Gå til innhold

Å bo i bofelleskap


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg bor i bofelleskap, vi er 4 jenter som bor her, og jeg har virkelig funnet ut hvor slemme jenter kan være. To av disse baksnakker alle her inne, med en gang en av dem er alene med en av jentene, snakker de om en av oss som ikke er det.

Jeg snakket bak ryggen på andre før, det skal jeg innrømme, så er litt glad for denne erfaringen og se hvor ille det faktisk er, så nå prøver jeg å ikke snakke bak ryggen på noen, og har sluttet med det med samboerne mine hvertfall. Har allerede kommet lang vei synes jeg:)

Det jeg synes er verst er at vi har blitt enige om at vis vi synes noen roter for mye på felles arealet eller har for høy støy fra rommet og div, skal vi si ifra, men de klager bare til en annen i stede for å bare si det. Jeg glemte å rydde etter matlaging en gang, og hørte at de klagde til hverandre om det, istede for å bare banke på døren og si det til meg.

Noen som har tips? leter etter ny leilighet for her har jeg ikke lyst bo mye lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med å flytte for deg selv?

Da kommer du ikke like tett på andre og slik sett bør ikke slike mengder baksnakking foregå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bodde i bofellesskap av forskjellig størrelser i nesten 10 år, og opplevde aldri noe slikt. Så du har nok vært fryktelig uheldig. Bofellesskap er jo en genial måte å spare litt penger på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøver å finne en annen plass å bo, men er vanskelig med budsjettet mitt, har ikke råd til så mye dyrere enn dette, men jeg leter.

Men har dere noen tips til hvordan det skal være lettere å bo her, så lenge jeg må det hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carleigh-Ann

prøver å finne en annen plass å bo, men er vanskelig med budsjettet mitt, har ikke råd til så mye dyrere enn dette, men jeg leter.

Men har dere noen tips til hvordan det skal være lettere å bo her, så lenge jeg må det hvertfall.

Isåfall er det nok bare å være ærlig med de du bor med. Si fra at du ikke liker baksnakkingen og at du vurderer å flytte hvis dette ikke forbedrer seg. Mange innser ikke at de gjør noe galt. Da jeg var leder i et firma for noen år siden hadde vi masse problemer med rykter/baksnakking. Gjett om folk ble spake når jeg tok opp dette her. Så noen må faktisk høre det for å kunne forbedre seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flytt inn i et kollektiv med både jenter og gutter, eller 2 gutter. Det er helt annerledes. Mye bedre stemning. (Selvfølgelig kommer det også an på menneskene.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bor i bofelleskap, vi er 4 jenter som bor her, og jeg har virkelig funnet ut hvor slemme jenter kan være. To av disse baksnakker alle her inne, med en gang en av dem er alene med en av jentene, snakker de om en av oss som ikke er det.

Jeg snakket bak ryggen på andre før, det skal jeg innrømme, så er litt glad for denne erfaringen og se hvor ille det faktisk er, så nå prøver jeg å ikke snakke bak ryggen på noen, og har sluttet med det med samboerne mine hvertfall. Har allerede kommet lang vei synes jeg:)

Det jeg synes er verst er at vi har blitt enige om at vis vi synes noen roter for mye på felles arealet eller har for høy støy fra rommet og div, skal vi si ifra, men de klager bare til en annen i stede for å bare si det. Jeg glemte å rydde etter matlaging en gang, og hørte at de klagde til hverandre om det, istede for å bare banke på døren og si det til meg.

Noen som har tips? leter etter ny leilighet for her har jeg ikke lyst bo mye lenger.

Det er ingenting du kan gjøre for å hjelpe dumme kvinnfolk. De må gjennom et helvete med livserfaring før de skjønner hva de holder på med.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Dette er et problem som kan løses ved å være litt bitchy tilbake.

Du burde gi dem skikkelig tilsnakk, hvor du høflig og bestemt krever at de slutter med baksnakkingen. Begynn med å forklare hvor lite greit det er, konfronter dem med situasjoner, og kom deretter med forslag til løsning (hva med en beskjedbok som ligger på kjøkkenet? som alle må lese i? eller felles allmøte en gang i måneden?) Men det viktige her er at du viser at du ikke lar deg pille på nesa lengre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei uff, jeg liker heller ikke å bo i bofellesskap, men som student har man ofte ikke noe valg!

Bare vær ærlig og fortell at du syns baksnakkingen er ubehagelig. Hvis du ikke har sagt det til dem før, eller de ikke har blitt konfrontert med det før, vil jeg tro at de kommer til å bli ganske flaue. Si at hvis noe plager dem, så vær så snill å si det direkte til deg, og du skal prøve å forbedre deg og omvendt. Blir det ikke bedre da ville jeg vurdert å flytte, helt klart. Noen roomies er bedre enn andre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar:)

har prøvd å nevne det forsiktig til dem før, da bare lo de det bort å sa de ikke sier noe for å såre andre unnskyldninger..

Jeg har ingenting imot å si at de kanskje burde rydde kjøkkenet eller lignende, men når jeg skal si at jeg hører at de baksnakker, synes jeg det blir noe heilt annet, og mye vanskeligere. Men skal prøve å manne meg opp:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det egentlig så mye vits å ta det opp så lenge du har tenkt å flytte? Noen ganger kan det være verdt å holde kjeft bare for husfredens skyld.

Folk som baksnakker slutter ikke selv om noen sier ifra. De bare passer på at det gjør det enda mer i skjul.

Men om du vil bo der videre så må du nok si ett eller annet, eller så må du bare finne en måte å leve med det. Kollektiv suger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste gang så flytt sammen gutter. Mye lette å bo sammen med enn jenter. Eller i alle fall blanding av jenter og gutter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...