Gå til innhold

Ingen bevis for fantasi. Renewed!


RPM

Anbefalte innlegg

Jeg syns tråden din er fin jeg! Bare fortsett, for den fyller ut en del av det som mangler på akkurat dette forumet. Noen er faktisk INTERESSERT i det du skriver. Andre vil diskutere og/ eller kverrulere, men det takler du. Riktig god jul RPM!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Står jeg fritt til å tolke dette som at satan sjøl har skrevet bibelen?

Her gjelder det å ha visdom. La den som har forstand, regne ut dyrets tall! For det er et menneskes tall, og tallet er 666.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns tråden din er fin jeg! Bare fortsett, for den fyller ut en del av det som mangler på akkurat dette forumet. Noen er faktisk INTERESSERT i det du skriver. Andre vil diskutere og/ eller kverrulere, men det takler du. Riktig god jul RPM!

Kekt å høre, takk. Riktig god jul til deg og:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du lest boken som heter Kitáb-i-Íqán? For meg gir den visshet.

http://www.ibiblio.org/Bahai/Texts/EN/IQA/

Koranen er jeg ikke stor fan av, greit nok det står mye fælt i bibelen om å drepe synd og holde loven ren usmittet, men Jesus kom og oppfylte det og Han er forbilde i troen.

Muhammed er ikke noe forbilde synes jeg. Det man går inn for enten koranen eller bibelen eller penger, det skal man kunne se fruktene av på personen.

Hva handler den boken du gav meg link på da, det som er bra i Koranen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lurt litt på om vi kristne skal lese de andre apokryfiske bøkene som noen påstår.

Jeg som ikke har lest hele den vanlige bibelen en gang.

Men jeg fant noe intressant, den vanlige bibelen har 66 bøker, Ivan Panin sa at mye av bibelens matematikk kan deles på 7, så når han mente at kongebøkene og krønike og samuelsbøkene ikke var delt i to bøker, så ble bibelen bare 63 bøker som er delelig med 7.

Så hvorfor 66 bøker. Vet ikke hvor mange bøker det blir om man tar med de apokryfiske, men det jeg las nå nettopp på "biblewheel.com" var dette

Isaiah is like a miniature Bible. The first thirty-nine chapters (like the thirty-nine books of the Old Testament) are filled with judgment upon immoral idolatrous men. Judah has sinned; the surrounding nations have sinned; the whole earth has sinned. Judgment must come, for God cannot allow such blatant sin to go unpunished forever. But the final twenty-seven chapters (like the twenty-seven books of the New Testament) declare a message of hope. The Messiah is coming as a Savior and a Sovereign to bear a cross and to wear a crown.

Det var intressant, Jesaja inneholder 66 kapitler, 39 om dom og umoral, og 27 om håp og frelse. Så Jesaja er bibelen fra begynnelse til slutt. ikke nok med det, Summen av ordet Jesaja på hebraisk blir 401.

Samme sum sum bokstavene alev-tav har, som er den første og siste bokstaven i hebraisk alfabetet, og som Jesus sier Han er, begynnelsen og enden.

Så jeg konkluderer med å tro at de 66 bøkene som er i bibelen er de eneste man trenger å lese, mer intressant blir det om man lærer hebraisk og gresk, eller får med seg noen gullkorn her og der fra det krisnte forkynner.

Greit nok, men bøker i bibelen er lett å dele, kapitler også har jeg hørt, men versnummer er noe de ikke trengte, men for den som vil huske et skriftsted er jo det bra. Egentlig var jo 1.-2.samuel. 1.-2.krønike, og 1.-2.kongebok bare 3 bøker istedet for 6. Så 66 bøker passer for Jesaja, og 63 bøker for Ivan Panin.

Så kan de som ikke tror på helbredelse og andre undergjerninger som blir fortalt av kristne, ha noe som står fast.

Bokstavene, nåde for den som tror, død for den som holder loven.

Bibelhulet.

Det er fire hjul, hjul på hjul, men som en spiral også.

Det første hjulet er delt inn i de 22 hebraiske bokstavene alef-tav. Skal vise link til dette hjulet.

