Gå til innhold

Nyttårsønsket


Gjest Blush

Anbefalte innlegg

Ja, tenkte å prøve meg på en dagbok igjen... Det blir ikke den første, og sikkert ikke den siste, men kanskje den lengste...? Ikke at jeg har lyst til å være prøver så utrolig lenge, men de andre dagbøkene var rimelig korte *veldig dårlig på å følge opp*.

Vi prøver!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prøving ja... Lei av det. Jeg kan ikke få barn. Eller, ikke på naturlig vis da, mest sannsynlig. Har aldri vært prøver-prøver med skuffa full av el-tester og termometer, siden jeg alltid har visst om problemet, men var så heldig å få en jente etter første prøverørsforsøk i 2008, så har tross alt følt meg veldig heldig. Frem til sånn ca NÅ.

Trodde jeg ble "lett" gravid siden det gikk så greit første gangen så det var liksom ikke noe tvil om at nr to ville komme så snart vi var klar. Og vi ville ha to tette. Nå har jeg hatt tre innsettinger uten resultat, og i dag opplevde jeg for første gang å ikke føle glede over nyheten om at ei venninne er gravid. Ingen bra følelse å være kommet til det punktet der man ikke klarer å skille andres lykke fra egen ulykke, hun ble jo ikke gravid ISTEDENFOR meg liksom... Likevel, hvorfor skal det være så lett for dem? Litt sex nå og da, vips to mnd er gått og baby i magen. Høres helt surrealistisk ut at det kan være så enkelt, litt overnaturlig liksom. At et menneske blir til bare sånn der.

Vi har per idag 4 egg på frys, og et resterende ferskforsøk i det offentlige. Jeg har ikke panikk. Ikke enda. Men jeg ønsker meg virkelig flere barn. Desperat. Jeg lengter etter et barn til. Rakk aldri å virkelg lengte etter det første, så merkelig nok har jeg aldri følt meg ufrivillig barnløs før nå. Og jeg har ett barn, så jeg er jo heldig i forhold til mange. Hjelper ikke så mye akkurat nå, jeg er lei. Selvsentrert, oppgitt og lei. Av hormoner, forventninger og skuffelser. Lei av å vente på legetiner og lei av at hodet innbiller seg graviditetssynptomer og girer opp forventingene som jeg prøver å holde så lave som mulig. Lei av alt, vil bare bli ferdig nå.

Sutreinnlegg deluxe. Jeg sutrer aldri, så da får første gangen bli her inne. Ellers har jeg det bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første arbeidsdag etter jul i dag.

Har hatt en fin "ferie".

Julemiddagen var hos mannens mamma med div søsken og foreldre, det var helt greit, men får ikke ordentlig julefølelse annet enn hjemme hos hu mor :) Men nå

Har vi jo tre familier, så må nesten fordele oss litt fra år til år. Fikk verdens beste lammestek hos mine foreldre 2 juledag da. Og det var et høydepunkt da veska åpna gaven fra oss og sperra opp øynene og sa: det var jo den jeg ønsket meg! Hu fikk masse fint, ikke mer leker enn at hun har hatt glede av alt sammen allerede, og masse gode og varme ullklær til de kalde mnd som ligger foran oss. Pluss stor seng, som skal monteres på nytt rom så snart vi blir ferdig med siste rest der. Fornøyd :)

Mandag og tirsdag måtte mannen jobbe, så vi har kost oss hjemme og fått besøkt venninner og unger og bare tatt livet med ro. Tenker minimalt på prøving, venter på mens for å sette i gang fryseforsøk. Helt hormonfri nå, det er deilig. Jeg passer ikke sammen med hormoner. Synd det er eneste behandlibgsmetode for ufrivillig barnløshet OG sykdommen min. Haha liksom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...