Gå til innhold

Tolkningssak 2


Steinar40

Anbefalte innlegg

Følger flokken har jeg aldri gjort. Men det betyr ikke at jeg ikke er betydelig mer mannfolk enn kvinnfolk. Har ikke motivasjonen til å skrive noen dagbok. Noe som sikkert også gjelder for de fleste andre mannfolk.

Som jeg har skrevet her noen ganger tidligere, så var den eneste grunnen til at jeg surret meg inn her i utgangspunktet, den enorme frustrasjonen jeg følte overfor denne dama jeg kjenner. Hadde det ikke vært for henne så hadde jeg altså aldri begynt å skrive her inne.

Men hva får du egentlig ut av å rådføre deg her inne, du har jo ikke ristet henne av deg ennå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis hun ikke har bevist at hun er den rette ennå, hvorfor har du ikke kastet inn håndkleet?

Fordi hun er i en veldig vanskelig situasjon. Som hun forsåvidt er mye skyld i selv også ved å være usikker og forvirret.

Og fordi hun hele tiden har sagt at hun er interessert. Problemet er bare at hun ikke lenger viser meg det i praksis. Og det er ikke bra nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva får du egentlig ut av å rådføre deg her inne, du har jo ikke ristet henne av deg ennå?

Jeg får ut litt frustrasjon. Samtidig som jeg får vite andres reaksjoner og meninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

For å føle lykke så må jeg først få oppleve lykke.

Mener du med dette at du har levd i over 40 år før du har opplevd noen form for lykke, inntil du traff denne damen og trodde du skulle få et forhold med henne? Og hvor lenge skal du bruke som unnskyldning for henne at hun har det så vanskelig? Hvis det hadde vært guts i deg som er enslig, hadde du flyttet til hennes trakter istedenfor å forvente at hun skulle rive sine barn opp med roten og flytte til deg, til en ukjent tilværelse.

For en som ser dette utenfra, er det åpenbart at damen ikke er interessert. Av det du har skrevet tidligere, virker hun noe ustabil i tillegg.

Endret av Belladonna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du med dette at du har levd i over 40 år før du har opplevd noen form for lykke, inntil du traff denne damen og trodde du skulle få et forhold med henne? Og hvor lenge skal du bruke som unnskyldning for henne at hun har det så vanskelig? Hvis det hadde vært guts i deg som er enslig, hadde du flyttet til hennes trakter istedenfor å forvente at hun skulle rive sine barn opp med roten og flytte til deg, til en ukjent tilværelse.

For en som ser dette utenfra, er det åpenbart at damen ikke er interessert. Av det du har skrevet tidligere, virker hun noe ustabil i tillegg.

Lykke kan være så mangt. De fleste har sikkert opplevd korte øyeblikk av lykkefølelse i ulike situasjoner.

Og misforstå meg rett; jeg unnskylder ikke henne. Hun sitter riktignok i en vanskelig situasjon, men veldig mye av det er hun hovedsaklig skyld i selv.

Oppførselen hennes har vært veldig forvirret og usikker. Noe som har smittet over på meg. Derfor har heller aldri flytting vært i nærheten av aktuelt ifra min side.

Jeg krever nå bare at hun skal vise interesse og få ut fingern snarest. Ellers så går det som det går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke kan være så mangt. De fleste har sikkert opplevd korte øyeblikk av lykkefølelse i ulike situasjoner.

Og misforstå meg rett; jeg unnskylder ikke henne. Hun sitter riktignok i en vanskelig situasjon, men veldig mye av det er hun hovedsaklig skyld i selv.

Oppførselen hennes har vært veldig forvirret og usikker. Noe som har smittet over på meg. Derfor har heller aldri flytting vært i nærheten av aktuelt ifra min side.

Jeg krever nå bare at hun skal vise interesse og få ut fingern snarest. Ellers så går det som det går.

Hva betyr "snarest"? Har du ikke ventet i flere år alt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

få? du er flink til å fraskrive deg ansvar for ditt eget liv.

Du FÅR ikke noe, du må sørge for lykke i livet selv, men dersom du er så opptatt av å få denne kvinnen som iløpet av ihvertfall ett år har vist deg at hun ikke kommer til å velge deg, at du dermed har bestemt deg for at uten at hun velger deg, så vil du aldri oppleve lykke, så VIL du aldri oppleve lykke.

Du velger selv å la deg oppleve lykke, og du kan skylde på eller legge ansvaret for din egen lykke i andres hender så mye du vil, det er og blir intet annet en ansvarsfraskrivelse og manglende guts til å faktisk selv gjøre livet ditt best mulig.

