Gå til innhold

Invitert til bryllup i utlandet - pris 3.500 kr pr. pers...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette tror jeg er tull og oppspinn! Lagt ut for å få engasjement blandt brukerne her inne..

Det er ingen som svarer på den måten på det påståtte spørsmålet.

Dette tror jeg rett og slett ikke er mulig!

Og HVIS dette er tilfelle, så kan det ikke stemme at de har så mange venner å invitere..

Skrevet

Jeg kjenner flere som kunne svart på den måten, og de kalles det samme alle sammen: bridezilla...

• Liker 1
Skrevet

Dere som synes det er en helt ålreit pris for overnattinge, middag etc.,

vil dere virkelig at det skal være gjestene deres som betaler bryllupsfesten?

Jeg synes at når man inviterer til fest, så spanderer man mat til gjestene sine!

Skrevet

Overnatting Superior dobbeltrom 2 netter, inkl. frokost Grand Hotel Oslo:

1.600 kr

Middag + vin Bølgen & Moi fredag kveld

700 kr

Lunsj Kolonihagen lørdag

500 kr

Fireretters middag + vin Annen Etage lørdag kveld

1.500 kr

Transport, NSB fullpris t/r

1.200 kr

=

5.500

for en Oslo-weekend for meg og mannen. Det der er LUKSUSweekend for min del. Jeg ville aldri brukt så mye penger på en helgetur (med mindre det er shopping-helgetur til London, Praha e.l.) og hvertfall ikke 7000kr på en bryllupshelg + gave...

Alle priser er reelle, og regnet litt rundt oppover, prøvd å gjøre mest mulig lik slik jeg hvertfall ser for meg en helg på et slott er/burde være...

• Liker 2
Skrevet

Overnatting Superior dobbeltrom 2 netter, inkl. frokost Grand Hotel Oslo:

1.600 kr

Middag + vin Bølgen & Moi fredag kveld

700 kr

Lunsj Kolonihagen lørdag

500 kr

Fireretters middag + vin Annen Etage lørdag kveld

1.500 kr

Transport, NSB fullpris t/r

1.200 kr

=

5.500

for en Oslo-weekend for meg og mannen. Det der er LUKSUSweekend for min del. Jeg ville aldri brukt så mye penger på en helgetur (med mindre det er shopping-helgetur til London, Praha e.l.) og hvertfall ikke 7000kr på en bryllupshelg + gave...

Alle priser er reelle, og regnet litt rundt oppover, prøvd å gjøre mest mulig lik slik jeg hvertfall ser for meg en helg på et slott er/burde være...

For 7000 kr hadde jeg kunne dratt til en europeisk storby i en uke, og fortsatt hatt penger til mat. Hadde bare trengt litt mer lommepenger.

Jeg hadde aldri i livet lagt ut samme sum for å komme i noe bryllup.

Et bryllup kommer gjerne på noe slikt for meg og mannen:

Overnatting to netter: 1500

Mat: Frokost inkludert, billig lunsj og middag: maks 1000 kr

Reise: ca 1500-2000 kr. (Fly)

Altså rundt 4500. I tillegg kommer eventuelt nye klær og gave, noe som kommer på toppen av de 7000 brudeparet også skal ha.

Skrevet

Kom til å tenke på noe. Den felles transporten går jo sikkert fra der brudeparet bor. Så alle de som ikke bor i samme by, må jo komme seg dit først (og hjem igjen), og det er jo som regel ikke billig dersom man bor et stykke unna.

Jeg hadde nok sagt at jeg gjerne ville komme, men ikke ta del i 'pakkeløsningen'. Altså kun delta på seremonien og festen etterpå (som jeg regner med er gratis??) Og så heller kjøre selv og finne overnatting selv. Og heller ta en skikkelig harryhandel på vei hjem ;)

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde nok sagt at jeg gjerne ville komme, men ikke ta del i 'pakkeløsningen'. Altså kun delta på seremonien og festen etterpå (som jeg regner med er gratis??) Og så heller kjøre selv og finne overnatting selv. Og heller ta en skikkelig harryhandel på vei hjem ;)

Det var vel noe slikt TS prøvde å ordne, men det var jo ikke greit, for brudeparet kunne jo ikke ta på seg rollen som reisebyrå og lage spesialløsninger for "alt og alle"....

