Gå til innhold

Nå må dere SLUTTE med de faens ordelingsfeilene deres!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det heter ikke kjempe spennende eller kjempe fin. Det heter kjempespennede og kjempefin!

Ta en titt innom tråden her hvis dere lurer på et ord, så skal jeg fortelle dere hvordan det skrives!

:kjefte:

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det heter ikke kjempe spennende eller kjempe fin. Det heter kjempespennede og kjempefin!

Ta en titt innom tråden her hvis dere lurer på et ord, så skal jeg fortelle dere hvordan det skrives!

*kjempespennende....

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Går det ikke an å oppfordre på en ordentlig måte? :roll:

Med det sagt; dere som sliter med særskriving kan kanskje lufte ord i denne tråden? :vetikke:

Forresten, TS...det heter orddeling.......

Edit: fra orddeling til særskriving ;)

Endret av Sequax
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er to skrivefeiler i et tema om å klage på andre sine skrivefeiler det :ler: huffameg

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelte mennesker har ikke tankerom for at det finnes folk som sliter med skrivevansker og alikevel lever normale liv, blandt annet deltar de på debatforum. Jeg skulle ønske folk tokk opp rettskriving på en høffelig og saklig måte uten å gjøre noen stor sak ut av det, det hadde ihvertfall jeg verdsatt om jeg konsekvent skriver noe feil.

Slik som for noen år tilbake hvor jeg plutselig innså at "vinduer" ikke skrives med stumm H, det er bare butikken som heter H-vinduer. Noen burde ha fortalt meg det litt før.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelte mennesker har ikke tankerom for at det finnes folk som sliter med skrivevansker og alikevel lever normale liv, blandt annet deltar de på debatforum. Jeg skulle ønske folk tokk opp rettskriving på en høffelig og saklig måte uten å gjøre noen stor sak ut av det, det hadde ihvertfall jeg verdsatt om jeg konsekvent skriver noe feil.

Slik som for noen år tilbake hvor jeg plutselig innså at "vinduer" ikke skrives med stumm H, det er bare butikken som heter H-vinduer. Noen burde ha fortalt meg det litt før.

jeg tror ikke jeg er den eneste som får enda mindre lyst til å lese korrektur nå :fnise:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det ikke an å oppfordre på en ordentlig måte? :roll:

Med det sagt; dere som sliter med orddeling kan kanskje lufte ord i denne tråden? :vetikke:

Heter det ikke "særskriving"? :lete:

:popcorn:

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som f.eks måten jeg nå sier til deg at: Tipo, jeg må nesten arrestere deg litt, fordi det skrives blant, ikke blandt :)

Går an å si det på en ordentlig måte, men det er mange som tar det ille opp uansett,omtrent som personligkritikk. Er det ikke greit å lære da?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som f.eks måten jeg nå sier til deg at: Tipo, jeg må nesten arrestere deg litt, fordi det skrives blant, ikke blandt :)

Går an å si det på en ordentlig måte, men det er mange som tar det ille opp uansett,omtrent som personligkritikk. Er det ikke greit å lære da?

Syns ikke dette var en hyggelig måte å ta det opp på akkurat..

For det første; "jeg må nesten arrestere deg litt?" hva er det for en ting å si? De aller fleste kan veldig lite for skrivevanskene sine, og da er det utrolig kjipt å når noen kommer med den svære pekefingeren sin.

For det andre; hva er greia med dere som føler dere må "lære opp" alle som skriver feil?

Noen har skrivevansker, noen slurver, og noen har rett og slett bare lært feil. Deal with it!

Bli lærere hvis det å rette skrivefeil er et så sykt stort kall for dere.

(Som du sikkert legger merke til, så lærer man ingenting når noen retter på en på den måten du prøvde på. Man blir heller bare irritert)

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For det andre; hva er greia med dere som føler dere må "lære opp" alle som skriver feil?

Noen har skrivevansker, noen slurver, og noen har rett og slett bare lært feil. Deal with it!

Noen av oss er så rare at vi faktisk setter pris på (saklige) korreksjoner når vi skriver noe feil, da har vi lært noe nytt den dagen og. Også er vi dumme nok til å tro at det finnes andre som også er sånn.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første; "jeg må nesten arrestere deg litt?" hva er det for en ting å si? De aller fleste kan veldig lite for skrivevanskene sine, og da er det utrolig kjipt å når noen kommer med den svære pekefingeren sin.

(Som du sikkert legger merke til, så lærer man ingenting når noen retter på en på den måten du prøvde på. Man blir heller bare irritert)

Jeg setter veldig pris på å bli korrigert, men å bli arrestert synes jeg ikke noe særlig om. Helst vil jeg korrigeres så jeg kan bli bevisst på det til neste gang noen vil arrestere meg :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg irriterer meg mer over dem som ikke klarer å gjøre enkle grep som å sette stor bokstav etter punktum eller å trykke på mellomromstasten på riktig sted.

For eksempel:

Tekster som er skrevet som det her er rett og slett irriterende .det irriterer meg mye mer enn orddelingsfeil ,fordi det ikke har noe med skrivefeil å gjøre men rett og slett latskap .alle burde klare å trykke inn shiftknappen .og vite at man skal trykke på space etter man har tegnsatt ,ikke før .

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en ting å si? En artig tvist istedet for "Bare så du vet det så skrives det sånn og sånn". Jeg tenker som så at hvis jeg sier "Jeg må arrestere deg litt nå" påfulgt med en smiley, så får det heller en mer morsom vri og høres ikke så seriøst ut. Det er jo ikke som om jeg arresterer deg på ordentlig. :)

Utifra det du forteller meg så høres det ut som man ikke kan få sagt det på en godkjent måte uansett. Hvis jeg tar feil i noe, så vil jeg gjerne lære! Vil ikke du? Vil du heller vel vitende om at du skriver feil fortsette å gjøre det fordi du ikke takler kritikken? Selv om en liten skrivefeil her og der (som jeg sikkert selv også har dann og vann) ikke gjør så mye, så vil jeg gjerne bli bedre! Det betyr ikke at man tar på seg rollen som belærer fordi man ønsker å opplyse.

F.eks ord som blant; utrolig mange skriver blandt, og det tror jeg hele verden kunne tjent med å vite. Samme gjelder sunt, som ikke skrives sundt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...