Gjest Ms. Raggsokk Skrevet 30. november 2010 #1 Skrevet 30. november 2010 Jeg har innsett at jeg må ha meg noen gode løpesko. Har pr. nå noen gore-tex-sko som er mer beregnet på terreng, og jeg løper mest på grus og asfalt. Jeg må vel da ha sko med god demping? Kan jeg gå på hvilken som helst sportsbutikk, eller bør jeg oppsøke f.eks. Löplabbet?
AnonymBruker Skrevet 30. november 2010 #2 Skrevet 30. november 2010 Løplabbet ja! De har måter å finne ut hva slags sko du bør ha for å passe foten din, og om du f.eks skal løpe eller drive aerobics osv. Sko er det viktigste når du skal løpe! :D Ja, koster penger, men er en god investering for kroppen Lykke til med kjøpet!
Gjest Ms. Raggsokk Skrevet 30. november 2010 #3 Skrevet 30. november 2010 Takk for tips. Hva er vanlig å legge av penger i slike sko? Jeg har ikke veldig god råd, men greit & vite hva en bør forvente av prisnivå for noen helt greie sko til asfaltløping..
Wiggins Skrevet 30. november 2010 #4 Skrevet 30. november 2010 Jeg har innsett at jeg må ha meg noen gode løpesko. Har pr. nå noen gore-tex-sko som er mer beregnet på terreng, og jeg løper mest på grus og asfalt. Jeg må vel da ha sko med god demping? Kan jeg gå på hvilken som helst sportsbutikk, eller bør jeg oppsøke f.eks. Löplabbet? Löplabbet legger prestisje i å ha godt kursede ansatte som kan sine ting. På Löplabbet går du først på en glasskasse med speil i bunn, slik at de kan se om eller hvor mye plattfot du er. Så får du på noen nøytrale sko og løper et par minutter på tredemølle mens de filmer deg, så kjøres filmen i saktefilm for å se om du over- eller underpronerer. Skoene der koster generelt mellom 1500 og 2000 kroner, det er de absolutt verdt. Det gjør ingen forskjell om du trener med en billig treningsbukse og t-skjorte eller et dyrt sett med treningsklær fra et esklusivt merke, i hvertfall ikke rent fysisk. Derimot så er det stor forskjell på billige sko og dyre sko. Selv fikk jeg senebetennelse i foten fordi jeg for en del år siden tok sjansen på et par joggesko som var på salg.
Frk. Belle Skrevet 1. desember 2010 #5 Skrevet 1. desember 2010 Det viktig å finne ut hva slags steg man har (normal,over eller under pronering), og de er Løplabbet flinke på (som beskrevet av Lance). Men jeg må innrømmet at jeg ikke var SÅ fornøyd med skoen jeg endte opp med derfra (lett og fin å ha på, men litt lite demping). Men etter å ha vært der visste jeg hva slags sko jeg skulle se etter (jeg normalproner) og etter å lest noen tester på nettet og fant noe som passet meg.. Fant jeg drømmeskoen min på tilbud på XXL. Skoen jeg først kjøpte på Løplabbet kostet 1300kr og de andre fikk jeg til 1200kr (vanligvis 1600 tror jeg). Men tror du kan finne gode nok sko til ca.1000kr. Men som flere nevner er sko noe det kan vært lurt å putte litt penger i... Forresten, de fleste sportsbutikker har sånn plate man kan stå på for å se hva slags steg man har, men det er mindre nøyaktig enn en test på Løplabbet (test uten kjøp av sko: 200) men gratis...
Gjest Ms. Raggsokk Skrevet 1. desember 2010 #6 Skrevet 1. desember 2010 Ok, jeg tror jeg stikker på Löplabbet. Har vært hos flere andre sportsbutikker, og opplevd at de ikke spør meg hverken om hva "slags" fot jeg har, pronasjon eller hva jeg skal bruke skoen til, så satser på de har litt mer kunnskap der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå