Gå til innhold

Maria Amelie kastes ut.


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10013261

Hvorfor er det ikke greit om det er slik at politiet taktisk velger å gjøre dette når media "sover"?

Ja, hun er ressurssterk, ja hun snakker godt for seg, ja hun er lett å like.

Men det må være likhet for loven.

Hun er her ulovlig. Det er ikke sånn at man bør få gå fri bare fordi man har vakt oppsikt og blitt "kjendis". Skal media og de som har fått sympati med henne lage leven nå, så hun får bli? Mens andre bare kan sendes ut..?

Hun blir garantert ikke sendt hjem til Kaukashus. Ihvertfall ikke for godt. Sikkert takket være en Facebookgruppe som opprettes as we speak. Jadda......

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er veldig enig og har allerede hatt noen fb-krangler om dette. Mennesker som aldri har hørt om mennesket som nå plutselig skal støtte henne. Hun er her ulovlig, hun innrømmer det og skriver en bok om det. Så klart det har konsekvenser, noe annet ville ikke vært rett. Syns det er bra de setter eksempler, Norge burde vært flinkere til dette.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva er årsaken til at vi vil begrense antallet innvandrere til Norge? Meg bekjent er det fordi de krever mye ressurser: Mange trenger beskyttelse fordi de er forfulgt, det offentlige må bekoste mat, bosted, utdanning, legehjelp og økonomisk støtte til andre ting de trenger, som klær o.l.

Maria Amelie har bekostet utdannelse, bosted, mat og alt annet helt selv, hun har ikke kostet det norske samfunnet en krone de siste syv-åtte årene. Nå står hun her og snakker flytende norsk, med en norsk utdannelse og er klar til å gå ut i arbeid og være en ressurs for det norske samfunnet, både ved sitt arbeid og ved å betale skatt. Hvorfor vil vi ikke ha et sånt menneske??

Jeg er ellers enig i at man ikke bør få opphold bare fordi man er kjendis, men Maria Amelie var bare et barn da hun kom til Norge. Det var ikke hennes feil at hun havnet her, og jeg ser derfor ikke hvorfor hun skal straffes.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vannskelig å støtte mennesker man ikke vet om da lykke

Min mening er at det er en stoooor del andre som burde vært kastet ut først.

Endret av mirandaa
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For all del, vi må sørge for å kvitte oss med de ressurssterke menneskene som ikke ligger oss til last, så vi har mer rom til de kriminelle drittsekkene og terroristene.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er hun elv som har satt seg i denne posisjonen. Hun har selv valgt å fronte seg selv som ulovlig og blitt kjendis ved å skrive bok om sin egen ulovlighet. Så klart det får konsekvenser! Og ja, det er mange som burde blitt tatt hånd om først, men nå kan man faktisk vise et eksempel og jeg syns det er flott man da benytter muligheten. Og som det nevnes hos ts er sjangsen liten for at hun likevell vil bli sendt ut ( i allefall for lang tid).

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er man her ulovlig, så er man her ulovlig. Om man begår de syv dødssyndene og bryter de ti bud er man ikke mer ulovlig her enn en som aldri gjør noe gærent bortsett fra å oppholde seg her ulovlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maria Amelie har bekostet utdannelse, bosted, mat og alt annet helt selv, hun har ikke kostet det norske samfunnet en krone de siste syv-åtte årene.

Etter hva jeg vet så må hun ha vært enten hinsides frekk eller fått noen "gode hjelpere" siden hun ikke har personnummer som må til for å kunne ta høyere utdannelse blant annet.

Dvs at hun mer eller mindre har løyet seg til for å fått en utdannelse og etter hva jeg vet blir slikt straffet for VANLIGE mennesker så hvorfor i helvete skal hun, som i tillegg er ULOVLIG i Norge, ikke engang få noen reaksjoner?!?!

Det bør bli konsekvenser av at folk oppholder seg ulovlig i landet. Om denne saken blir et eksempel på at det ikke lønner seg å oppholde seg ulovlig, gjenstår jo å se.

