Gå til innhold

"Dildallkurv" til svigermor,


minienthe

Anbefalte innlegg

har planer om å fikse en dilldallkurv til svigermor i gave, putte oppi litt ymse av snacks, hudprodukter etc. men hun har psoriasis, er det noen her som kan anbefale produkter som er nøytrale og kan egne seg ?

ikke akkurat antirynke og i den stilen men såpe, bodylotion og annet ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hmmmm... jeg har ikke psoriasis men atopisk eksem, og i dårlige perioder kan jeg kun bruke produkter som kommer fra apotek og ser ganske kjedelige ut, eller som kommer fra hudpleier og er ganske dyre. Det er uansett ganske individuelt hva personer med hudsykdommer tåler, så det å kjøpe produkter er et sjansespill. Dilldallkurv er gøy likevel, her kommer andre ideer til kurven:

- Lipgloss eller leppepomade (her tåler iallfall jeg det meste)

- Eksklusiv kaffe, te eller kakao

- Snacks hun liker

- En paperbackbok

- Liten kryssord eller sudoku-bok

- Fine sokker eller vanter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mamma har psoriasis og hun sverger til kremen Aco Base. Kjøpes på apotek til rundt 130 kr (???)

Generelt bruker hun veldig fete kremer som ikke inneholder parfyme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Lipgloss eller leppepomade (her tåler iallfall jeg det meste)

- Eksklusiv kaffe, te eller kakao

- Snacks hun liker

- En paperbackbok

- Liten kryssord eller sudoku-bok

- Fine sokker eller vanter

har en del andre ting som skal i kurven så det er spesifikt hudpleieprodukter jeg er ute etter :)

Min mamma har psoriasis og hun sverger til kremen Aco Base. Kjøpes på apotek til rundt 130 kr (???)

Generelt bruker hun veldig fete kremer som ikke inneholder parfyme.

er det Apobase du tenker på ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men Apobase er vel litt kjedelig å få i en kurv? Det er en ting som minner en veldig om at en har en hudsykdom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hemp-håndkremen fra Body Shop er det mange med eksemhud som liker vet jeg - men om det også gjelder psoriasis er jeg usikker på. Den er jo ihvertfall litt mer spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med neglelakk? Som flere her nevner er det en sjanse å ta og kjøpe hudpleieprodukter til en person med hudsykdom. De reagerer så forskjellig på ulike produkter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men Apobase er vel litt kjedelig å få i en kurv? Det er en ting som minner en veldig om at en har en hudsykdom...

er det jeg tenker og, vet hun har det fra før i tillegg.

Hva med neglelakk? Som flere her nevner er det en sjanse å ta og kjøpe hudpleieprodukter til en person med hudsykdom. De reagerer så forskjellig på ulike produkter.

hadde hun brukt sånt så.

tenker på å dra innom bodyshop, vet de har bytterett på ubrutt forsegling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med Aloe Vera? Jeg har selv psoriasis og i perioder er Aloe Vera det eneste jeg kan ha på huden min.

For å gjøre den mer "spennende" går det ann å kjøpe en fin pumpeflaske eller krukke, og putte aloe veraen på den.

Jeg bruker bare Jäsöns aloe vera som man får på Sunnkost, det er den som jeg synes er best :) Den inneholder ikke noe som helst unødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også psoriasis (guttat) og sverger til bodyshop sine ulike bodybutter og forsåvidt dusjkremer (når jeg vil ha kremer med god lukt i stedenfor de helt nøytrale fete guffene jeg vanligvis bruker). Samtlige i butikkene drar selvfølgelig frem Hemp versjonene- men jeg kan ikke fordra lukta. Derimot fungerer Sheabutter, Kokos og mango (mener jeg det var- den gulorgange) godt til å holde huden min myk. Noen helende effekt har de ikke.

Neglelakk og -fjerner er helt håpløst på meg da psoriasisen også har angrepet neglene, da må du evt bestille en time til manikyr samtidig...

Tror det viktigst å tenke på i forhold til pso og kremer er at de ikke bør inneholde parfyme og alkohol. Vi psoriatikere er tørre nok fra før;-) Dessuten svir det no inni granskauen dersom psoen er hissig og oppsprukket.

Men når det er sagt; jeg fikk engang en gave fra min aller beste venninne- da hadde hun vært ute å kjøpt (og fått) reise- (og test) størrelser på massevis av kremer. Hun ville at jeg skulle få teste ut masse masse kremer uten at det kostet en formue, for å slippe de "kjedelige" apotekets til enhver tid. Dagen etter kom hun med en flaske spenol innpakket i det vakreste papiret du kan tenke deg- bare sånn at jeg i allefall hadde en krem hun visste at jeg kunne bruke;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...