Skrevet

Nå står det vel fritt for gjestene å velge alternativer. De sier ja takk til å komme, men kjører selv og leier overnatting og står for transport til og fra vielsen/festen. Altså ikke noe som involverer brudeparet. Gjestene finner ut av alt på egenhånd. Eneste som kan være greit å være med på som koster er lunchen, men den kan jo betales for seg og direkte til hotellet.

Jeg lurer faktisk på om brudeparet da hadde nektet deg å komme?

Skrevet

Nå står det vel fritt for gjestene å velge alternativer. De sier ja takk til å komme, men kjører selv og leier overnatting og står for transport til og fra vielsen/festen. Altså ikke noe som involverer brudeparet. Gjestene finner ut av alt på egenhånd. Eneste som kan være greit å være med på som koster er lunchen, men den kan jo betales for seg og direkte til hotellet.

Jeg lurer faktisk på om brudeparet da hadde nektet deg å komme?

Er du sikker på at lunsjen kan betales direkte til slottet, siden brudeparret har kjøpt en pakkeløsning som inkluderer alt til alle? Kanskje lunsjen må betales til brudeparret?

Ts >> Kan ikke en av dere bare holde seg edru, så dere kan kjøre til og fra et annet hotell. Hvis dere virkelig vil være med på bryllupet, men ikke vil betale for opphold på slottet, er det jo en smart løsning. Vin kan man jo alltid drikke en annen gang.

• Liker 4
Skrevet

En kompis av typen min giftet seg på et "slott" i Sverige. Det var et nydelig sted, og absolutt verdt pengene!

Men det som skiller dette brudeparet fra det brudeparet som diskuteres her, er at de "bare" tok 1000kr. per pers., og de anså dette som gave nok!!! De la ikke med ønskeliste, og skrev at de hadde begge vært studenter frem til bryllupet, og for å ikke begynne sitt nye liv sammen som gjeldsslaver, så tok de litt betalt for opplevelsen.

At dette brudeparet er både frekt og avskyelig er høyst sannsynlig. Hadde noen snakket sånn til meg, så hadde jeg blitt fly forbanna. Dessuten, vil du virkelig komme i et bryllup når det skal være så dårlig stemning?

Og som flere har sagt: man tar seg råd til sitt eget bryllup, og legger opp til en feiring man har råd til! Gjestene skal da ikke betale for brudeparets bryllup!?

• Liker 3
Skrevet

Retting:

En kompis av typen min giftet seg på et "slott" i Sverige. Det var et nydelig sted, og absolutt verdt pengene!

Men det som skiller dette brudeparet fra det brudeparet som diskuteres her, er at de "bare" tok 1000kr. per pers., og de anså dette som gave nok!!! De la ikke med ønskeliste, og skrev at de hadde begge vært studenter frem til bryllupet, og for å ikke begynne sitt nye liv sammen som gjeldsslaver, så tok de litt betalt for opplevelsen.

--------------------------------------------------------------------------------------------

At dette brudeparet til TS er både frekt og avskyelig er høyst sannsynlig. Hadde noen snakket sånn til meg, så hadde jeg blitt fly forbanna. Dessuten, vil du virkelig komme i et bryllup når det skal være så dårlig stemning?

Og som flere har sagt: man tar seg råd til sitt eget bryllup, og legger opp til en feiring man har råd til! Gjestene skal da ikke betale for brudeparets bryllup!?

• Liker 1
Gjest BettyBoop28
Skrevet

Dere sender altså dette hvor dere sier at dere skal i og arrangere svigermors 70 års dag på fredagen:

Og får dette til svar?

Ikke vet jeg, men jeg antar at en god del av gjestene har også stilt spørsmål om pris og om det er nødvendig å komme på fredag så bruden er fly forbanna og stresset fordi da forsvinner hele inntektsgrunnlaget deres.

I deres øyner ødelegger sikkert gjestene bryllupet deres siden de ikke vil betale den stive prisen eller ta seg fri.