Jeg synes derimot det hadde vært negativt for Norge nå om hun får bli fordi det omtrent vil bli sett på som en "belønning". En belønning de LOVLYDIGE menneskene som søker adgang til riket kommer til å slite med. Det her blir som å gi en kriminell friheten fordi han ranet/voldtok/drepte noen. Ja, jeg setter dem i samme bås.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om denne saken blir et eksempel på at det ikke lønner seg å oppholde seg ulovlig, gjenstår jo å se.

Jeg synes derimot det hadde vært negativt for Norge nå om hun får bli fordi det omtrent vil bli sett på som en "belønning". En belønning de LOVLYDIGE menneskene som søker adgang til riket kommer til å slite med.

Den kommer ikke til å bli et eksempel på det. Det er jeg sikker på.

Så kommer folk igjen til å le av dumme, naive Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det her blir som å gi en kriminell friheten fordi han ranet/voldtok/drepte noen. Ja, jeg setter dem i samme bås.

Hvordan går det an å tenke sånn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er hun elv som har satt seg i denne posisjonen. Hun har selv valgt å fronte seg selv som ulovlig og blitt kjendis ved å skrive bok om sin egen ulovlighet. Så klart det får konsekvenser!

Ja, for alternativet nå var å fortsette å skjule seg resten av livet, aldri kunne ta en ordentlig jobb eller få brukt utdannelsen sin, aldri ha rett til legehjelp, aldri få betale skatt og bidra til samfunnet, aldri kunne ha egen bankkonto, og så videre. Det er ikke hun selv som har valgt å komme i den situasjonen! Foreldrene tok henne med da de flyktet fra Kaukasus da hun var barn. Hun vet ikke selv en gang hva som gjorde at situasjonen ble livsfarlig for dem der, hvordan kan myndighetene nå bestemme at faren er over og sende henne tilbake? For alt de vet kan det hende familien hennes fortsatt er forfulgt på grunn av politisk engasjement for ti-femten år siden, så hun kommer til å tas til fange så snart hun setter sin fot i landet. Hva mener du hun skulle gjort da - som lite barn sagt til foreldrene sine "Nei, jeg blir ikke med dere til Norge, for vi er jo ikke såå mye i livsfare her nede, så det er dårlig gjort mot staten Norge". ??

Barn og barn. Straffealder er vel 15 år? Hun var 17 da hun kom til Norge, nokså tørr bak ørene mao.

Hun var ikke mer enn tretten-fjorten (eller kanskje det var enda yngre?) da hun forlot Kaukasus. Siden har hun bodd et annet sted i Russland en stund, men der ble mennesker fra Kaukasus behandlet som utlendinger i Russland, og det var hverken trygt eller levelig. Deretter bodde hun halvannet år i Finland, før hun ble tatt med til Norge. Siden foreldrene hennes er sikre på at de er i livsfare om de drar tilbake til Kaukasus ville hun måttet dra alene tilbake om hun ville følge reglene og unngå å oppholde seg ulovlig i Norge, eller i Finland for den saks skyld. Hvilken femtenåring gjør noe sånt? Familien hennes er jo i Norge, hva i alle dager skulle hun gjort alene i Kaukasus? Etter norsk lov var hun jo dessuten ikke myndig og hadde derfor ikke bestemmelsesrett over seg selv før hun var 18 år gammel, og da hadde hun allerede blitt etablert i Norge.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er litt merkelig at hun nærmest ble halt ned fra talestolen i Fritjof Nansen senteret mens hun kritiserte Regjeringen Stoltenberg med pressen tilstede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den kommer ikke til å bli et eksempel på det. Det er jeg sikker på.

Så kommer folk igjen til å le av dumme, naive Norge.

Ja, vi har jo allerede et eksempel på det. Mullah Krekar.

