, men jeg er ikke mye uenig i din tolkning.

Og derfor har jeg også skrevet at veiskillet nå er nært forestående.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du ikke satt foten ned for tolkningssakdamen ennå?

Absolutt siste frist var jo for flere måneder siden.

Tror du virkelig innerst inne at hun vil ha deg?

Er du sikker på du ikke bare er en hun vil ha i bakhånd for å få penger fra?

(regner med at du ikke har klart å være standhaftig på det området heller)?

Noen liker å ha folk som "tilber dem" som hengivne hunder hengende etter seg

- som de kan behandle som de ønsker - men som gang på gang kommer tilbake for mer uansett om de ikke får noe som helst.

Men - det skal du ha - du er imponerende standhaftig i forhold til å tro at du kan få til et velfungerende forhold med henne.

Hun har jo ikke på flere år vist at hun er bra nok - så hvorfor i all verden tror du hun kan bli det i overskuelig fremtid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og derfor har jeg også skrevet at veiskillet nå er nært forestående.

Like forestående som den uken frist du ga henne i høst eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du virkelig innerst inne at hun vil ha deg?

Er du sikker på du ikke bare er en hun vil ha i bakhånd for å få penger fra?

(regner med at du ikke har klart å være standhaftig på det området heller)?

Jeg er ikke interessert i å tro. Derfor er det opp til henne å vise meg hva hun vil.

Men - det skal du ha - du er imponerende standhaftig i forhold til å tro at du kan få til et velfungerende forhold med henne.

Hun har jo ikke på flere år vist at hun er bra nok - så hvorfor i all verden tror du hun kan bli det i overskuelig fremtid?

Som sagt, jeg er ikke interessert i å tro noe. Det er ikke godt nok. Og ettersom hun fortsatt ikke viser meg hva hun vil, så er nå veiskillet nært forestående.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke interessert i å tro. Derfor er det opp til henne å vise meg hva hun vil.

Som sagt, jeg er ikke interessert i å tro noe. Det er ikke godt nok. Og ettersom hun fortsatt ikke viser meg hva hun vil, så er nå veiskillet nært forestående.

Hun viser deg det jo helt tydelig. Men - når du ikke tror på det du blir vist - så hjelper det vel ikke.

Men du tror jo tygeligvis at det kan bli til noe - selv om hun har vist deg det motsatte.

Endret av LilleBille
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun viser deg det jo helt tydelig. Men - når du ikke tror på det du blir vist - så hjelper det vel ikke.

Men du tror jo tygeligvis at det kan bli til noe - selv om hun har vist deg det motsatte.

Problemet er at det ikke er samsvar imellom det hun sier og det hun viser.

Derfor tror jeg ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Problemet er at det ikke er samsvar imellom det hun sier og det hun viser.

Derfor tror jeg ingenting.

Nå synes du kanskje jeg spør slemt, men har du ikke hatt andre damer enn denne? Det virker ikke som du har noen erfaring med damer på noen som helst måte, bortsett fra denne. I dette tilfellet er det veldig klart for oss andre at det er det hun viser som er sannheten, nemlig at hun ikke vil ha deg. Istedenfor å si det rett ut til deg, drar hun det ut med joda, hun skal flytte til deg til sommeren etc., og håper du tar hint, samtidig som hun tapper deg for penger. Hun er et tapt prosjekt. Hvorfor er det så vanskelig å innse det? Du kaster bort livet ditt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå synes du kanskje jeg spør slemt, men har du ikke hatt andre damer enn denne? Det virker ikke som du har noen erfaring med damer på noen som helst måte, bortsett fra denne. I dette tilfellet er det veldig klart for oss andre at det er det hun viser som er sannheten, nemlig at hun ikke vil ha deg. Istedenfor å si det rett ut til deg, drar hun det ut med joda, hun skal flytte til deg til sommeren etc., og håper du tar hint, samtidig som hun tapper deg for penger. Hun er et tapt prosjekt. Hvorfor er det så vanskelig å innse det? Du kaster bort livet ditt.

