Sign Skrevet 5. desember 2010 #1 Del Skrevet 5. desember 2010 Så var årets julebord overstått. Første gang i min 13 årige tid i bedriften at jeg kom alene. Hadde grudd meg på forhånd, grudd meg til medlidende blikk, jeg viste at alle ektefellene/partnerne viste hva som hadde skjedd. Var redd noen ville "trøste" meg eller at de skulle hviske og tiske bak ryggen min at "at der er hun som mannen har forlatt til fordel for....". Og så var jeg redd for å føle meg ensom, å ikke ha en ved min side. Til å begynne med var det litt sårt. Man er festkledd, i godt humør og med noe sprudlende i glasset. Tror man blir mer bevist par når man er alene. I allefall la jeg veldig godt merke til dem; der de minglet to og to. De små smilene, blikkene, små kjærtegn underveis. Skålingen, småpraten og alt det som hører med å være i tosomhet. Men etter midnatt oppdaget jeg plutselig fordelene med å være singel! Jeg observerte de rundt meg samt at jeg fikk noen flachback fra forrige julebord..... Jeg trengte ikke være flau fordi min mann snøvlende fortalte høylydte og lite morsomme vitser til et publikum som smilte pliktstyldig. Jeg trengte ikke å håndtere en sjalu mann som ikke likte at jeg danset for meget med andre. Jeg trengte ikke å overtale en full mann om at nå var festen faktisk over og taxi'en faktiskt sto å ventet og at vi faktisk måtte gå. Og til sist; jeg trengte ikke å forholde meg til fyllesex når man endelig kommer hjem. Sex som sjelden er særlig god etter et slik inntak av alkohol og gjerne ender med spying eller akutt "koma". Tja, godt å erfare at singellivet tross alt har sine fordeler! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2010 #2 Del Skrevet 5. desember 2010 Med en sånn mann må singlelivet virkelig fortone seg som fantastisk! Nyt livet som single, og skulle du noen gang ønske å leve i et forhold igjen, ønsker jeg deg at du finner deg en som er langt bedre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
afeio Skrevet 5. desember 2010 #3 Del Skrevet 5. desember 2010 Tusen takk! Jeg trengte virkelig å bli påminnet ulempene ved å være i et forhold, spesielt med en sånn som eksen min som passet perfekt inn i beskrivelsen der. Heldigvis er han jeg har noe på gang med nå en mer ordentlig fyr som jeg ikke tror vil komme til å passe inn i den beskrivelsen der, og hvis han gjør det tror jeg at jeg like gjerne vil nyte å være singel litt til.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sign Skrevet 5. desember 2010 Forfatter #4 Del Skrevet 5. desember 2010 Med en sånn mann må singlelivet virkelig fortone seg som fantastisk! Nyt livet som single, og skulle du noen gang ønske å leve i et forhold igjen, ønsker jeg deg at du finner deg en som er langt bedre! Min x hadde ikke (riktig) alle de negative egenskapene jeg henviste til. Men etter - rimelig edru - å ha observert mine kollegaer med sine respektive ser jeg jo at de fleste har sitt å slite med og jeg var rimelig glad for at jeg dro hjem alene! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 5. desember 2010 #5 Del Skrevet 5. desember 2010 Min x hadde ikke (riktig) alle de negative egenskapene jeg henviste til. Men etter - rimelig edru - å ha observert mine kollegaer med sine respektive ser jeg jo at de fleste har sitt å slite med og jeg var rimelig glad for at jeg dro hjem alene! Det er som regel noen fordeler (og noen ulemper) med det meste i dette livet og i denne verden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2010 #6 Del Skrevet 5. desember 2010 Flirte godt når jeg leste dette. Må se det positive i det ja. Jeg synst det er deilig å være meg selv. Ingen som klager, forventer noe av det eller noenting. Kjenner jeg blir stresset av tanken på at en mann skal styre livet mitt. Jeg dater en allerede da, men kjenner jeg skal holde han litt på avstand en god stund. Føler han forventer litt for mye av meg allerde og vi er ikke sammen en gang usj. Brent barn skyr ilden. Kos deg i adventsiden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 5. desember 2010 #7 Del Skrevet 5. desember 2010 Det er som regel noen fordeler (og noen ulemper) med det meste i dette livet og i denne verden. Ser jeg konturene av en dyptloddende filosof? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå