AnonymBruker Skrevet 9. desember 2010 #121 Skrevet 9. desember 2010 Jeg synes egentlig det er helt greit. Både sted og navn er anonymisert, og om bruden skulle ramle over tråden så tror jeg kanskje det bare hadde vært positivt - hele opplegget er hårreisende. Kunne ikke vært mer enig! 1
Gjest Eithne Skrevet 9. desember 2010 #122 Skrevet 9. desember 2010 Helt greit? Det er en ting å skriv at man er invitert i bryllup og hva en syntes om prisen, men her er jo søren meg hele invitasjonen lagt ut + melding som bruden skrev til TS også (det betyr lite at navn og sted ikke blir nevnt)? Hvis det ikke er utlevering så vet da søren jeg. Hvordan kan dere si det er hårreisende. Ikke har dere blitt invitert i bryllupet og dere vet da søren hva bakgrunnen er her. Hvorfor vet dere ikke det? Jo for bruden har ikke fått sjanse til å uttale seg her. Dere legger ut i det vide og det brede om at det er drøyt etc, men hallo - TS kan da si nei uten å gjøre noe big deal. Et enkelt og greit svar der hun forteller bruden at de ikke har anledning da det blir for dyrt og at man ikke har ferie å ta ut.
Brazil-girl Skrevet 9. desember 2010 #123 Skrevet 9. desember 2010 (endret) Kanskje du burde roe deg litt ned, sånn at det går an å ha en fornuftig diskusjon? Jo da, jeg er helt rolig jeg Men du MÅ slutte å påstå ting som du ikke har snøring i!!! Du skrev: Jammen alvorlig talt, du trenger jo ikke velge det aller dyreste lokale og området i hele Roma og ha bryllup på? Min svar: Jo da, vi kan nettopp det, vi er brudeparet og kan velge å gifte oss på månen hvis vi vil, FORDI vi har råd til det + vi betaler for våre gjester (+ i tillegg krever vi INGEN gaver). Vi har IKKE sendt våre gjester inbydelse=faktura for hele greia, men VI stodd for det selv! Gjesten våre fikk INGEN stiv pris, de kunne komme og reise + bo der de ville. Du skrev: Det er for pokker ikke gjestenes feil at brudeparet går helt av skaftet og skal ha et overdådig bryllup som de strengt tatt ikke har råd til. Min svar: Gjestene hadde råd å komme seg til Roma, resten betalte vi De fleste tok det som en ferie, INGEN har følt seg tvunget til å delta! Og de som kom er VELDIG fornøyde og enda snakker om vårt bryllup Nok om det. Eg vil ikke høre mer negative kommenater og spekulasjoner om dette mer, vennligst hold dere til tema, takk! Endret 9. desember 2010 av Brazil-girl 1
kallekrakil Skrevet 9. desember 2010 #124 Skrevet 9. desember 2010 Helt greit? Det er en ting å skriv at man er invitert i bryllup og hva en syntes om prisen, men her er jo søren meg hele invitasjonen lagt ut + melding som bruden skrev til TS også (det betyr lite at navn og sted ikke blir nevnt)? Hvis det ikke er utlevering så vet da søren jeg. Hvordan kan dere si det er hårreisende. Ikke har dere blitt invitert i bryllupet og dere vet da søren hva bakgrunnen er her. Hvorfor vet dere ikke det? Jo for bruden har ikke fått sjanse til å uttale seg her. Dere legger ut i det vide og det brede om at det er drøyt etc, men hallo - TS kan da si nei uten å gjøre noe big deal. Et enkelt og greit svar der hun forteller bruden at de ikke har anledning da det blir for dyrt og at man ikke har ferie å ta ut. Det er ikke akkurat som hele Norge er invitert i dette bryllupet, så det er jo veldig få som kommer til å kjenne igjen noe invitasjon... 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2010 #125 Skrevet 9. desember 2010 Jeg synes egentlig det er helt greit. Både sted og navn er anonymisert, og om bruden skulle ramle over tråden så tror jeg kanskje det bare hadde vært positivt - hele opplegget er hårreisende. Tviler på noen syntes det er så jævlig positivt at en gjeng på kvinneguiden slenger dritt om en sak de ikke har så mye innblikk på og i tilegg slenger ut private mail.. 1
