Gå til innhold

"sting"/"hold" i sida

symre

Anbefalte innlegg

Hei,

i går kjente jeg noe som jeg har kjent en gang tidligere. Var ute og gikk tur, og så kom en smerte veldig lik den som kalles hold eller sting i sida (det man får når man løper altfor fort, feks)

Det ga seg ikke like fort som vanlig hold, men fortsatte utover kvelden. Borte i dag. Noen som vet hva det er ? Er det kynnere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde noe lignende tidlig i svangerskapet. Det stakk voldsomt i den ene siden, og det varte til langt på natt før det plutselig gikk over. Jordmora sa at det nok var "voksesmerter", altså fordi livmoren utvider seg. Ikke noe farlig i alle fall, og det varte bare en kort periode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg har også opplevd det samme, jeg er i 19. uke nå. Det har egentlig gitt seg, jeg hadde det innimellom i en ukes tid - spesielt da jeg gikk tur. Jeg kom frem til at det var luft jeg, for det ga seg da jeg fikk av meg buksene som strammet. Jeg spurte jordmor, og hun sa det var litt vanskelig å si - men det kunne absolutt bare være luft! Ellers så skjer det jo så mye med magen og kroppen!

Linda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Symre

Jeg har også slike "hold-smerter". Jeg får de når jeg er ute og går tur. Ofte kommer de sammen med kynnere, av og til alene. Jeg har snakket med legen om det, og hun mente at det skyldtes at musklene er dratt og herjet med. Jeg har slått meg til ro med at det faktisk er hold, det er bare at de musklene jeg vanligvis får hold i når befinner seg på siden/under magen.

Hilsen Hestehoven 28+6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hold kommer når man trimmer mer eller plutselig har begynt å trimme.

Det som skjer er om du ikke har vært så veldig aktiv før, blir det litt uvant for kroppen at det blir så mye blod som gjennomstrømmer alle organer fortere. -(og milten blir spesielt utsatt mener jeg å ha hørt) Det er derfra smertene kommer fra når man har "normalt" hold....

Det blir vel det samme når man er gravid oxo, mener jeg??...

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...