Jeg kan føle lykke (og tilfredshet) når jeg sitter ute i naturen en varm sommerdag.

Og min lykke er overhodet ikke avhengig av henne hvis hun ikke er den rette dama.

Men jeg kommer aldri til å få oppleve lykken i den store kjærligheten før jeg finner den rette dama. Og det finnes ingen garanti for at jeg noen gang gjør det tydeligvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva betyr "snarest"? Har du ikke ventet i flere år alt?

Tiden har gått fort når man ser tilbake, ja.

Men det dreier seg ikke om år lenger nå. Som jeg ser det så må hun nå bestemme seg for å endre sin innstilling og oppførsel i løpet av de nærmeste ukene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan føle lykke (og tilfredshet) når jeg sitter ute i naturen en varm sommerdag.

Og min lykke er overhodet ikke avhengig av henne hvis hun ikke er den rette dama.

Men jeg kommer aldri til å få oppleve lykken i den store kjærligheten før jeg finner den rette dama. Og det finnes ingen garanti for at jeg noen gang gjør det tydeligvis.

at du ikke vil oppleve lykken i den store kjærligheten uten å finne den rette dama, er så. Men som du sier lenger opp, så er ikke det den eneste måten å føle lykke på.

Noen sa til meg en gang at jeg måtte bruke mindre energi på de tingene jeg ikke kan endre på selv, og mer energi på de tingene jeg KAN gjøre noe med, det kan være ett greit tips å gi videre en gang i blant.

Gjøre mer av de tingene som gjør at du føler lykke (som å sitte ute en varm sommerdag etc) og litt mindre på damer som helt tydelig viser med handling at de ikke vil ha deg, er også ett lite tips på veien.

Har du lest boka "he is just not into you!"? Du vet, det går litt andre veien også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

at du ikke vil oppleve lykken i den store kjærligheten uten å finne den rette dama, er så. Men som du sier lenger opp, så er ikke det den eneste måten å føle lykke på.

Noen sa til meg en gang at jeg måtte bruke mindre energi på de tingene jeg ikke kan endre på selv, og mer energi på de tingene jeg KAN gjøre noe med, det kan være ett greit tips å gi videre en gang i blant.

Gjøre mer av de tingene som gjør at du føler lykke (som å sitte ute en varm sommerdag etc) og litt mindre på damer som helt tydelig viser med handling at de ikke vil ha deg, er også ett lite tips på veien.

Har du lest boka "he is just not into you!"? Du vet, det går litt andre veien også.

Jeg har ikke lest noen bok, men jeg har absolutt tenkt til å bruke betydelig mindre tid, ressurser og energi på noen som ikke gavner meg selv fremover. Det skal ingen tvile på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke lest noen bok, men jeg har absolutt tenkt til å bruke betydelig mindre tid, ressurser og energi på noen som ikke gavner meg selv fremover. Det skal ingen tvile på :)

Av oss andre her, tror jeg ikke så mange av oss tror på deg før det faktisk er fakta. ;) men det spiller jo ingen rolle, det viktigste er jo at du overbeviser deg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av oss andre her, tror jeg ikke så mange av oss tror på deg før det faktisk er fakta. ;) men det spiller jo ingen rolle, det viktigste er jo at du overbeviser deg selv.

Hun kan bare skylde seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg snakket ikke om henne, jeg snakket om deg.

Jeg har aldri nyttårsforsetter.

Men man kan jo se på dette som et slags nyttårsforsett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiden har gått fort når man ser tilbake, ja.

Men det dreier seg ikke om år lenger nå. Som jeg ser det så må hun nå bestemme seg for å endre sin innstilling og oppførsel i løpet av de nærmeste ukene.

:skratte:

Gnåler du om de greiene der ennå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri nyttårsforsetter.

Men man kan jo se på dette som et slags nyttårsforsett.

kanskje ditt nyttårsforsett burde være å lære deg den samme norsken som alle vi andre bruker? For utifra dine svar på enkle setninger, så forstår du jo rett og slett ikke hva folk sier til deg!!

og det er ikke så rart, siden du har din helt egne tolkning av alle ord... Lær deg samme norsken som oss andre, så kanskje livet blant folk blir enklere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jøss. Er det laget en tråd nummer 2 om dette...

:skratte:

:fnise: Siden Steinar prøvde å kuppe tråden om lykke, med videre klaging om sine manglende muligheter til lykke grunnet denne madammen han stadig henger på.

Takk til moderatorene forresten, som splittet tråden og ikke lar ham ødelegge nok en tråd med sitt kjærlighetsdilemma.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det trengtes jo egentlig ikke noen tråd nummer 2 her da men.

Regner med jeg snart er ferdig med å gnåle om ho nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...