Ja tydeligvis. Det svaret ts fikk fra brudeparet hørtes ikke bra ut. Brudeparet hørtes skikkelig fornærmet ut rett og slett. Gidder dere ikke å følge vårt flotte opplegg så fuck off liksom

Skrevet

Ja tydeligvis. Det svaret ts fikk fra brudeparet hørtes ikke bra ut. Brudeparet hørtes skikkelig fornærmet ut rett og slett. Gidder dere ikke å følge vårt flotte opplegg så fuck off liksom

Ja, med tanke på e-posten til TS så kan en begynne å lure. Tenk å være fornærmet fordi en vil feire 70 års dagen til svigermor og lurer på om en kan komme på egenhånd og finne overnatting på egenhånd...

Vil tro at brudeparet har lagt leien av hotellet over på sine gjester og blir sikkert sur som bare det når pengene ikke strømmer ukritisk inn men i stedet begynner gjestene og spør spørsmål.

• Liker 1
Gjest BettyBoop28
Skrevet

Ja, med tanke på e-posten til TS så kan en begynne å lure. Tenk å være fornærmet fordi en vil feire 70 års dagen til svigermor og lurer på om en kan komme på egenhånd og finne overnatting på egenhånd...

Vil tro at brudeparet har lagt leien av hotellet over på sine gjester og blir sikkert sur som bare det når pengene ikke strømmer ukritisk inn men i stedet begynner gjestene og spør spørsmål.

Ja de høres ut som noen skikkelige egoister som tror de er sentrum av universet. Selvfølgelig må alle ta fri for å komme i deres høyhets bryllup. Begravelser og fødselsdager og andre tilstelninger er da laaangt mindre viktig enn dem og deres store dag. :gjeiper:

Skrevet

Ja de høres ut som noen skikkelige egoister som tror de er sentrum av universet. Selvfølgelig må alle ta fri for å komme i deres høyhets bryllup. Begravelser og fødselsdager og andre tilstelninger er da laaangt mindre viktig enn dem og deres store dag. :gjeiper:

Må da vite det er kongelige høyheter dette her, de stiller jo med eget slott betalt av folket! Med kongelig apanasje som ekte kongelige så er jo dette nesten som kongefamilien og regne! :gjeiper:

Gjest BettyBoop28
Skrevet

Må da vite det er kongelige høyheter dette her, de stiller jo med eget slott betalt av folket! Med kongelig apanasje som ekte kongelige så er jo dette nesten som kongefamilien og regne! :gjeiper:

Hehe ja, det er ikke langt unna.

Skrevet

TS her!

Jeg har undersøkt litt rundt prisene på dette slottet og totalprisen pr. person om det blir "fullt hus" hele helgen er 2650 kr pr person + busstransporten. Da har jeg ikke inkludert bryllupsmiddagen og eventuelle ekstrapakker de har tatt med drikke, forfriskninger osv.

Prisen de krever er vel ikke så helt på jordet i forhold til kostnadene, de tjener nok ikke på det, men problemet vårt er jo mer at vi ikke har mulighet til å være med helt fra fredagen og da er det utrolig kjedelig at det er et sånt "alt eller ingenting" opplegg. Jeg vet at det er flere enn oss som sliter litt med samme problemet. Det finnes overnatting nærmere slottet i sommersesongen, men de åpner først noen uker etter at bryllupet finner sted, derfor er det kun hotellet nærmeste by som er alternativet.

Skrevet

Kan dere slå dere sammen med de andre som ikke har mulighet til å være med hele helgen? Dere kan dele taxi, eller kanskje en av dere er villige til å være edru mot litt betaling fra de andre?

Skrevet

Jeg kjenner at hadde jeg fått en slik surmaget tilbakemelding når jeg gjorde det jeg kunne for å delta på deres dag til tross for at jeg også hadde andre planer den helgen, så hadde jeg ikke brukt pengene mine på dette bryllupet.

Det minste man kan forvente er en høflig tilbakemelding og litt velvilje.

Skrevet

Det finnes overnatting nærmere slottet i sommersesongen, men de åpner først noen uker etter at bryllupet finner sted, derfor er det kun hotellet nærmeste by som er alternativet.

Hvis dere er flere går det jo an å høre med dem om de vil åpne for dere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...