Gå til innhold

gruer meg til å kjøre drosje!


tåke

Anbefalte innlegg

bor litt utti huttaheita, og skal bli kjørt med drosje til en venninne litt senere i kveld (nyttårsaften). er bare seksten år og skal gå i kort kjole.

har alri tatt drosje alene før, og siden det er en litt "øde" vei er jeg utrolig nervøs. har hørt mange forferdelige historier om jenter som har blitt kjørt helt andre steder enn de egentlig skulle og blitt voldtatt og uuuuh. gruer meg mer og og mer jo mer jeg tenker på det :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sannsynligheten for at dette skal skje er minimal, men hvis du er så ukomfortabel, kan du ikke få foreldre eller noen bekjente til å kjøre deg? Eller ta på deg lang kåpe så du føler deg mer påkledd. De aller fleste drosjesjåfører er kun på jobb og har ingen andre skumle hensikter enn å få mest mulig i tips ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sleng på deg burkaen!

Mer seriøst. Skriv ned nummeret på drosjen, send det på melding til de du skal til. Få de til å etterlyse bilen, enten om du ikke kommer når du skal eller om du sender nødmelding.

Ja, sånt kan skje. Men sannsynligheten er så liten at det er poengløst å bekymre seg.

Ha en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, skjerp deg a

Kanskje du også burde tenke deg litt om her? Jenta er nervøs, og skriver om en reell angst for noe hun ikke har gjort før. Og det hun frykter skjer jo faktisk hver dag det, et eller annet sted. Men stort sett skjer det ikke.

Ts: sjåfører er hyggelige mennesker som folk flest. Det går nok veldig bra, ts. Ha en fin nyttårsfeiring hos venninna di. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det har liksom ikke falt trådstarter inn at det kan være en kvinnelig sjafør...

Jeg gikk til psykolog da jeg gikk barneskolen og kjøre taxi dit (fram og tibake) 4 ganger i uka i 7 år. Opplevde aldri noe ubehagelige. Disse sjaførene er jo på jobb, på samme måte som en lege f.eks. Sjansen for at noe slikt skjer i Norge er minimal..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for beroligende ord. har faktisk hjulpet på nervøsisteten å bare tenke at dette er en helt normal mann på jobb!

vet det er unødvendig teit å bekymre seg for dette, men kan ikke noe for nervøsriteten :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har faktisk hjulpet på nervøsisteten å bare tenke at dette er en helt normal mann på jobb!

Eller en kvinne :)

Jeg har kjørt taxi hjem fra flyplassen alene mange ganger (tar ca. 3 kvart), og jeg syns alle gangene det har vært veldig hyggelig. Omtrent alle jeg har kjørt med har vært veldig vennlige mennesker, som jeg har ført samtale med..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å be om en kvinnelig sjåfør?

Men når det er sagt så er risikoen svært liten. Det hører absolutt til sjeldenhetene at en sjåfør forgriper seg på en passasjer, og da nok utelukkende på overberusede jenter som har problemer med å ta vare på seg selv.

God nyttårsfest!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

takk for beroligende ord. har faktisk hjulpet på nervøsisteten å bare tenke at dette er en helt normal mann på jobb!

vet det er unødvendig teit å bekymre seg for dette, men kan ikke noe for nervøsriteten :-(

Mitt forslag til deg er: Få venninnen din til å ringe deg når det er halvveis i kjøreturen.

Ellers sier jeg som de andre: de aller fleste taxisjåfører er mer opptatt av å få turen unna og tjene penger enn å overfalle jenter på tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe å bekymre seg om. Når du setter deg inn i bilen kan du ringe venninna di og si at du kommer med drosje nummer U-xxx. Om det skulle være en tvilsom sjåfør tør han ikke finne på noe når han vet at det er kjent hvilken bil du kommer med.

Ha en fin fest!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Eurodice

bor litt utti huttaheita, og skal bli kjørt med drosje til en venninne litt senere i kveld (nyttårsaften). er bare seksten år og skal gå i kort kjole.

har alri tatt drosje alene før, og siden det er en litt "øde" vei er jeg utrolig nervøs. har hørt mange forferdelige historier om jenter som har blitt kjørt helt andre steder enn de egentlig skulle og blitt voldtatt og uuuuh. gruer meg mer og og mer jo mer jeg tenker på det :-(

Hei på deg, "tåke", og godt nytt år :) . Hvordan gikk det med drosjeturen igår kveld? Var det noe å grue for?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...