Gå til innhold

Vi venter på babyen vår...


Lilywhite

Anbefalte innlegg

Egentlig skulle vi vente til høsten med å bli prøvere, men mannen har gradvis blitt mer og mer klar, så først ble det april, og i desember fant han ut at han ikke ville vente mer han heller, så forrige måned ble vi prøvere :hoppe:

Vi er 24 og 26 år og har vært sammen i mange år allerede, så jeg har ventet lenge på at han skulle bli klar...

Jeg sluttet på pillen i august og har tatt EL-tester siden da, så jeg har rimelig god oversikt over syklusen min, den er stort sett stabil på 29 dager. Vi har hoppet av i svingen de siste månedene. Vi bestemte oss ikke endelig for å prøve før litt forbi EL egentlig, men siden vi var litt mer uforsiktig enn ellers forrige måned regner jeg likevel desember som PP1.

Fikk mensen den 30., så nå er vi inne i PP2 med forventet EL 13. januar.

Vi gleder oss utrolig mye! :hoppe: Kjære ble vel så skuffet som meg da mensen kom, håper vi slipper å vente lenge... :sjenert:

Jeg har allerede kjøpt "Barnet i magen fra A til Å". Var veldig usikker på om jeg skulle gjøre det, siden det fort kan bli sårt om det tar sin tid, men jeg fant ut at jeg bare måtte... Jeg tar allerede Møller's multivitaminer, men har funnet ut at det er litt lite folat i dem i forhold til det man skal ta som prøver/gravid, så tror jeg må ta meg en tur på apoteket å kjøpe 400 mg folat i stedet... Tror jeg leste et sted at man kunne ta en vitaminpakke som het "Gravid" som prøver også, noen som har noen innspill på dette?

Godt nyttår forresten! Det blir et spennende år for alle prøvere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan legge til at vårt barn etter all sannsynlighet blir første barnebarn og oldebarn på begge sider av familien, så spesielt etter at vi giftet oss i fjor har vi hatt et ganske merkbart press på oss på om vi skal få barn snart :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det klaffer for dere snart. Dere for ha lykke til! :klemmer:

Takk for det, det håper jeg også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

I'm hanging!

Jeg tok kun folat jeg.. riktignok etter jeg fant ut jeg var blitt gravid, men dog.. :sjenert:

Så lenge du får i deg variert mat så trenger du ikke det kosettilskuddet :) Mange anbefaler også å ta omega-3 hvis man får i seg lite fiskegreier :fnise:

Men det er vel det det består av omtrent... to kapsler omega-3 og noe annet som smaker papp som man sikkert ikke trenger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minimi

Hei :vinke:

Lykke til som prøvere :)

Skal følge med her :popcorn:

Er på din alder og har akkurat startet prøvingen selv, med EL i disse tider..

Ha en fin søndag videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:vinke:

I'm hanging!

Jeg tok kun folat jeg.. riktignok etter jeg fant ut jeg var blitt gravid, men dog.. :sjenert:

Så lenge du får i deg variert mat så trenger du ikke det kosettilskuddet :) Mange anbefaler også å ta omega-3 hvis man får i seg lite fiskegreier :fnise:

Men det er vel det det består av omtrent... to kapsler omega-3 og noe annet som smaker papp som man sikkert ikke trenger :)

Koselig at noen fra bryllupsgjengen følger med ;) Ja, jeg leste faktisk i den boken at folat sikkert var nok, man kunne visst få i seg for mye A-vitamin (tror jeg det var) ved å ta omega3 i tillegg. Jeg er ikke alltid flink nok med fiskemiddager, men jeg liker makrell i tomat, så jeg får passe på å spise en del av det i allefall :)

Hehe.. pappsmak ja, de smaker ikke akkurat godt de kapslene ;) Men da blir det innkjøp av kun folat i morgen i allefall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :vinke:

Lykke til som prøvere :)

Skal følge med her :popcorn:

Er på din alder og har akkurat startet prøvingen selv, med EL i disse tider..

Ha en fin søndag videre :)

Så koselig med et nytt fjes :) Takk for det, tror jeg må følge med på deg også ;) Artig med noen i samme situasjon. Lykke til dere også, håper vi har :babysmokk: i magen om ikke så lenge begge to :)

Håper du får en fin dag du også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg inne her jeg også! :jepp:

Så koslig at du har åpnet prøvedagbok :hug:

Gleder meg til å følge etter om ikke mange månedene ;)

Er ikke nødvendig med noen andre kosttilskudd enn folsyre hvis du ikke har et superspesielt sært kosthold, da kan det bli bl.a. for mye vitamin A som du nevner. Folsyre bør egentlig tas 3 mnd før man planlegger å bli gravid og 3 mnd ut i svangerskapet. Så kom deg til apoteket! Docter's order ;)

Dere er første i familien, men har dere noen i nærmeste vennegjengen som er gravide / har barn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg inne her jeg også! :jepp:

Så koslig at du har åpnet prøvedagbok :hug:

Gleder meg til å følge etter om ikke mange månedene ;)

Er ikke nødvendig med noen andre kosttilskudd enn folsyre hvis du ikke har et superspesielt sært kosthold, da kan det bli bl.a. for mye vitamin A som du nevner. Folsyre bør egentlig tas 3 mnd før man planlegger å bli gravid og 3 mnd ut i svangerskapet. Så kom deg til apoteket! Docter's order ;)

Dere er første i familien, men har dere noen i nærmeste vennegjengen som er gravide / har barn?