Inn i det hjulet er det et nytt hjul som er delt i 22, første som står att med bokstaven Alef er 1 mos.bok og i nøyaktig rekkefølge så får desse hjulene med seg som en spiral alle de 66 bøkene i bibelen. Og det er delt så her.

Første hjul inn i bokstavhjulet er de 5 MOSEBØKENE etter det er de 12 bøkene som omtaler GT HISTORIE fra Josva til Ester. Etter Ester kommer de 5 bøkene som omtaler VISDOM fra Job til Høysangene.

Det er det første hjulet inn i hjulet.

Andre hjulet starter med boken etter høysangen som er de 5 STORE PROFETENE, Jesaja til Daniel.

De neste 12 bøkene er de SMÅ PROFETENE, de som ikke er så lange, fra Hosea til Malaki som er den siste boken i GT 39 bøker der altså, men det andre hjulet stopper ikke der, den avslutter med de 5 bøkene i NT som omtaler NT HISTORIE, de 4 evangeliene, pluss Apostelgjerningene.

Da har vi 22 i det andre hjulet også.

Det siste hjulet avslutter med de 22 APOSTELBREVENE fra Romer-brevet til Johannes Åp.

Ikke fullt så kult forklart, men her er en link til dett hjulet.

http://www.biblewhee...intro/intro.asp

Dere har kanskje hørt om den syvarmede lysestaken i sakarja's visjon som fikk den til å bli niarmet. Han så den syvarmede lysestaken i midten av to trær. Etter det, har jødene valgt å la den syvarmede lysestaken være niarmet, bare av den grunn. Nederst på denne linken her kan du se et bedre bilde av denne visjonen. Ifølge biblewheel-folka. Bare scroll helt ned på denne linken for å se det.

http://www.biblewhee...eProphecies.asp

For å fortsette her, så er Jakob(Israel) den 22. fra Adam.

Israel og Judah hadde 22 konger hver.

Og åpenbaringsboken inneholder 22 kapitler og er den 22. boken i det tredje hjulet.

Midterste av bøkene i bibelen er Mika og Nahum. I det vanlige alfabatet idag er M og N de midterste bokstavene:)

God bless.

Det med bibelhjulet synes jeg er et fint systematisk bilde på de 66 bøkene i bibelen inndelt i kategorier, klikk på lenken for å se det.

Men jeg har tenkt litt på de inndelingene, 5, 12,5 får bibelhjulet til å se ut som korsdeling.

Inndelingene har samme tall som i de pentagonale nummersytemet som du kan se her i wikipedia.

http://en.wikipedia....ntagonal_number

Det starter med 1,5,12,22,35 osv

1 bibel, 5 mosebøker, 12 gammeltestamentlig historie, 5 visdomsbøker, 5 store profet- bøker, 12 små profet-bøker, 5 nytestamentlig historie, og 22 apostelbrev.

Og for å slutte inndelingene,

35 er 7(fullkomne)*5(nåden)

Tenker at det er bedre dere vet dette om bibelen, at nåden er stor, og Gud kødder ikke med en usystematisk bok, den er systematisk, full av nåde.

Det finnes desse prekere som ikke vet bedre enn å bruke bibelen til å fordømme de som står utenfor, og preiker dommedag til dere, og truer med helvete og gjør det vansklig for dere å komme til Gud fordi de utenpå ter seg så fullkomment. De vet ikke at det finnes bedre overbevisninger, noen av de tror ikke heller, de har falt på steingrunn, men de preker om at dere må tro, og gi og gi, doner vekk alt til dem fordi de kan preke Guds dommedag til folk. Sånne folk visner hen, men nåden og sannheten kommer hånd i hånd til den som søker den, evig godt. Pass dere for ulver i fåreklær, dem skal dere bare holde dere unna, irettesett om dere kan.

Har skrevet det tidligere her om Jesajas bok som er på 66 kapitler. Lik bibelen som har 66 bøker, og det var rart å lese en dag dette her.

