Gå til innhold

Mitt nye liv


Gjest Kathrine25

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Kathrine25

Godt nyttår til dere alle:)

2011 blir et spennende år for min del, både med gleder og utfordringer:) I går var det nøyaktig 1 mnd til termin,og jeg må si at jeg gleder meg til jeg får møte lillejenta;) Tenkt det,jeg blir snart mamma:D

I dag var jeg faktisk å kikket på den nye leiligheten min, den er kjempefin! Ikke verdens største, rundt 67kvadrat tror jeg, men trenger ikke større plass...Flyttebyrået skal sette opp møbler osv i morgen,og den tredje skal jeg og noen venniner ordne resten:sette inn ting i skap osv. Blir godt å få litt ro rundt seg igjen.

Jeg har ikke snakket med barnefaren på noen dager nå,og det er faktisk greit...Å få litt distanse til både han og hans gravide elskerinne!Vil nok bruke litt tid for å nøytralisere forholdet til han, men for barnet mitt sin skyld så må jeg klare det. Det vil jeg også klare, det vet jeg.

Det er noe jeg har tenkt litt på de siste dagene, og det er hverdagen som alenemor.Begynner å bli litt bekymret med tanke på om hvordan jeg vil klare meg....

Noen av dere som ble alenemødre før/eller like etter fødsel?? Hvordan klarte dere å fungere i hverdagen? Ser for meg at det vil bli tøft å ha ansvar for en liten baby alene, kanskje det kan være lurt å få en venninne eller mamma til å være noen dager?

-Kathrine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kathrine25

Bryllup 2011

Sommeren 2011 trodde jeg kom til å bli den beste i hele mitt liv, da jeg skulle gifte med med verdens beste mann og være mamma til verdens søteste jente:) Men idyllen slo altså sprekker i desember 2010....Sommeren kommer sikkert til å bli en fin tid, da det bli veslejentas første;)

Familie og venner har jo for lengst skjønt at bryllupet ikke kommer til å skje, men det er noen inviterte vi ikke har fått varsle enda.Så det skjer i disse dager, vi har også avbestilt lokaler, kirke, catering og slikt...Huff, trist å tenke på...Har brukt mye tid på å planlegge en fin dag...Ved å avlyse bryllupet har vi da tapt en god del penger (forhåndsbetalinger osv), men er lettet for at jeg oppdaget sannheten om min eks nå enn senere i livet..Det hadde blitt mye tyngre å svelge tror jeg...En ting som jeg virkelig ikke ser frem til, er å selge brudekjolen min...Det er en drøm av en kjole, men håper at den bruden som kjøper den stråler av lykke på sin store dag:)

Men selv om fremtiden ser annerledes ut nå enn før, så ser jeg fremover:) For jeg blir mamma for første gang snart, jeg har en jobb som venter på meg etter permisjonen og alt jeg trenger, men mest av alt har jeg en fantastisk familie og gode venner som støtter meg:)

-Kathrine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble alene ganske tidlig. (Vi var begge unge, og det var ikke planlagt, men vi hadde vært sammen noen år, og trodde det skulle gå bra.)

Det var jo tøft, men det går greit. Prøv å sove når barnet sover, så ikke du henger så mye etter med søvnen. Da er det ennå verre :( Særlig den første tiden da far ikke var så interessert i å stille opp var det veldig tøft. Var andre ting som fristet mer. Etterhvert vil jo datteren din få et forhold til sin far, så da får du jo avlastning sånn sett. Nå er barnet vårt 7, og vi har han like mye. Det har vi hatt de siste årene. Så lenge barnefaren stiller opp, så har man jo endel støtte der. Hadde jeg vært helt alene, så hadde det nok vært tøffere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kathrine25

På plass i leiligheten;)

Da har jeg hatt mine første døgn i leiligheten min, og det er godt å være litt alene. Jeg er kjempefornøyd med leiligheten! Har fått hjelp av både venner og familie til å ordne opp, så resultatet ble bra! En stor takk til dem:) Takk til isse som delte sin erfaring , setter pris på det!

Må si jeg er spent på om barnefaren kommer til å stille opp og i eventuell hvor mye.De siste ukene har han ikke vist stor interesse for oss, synes det er litt rart at han ikke ringer å hører hvordan det går iallefall?? Men mulig han bare vil holde litt avstand, slik at det blir enklere for meg å komme meg videre. Selv om forholdet vårt tok slutt, så håper jeg at han stiller opp for datteren sin. Må si at jeg er litt redd for at han kanskje ikke vil bry seg så mye om datteren vår, da han vil få en nytt barn sammen med den nye samboeren sin.....Man hører jo om slike tilfeller hvor foreldre bryter forholdet, og en av partene ikke har så mye kontakt med barnet/barna lengere....Jeg har flere bekymringer som jeg går å tenker på, som jeg gjerne kunne ha vært foruten..