Gjest Eithne Skrevet 9. desember 2010 #126 Skrevet 9. desember 2010 Tviler på noen syntes det er så jævlig positivt at en gjeng på kvinneguiden slenger dritt om en sak de ikke har så mye innblikk på og i tilegg slenger ut private mail.. AMEN!!!! Er jaggu glad det ikke jeg som planlegger bryllup og inviterer TS gitt
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2010 #127 Skrevet 9. desember 2010 Tviler på noen syntes det er så jævlig positivt at en gjeng på kvinneguiden slenger dritt om en sak de ikke har så mye innblikk på og i tilegg slenger ut private mail.. Kunne ikke vært mer enig med deg De fleste her på kg er store i skjeften og liker veldig godt å spekulere! 1
kallekrakil Skrevet 9. desember 2010 #128 Skrevet 9. desember 2010 Tviler på noen syntes det er så jævlig positivt at en gjeng på kvinneguiden slenger dritt om en sak de ikke har så mye innblikk på og i tilegg slenger ut private mail.. Utenom privat mail er jo resten du beskriver så og si 90% av hva KG handler om... 3
Gjest Badabing Skrevet 9. desember 2010 #129 Skrevet 9. desember 2010 Jeg synes faktisk det virket som et bra opplegg. Tror ikke du skal se på det som at det fellesopplegget er noe dere MÅ følge, det er heller et tilbud. Har vært på bryllup i Norge som har vært like dyre (over 2000 for flybillett), og bryllup i utlandet som kostet ca 10000. Sistnevnte var min beste venninne, så det var noe jeg virkelig ville. Alt i alt så må dere bare se an om disse er gode nok venner til at dere vil bruke så mye penger på det, og om dere har de pengene å avse. For jeg synes det er galt å si at man misliker opplegget.. Enhver må få lov til å lage sitt drømmebryllup, og så får man heller takke pent nei til invitasjonen om man ikke har mulighet.
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2010 #130 Skrevet 9. desember 2010 Helt greit? Det er en ting å skriv at man er invitert i bryllup og hva en syntes om prisen, men her er jo søren meg hele invitasjonen lagt ut + melding som bruden skrev til TS også (det betyr lite at navn og sted ikke blir nevnt)? Hvis det ikke er utlevering så vet da søren jeg. Hvordan kan dere si det er hårreisende. Ikke har dere blitt invitert i bryllupet og dere vet da søren hva bakgrunnen er her. Hvorfor vet dere ikke det? Jo for bruden har ikke fått sjanse til å uttale seg her. Dere legger ut i det vide og det brede om at det er drøyt etc, men hallo - TS kan da si nei uten å gjøre noe big deal. Et enkelt og greit svar der hun forteller bruden at de ikke har anledning da det blir for dyrt og at man ikke har ferie å ta ut. Bakgrunnen er det vel ingen tvil om? Brudeparet skal feire slottsbryllup i Sverige og ønsker at gjestene skal betale 3500,- pr. pers for opplegget de har satt sammen og forventer at de inviterte følger det siden de ikke har satt opp noen som helst alternativer. Synsingen som derimot er kommet frem i denne tråden kan det settes spørsmålstegn ved. Ja, man kan alltid si nei til en bryllupsinvitasjon. Men i følge en TS er dette en nær venninne og ikke tanta til samboerens svigermor. Da er ofte presse ved å delta desto større noe jeg skjønner godt tatt i betraktning at brudeparet i svarmailen visstnok forventer at alle kan ta seg en feriedag i forbindelse med bryllupet. 