Isaiah is like a miniature Bible. The first thirty-nine chapters (like the thirty-nine books of the Old Testament) are filled with judgment upon immoral idolatrous men. Judah has sinned; the surrounding nations have sinned; the whole earth has sinned. Judgment must come, for God cannot allow such blatant sin to go unpunished forever. But the final twenty-seven chapters (like the twenty-seven books of the New Testament) declare a message of hope. The Messiah is coming as a Savior and a Sovereign to bear a cross and to wear a crown.

Ikke har jeg lest hele Jesajas bok, og kan gi en formening av noe jeg har lest på et kristent nettsted

http://www.biblewhee...IsaiahBible.asp

Men jeg fant forklaringen også på wikipedia

http://en.wikipedia..../Book_of_Isaiah

Der står det blant annet:

The Book of Isaiah is one of the Prophetic books of the Bible. In the first 39 chapters Isaiah prophesies doom for a sinful Judah and for all the nations of the world that oppose God. The last 27 chapters prophesy the restoration of the nation of Israel and prophecies of a new creation in God's glorious future kingdom.[1] This section includes the Songs of the Suffering Servant, four separate passages understood by Jews and modern scholars to refer to the nation of Israel, but interpreted by Christians as prefiguring the coming of Jesus Christ.

Og at Jesaja(yeshayahu) som opprinnelig består av bokstavene yud(10, shin(300), ayin(70), yud(10), hey(5) og vav(6), summerer opp 401.

401 er også den samme verdien som første og siste bokstav i det hebraiske alfabetet alef(1), tav(400)

Det er litt artig når boka består av 66 kapitler, og bibelen som består av 66 bøker.

Joh åp.13.18

Her gjelder det å ha visdom. La den som har forstand, regne ut dyrets tall! For det er et menneskes tall, og tallet er 666

Jesus died for YOU.

Shalom

Har skrevet tidligere om at Jesajas bok har 66 kapitler og blir på en måte miniatyr bibelen 39 bøker i GT og 27 i NT. Jesaja har 39 kapitler om dom og de 27 siste handler om utfrielsen.

Vel, det jeg nettopp har funnet ut er at i

Jesaja kapittel 40 vers 3 står det

Hør, det er en som roper i ødemarken:

Rydd vei for Herren,

legg en kongsvei for vår Gud

rett igjennom ørkenen!

Dette handler om Johannes døperen, og det som er det rare er at i den 40. boken i bibelen i kapittel 3 handler det om Johannes døperen.

Matteus 3

På den tiden sto døperen Johannes fram i ødemarken i Judea og forkynte: 2 «Vend om, for himmelriket er kommet nær!» 3 Det er om ham det er sagt ved profeten Jesaja:

' Rydd Herrens vei,

gjør hans stier rette!

Merkfundig.

Og det jeg har skrevet om bibelhjulet og de 66 bøkene delt i 3 hjul med 22 bøker i hver.

I Josvas bok 5.9 står det

And the LORD said unto Joshua, This day have I rolled away the reproach of Egypt from off you. Wherefore the name of the place is called Gilgal unto this day.

"Gilgal" der består av de hebraiske bokstavene Gimel-Lamed-Gimel-Lamed. Visst man ser på de hebraiske verdiene av bokstavene som strekker seg fra 1 til 400, (fantastisk system by the way, 22 bokstaver og telles 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10-20-30-40-50-60-70-80-90-100-200-300-400)

Så blir "Gilgal" som betyr "Hjul, wheel" 3+30+3+30= 66

God Hjuul:) Og godt nytt hår:)

Endret av RPM
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her gjelder det å ha visdom. La den som har forstand, regne ut dyrets tall! For det er et menneskes tall, og tallet er 666.

Johannes åpenbaring 13.18 fant jeg ut. Så da er dette dyrets tall, er det ikke da litt suspekt med alle referansene til dette tallet, uansett hvor kreative de er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Johannes åpenbaring 13.18 fant jeg ut. Så da er dette dyrets tall, er det ikke da litt suspekt med alle referansene til dette tallet, uansett hvor kreative de er?

Kommer vel an på hvordan du vil definere "litt suspekt"? Er du bekymret for at alle referansene til tallet,(uansett hvor kreative de er) skal gi uberettiget oppmerksomhet når det gjelder dyret i Åpenbaringen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...