Håper at jeg klarer hverdagen som alenemor, og jeg håper at jenta mi får opprettholde kontakt med faren sin. Begynner å bli litt lei av den store magen nå, blir godt å slippe den. Og heller få se det lille mennesket du har båret på så lenge;) Går med telefonen på meg hele tiden jeg nå, i tilfelle noe skjer...Som førstegangsfødende er jeg litt spent på fødselen, men kommer til å gå inn i den med åpent sinn, for hver fødsel er ulik... Nå er det bare 25 dager igjen til termin;D

- Kathrine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra at du har kommet deg på plass.

Jeg tipper eksen din holder seg unna fordi han er flau over hvordan han har oppført seg. Det ville ihvertfall jeg gjort hvis jeg hadde vært så idiot :roll:

Har han blitt samboer med elskerinnen allerede? :overrasket: Siden du skriver "den nye samboeren".

Det hadde egentlig vært til pass for han om hun dumpet han også (selv om det selvfølgelig ikke er det beste for barnet..), også kunne han sitte der alene, og betale bidrag for to barn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er! Masse lykke til framover! Du går inn i en veldig spennende (og sikkert litt slitsom) tid. Men det meste løser seg, så ikke gå og gruble så alt for mye! Du har tydeligvis masse gode venner og familie rundt deg!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kathrine25

Barnefaren

Han har blitt samboer med sin sekretær(elskerinne) allerede ja...De har jo faktisk vært sammen i en 4-5 mnd allerede(eller liknende) Pluss at de venter barn sammen...Forbauser meg ikke om de blir forlovet snart heller, siden resten av tingene har skjedd iløpet av kort tid...Jeg og barnefaren har jo flere felles vennepar, og da jeg møtte noen her om dagen fortalte de at de virket svært lykkelige...Jaja, slik er det...Så virker lite sannsynlig at de forlater hverandre..

Mange av de felles venneparene og andre bekjente har fortalt meg at de trodde han var den siste som kunne være utro, men er det ikke ofte slik?Personer som du ikke kan se for deg være utro, det er nettopp de typene som er det...Barnefaren var en slik person..

Det meste løser seg, og selv om tiden fremover blir utfordrende og spennende, så blir det en bra tid allikevell:)

-Kathrine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si at jeg synes det virker som om du takler det hele utrolig bra! Mye bedre enn hva jeg hadde klart :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kathrine25

SNART MAMMA:D

Nå venter jeg bare på at venninnen min skal komme å hente meg..I går fikk jeg en liten blødning, og i går kveld fikk jeg svake rier..Ringte til sykehuset og jordmord for å forhøre meg, og de sa at fødselen var i gang....Jeg ringte venninnen min som kom og overnattet , det var greit å ha noen der i tilfelle:)Ringte også barnefar i morges, så han vet hva som skjer. Så på morgenen i dag måtte hun dra på jobb, men som sagt så kommer hun hvert øyeblikk nå... Riene kommer tettere og tettere, så nå blir det sykehuset neste!!

Trodde egentlig at førstegangsfødende fødte over termin men kan jo ha noe med familiehistorien å gjøre...Både mamma ,tanter og bestemor fødte før termin.....Men nå må jeg dra, gruver/gleder meg til fødselen,men håper det går bra...Snart møter jeg lillejenta for første gang;D

:babyjente:

:hjertesmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kathrine25

VELKOMMEN til verden lille venn :babyjente:

For to dager siden ble jeg mamma for første gang :) En liten jente på 2,786 kg og hun var 45 cm lang :hjerte: Hun er kjempesøt og en snill baby.

Dro til sykehuset ons 12/1 rundt kl ett sammen med ei venninne.Fødselen var lang og hard, hun ble ønsket velkommen inn i denne verden noen minutter over kl 19 samme dag. Både jordmor og fødselslegen var hjelpsomme, og klarte å motivere med gjennom fødselen! Tusen takk til venninnen min som ble med meg, setter utrolig stor pris på at hun var der for meg:) Jeg håper virkelig ikke at jeg har skremt henne....Alt av smerte ble glemt da jeg fikk holde lillejenta i armene mine for første gang! For et mirakel:)Barnefaren ventet utenfor,og han fikk møte datteren sin for første gang. Han ble ikke så lenge, men han hadde iallefall med en liten rosa tøykanin til henne.

Ble på sykehuset over natten,og dro hjem på kvelden i går. Vi fikk dra hjem hvis vi ønsket det siden alt var bra med oss begge og at ammingen gikk bra. Så da ville jeg heller dra hjem. Hadde min første natt alene med henne i natt,og det gikk bra.(Kunne bare ringe svigerinnen min hvis jeg trengte hjelp til noe, men siden alt gikk fint trengte jeg ikke det.) Ammingen går kjempefint, og vi koser oss mye under de stundene:) Hun er som sagt en kjempesnill baby som lett faller til ro og når hun er våken så er hun så skjønn:) :hjerte: Skjønner godt hva folk snakker om - både morsinstinktet og tilhørigheten jeg føler til henne- ja det er fantastisk å være mamma:)

Vi får besøk fra familien i helga, det blir bare kos:) Men nå våknet lillejenta, og hun er nok sulten.Så det var alt jeg rakk å skrive i dag, men kommer nok til å fortsette å fortelle litt om min hverdag som nybakt mamma :)

- Kathrine

Endret av Kathrine25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...