Koselig :) Føler nesten jeg har tyvstartet nå siden jeg sa at vi kom til å bli prøvere sammen i april :fnise:

Jeg har et noenlunde sunt og variert kosthold, så da hører jeg på doktoren ;)

Jeg har en venninne med barn og en av kjære sine venner fikk nylig barn, så det er ikke så mange av vennene våre som har barn enda, men er 1-2 vennepar jeg mistenker kommer til å prøve snart de også ;) Hun venninnen min som har barn har snakket om å prøve på nr 2 nå da, så hadde vært koselig om vi går gravid noenlunde samtidig :) Men har også noen venninner som er laaangt unna tanken på barn, så da er det greit å kunne skravle litt her inne ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, titter innom hos deg også. :)

Håper dere lykkes fort! Det er så spennende når man starter prøvingen.

Når det gjelder folat og vitaminer tok jeg det gravid-kosttilskuddet du nevnte da jeg ble gravid i høst. Men etter å ha lest en del tenker jeg at det er unødvendig. Så nå holder jeg meg kun til folat, pluss et normalt variert kosthold med fisk, frukt og grønt godt representert.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Da har jeg deg på listen. Kjempegøy at dere ''kommer etter'' på prøverfronten. :jepp:

Man skal vel ta dobbel dose folat av det som er referanseverdien fram til uke 12 (altså, multivitaminer har kun 200mg i en dagsdose), så jeg ville gått til innkjøp av enten gravidpiller eller vanlige folatpiller. :jepp: Jeg har begynt å ta vitaminbjørner. De er jo dritgode, og jeg må virkelig beherske meg for å kun ta to til dagen. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, titter innom hos deg også. :)

Håper dere lykkes fort! Det er så spennende når man starter prøvingen.

Når det gjelder folat og vitaminer tok jeg det gravid-kosttilskuddet du nevnte da jeg ble gravid i høst. Men etter å ha lest en del tenker jeg at det er unødvendig. Så nå holder jeg meg kun til folat, pluss et normalt variert kosthold med fisk, frukt og grønt godt representert.

Lykke til!

Takk :) Koselig at du titter innom :) Ja, det er veldig spennende! Og jeg kjenner jeg allerede er litt utålmodig, så håper jeg ikke går på veggene om det tar litt tid ;)

Ja, det ser ut til at de fleste mener det holder med folat, så da tror jeg jeg går for det... Har apotek rett ved arbeidsplassen min, men vet ikke om jeg tør gå dit i lunsjen i morgen å kjøpe, litt kleint hvis jeg møter kollegaer der da :fnise: Så får vel ta det et annet sted på kvelden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Da har jeg deg på listen. Kjempegøy at dere ''kommer etter'' på prøverfronten. :jepp:

Man skal vel ta dobbel dose folat av det som er referanseverdien fram til uke 12 (altså, multivitaminer har kun 200mg i en dagsdose), så jeg ville gått til innkjøp av enten gravidpiller eller vanlige folatpiller. :jepp: Jeg har begynt å ta vitaminbjørner. De er jo dritgode, og jeg må virkelig beherske meg for å kun ta to til dagen. :fnise:

Ja, det er gøy og spennende :hoppe: Hadde vært gøy om det ble 2011-barn på oss også, men er forberedt på at det kan ta litt tid...

Jepp, jeg leste i den boken jeg kjøpte at man trengte 400 mg folat, så da blir det folat-tabletter ;) Hehe, har hørt fra mange at de vitaminbjørnene er sykt gode, så vet ikke om jeg tør kjøpe de :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig at du har lagd prøverdagbok. Her vil jeg følge med :jepp:

Så kjekt at du titter innom :) Satser på at flere 2009-bruder følger etter senere i år ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vitaminbjørnene er jo rett og slett snop. Med god samvittighet. Det blir jo ikke bedre enn det. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har apotek rett ved arbeidsplassen min, men vet ikke om jeg tør gå dit i lunsjen i morgen å kjøpe, litt kleint hvis jeg møter kollegaer der da :fnise: Så får vel ta det et annet sted på kvelden...

Hehe, jeg synes jeg ser for meg Lilywhite ta på seg store solbriller og caps trukket ned i panna og snike seg fra hjørne til hjørne mens hun lurer på om hun kommer seg usett inn på apoteket. :fnise:

Følte meg litt sånn selv da jeg skulle kjøpe graviditetstest, så jeg gikk sent på kvelden på vaktapoteket rett før stengetid. Rart hvor personlig og nært dette blir når man ikke har fortalt alle og enhver at man prøver. Vi er hemmelighetsfulle vi også. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vitaminbjørnene er jo rett og slett snop. Med god samvittighet. Det blir jo ikke bedre enn det. :fnise:

Vitaminbjørner er sikkert bra det, tenkte mer på muligheten for at jeg bare MÅ spise en til :fnise: Og da blir det kanskje ikke fullt så bra :sjenert: Hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg synes jeg ser for meg Lilywhite ta på seg store solbriller og caps trukket ned i panna og snike seg fra hjørne til hjørne mens hun lurer på om hun kommer seg usett inn på apoteket. :fnise:

Følte meg litt sånn selv da jeg skulle kjøpe graviditetstest, så jeg gikk sent på kvelden på vaktapoteket rett før stengetid. Rart hvor personlig og nært dette blir når man ikke har fortalt alle og enhver at man prøver. Vi er hemmelighetsfulle vi også. :klemmer:

Måtte blitt en dekkoperasjon ja :fnise: Har flere ganger støtt på kollegaer på kjøpesenteret i lunsjen, så tror ikke jeg tar sjansen ;) EL-tester og graviditetstester synes jeg er greit å bestille over nettet :) Men har kjøpt det på apotek et par ganger, og det er alltid litt kleint... Føles veldig personlig som du sier!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...