Gå til innhold

BANANZAI!


Kamikatze

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

:hjerte:

Heia :)

Helluen, piffi! Så du lever innimellom, du også, og blåste ikke vekk i går øh forgårs? :)

Hehe...jaja, kami liker ekstremsport og fare for brannskader skjønner jeg... :fnise:

Du uttrykker deg så poetisk... :P

Reiv godt på det verste, stormen. Kjempevekslende med usystematiske vindkast. I ene øyeblikket var det normal sikt, og et sekund etter så jeg bare fem-seks meter foran bilen.

Merkelig nok er det slik her jeg bor, at når politiet går ut og ber folk holde seg hjemme og innomhus på grunn av flyvende gjenstander, så skal hele bygda byen ut for å kikke. Og få tilpasser farten eller avstand til de foran etter føret.

Nok en uke står for tur. Dette må feires! Henter meg to knekkebrød med majones og tunfisk. Weeey!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tunfisk og majo er nydelig, men det må skikkelig brød underst. :)

Jeg tenkte litt på det med vær og "hold dere hjemme", når de gikk ut med kontinuerlig oppdatering fra "fronten".

Klart at det finnes massevis av mennesker som tenker at et forbud så absolutt ikke gjelder dem selv.

Det hele virker mer som høye lokkerop og de drar ut for å se sporenstreks. Som en gjeng med tilbedere står de der

med begge hender strukket mot himmelsk uvær og viser stolt frem sine mobiltelefoner til Gudene. Rare greier i grunn. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje myndighetene ville hatt bedre uttelling om advarselen lød: Hold dere hjemme, lynet kan slå ned i og knuse iPhonen din, og gi deg brannsår fra sefiestanga...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag skinte sola her for første gang i år, og farget snøen gyldengul. Det varte bare litt over en time, men den varsler om kommende vår og snøsmelting.

Nå har den vært nede en stund, men jeg har ennå lyst på pistasjis... :nigo:

På kjøkkenbenken ligger en plagsom løk. Det har den gjort en drøy uke. Selv om jeg har planer om å kose meg i helga med langsom mat med mye grønnsaker, ble jeg plutselig fysen på god gammeldags pølsestappe, slik den var på min barndoms snackbar.

Ikke større hokus pokus enn at løk og pølse kuttes. Løk surrer i smør, og får etterhvert selskap av pølseterningene. Det saltes og pepres og settes til side, hvorpå stekepannen (sautepanne) kokes ut med noen desiliter vann tilsatt en halv grønnsaksbuljongterning. Så, uten mer varme røres rester etter smøreost ut i vannet, til de er halvt oppløst, og så går der ei pose potetmospulver i. Nå er det på tide at pølse og løk får komme hjem igjen i panne, og alt blandes halvhjertet og fortæres i enerom akkompagnert av vellystige lyder av ymse slag.

Normalt ville jeg kokt med en håndfull grønnsaksblanding i vannet, og trolig brukt rester av rent kjøtt eller fisk i stedenfor pølse. Men her er det snakk om lykkelige minner fra en altfor fortrengt tenåringsepoke.

Skal vi ta i, og si ti minutter fra start til gaffel?

Endret av Kamikatze
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Helluen, piffi! Så du lever innimellom, du også, og blåste ikke vekk i går øh forgårs? :)

...

Svarer någet tregt, ja!

Lever :jepp:

Blåste ikke vekk! Heldigvis. Var litt gøy når det stod på som verst! :)

Endret av *appifany*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for meg. For jeg måtte stå og jobbe i utysket. Det blåste så jeg måtte dra meg etter faste gjenstander, og sleit med å få puste. Etterpå var jeg kjempepositiv. Mest i frykt for at ørene skulle knekke, hvis jeg ristet på hodet. Den stormen hadde hår på bringa...

Endelig er dagslyset kommet for å bli, og vi er akkurat kommet inn i en periode med nesten utelukkende plussgrader. Det skal bli deilig å få tine litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hehe, skjønner at det ikke var så stas å jobbe i dritværet. Jeg satt inne med en serie på laptopen og masse levende lys rundt meg! Det var jo bare kos :ler:

Nå er det fint da :hjerte::sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, skjønner at det ikke var så stas å jobbe i dritværet. Jeg satt inne med en serie på laptopen og masse levende lys rundt meg! Det var jo bare kos :ler:

Nå er det fint da :hjerte::sol:

Ja, nå er det helt nydelig her nord også. Men det er når en observerer utysket gjennom vinduet, mens oljeovnen holdes tett omslynget. Solgløttene er bare for å lokke oss ut i elendigheten. Likt agnet på breiflabbens pinnelugg.

Været er ikke det største problemet lenger. Nå kan en faktisk ferdes utendørs en times tid, uten å fryse seg skvett fordervet. Men, det helsikes dagslyset har jo sendt byens hokjønn inn i vårens løpetid. Og den er langt skumlere enn miniløpetidene som kommer hos single like før jul og valentinesday...

Oi, Kid interiør har helt rå påskeegg! produkter_produktbilder_314201298_tif_7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 3 uker senere...

Annonse

Haha! Beste sangen da!

"Paste your dear old grandma sweet old grandma with a ROCK" :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Vi betrakter gjerne fotos fra omkring da 1800 ble til 1900, og ser alvorstunge mennesker. Det var helst fototeknikk, at folk måtte stå helt urørlig i flere sekunder, for å kunne bli foreviget på daguerrotypi. Hadde de flirt, ville det fort sett ut som om haka manglet, og fotografen ble nok litt snurt, for å ha stått over giftig kvikksølvdamp til ingen nytte.

Fram mot de harde trettiåra var folket rimelig løsslupne. Ikke rart, når de like før hadde hatt 1700-tallets løkke omkring halsen, men var nå fri og pengene lavet inn. Tror det er betegnende at da celluloiden kom, så ble Harold Lloyd, Laurel&Hardy og Charlie Chaplin heltene.

2013_FEST_SafetyLast_440X300.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...