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2010 #131 Skrevet 9. desember 2010 Jeg synes faktisk det virket som et bra opplegg. Tror ikke du skal se på det som at det fellesopplegget er noe dere MÅ følge, det er heller et tilbud. Har vært på bryllup i Norge som har vært like dyre (over 2000 for flybillett), og bryllup i utlandet som kostet ca 10000. Sistnevnte var min beste venninne, så det var noe jeg virkelig ville. Alt i alt så må dere bare se an om disse er gode nok venner til at dere vil bruke så mye penger på det, og om dere har de pengene å avse. For jeg synes det er galt å si at man misliker opplegget.. Enhver må få lov til å lage sitt drømmebryllup, og så får man heller takke pent nei til invitasjonen om man ikke har mulighet. Men så lenge brudeparet ikke gir gjestene et annet alternativ så MÅ de følge dette opplegget så fremt de ønsker å delta. Jeg tror neppe du hadde vært like begeistret for dette opplegget om du hadde vært i nær familie med brudeparet og blitt invitert sammen med make og tre barn? I TS tilfelle så er det "bare" henne og mannen med utgifter på i overkant 7000,-, men hva med dem i familien som er flere? 1
Gjest Eithne Skrevet 9. desember 2010 #132 Skrevet 9. desember 2010 Bakgrunnen er det vel ingen tvil om? Brudeparet skal feire slottsbryllup i Sverige og ønsker at gjestene skal betale 3500,- pr. pers for opplegget de har satt sammen og forventer at de inviterte følger det siden de ikke har satt opp noen som helst alternativer. Synsingen som derimot er kommet frem i denne tråden kan det settes spørsmålstegn ved. Ja, man kan alltid si nei til en bryllupsinvitasjon. Men i følge en TS er dette en nær venninne og ikke tanta til samboerens svigermor. Da er ofte presse ved å delta desto større noe jeg skjønner godt tatt i betraktning at brudeparet i svarmailen visstnok forventer at alle kan ta seg en feriedag i forbindelse med bryllupet. Om dette er en nær venninne er det desto større grunn å kunne si at beklager det går ikke. Jeg har selv vært i situasjonen 2 ganger og det har ikke vært noe problem. Det har blitt møtt med forståelse. Dette me mailen fra venninna blir helt feil i mine øyne. Er ikke alltid man klarer å uttrykke seg skikkelig med en mail. Er helt feil måte å kommunisere på!!!
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2010 #133 Skrevet 9. desember 2010 De måtte vel komme seg til sverige for egen lommebok og?
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2010 #134 Skrevet 9. desember 2010 Om dette er en nær venninne er det desto større grunn å kunne si at beklager det går ikke. Jeg har selv vært i situasjonen 2 ganger og det har ikke vært noe problem. Det har blitt møtt med forståelse. Dette me mailen fra venninna blir helt feil i mine øyne. Er ikke alltid man klarer å uttrykke seg skikkelig med en mail. Er helt feil måte å kommunisere på!!! Ja, da er du sinnsykt dårlig til å ordlegge deg hvis dette er det beste du klarer å komme opp med.... Hei ..., Trist å høre at dere ikke har mulighet til å bli med på det flotte opplegget vi har laget, siden det er såpass langt frem regnet vi med at folk faktisk rydder plass for det i timeplanen sin og satte av en feriedag om nødvendig. Vi har dessverre ikke mulighet til å lage "spesialløsninger" for alt og alle, vi har lagt opp et fellesløp og det følger vi. Vi har nok å tenke på om vi ikke skal operere som reisebyrå. Dersom dere kun ønsker å være med på lørdagen må dere ordne overnatting og transport tur/retur selv. Pris for felleslunsjen får du evt. vite senere. Mvh brudeparet 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2010 #135 Skrevet 9. desember 2010 De måtte vel komme seg til sverige for egen lommebok og? Var ikke det meningen at det skulle settes opp en fellesbuss og at det var grunnen til at en skulle gi pengene rett til brudeparet i stedet for at en betaler for hva en selv bruker og gjør til hotell, restaurant osv?