Som jeg har skrevet tidligere, så er det absolutt siste utvei å avskrive noen man har kjent lenge som et håpløst tilfelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en lignende sak selv. Jeg har måttet avskrive en fyr nå nylig fordi han ikke gir meg den oppmerksomheten jeg ønsker og har behov for. Vil gjerne at han skal være ærlig og si det rett ut, men siden han ikke sier noe, men jeg heller ikke får det jeg har behov for så er jeg nødt til å avskrive han. Det er ikke morsomt, men det er eneste muligheten jeg har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en lignende sak selv. Jeg har måttet avskrive en fyr nå nylig fordi han ikke gir meg den oppmerksomheten jeg ønsker og har behov for. Vil gjerne at han skal være ærlig og si det rett ut, men siden han ikke sier noe, men jeg heller ikke får det jeg har behov for så er jeg nødt til å avskrive han. Det er ikke morsomt, men det er eneste muligheten jeg har.

Ja, sånn er dette livet. Tydeligvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det trengtes jo egentlig ikke noen tråd nummer 2 her da men.

Regner med jeg snart er ferdig med å gnåle om ho nå.

And pigs may fly.... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gorgonzola

Steinar40!

Du skal virkelig ha kred for din evne til å engasjere relativt mange kvinner på kort tid, ved første øyekast er det intet mindre enn imponerende.

Når jeg tenker meg om - kan det ha noe med dine kommunikasjonsevner å gjøre? Jeg mener, du er utrolig dyktig til å vri og vende på det ene og det andre, du spaserer elegant rundt grøten og tidvis mistenker jeg deg for å misforstå eller utelate med vilje, sånn for diskusjonens skyld? Det er kanskje derfor du er en kvinnemagnet her? :fnise:

Dessuten - med dine evner til både å kreve og forvente at omgivelsene gir deg både det ene og det andre - så er det kanskje ikke rart du engasjerer, du er i ferd med å okkupere kvinners land, du vet det? Okkupanter skaper endel støy vett'u :)

For øvrig tillegges at jeg har trøbbel med å forstå mesteparten av hva du skriver/hevder/mener men det får være mitt problem. Skulle jeg, Gud forby, oppleve en dag at oppmerksomhet fra det motsatte kjønn uteblir er kanskje kverulant/kranglefant strategien en farbar vei.................

Vær mann og fortell meg og alle andre hva du vil og hva du gjør, ihvertfall sånn innimellom :goodbye:

Endret av Gorgonzola
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steinar40!

Du skal virkelig ha kred for din evne til å engasjere relativt mange kvinner på kort tid, ved første øyekast er det intet mindre enn imponerende.

Når jeg tenker meg om - kan det ha noe med dine kommunikasjonsevner å gjøre? Jeg mener, du er utrolig dyktig til å vri og vende på det ene og det andre, du spaserer elegant rundt grøten og tidvis mistenker jeg deg for å misforstå eller utelate med vilje, sånn for diskusjonens skyld? Det er kanskje derfor du er en kvinnemagnet her? :fnise:

Dessuten - med dine evner til både å kreve og forvente at omgivelsene gir deg både det ene og det andre - så er det kanskje ikke rart du engasjerer, du er i ferd med å okkupere kvinners land, du vet det? Okkupanter skaper endel støy vett'u :)

For øvrig tillegges at jeg har trøbbel med å forstå mesteparten av hva du skriver/hevder/mener men det får være mitt problem. Skulle jeg, Gud forby, oppleve en dag at oppmerksomhet fra det motsatte kjønn uteblir er kanskje kverulant/kranglefant strategien en farbar vei.................

Vær mann og fortell meg og alle andre hva du vil og hva du gjør, ihvertfall sånn innimellom :goodbye:

Hehe. Pluss for den! Spesielt siste setningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

And pigs may fly.... :roll:

Ja, jeg så faktisk en gris som fløy forbi vinduet i sta hehe

Men alvorlig talt så kommer det faktisk ikke til å fortsette som det har gjort hittil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær mann og fortell meg og alle andre hva du vil og hva du gjør, ihvertfall sånn innimellom :goodbye:

Hva jeg vil og hva jeg gjør?

Det er ikke noe aktivt jeg kan gjøre i denne situasjonen lenger.

Jeg kan bare se om hun endrer innstilling og oppførsel, eller om hun forsvinner i tomme intet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...