Alle kriminelle ler jo allerede AV Norge. Her får man jo alt servert rett i fanget og det LØNNER SEG Å VÆRE KRIMINELL- hvis HUN får bli!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har ikke valgt å sette seg i situasjonen hvor hun blir en ulovlig innvandrer, det er jo klart, men hun har selv valgt å være åpen om det. Når man er åpen om noen slikt må man også forvente at det kommer konsekvenser. Og rent praktisk ville ikke hennes åpenhet endret hennes muligheter i landet. Hun ville ikke fått noe personnummer, rettigheter, betalt skatt osv uansett, så lenge hun er her ulovlig.

Hun er blitt en ulovlig innvandrer, noe jeg ikke ønsker for mine værste fiender, vi kan bare tenke oss til hvor fælt ett slikt liv må være, men det endrer ikke det faktum at hun viste hva hun var, hun viste hva hun offentliggjorde og hun viste hva som var de mulige konsekvensene. De er nå innfridd og hun blir en "martyr" pga sin historie. Det positive blir vell at man nå forhåpentligvis får en skjerpet fokus på problematikken.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er litt merkelig at hun nærmest ble halt ned fra talestolen i Fritjof Nansen senteret mens hun kritiserte Regjeringen Stoltenberg med pressen tilstede.

Merkelig syns jeg det ikke er, politiet pleier ikke akkurat sjekke avtalebøkene til de som hentes inn ;) Det som derimot skjer er at saken får så stor mediedekning, vitnene vil spre ordet så godt de kan og hennes sak styrkes. Hadde de hentene henne to timer før hadde nok ikke halvparten av de engasjerte brydd seg en gang. Så for hennes del har det nok vært en fordel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter hva jeg vet så må hun ha vært enten hinsides frekk eller fått noen "gode hjelpere" siden hun ikke har personnummer som må til for å kunne ta høyere utdannelse blant annet.

Dvs at hun mer eller mindre har løyet seg til for å fått en utdannelse og etter hva jeg vet blir slikt straffet for VANLIGE mennesker så hvorfor i helvete skal hun, som i tillegg er ULOVLIG i Norge, ikke engang få noen reaksjoner?!?!

Hun søkte opptak til høyere utdanning på samme måte som oss andre, ved å fylle ut skjemaet og sende inn til skolen. Forskjellen er at der jeg ville krysset av for norsk statsborger og skrevet inn personnummeret mitt, forklarte hun at hun ikke hadde oppholdstillatelse, men at hun hadde gått videregående skole i Norge og at hun håpet å få ta høyere utdanning i Norge også, siden familien hennes sto i livsfare om de måtte returnere til Kaukasus og hun derfor håpet å få bli i Norge.

Hun har altså IKKE løyet for å ta utdannelsen sin, og hun har klart det til tross for at hun måtte jobbe og tjene penger mens de andre studentene satt på ræva og nøt studielånet sitt.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun søkte opptak til høyere utdanning på samme måte som oss andre, ved å fylle ut skjemaet og sende inn til skolen. Forskjellen er at der jeg ville krysset av for norsk statsborger og skrevet inn personnummeret mitt, forklarte hun at hun ikke hadde oppholdstillatelse, men at hun hadde gått videregående skole i Norge og at hun håpet å få ta høyere utdanning i Norge også, siden familien hennes sto i livsfare om de måtte returnere til Kaukasus og hun derfor håpet å få bli i Norge.

Hun har altså IKKE løyet for å ta utdannelsen sin, og hun har klart det til tross for at hun måtte jobbe og tjene penger mens de andre studentene satt på ræva og nøt studielånet sitt.

Ja? Og så? Skal dette liksom forandre på noe? Hun er her ulovlig og det bør ikke og skal ikke belønnes med en gulrot- statsborgerskap. Gjør man det gir man fritt leide til de som er her av kriminelle grunner også- og da har Norge sunket dypt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig hvordan politiet stadig vekk ser gjennom fingrene med kriminalitet fordi de ikke har ressurser til å etterforske. Men når det er snakk om å forfølge folk som ikke er kriminelle har alltid politiet ubegrenset med tid og penger.

Sammenlignet med Marie Amelie fremstår nok vi nordmenn som litt dumme og primitive. Like greit å få henne ut slik at vi kan gjenreise selvbildet vårt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...