Gå til innhold

heter i mon leiekontrakt 3 mnd oppsigelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

altså her er det flere leiligheter. å hun ene damen er jo helt fortvilet nå.

fordi hun sa opp før 15 i den ene mnd. så da skulle d bli ut den mnd. så 3 mnd som er oppsigelse. men så kom plutselig husverten å sa det at hennes siste dag ville bli enda en mnd senere.

dette blir vel feil ,for da blir d jo 4 å en halv måned.

er det innen visse datoer dette gjelder. dersom jeg skal si opp.

om en ikje har mulighet å betal dobbelt i en overgang til neste leieforhold, eller ikke har mulighet for skaff ekstra depositum. så vil jo det by på problemer. når husvert ikje møter opp føre det han sier er siste dag

Skrevet

altså her er det flere leiligheter. å hun ene damen er jo helt fortvilet nå.

fordi hun sa opp før 15 i den ene mnd. så da skulle d bli ut den mnd. så 3 mnd som er oppsigelse. men så kom plutselig husverten å sa det at hennes siste dag ville bli enda en mnd senere.

dette blir vel feil ,for da blir d jo 4 å en halv måned.

er det innen visse datoer dette gjelder. dersom jeg skal si opp.

om en ikje har mulighet å betal dobbelt i en overgang til neste leieforhold, eller ikke har mulighet for skaff ekstra depositum. så vil jo det by på problemer. når husvert ikje møter opp føre det han sier er siste dag

Man skal vel si opp før den 1. i hver mnd.. Dvs sier du opp innen den 30. eller 31, har du de tre neste månedene. Sier du ikke opp før 2. april (feks) blir det ut april + 3 måneder.

Skrevet

Hvis oppsigelsen ble levert 15. november, så begynner den å løpe 1. desember. Ved tre måneders oppsigelse er da siste dag i leieforholdet 28. februar.

Skrevet

Som nevnt ovenfor begynner ofte oppsigelsen først å løpe den 1. i etterfølgende måned. Dette er den vanlige normen har jeg inntrykk av. Men også mulig for at det gjelder fra dato oppsigelsen er levert. Men du får ta kontakt med utleier om hvilket prinsipp han følger.

Skal uansett ikke være mulig å få over 4 mnd oppsigelse i praksis hvis det i kontrakten står 3 mnd. Mulig han slår seg vrang på når oppsigelsesbrev ble levert? Kan være smart å sende det rekomandert eller levere personlig.

Skrevet

Man skal vel si opp før den 1. i hver mnd..

Dette må stå spesifisert i kontrakten. "Oppsigelsestid er 3 måneder, som løper fra den 1. hver måned" feks. Hvis ikke dette står gjelder det ikke hele måneder.

Skrevet

Oppsigelser, enten det gjelder jobb eller leilighet, begynner alltid (med mindre annet er avtalt) fra 1 måneden etter at den er levert :)

Veninnen din kan bare gi blaffen i hva huseieren sier og flytte slik hun har planlagt. Selvfølgelig er det greit å få huseier til at det er sånn det kommer til å bli så det ikke blir noen problemer med depositumet

Skrevet

takk for svarene

heter 3mnd i oppsigelsen så.

mne han har plusset på så hun må være mnd ekstra. dette gir jo henne problemer for neste sted å leie, da det var avtalt når hun skulle betal depositum der.

når han gjør d slik, så kan jo samme skje meg. for jeg håper virkleig at jeg finner annet sted . for det er andre ting og som ikke er bra

iom husvert bur på same sted som alle leilihetene, så er ikke d brevet kommet vekk , da d er levert på huset.

Skrevet

Hvis du er redd for tull med depositum er det ett knep du kan bruke for å unngå det. Planlegg flytting minst så lenge i forkant som du har depositum inne. Har du feks tre måneders depositum går du til utleier og leverer oppsigelse, og samtidig sier at du har havnet i en vanskelig økonomisk situasjon, så du har ikke penger til husleia de neste månedene. Men at du vil at dere skal overføre depositumet til han, for å dekke opp dette. Så går dere i banken og fikser det, enten med en gang, eller når du flytter ut, samtidig som du sparer leia for de siste tre månedene du bor der, til depositum for neste sted. Utleier kan ikke gjære så mye annet enn å godta dette, siden det vil ta den samme tida å kaste deg ut, og resultatet vil bli det samme for hans del. Eneste ulempen med dette vil være at du neppe kan bruke han som referanse når du skal finne ett nytt sted.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...