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2010 #136 Skrevet 9. desember 2010 Hei ..., Trist å høre at dere ikke har mulighet til å bli med på det flotte opplegget vi har laget, siden det er såpass langt frem regnet vi med at folk faktisk rydder plass for det i timeplanen sin og satte av en feriedag om nødvendig. Vi har dessverre ikke mulighet til å lage "spesialløsninger" for alt og alle, vi har lagt opp et fellesløp og det følger vi. Vi har nok å tenke på om vi ikke skal operere som reisebyrå. Dersom dere kun ønsker å være med på lørdagen må dere ordne overnatting og transport tur/retur selv. Pris for felleslunsjen får du evt. vite senere. Mvh brudeparet Så om en drar på egenhånd, kommer kun til dagen for feiringen og ordner seg egen overnatting så skal en fortsatt få faktura fra brudeparet? Utrolig... 4
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2010 #137 Skrevet 10. desember 2010 TS her! Beklager at jeg ikke har svart i tråden på et par dager, har vært litt hektisk på privaten og på jobb. Jeg ser at jeg får kritikk for å utlevere brudeparet og at jeg har lagt ut invitasjonen og mailen fra dem. Begge deler er anonymisert, jeg har ikke publisert hverken navn, sted, dato eller annet som gjør at utenforstående kan identifisere dem. Jeg har ingen problemer med at de selv ser tråden, jeg står inne for det jeg har skrevet. Det er også noen som etterlyser mailen jeg sendte brudeparet, så her får dere den: Hei ... og ..., Tusen takk for bryllupsinvitasjonen:-) Vi vil veldig gjerne komme, men har dessverre ikke mulighet til å reise på fredag, svigermor fyller 70 den uken og vi skal feire dagen fredag kveld. Ettersom vi er med på å arrangere festen har er det lite å gjøre med det. Vi tenkte at vi kunne kjøre egen bil og reise hjemmefra grytidlig lørdag morgen, så vi rekker vielsen og blir med på opplegget derfra og ut. Er det mulig å ordne overnatting på slottet fra lørdag til søndag? Vi kan gjerne kontakte dem selv, men jeg ville høre med dere siden dere har bedre oversikt over betingelser og sånt der. Håper vi sees:-) Etter at jeg fikk svaret jeg har lagt ut kontaktet jeg slottet og forklarte situasjonen. Ettersom brudeparet har reservert hele stedet den helgen kunne de ikke gi oss rom lørdag til søndag, all booking måtte komme via brudeparet, men det var visst ikke noe problem at enkelte bare er lørdag til søndag. Hei, Synd at dere ikke kan hjelpe oss. Jeg har vært i kontakt med slottet og de kan ikke gi oss rom da dere har reservert hele stedet fredag til søndag, de sa at all booking måtte foregå via dere. Transport ordner vi jo selv (kjører egen bil), men det hadde vært veldig snilt om dere kunne ordne rom til oss. Om det ikke lar seg ordne må vi nok dessverre takke nei. Håper det kan fikses:-) Nå venter vi i spenning på svaret på den siste mailen. 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2010 #138 Skrevet 10. desember 2010 Hei, Synd at dere ikke kan hjelpe oss. Jeg har vært i kontakt med slottet og de kan ikke gi oss rom da dere har reservert hele stedet fredag til søndag, de sa at all booking måtte foregå via dere. Transport ordner vi jo selv (kjører egen bil), men det hadde vært veldig snilt om dere kunne ordne rom til oss. Om det ikke lar seg ordne må vi nok dessverre takke nei. Håper det kan fikses:-) At de har leid hele slottet hele helgen betyr jo at det blir like dyrt for dem å ha dere der fra fredag til søndag som fra lørdag til søndag (Det er jo ingen gjester som kommer og er der fra fredag til lørdag). Det blir et gratispassasjerproblem, kinkig for begge parter. 1
Knitcat Skrevet 10. desember 2010 #139 Skrevet 10. desember 2010 I Sverige finnes det jo rom å få leid ca. hver 100. meter over alt uten for byerne. Kanskje dere kan finne noe overnatting i gangavstand fra slottet? Ring nærmeste turistburå. De kan sikkert ha en liste over noen private som leier ut.
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2010 #140 Skrevet 10. desember 2010 At de har leid hele slottet hele helgen betyr jo at det blir like dyrt for dem å ha dere der fra fredag til søndag som fra lørdag til søndag (Det er jo ingen gjester som kommer og er der fra fredag til lørdag). Det blir et gratispassasjerproblem, kinkig for begge parter. For å være helt ærlig så er dette noe brudeparet burde tatt høyde for, noe de tydeligvis ikke har gjort siden de i følge den første svarmailen gikk ut i fra tok det som en selvfølge at alle ville ta seg en feriedag i forbindelse med bryllupet. Hvis det i følge slottet ikke er noe problem så vil det stå på brudeparet og får de nei nå så skjønner man at det er pengene det står på. Sannsynligvis fordi de ikke har de pengene som skal til for å arrangere dette bryllupet men lar gjestene betale for seg. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå